/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
eksport af gammel luksusbil
Fra : Robert Andersen


Dato : 28-08-04 17:44

Jeg hørte engang om en fremgangsmåde hvor man eksporterede sin gamle
luksusslæde til en hugger i tyskland.
Efterfølgende kunne man få udbetalt afgiftsdelen af den anslåede værdi.
Pointen skulle være, at told og skat ikke afskriver bilernes værdi så
hurtigt som de faktisk falder i værdi, så det man kan få retur i afgift i
nogle tilfælde er mere end bilen reelt er værd ?

I dette tilfælde drejer det sig om en Mercedes fra 88 der i sin tid kostede
600k, aner ikke hvad den er værd idag, eller hvad T&S mener den er værd...

Er der nogen der er kloge på området ? vil gerne have lidt mere input før
jeg går i krig med told og skat

/Robert Andersen


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.742 / Virus Database: 495 - Release Date: 19-08-2004



 
 
Mark Sandberg (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 28-08-04 18:10

"Robert Andersen" skrev i en meddelelse:

> Jeg hørte engang om en fremgangsmåde hvor man eksporterede sin gamle
> luksusslæde til en hugger i tyskland.
> Efterfølgende kunne man få udbetalt afgiftsdelen af den anslåede værdi.
> Pointen skulle være, at told og skat ikke afskriver bilernes værdi så
> hurtigt som de faktisk falder i værdi, så det man kan få retur i afgift i
> nogle tilfælde er mere end bilen reelt er værd ?

Du skal ikke tro på alt du hører.

> I dette tilfælde drejer det sig om en Mercedes fra 88 der i sin tid
kostede
> 600k, aner ikke hvad den er værd idag, eller hvad T&S mener den er værd...

Hvilken Mercedes drejer det sig om og til hvilken pris sælges en tilsvarende
hos en dansk bilforhandler.

> Er der nogen der er kloge på området ? vil gerne have lidt mere input før
> jeg går i krig med told og skat

Man bliver aldrig rigtig klog på det område

> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.742 / Virus Database: 495 - Release Date: 19-08-2004

Det var da godt - underlig signatur...
Hvad giver det i reklameindtægter?

/Mark



Robert Andersen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 28-08-04 20:58

> Hvilken Mercedes drejer det sig om og til hvilken pris sælges en
tilsvarende
> hos en dansk bilforhandler.

Det er en gammel 300 D med automatgear, de ligger vel på 70-90.000

> Det var da godt - underlig signatur...
> Hvad giver det i reklameindtægter?

Det er automatisk hvis man vil have AVG (gratis antivirus) til at scanne
udgående og indgående mails.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.742 / Virus Database: 495 - Release Date: 19-08-2004



Kim Voss Schrader (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 28-08-04 21:03

Hej!

Robert Andersen wrote:
....
>>Det var da godt - underlig signatur...
>>Hvad giver det i reklameindtægter?
>
>
> Det er automatisk hvis man vil have AVG (gratis antivirus) til at scanne
> udgående og indgående mails.

Og ikke mindst temmeligt tåbeligt (no offence . Der kan aldrig komme virus i
et tekstindlæg.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Thomas Rasmussen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 29-08-04 09:12

On Sat, 28 Aug 2004 22:02:50 +0200, Kim Voss Schrader wrote:

> Og ikke mindst temmeligt tåbeligt (no offence . Der kan aldrig komme virus i
> et tekstindlæg.

Som du kan se i headeren på hans indlæg, så bruger han Outlook Express,
så jeg kan godt forstå at han scanner både indgående og udgående
mails, også selvom de måtte være ren tekst, man ved jo aldrig hvad OE
kan finde på af særdeles mystiske ting Desuden ved man jo ikke
hvilket format man modtager, der er stadig tåber i denne verden som mener
at HTML og lign. hører hjemme i email.

/Thomas

Mark Sandberg (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 28-08-04 21:50

"Robert Andersen" skrev i en meddelelse:

> > Hvilken Mercedes drejer det sig om og til hvilken pris sælges en
> tilsvarende
> > hos en dansk bilforhandler.
>
> Det er en gammel 300 D med automatgear, de ligger vel på 70-90.000

Hvis T&S mener den har en handelsværdi på 80.000Kr., er afgiftdelen
50.400Kr. Deraf kan du ved udførsel få 42.840Kr. tilbage i afgift efter 15%
reduktion.

> > Det var da godt - underlig signatur...
> > Hvad giver det i reklameindtægter?
>
> Det er automatisk hvis man vil have AVG (gratis antivirus) til at scanne
> udgående og indgående mails.

O.K. - Er det nødvendigt at beskytte dine omgivelser mod smitte?
Jeg mener, det er da mere nødvendigt at beskytte sig selv mod smitte udefra


/Mark.



Mark Sandberg (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 28-08-04 22:18

"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:

> > Det er automatisk hvis man vil have AVG (gratis antivirus) til at scanne
> > udgående og indgående mails.
>
> O.K. - Er det nødvendigt at beskytte dine omgivelser mod smitte?
> Jeg mener, det er da mere nødvendigt at beskytte sig selv mod smitte
udefra
>
>

Undskyld, jeg så ikke i første omgang der stod udgående "og indgående"
mails.

/Mark.



Per Beer Hansen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 28-08-04 18:42

Robert Andersen wrote:
> Jeg hørte engang om en fremgangsmåde hvor man eksporterede sin gamle
> luksusslæde til en hugger i tyskland.
> Efterfølgende kunne man få udbetalt afgiftsdelen af den anslåede
> værdi. Pointen skulle være, at told og skat ikke afskriver bilernes
> værdi så hurtigt som de faktisk falder i værdi, så det man kan få
> retur i afgift i nogle tilfælde er mere end bilen reelt er værd ?

Det kan lade sig gøre, men det hører ikke til hverdagen

Husk i den forbindelse på, at bilen ikke må være faldet i syn samt at den
ikke må være med større skader/defekter.

>
> I dette tilfælde drejer det sig om en Mercedes fra 88 der i sin tid
> kostede 600k, aner ikke hvad den er værd idag, eller hvad T&S mener
> den er værd...

Hvad er det for en MB'er ?
Er det en gammel Taxa ?

>
> Er der nogen der er kloge på området ? vil gerne have lidt mere input
> før jeg går i krig med told og skat
>

T&S tilbagebetaler ikke mere i afgift, end der oprindeligt blev betalt da
bilen blev indført i landet, men hvordan det forholder sig med f.eks. en
frikørt Taxa, hvor den oprindelige afgift jo kun var på 20%, det ved jeg dog
ikke.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Robert Andersen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 28-08-04 21:04

> Hvad er det for en MB'er ?
> Er det en gammel Taxa ?
Det er en 300 D med automatgear, og jepper, det er et gammelt taxadyr

> T&S tilbagebetaler ikke mere i afgift, end der oprindeligt blev betalt da
> bilen blev indført i landet, men hvordan det forholder sig med f.eks. en
> frikørt Taxa, hvor den oprindelige afgift jo kun var på 20%, det ved jeg
dog
> ikke.

Hmm, så kan det vidst ikke betale sig

Takker allivl

/Robert Andersen



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.742 / Virus Database: 495 - Release Date: 19-08-2004



Per Beer Hansen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 28-08-04 21:52

Robert Andersen wrote:
>
>> T&S tilbagebetaler ikke mere i afgift, end der oprindeligt blev
>> betalt da bilen blev indført i landet, men hvordan det forholder sig
>> med f.eks. en frikørt Taxa, hvor den oprindelige afgift jo kun var
>> på 20%, det ved jeg dog ikke.
>
> Hmm, så kan det vidst ikke betale sig
>

Tjek lige hos T&S inden du afskriver ideen helt, jeg ved nemlig ikke hvordan
de stiller sig overfor en gammel Taxa.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Mogens (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-08-04 11:07


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4130f058$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Robert Andersen wrote:

> Tjek lige hos T&S inden du afskriver ideen helt, jeg ved nemlig ikke
hvordan
> de stiller sig overfor en gammel Taxa.

Det er meget enkelt:
Man kan aldrig for større afgift retur ifm. export, end der
oprindeligt er betalt til T&S ift. en aktuelle bil. Er det der-
for en frikørt taxa (og det kan T&S jo tydeligt identificere
vha. stelnummeret!), får du ikke nogen afgift retur
(keyword: frikørt)





Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 11:30

"Mogens" skrev i en meddelelse:

> Det er meget enkelt:

Så enkelt syntes jeg nu ikke det er.

> Man kan aldrig for større afgift retur ifm. export, end der
> oprindeligt er betalt til T&S ift. en aktuelle bil. Er det der-
> for en frikørt taxa (og det kan T&S jo tydeligt identificere
> vha. stelnummeret!), får du ikke nogen afgift retur

Der er jo indbetalt 20% afgift fra ny.
Den indbetalte afgift i den friførte Mercedes, overstiger den nu
tilbageværende afgift i en tilsvarende Mercedes i samme model, årgang og
kilometerstand.

> (keyword: frikørt)

Frikørt er vel et mellemværende mellem taxavognmanden og Told&Skat.
Ellers er de frikørte taxaer jo alt for dyre i forhold til andre i samme
kilometerstand, hvis der ikke er en afgiftdel indeholdt i prisen. Priserne i
markedet er jo stort set ens.

/Mark.




Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 12:03

"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:

> "Mogens" skrev i en meddelelse:

> > Man kan aldrig for større afgift retur ifm. export, end der
> > oprindeligt er betalt til T&S ift. en aktuelle bil. Er det der-
> > for en frikørt taxa (og det kan T&S jo tydeligt identificere
> > vha. stelnummeret!), får du ikke nogen afgift retur
>
> Der er jo indbetalt 20% afgift fra ny.

Afgiften kan godtgøres for frikørte hyrevogne
Bekendtgørelse af
lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.

Godtgørelse af afgift

§ 7 b. 3) Afgiften af et brugt motorkøretøj, der er afgiftsberigtiget efter
§§ 4, 5, 5 a eller 6, godtgøres, såfremt køretøjet afmeldes fra
motorregisteret og udføres fra landet.

Stk. 2. Godtgørelsesbeløbet fastsættes i medfør af § 10 således:

6) For hyrevogne og sygetransportkøretøjer afgiftsberigtiget efter § 6,
stk. 1, som afgiften efter § 6, stk. 1.

Stk 3 . I de afgiftsbeløb, der er fastsat efter stk. 2, fratrækkes 15 pct.
af beløbet. Der godtgøres ikke beløb på under 4.000 kr. for motorcykler,
varebiler, hyrevogne og sygetransportkøretøjer og under 7.500 kr. for
personbiler, herunder autocampere og busser.

Stk 5 . Afgiftsgodtgørelsen efter stk. 2 kan ikke overstige den afgift, der
oprindelig er betalt, fratrukket 15 pct.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl

/Mark.



Mogens (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-08-04 15:18


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:4131b7b3$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > Der er jo indbetalt 20% afgift fra ny.
> Afgiften kan godtgøres for frikørte hyrevogne

Jow, jow - men hvor meget tror du selv, der er tilbage
af en 20% afgift, betalt i '88?





Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 15:34

"Mogens" skrev i en meddelelse:

> > > Der er jo indbetalt 20% afgift fra ny.
> > Afgiften kan godtgøres for frikørte hyrevogne
>
> Jow, jow - men hvor meget tror du selv, der er tilbage
> af en 20% afgift, betalt i '88?

Det var jo ikke det der var spørgsmålet.

Om der er indbetalt 20% eller 180% er jo ligegyldigt i denne sammenhæng.
Det er alene et mellemværende mellem vognmanden og Told & Skat i forbindelse
med hyrevognskørsel. Det efter min opfattelse det indbetalte beløb og ikke
procenten der er afgørende ved tilbagebetalingen.

Er der indbetalt 60.000Kr. i 1988, kan der godt udbetales 40.000kr. i 2004

Spørgsmålet var om der kunne tilbagebetales afgift på en frikørt taxa ved
udførsel. Svaret er det kan der godt, sålænge beløbet ikke overstiger det
indbetalte

/Mark.



Mogens (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-08-04 15:59


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:4131e900$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var jo ikke det der var spørgsmålet.

Nej

> Om der er indbetalt 20% eller 180% er jo ligegyldigt i denne sammenhæng.

Nej

> Det efter min opfattelse det indbetalte beløb og ikke
> procenten der er afgørende ved tilbagebetalingen.

Ja

> Er der indbetalt 60.000Kr. i 1988, kan der godt udbetales 40.000kr. i 2004

Næppe!
På 16 år og efter 15% fradraget er der intet tilbage IMO...





Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 16:21

"Mogens" skrev i en meddelelse:

> > Er der indbetalt 60.000Kr. i 1988, kan der godt udbetales 40.000kr. i
2004
>
> Næppe!
> På 16 år og efter 15% fradraget er der intet tilbage IMO...

Det er lige præcis her vi ikke er enige

Du kan som eksempel sammenligne en privatkørt Mercedes C220 diesel fra
omkring 1994-95 med en identisk frikørt taxa. Priserne er stort set ens, når
du modregner lidt for forskellen i kilometertallet.

Hvis du med dit udsagn om afgiften udfører og sælger dem begge i Tyskland,
vil der være en kæmpe forskel i udbyttet. Samt hvis du har ret, er frikørte
hyrevogne alt for dyre i forhold til tilsvarende privatkørte vogne - så
holder det jo ikke en meter at købe en frikørt taxa til de nuværende
priser - jo nyere de er, jo værre ser det ud.

/Mark.



Mogens (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-08-04 16:25


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:4131f426$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > Næppe!
> > På 16 år og efter 15% fradraget er der intet tilbage IMO...

> Det er lige præcis her vi ikke er enige

OK

> Du kan som eksempel sammenligne en privatkørt Mercedes C220 diesel fra
> omkring 1994-95 med en identisk frikørt taxa. Priserne er stort set ens,
når
> du modregner lidt for forskellen i kilometertallet.

Som sagt kan du ikke få mere hjem, end du har givet...

> Hvis du med dit udsagn om afgiften udfører og sælger dem begge i Tyskland,
> vil der være en kæmpe forskel i udbyttet.

Jep.

> Samt hvis du har ret, er frikørte hyrevogne alt for dyre i forhold til
> tilsvarende privatkørte vogne -

Præcis

> så holder det jo ikke en meter at købe en frikørt taxa til de nuværende
> priser - jo nyere de er, jo værre ser det ud.

Præcis !






Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 16:32

"Mogens" skrev i en meddelelse:


> > så holder det jo ikke en meter at købe en frikørt taxa til de nuværende
> > priser - jo nyere de er, jo værre ser det ud.
>
> Præcis !

O.K. - så er vi enige om de nyere vogne

Men hvordan bliver spørgsmålet om de ældre frikørte, som denne 1988 Mercedes
300D afklaret?



/Mark.



Mogens (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-08-04 17:59


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:4131f6a4$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men hvordan bliver spørgsmålet om de ældre frikørte, som denne 1988
Mercedes
> 300D afklaret?

Der er jo ikke noget problem i det, da den smule afgift,
der kan returneres, vil være lavere end den i begge til-
fælde oprindelige betalte.

Som du ved, angives bilen prismæssigt i exportpapirerne
som værende værdi u/afgift samt afgiften. Denne "pris-
sætning" er uafhængig af afgiftsbetalingen, der blev er-
lagt som ny (hvor mange %).

Det vil derfor udelukkende være et spørgsmål om afskriv-
ningshøjde... :)





Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 19:06

Mogens" skrev i en meddelelse:

> Der er jo ikke noget problem i det, da den smule afgift,
> der kan returneres, vil være lavere end den i begge til-
> fælde oprindelige betalte.

Men hvor meget er den smule du taler om?

> Som du ved, angives bilen prismæssigt i exportpapirerne
> som værende værdi u/afgift samt afgiften. Denne "pris-
> sætning" er uafhængig af afgiftsbetalingen, der blev er-
> lagt som ny (hvor mange %).

Nemlig.

> Det vil derfor udelukkende være et spørgsmål om afskriv-
> ningshøjde... :)

Jeg mener jo så ikke der afskrives på afgiften, da den netop fastsættes ud
fra handelsværdien. Og da vognen ikke længere er en taxa, fastsættes
afgiften ud fra de almindelige afgiftregler. Derfor mener jeg, når en given
frikørt taxa på vej ned af priskurven. Netop lige præcis rammer
prisniveauet, hvor afgiftdelen af bilens pris udgør den indbetalte afgift.
Først der bliver den interessant, at købe som brugt frikørt hyrevogn. Da du
i netop det prisleje faktisk kan få det maximale af den i sin tid indbetalte
afgift retur.

--------------------------------------------------------------------------

Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af motorkøretøjer m.v.:
§ 7 b. Stk 5 . Afgiftsgodtgørelsen efter stk. 2 kan ikke overstige den
afgift, der
oprindelig er betalt, fratrukket 15 pct.

-------------------------------------------------------------------------


Husk på afgift beregningerne skal være fair og gælder både export og import
med samme målestok.

Fik du den ?

Jeg vrøvlede i et nu slettet indlæg om de 15% reduktion.

/Mark.




Mogens (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-08-04 19:20


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41321ad9$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > Der er jo ikke noget problem i det, da den smule afgift,
> > der kan returneres, vil være lavere end den i begge til-
> > fælde oprindelige betalte.
>
> Men hvor meget er den smule du taler om?

Hvis du kan få T&S med på, at en '88 300D skal koste
70.000 kr, vil afgiften max. andrage 37.000 kr...
(efter fradraget på de 15%)

> > Det vil derfor udelukkende være et spørgsmål om afskriv-
> > ningshøjde... :)
>
> Jeg mener jo så ikke der afskrives på afgiften, da den netop fastsættes ud
> fra handelsværdien.

Har jég så oplevet i et tilfælde

> Og da vognen ikke længere er en taxa, fastsættes
> afgiften ud fra de almindelige afgiftregler. Derfor mener jeg, når en
given
> frikørt taxa på vej ned af priskurven. Netop lige præcis rammer
> prisniveauet, hvor afgiftdelen af bilens pris udgør den indbetalte afgift.

Nu var afgiften som ny taxa nok højere en de nævnte 37.000 kr...

> Husk på afgift beregningerne skal være fair og gælder både export og
import
> med samme målestok.

FAIR ? - det begreb kender man ikke hos T&S.





Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 19:33

"Mogens" skrev i en meddelelse:

> Hvis du kan få T&S med på, at en '88 300D skal koste
> 70.000 kr, vil afgiften max. andrage 37.000 kr...
> (efter fradraget på de 15%)

Se - dét ville jo være fair

> > Jeg mener jo så ikke der afskrives på afgiften, da den netop fastsættes
ud
> > fra handelsværdien.
>
> Har jég så oplevet i et tilfælde

Det kan være du har ret, men det er jo ikke sådan der står i
bekendtgørelsen - efter min mening..

> > Og da vognen ikke længere er en taxa, fastsættes
> > afgiften ud fra de almindelige afgiftregler. Derfor mener jeg, når en
> given
> > frikørt taxa på vej ned af priskurven. Netop lige præcis rammer
> > prisniveauet, hvor afgiftdelen af bilens pris udgør den indbetalte
afgift.
>
> Nu var afgiften som ny taxa nok højere en de nævnte 37.000 kr...

Netop derfor er frikørte hyrevogne først interessante, når de er nede under
det leje, hvor handelsprisen matcher afgiftdelen i vognen.

> > Husk på afgift beregningerne skal være fair og gælder både export og
> import
> > med samme målestok.
>
> FAIR ? - det begreb kender man ikke hos T&S.

Med fair mener jeg ens, uanset hvilken vej afgiften skal.

/Mark.



Mogens (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-08-04 20:17


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41322131$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Se - dét ville jo være fair

Men "trafikken" er dødfødt, IMO.
Når man vil eksportere, skal man jo fremvise
bilen. Og er den ikke i en rimelig stand, dumpes
prisen...
(manden ville jo sælge til skrot)

> Det kan være du har ret, men det er jo ikke sådan der står i
> bekendtgørelsen - efter min mening..

OK...

> Med fair mener jeg ens, uanset hvilken vej afgiften skal.

De kender ikke begrebet hos T&S i dagens DK, ultimo 2004 :(



Per Beer Hansen (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 29-08-04 20:20

Mark Sandberg wrote:
>>
>> FAIR ? - det begreb kender man ikke hos T&S.
>
> Med fair mener jeg ens, uanset hvilken vej afgiften skal.
>

Sådan virker det ikke.
Lad os sige at du har en bil, hvor der i sin tid er betalt 50000,- kr. i
afgift.
Bilen er i mellemtiden blevet en klassiker, og er steget meget i værdi, så
den nu handles til en væsentlig højere pris end da den var ny.
Du ønsker nu at udføre denne bil af DK, men det maksimale beløb T&S vil
refundere, kan aldrig overstige de 50000,- kr (minus 15%).
Skal du udføre den af DK, kan du max få 50000 X 0,85 = 42500,- kr. retur fra
T&S, men skal du derimod indføre en tilsvarende bil til DK, så skal afgiften
beregnes udfra den gældende handelspris på indføringstidspunktet.
Er det fair ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 20:36

"Per Beer Hansen" skrev i en meddelelse:

> T&S, men skal du derimod indføre en tilsvarende bil til DK, så skal
afgiften
> beregnes udfra den gældende handelspris på indføringstidspunktet.
> Er det fair ?



"Mogens" skrev i en meddelelse:

> De kender ikke begrebet hos T&S i dagens DK, ultimo 2004 :(


Svar til jer begge:

Det kan godt være at fair er et forkert udtryk at bruge i forbindelse med
T&S og registreringsafgifter på biler. Men det burde være fair, uanset
hvilken vej pengene skal. Ellers er det jo en handelshindring i EU og så
kommer de efter lille Danmark nede fra Strasbourg og Bruxelles.....

/Mark.





Mogens (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-08-04 20:38


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41322ff2$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Svar til jer begge:
> Det kan godt være at fair er et forkert udtryk at bruge i forbindelse med
> T&S og registreringsafgifter på biler. Men det burde være fair, uanset
> hvilken vej pengene skal. Ellers er det jo en handelshindring i EU og så
> kommer de efter lille Danmark nede fra Strasbourg og Bruxelles.....

Pers eksempel er som ramt på kornet og derfor et godt
eksempel på, hvor unfair systemet virker. Er du utilfreds
med det, kan du blot lægge sag an vha. EU og så vente
en 3-4 år på en afgørelse...

Nej Mark - generelt er systemet meget ringe. Man skal
kun "importere" for at beholde og "eksportere", hvis vognen
ikke er importeret. Ellers duer det simpelthen ikke!





Mark Sandberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-08-04 20:51

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Pers eksempel er som ramt på kornet og derfor et godt
> eksempel på, hvor unfair systemet virker. Er du utilfreds
> med det, kan du blot lægge sag an vha. EU og så vente
> en 3-4 år på en afgørelse...

Det er uoverskueligt for menigmand.

> Nej Mark - generelt er systemet meget ringe. Man skal
> kun "importere" for at beholde og "eksportere", hvis vognen
> ikke er importeret. Ellers duer det simpelthen ikke!

Man må jo håbe "nogen" gør "noget" :-|

Men nu går der vist politik i det

/Mark.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408657
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste