Billede i kørekort
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 28-08-04 10:03

Ok, det har ikke noget med bil som sådan at gøre, men jeg håber, at det ikke
falder helt ved siden af.

Er der nogle krav til kvaliteten af billedet i et kørekort? Skal det være et
traditionelt foto, eller må jeg tage et vellignende digitalfoto og så printe
det ud evt. på fotopapir i korrekt størrelse?

Vh, Lars.

Fra : John Sahl

Dato : 28-08-04 10:12

Lars Bonnesen wrote:
> Er der nogle krav til kvaliteten af billedet i et kørekort? Skal det
> være et traditionelt foto, eller må jeg tage et vellignende
> digitalfoto og så printe det ud evt. på fotopapir i korrekt størrelse?

Det må du faktisk ikke, men spørgsmålet er om de kan se det.
Men der er krav til hvordan man skal "sidde" på billedet.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-08-04 10:41

On Sat, 28 Aug 2004 11:12:21 +0200, John Sahl wrote:

> Det må du faktisk ikke, men spørgsmålet er om de kan se det.
> Men der er krav til hvordan man skal "sidde" på billedet.

Hvis man læser reglerne for pasfoto (som må være de samme som ved
kørekort) så er der ikke noget sted der står at det skal være et
"officielt" foto fra en fotobiks. (http://www.politi.dk/Pas/pasansoeg.htm)

Hvis du selv laver en hvid baggrund (hvidt lagen eller lign)og placere dig
på en skammel eller lign. Siddende lidt skråt til kameraet så man kan
se begge dine øjne samt højre øre, så kan de vist ikke brokke
sig. Fotoet skal være 35x45 mm

/Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-08-04 10:31

Lars Bonnesen wrote:

> Er der nogle krav til kvaliteten af billedet i et kørekort? Skal det være et
> traditionelt foto, eller må jeg tage et vellignende digitalfoto og så printe
> det ud evt. på fotopapir i korrekt størrelse?

Ja, der er krav til billedet, bl.a. må du ikke have
hovedbeklædning på, baggrunden skal være lys og den slags. Jeg
husker desværre ikke reglerne nøjagtig, blot ved jeg at de er
der..

Strøtanke: Nu vi får dankort uden billede, mon så også vi en dag
får kørekort uden billede?? Det skulle jo være sikkert nok..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 28-08-04 10:43

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>Strøtanke: Nu vi får dankort uden billede, mon så også vi en dag
>får kørekort uden billede?? Det skulle jo være sikkert nok..

Her har jeg dog større tiltro til Rigspolitiet end til bankerne ...

--
Leonard

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 28-08-04 15:41

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> Ja, der er krav til billedet, bl.a. må du ikke have
> hovedbeklædning på,

På det link, som Thomas Rasmussen sendte, står faktisk, at man godt må have
hovedbeklædning på. Det siger profeten Muhammed nemlig, at man skal.

Gad vide hvordan kvinder i burka bliver genkendt. Nå nej, de må jo ikke køre
bil.

Det var en sidekommentar. Fint, jeg printer et digibillede ud, så jeg kan få
lavet mig et duplikatkørekort. Mit oprindelige er nemlig blevet væk. Så
kommer billedet jo også til at lige mig.

Vh, Lars.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-08-04 15:45

> [...]
> lavet mig et duplikatkørekort. Mit oprindelige er nemlig blevet væk. Så
> kommer billedet jo også til at lige mig.

Ja, med PaintShopPro og så lidt morphing kan man klare meget...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-08-04 16:10

On Sat, 28 Aug 2004 16:45:02 +0200, Andreas M. Hansen wrote:

> Ja, med PaintShopPro og så lidt morphing kan man klare meget...

Hehe, ja det er jo rigtigt nok, men hvis det var sådan noget politiet var
bange for, så havde de nok indført fornyelse af kørekortet hver 5 år
eller lign. I teorien kan du som 18årig tage kørekort, og så blive
stoppet om 40år og vise samme kørekort, men du ligner sgu nok ikke ham
på billedet selvom du påstår det er een og samme person Man kan
sådan set undre sig over at de ikke skal fornys med mellemrum da de ofte
bliver brugt som ID.

/Thomas

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 28-08-04 18:42

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> på billedet selvom du påstår det er een og samme person Man kan
> sådan set undre sig over at de ikke skal fornys med mellemrum da de ofte

Jeg er da også flere gange blevet spurgt, om det virkelig er mig, der er på
billedet på mit kørerkort.

Vh, Lars.