Billig dieselbil??
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-08-04 11:07

Jeg har planlagt at få mig en lille, billig dieselbil, men dem jeg har
fundet hidtil er ikke specielt billige. Den billigste er faktisk en Hyundai
Getz, men hvad siger panelet til det valg? Bør jeg ofte lidt mere og købe -
hvad?
Den skal være ny, da jeg ikke har indsigt til at købe brugt.

Mvh Maria

--
Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-08-04 11:48

Maria Frederiksen wrote:

> Mvh Maria
>

> --
> Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Mener du Citroën C5 eller Concorde C5 :P

Mvh.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-08-04 13:39

> Mener du Citroën C5 eller Concorde C5 :P

Concorde

Biler ved jeg ikke noget om.

Mvh Maria

Fra : Brizz

Dato : 29-08-04 15:36

> Den skal være ny, da jeg ikke har indsigt til at købe brugt.

Hvorfor SKAL den være ny? hvorfor ikke nuppe en på 2-3 år der har trillet
omkring 50kkm eller deromkring. Der er skåret en del af prisen og du har
stadig en næsten ny bil.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....der kører 3 år gammel dieselbil..og ganske billig også. Hvilken ses på
hjemmesiden

Fra : cbr1k

Dato : 29-08-04 16:02

> Hvorfor SKAL den være ny? hvorfor ikke nuppe en på 2-3 år der har trillet
> omkring 50kkm eller deromkring. Der er skåret en del af prisen og du har
> stadig en næsten ny bil.

dem er der GODT nok ikke mange til salg af. De fleste koster så tæt på
nypris at jeg nærmest ville føle mig tørret bagi, hvis jeg gav 130k for en 3
år gammel diesel med 100kkm på bagen (ex en pegot 206)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 16:05

> [...]
3
> år gammel diesel med 100kkm på bagen (ex en pegot 206)

Fuldkommen enig.

Har man likviditeten skal moderne dieselbiler købes nye - de afskriver alt
for lidt de første år til at det kan betale sig at købe dem nye.

/Jan W Nielsen.

Fra : Brizz

Dato : 29-08-04 16:13

> 3
>
> Fuldkommen enig.
>
> Har man likviditeten skal moderne dieselbiler købes nye - de afskriver alt
> for lidt de første år til at det kan betale sig at købe dem nye.

Tja jeg skar da godt og vel 70k i prisen på min. 3 år gammel og 98kkm... så
jeg er da meget godt tilfreds

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 16:20

> Tja jeg skar da godt og vel 70k i prisen på min. 3 år gammel og 98kkm...

> jeg er da meget godt tilfreds

På danske plader..?

/Jan W Nielsen

Fra : Brizz

Dato : 29-08-04 16:22

> På danske plader..?

Næsten §

Men burde afskrivningen egentlig ikke ligne hindanden lidt?
Så meget forskel i værdi tab burde der vel ikke være?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 16:26

> Men burde afskrivningen egentlig ikke ligne hinanden lidt?

Det er jeg ikke sikker på - men jeg ved det ikke med sikkerhed. Det kunne
komme an på en nærmere "undersøgelse"..

> Så meget forskel i værdi tab burde der vel ikke være?

Den meget høje pris for en ny dieselbil i Danmark ift Sverige kunne måske
godt betyde, at flere potentielle købere af nye biler mangler likviditeten.
Hvorimod det samme måske ikke gør sig gældende i Sverige, hvor bilerne er
langt, langt billigere.

Det er netop likviditeten (og naturligvis rentebyrden af den ekstremt høje
indkøbspris i DK), der betyder, at der er så mange købere til moderne
dieselbiler, der er bare er faldet LIDT i pris......imo...

/Jan W Nielsen

Fra : Brizz

Dato : 29-08-04 16:28

> Det er netop likviditeten (og naturligvis rentebyrden af den ekstremt høje
> indkøbspris i DK), der betyder, at der er så mange købere til moderne
> dieselbiler, der er bare er faldet LIDT i pris......imo...

Ja det er der jo nok noget om. Lyder ihvertfald ret fornuftigt

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-08-04 18:29

Jan W Nielsen wrote:

> Har man likviditeten skal moderne dieselbiler købes nye - de afskriver alt
> for lidt de første år til at det kan betale sig at købe dem nye.

"betale sig at købe dem brugte" mener du formodentlig :)
Det kommer jo nok an på hvilket dieselbil man køber. På 4 år og 95.000
km, kunne jeg købe min Citroën Xantia HDi Weekend til ca. 125.000 mindre
end nypris. Så den havde afskrevet ca. 42% - det er da en slat.

Mvh.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-08-04 15:37

On Sun, 29 Aug 2004 12:06:57 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> Den billigste er faktisk en Hyundai
>Getz, men hvad siger panelet til det valg?

Jeg kender ikke specielt til deres dieselmotor, men Getz generelt
synes jeg oser langt væk af kvalitet (især prisen taget i
betragtning). Design kan man altid diskutere, men især 3-dørsudgaven,
synes jeg, de er sluppet rigtig godt af med.

Dem, der har investeret deres hårdtbeskattede sparepenge (eller
banklån) i en VW Polo må have en lille bismag i munden, hvis de prøver
en tur i en Getz og tjekker prisskiltet.

Et stort "GO" herfra.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 16:03

> Den skal være ny, da jeg ikke har indsigt til at købe brugt.

Jeg må anbefale følgende:

http://tinyurl.com/587d3

Kanon motor, kanon køreegenskaber, kanon karosseri - kanon værdifasthed...

Desuden er der lige kommet nye faceliftede modeller til landet - men nyt og
lidt lækrere instrumentbord, pænere kofangere etc.

Men Getz´en er nu heller ikke helt tosset....

/Jan W Nielsen

Fra : Lars G

Dato : 29-08-04 18:56

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg må anbefale følgende:
>
> http://tinyurl.com/587d3
>
>kanon køreegenskaber

Nu er det nogle år siden jeg har prøvet en polo .....
men de skal have forbedret sig meget siden da
for at få en "kanon køreegenskaber ".

Jeg husker det mere som "nå ja det kan få mig fra a til b"

>kanon værdifasthed...

Det er nu ikke så nem at spå om fremtiden med sikkerhed

Men den koster jo også 32823,- kr mere !!

så hvis Getz´en falder lidt mere ?

og der jo også meget luft til det.

Mvh
Lars G

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 22:24

> Nu er det nogle år siden jeg har prøvet en polo .....
> men de skal have forbedret sig meget siden da
> for at få en "kanon køreegenskaber ".

Fabia har nyeste undervogn fra VAG. Væsentligt bedre end den Polo, som du
formentlig har kørt. Køreegenskaber ér meget gode.

> Men den koster jo også 32823,- kr mere !!
> så hvis Getz´en falder lidt mere ?
> og der jo også meget luft til det.

Du har helt ret - personligt tror jeg, de kommer til at koste omtrent det
samme at køre i - så er spørgsmålet, hvad man bedst kan lide.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-04 22:26

> Du har helt ret - personligt tror jeg, de kommer til at koste omtrent det
> samme at køre i - så er spørgsmålet, hvad man bedst kan lide.

Jep, skynd dig og Getz en Fabia..... )

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 22:39

> Jep, skynd dig og Getz en Fabia..... )

*LOL*

Hvad ville du egentlig nappe, Henrik.. Hvis du SKULLE vælge en af dem, og
likviditeten ikke betød noget....?

Og hvorfor..?

/Jan W NIelsen - der TROR, han ville nappe en Fabia - men ikke kan sige det
he og nu... Det ville komme an på en prøvetur og en vurdering af de 30.000
kroners "gen-kommelighed"...

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-04 23:20

> *LOL*
>
> Hvad ville du egentlig nappe, Henrik.. Hvis du SKULLE vælge en af dem, og
> likviditeten ikke betød noget....?
>
> Og hvorfor..?

Det ved du godt Jan, men jeg skal da gerne bekræfte din formodning.

Jeg ville helt klart vælge Fabia'en. Sikkerhed er som bekendt en stor faktor
for mit vedkommende. Og hér er Fabia'en uden nogen som helst tvivl en mere
sikker bil end en Getz. Jeg synes også at der er "mere bil for pengene" i en
Fabia. Med det mener jeg hele følelsen af bilen, køreegenskaberne,
knapperne, måden dørene lukker på o.s.v. De koreanske biler er i dag, hvor
f.eks. Toyota var for 10 år siden. Kvaliteten på dem er sikkert ok, der ydes
jo også 3 års garanti. Men jeg tænder altså mere på køreoplevelsen. Og så er
der lige snakken omkring rust....

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-08-04 09:45

> Det ved du godt Jan, men jeg skal da gerne bekræfte din formodning.

Nej, det vidste jeg faktisk ikke..

> [...]
ydes
> jo også 3 års garanti. Men jeg tænder altså mere på køreoplevelsen. Og så

Ok... Jeg har ikke prøvet en Getz endnu... Jeg tror også, jeg nappede Fabia,
men jeg er ikke HELT sikker.

/Jan W NIelsen

Fra : Peter

Dato : 30-08-04 10:45

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ok... Jeg har ikke prøvet en Getz endnu... Jeg tror også, jeg nappede
Fabia,
> men jeg er ikke HELT sikker.

Jeg har faktisk prøvet en helt ny Getz, diesel. Den er ikke så ringe endda -
jeg var meget overrasket over den - der ser pæn ud. Kører fint nok.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-08-04 00:09

Peter wrote:

> Jeg har faktisk prøvet en helt ny Getz, diesel. Den er ikke så ringe
> endda - jeg var meget overrasket over den - der ser pæn ud. Kører
> fint nok.

At de koreaner biler kører godt er jeg ikke i tvivl om, men hvad koster
det at vedligeholde sådan et bæst?

mvh
Henning

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-04 17:03

> [...]
Hyundai
> Getz, men hvad siger panelet til det valg? Bør jeg ofte lidt mere og

En Toyota Yaris er en mulighed. Hør sikkerhed og 3 års 100% garanti. 20 - 25
km/l.

M.v.h.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-08-04 17:18

"Maria Frederiksen" skrev i en meddelelse:

> Den skal være ny, da jeg ikke har indsigt til at købe brugt.

Denne brugte Fiat, ser umiddelbart ud som et godt køb. Uden jeg ellers
kender bilen eller forhandleren. Den har næsten tabt halvdelen af sin værdi
på kun fire år. Det bliver vel ikke ved nedad i samme tempo. Det ser ikke ud
til på prisen, at det er sådan en model du skal vælge fra ny.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=467300467&page=1

/Mark.

Fra : cbr1k

Dato : 29-08-04 18:08

> [...]
ud
> til på prisen, at det er sådan en model du skal vælge fra ny.

jep. den er også i den blå, men hvor langt har den mon kørt ? 200k ?

anyway, så er fiats jtd'er rigtigt nok dem der ser ud til at falde hurtigst.
Ser man på en Fabia diesel så er det nærmere fra 130k op op for samme år/km,
trods ca. samme nypris...

om fiat så er en god bil ved jeg ikke. En synsmand jeg talte med sagde at
bremserør + rustproblemer var noget man skulle tjekke. Min nuværende skoda
(felicia) ruster dog også helt ekstremt trods den ret begrænset alder, så
det er nok bare sådan det er...

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-08-04 23:05

> [...]
købe -
> hvad?
> Den skal være ny, da jeg ikke har indsigt til at købe brugt.

Hej Maria.

Hyundai laver helt ok biler, dem skal du ikke være bange for, så nup du dig
bare en Getz

> --
> Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Ja !!! hvorfor er folk så negative overfor en C5'er ? !, er jeg den eneste
glade C5 ejer i DK ! ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen