Lave baglygter på store biler ??
Fra : Sven

Dato : 28-08-04 20:10

Hej.
Jeg har set flere store 4WD, hvor der er monteret baglygter, bremselys og
blinklys nede i bagkofangeren, selvom samme bil har røde "baglygter"
(reflekser??) oppe på bagskærmene, hvor jeg ville forvente, at det var mere
normalt.
Hvad er grunden til disse meget lavt placerede baglygter? Mode eller måske
noget lovgivning?

Sven

Fra : Leonard

Dato : 28-08-04 20:18

"Sven" <chanelle4_ingenspam_@hotmail.com> wrote:

>Hvad er grunden til disse meget lavt placerede baglygter? Mode eller måske
>noget lovgivning?

Lovgivning, de originale lygter bliver skjult af bagdørene når disse
åbnes og det må de ikke, derfor er der monteret andre lygter.

--
Leonard

Fra : Brizz

Dato : 28-08-04 20:23

> Lovgivning, de originale lygter bliver skjult af bagdørene når disse
> åbnes og det må de ikke, derfor er der monteret andre lygter.

Hvorfor kobler man dem ikke sammen så de lyser begge 2 for nogen gange synes
jeg da man kan "overse" dem når det kun er de nederste der lyser.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Nicolaj C.

Dato : 28-08-04 20:48

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> [...]
synes
> jeg da man kan "overse" dem når det kun er de nederste der lyser.

ahh. genial dansker regel tsk tsk....hvad gør man så, hvis man møder en bil
uden lys overhovedet. ganske rigtigt ser man jo ofte, at de lave lygter er
i stykker fordi det er noget eftermonteret bras, som ikke kvalitetsmæssigt
kan sammenlignes med de originale lyger. Så helt enig - sæt lyt på hele
molevitten, hvis vi skal fortsætte med den latterlige regel.

Fra : Sven

Dato : 28-08-04 23:32

Nicolaj C. wrote:
> [...]
> ikke kvalitetsmæssigt kan sammenlignes med de originale lyger. Så
> helt enig - sæt lyt på hele molevitten, hvis vi skal fortsætte med

Mon ikke snart vi skal tilbage til, at der skal gå en mand foran bilen med
et gult flag for at advare andre om, at her kommer noget "farligt"!

Sven

Fra : Brizz

Dato : 29-08-04 16:26

> Mon ikke snart vi skal tilbage til, at der skal gå en mand foran bilen med
> et gult flag for at advare andre om, at her kommer noget "farligt"!

Næ for de sidder sq langt nede.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk