Lastbilchaufførere *SUK*
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-08-04 20:56

Hejsa

Hvor ér det snart belastende at køre på motorvejene.

For det første er der snart ikke plads til alle biler. For det andet er der
konstant uheld og alvorlige kødannelser. For det tredje er der stadigt flere
lastbiler - og de kører ofte med hovedet under armen.

- Hvorfor fa´en er det, at der SKAL overhales med en hastighedsdifference på
ned til 0,5 km/t, når vejnettet i forvejen er presset udover
kapacitetsgrænsen..?

- Hvorfor fa´en er det så, at BÅDE den, der er for dum og overhaler, og den
der bliver overhalet, ikke kan finde ud af, at det er for dumt ikke bare at
få afsluttet den overhaling, når der venter 25 biler bagved..?

Jeg bilder mig ind, at jeg lige ville lette på gassen, hvis jeg som
lastbilchauffør blev overhalet af en "åndet" kollega, der måtte bruger 2000
meter på sit foretagende.

Så kunne man da få ham forbi, så "vi lastbilchauffører" ikke skulle belemre
os selv med et endnu dårlige omdømme.

/Jan W Nielsen

Fra : Propellen

Dato : 27-08-04 22:05

On Fri, 27 Aug 2004 21:56:11 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@ingenmail.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Hvor ér det snart belastende at køre på motorvejene.

Samme på diverse hovedveje.. A13 er meget ramt syntes jeg. Personbiler
der laver usandsynligt sindsyge halsbrækkende overhalinger. Og når jeg
i forvejen kørere 83+ km/t så må du ikke køre stærkere! Bliv bagved
din affe!

>. For det tredje er der stadigt flere
>lastbiler - og de kører ofte med hovedet under armen.

Og de fleste der kører Opel er dumme!

>- Hvorfor fa´en er det, at der SKAL overhales med en hastighedsdifference på
>ned til 0,5 km/t, når vejnettet i forvejen er presset udover
>kapacitetsgrænsen..?

Donno! _jeg_ gør det personligt ikke, og det _er_ sq rigtigt. Hvis der
er en lastvogn der vil overhale mig, letter jeg lige foden, så han/hun
kørere de 4-5 km/t hurtigere.... Sikkert mange biler der er glade for

>- Hvorfor fa´en er det så, at BÅDE den, der er for dum og overhaler, og den
>der bliver overhalet, ikke kan finde ud af, at det er for dumt ikke bare at
>få afsluttet den overhaling, når der venter 25 biler bagved..?

Og når jeg ligger i yderbanen med 115 km/t (I personbil) og overhaler
en række campingvogne, trailer, lastvogne, så kan du/i da blinke nok
så meget med jeres fine lys for at komme forbi!

>Jeg bilder mig ind, at jeg lige ville lette på gassen, hvis jeg som
>lastbilchauffør blev overhalet af en "åndet" kollega, der måtte bruger 2000
>meter på sit foretagende.

Tjaa.. Det er altså lettere sagt end gjort. Når jeg er på motorvej med
lastvogn, så får den sq _fuld_ skrue..,

--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-08-04 22:18

> Tjaa.. Det er altså lettere sagt end gjort. Når jeg er på motorvej med
> lastvogn, så får den sq _fuld_ skrue..,

Hvorfor er det svært...?

Når jeg selv en sjælden gang i mellem har kørt langsommere end lastvognene,
forsøger jeg ved min egen hastighed at hjælpe den overhalende lastvogn til
hurtigt at komme forbi og ind i første vognbane igen.

Hvorfor er det svært..?

> /Prop

Er du mon Karlsson på taget..?

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 22:21

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er du mon Karlsson på taget..?

Som Volvo-kører er man da forpligtet til at give kollegerne et hjælpende
blink med lygterne, så de hjælpes let og elegant ind i rækken igen efter
endt overhaling...))

Bjørn Jørvad

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-04 10:47

On Fri, 27 Aug 2004 23:21:18 +0200, "BJ"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> [...]
>
>Som Volvo-kører er man da forpligtet til at give kollegerne et hjælpende
>blink med lygterne, så de hjælpes let og elegant ind i rækken igen efter

Ja, det er en god idé.

Det var der også en bilist med campingvogn der erfarede. Han var
blevet galsindet over at en lastbil overhalede ham ned på de tyske
betonstier, og begyndte derfor at rykke uhæmmet i kontakten til
overhalingslyset. Resultatet udeblev ikke. Et styk bil + CV jaget et
pænt stykke ud på marken.

Jeg véd godt at din gestus er venligtsindet, men jeg reagerer kun på
dette signal, hvis det kommer fra en anden lastbil. Bare for en
sikkerheds skyld.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-04 11:52

> [...]
> betonstier, og begyndte derfor at rykke uhæmmet i kontakten til
> overhalingslyset. Resultatet udeblev ikke. Et styk bil + CV jaget et

SÅ ka' han lær' det...... )

M.v.h.

Fra : BJ

Dato : 29-08-04 12:44

KLIP

> Jeg véd godt at din gestus er venligtsindet, men jeg reagerer kun på
> dette signal, hvis det kommer fra en anden lastbil. Bare for en
> sikkerheds skyld.

Intet andet og det er også o.k..

Jeg får dog altid et anerkendende ekstra blink med retningsviserne fra den
lastvogn, jeg *har* hjulpet..

Bjørn Jørvad

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-04 14:02

On Sun, 29 Aug 2004 13:44:18 +0200, "BJ"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Intet andet og det er også o.k..
>
>Jeg får dog altid et anerkendende ekstra blink med retningsviserne fra den
>lastvogn, jeg *har* hjulpet..

>--

Jamen det er da også fortjent, Bjørn.

Jeg påpeger bare, at den slags signaler hurtigt kan misforståes, med
mere eller mindre alvorlige konsekvenser.

Er du iøvrigt ikke så venlig at forklare mig, hvordan det går til at
du overhales af lastbiler? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 29-08-04 14:08

KLIP

> Jeg påpeger bare, at den slags signaler hurtigt kan misforståes, med
> mere eller mindre alvorlige konsekvenser.

Det kan de og det kan der.

Vi lever jo alle livet farligt hver eneste dag.

Så farligt, vi endda kan dø af det..

> Er du iøvrigt ikke så venlig at forklare mig, hvordan det går til at
> du overhales af lastbiler? *LOL*

Det hænder skam, når jeg har "indkøbs- og salgsvognen" på krogen..)

De fleste situationer, hvor jeg giver et hjælpende blink, sker nok i
forbindelse med afslutningen af en gang jumboræs..)

Bjørn Jørvad

Fra : Per O.

Dato : 28-08-04 00:02

KLIP

> Er du mon Karlsson på taget..?
>
> /Jan W Nielsen

Nææ, men han har vist rotter på loftet !

Per O.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-08-04 22:29

Propellen <not@Valid.Invalid> skrev :

>Tjaa.. Det er altså lettere sagt end gjort. Når jeg er på motorvej med
>lastvogn, så får den sq _fuld_ skrue..,

Fuld skrue ? Hehe - man kunne forledes til at tro, at fuld skrue, er
noget med at chaufutten sidder og pumper diesel med en semidefeft
lænsepumpe fra en plimsoller ;)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Poul Ladefoged

Dato : 28-08-04 08:00

> [...]

at
> få afsluttet den overhaling, når der venter 25 biler bagved..?

Desuden respektere de sjældent de overhalings forbud der er på flere
motorvejsstrækninger, ses ganske tit på mine daglige ture mellem Randers &
Århus.

MvH
Poul Ladefoged

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 14:41

"Poul Ladefoged" <shithappensdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Desuden respektere de sjældent de overhalings forbud der er på flere
> motorvejsstrækninger, ses ganske tit på mine daglige ture mellem Randers &
> Århus.

Hvad er det dog for noget vrøvl! Det du siger er at flertallet ikke
respekterer overhalingsforbuddet. Jeg tror du skal til at tælle
lastbiler....

Og nu er det vel ikke mellem 18 - 06 du gør dine observationer - eller i
weekenden?

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-08-04 14:45

> Hvad er det dog for noget vrøvl! Det du siger er at flertallet ikke
> respekterer overhalingsforbuddet. Jeg tror du skal til at tælle
> lastbiler....

Nej, det tror jeg også er lidt af en overdrivelse...

Men der er desværre nogen, der ikke gør..

Og der er nogen, der mener, at NU har de ret til at overhale med en mer-fart
på 0,001 km/t - med det samme ophørs-skiltet for overhalingsforbud
passeres..

Jeg forstår ikke, at der ikke er mere selvjustits blandt chaufførerne. De
får kun endnu mere overhalingsforbud ud af det..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 14:53

> [...]
>
> Jeg forstår ikke, at der ikke er mere selvjustits blandt chaufførerne. De
> får kun endnu mere overhalingsforbud ud af det..

Jeg vil vædde en flæskesteg på at 50% (eller) mere af de lastbiler der
trodser overhalingsforbudet har hollandske nummerplader....

M.v.h.

Fra : BJ

Dato : 28-08-04 14:55

KLIP

> Jeg vil vædde en flæskesteg på at 50% (eller) mere af de lastbiler der
> trodser overhalingsforbudet har hollandske nummerplader....

Så er der vel også ca. 50% tilbage, eksklusivt, til danske lastbiler.

Det er nok ingen reklame i sig selv...

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 15:07

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Så er der vel også ca. 50% tilbage, eksklusivt, til danske lastbiler.
>
> Det er nok ingen reklame i sig selv...

Nej, men det er nu stadig MEGET begrænset, hvor mange der ikke respekterer
overhalingsforbudet. Jeg kører trods alt 200 km på motorvej 5 dage om ugen,
og det er sjældent jeg observerer det - med mindre der kommer en hollænder.

M.v.h.

Fra : BJ

Dato : 28-08-04 15:19

KLIP

> Nej, men det er nu stadig MEGET begrænset, hvor mange der ikke respekterer
> overhalingsforbudet.

Det er jeg da heller ikke uenig med dig i.

> Jeg kører trods alt 200 km på motorvej 5 dage om ugen,
> og det er sjældent jeg observerer det - med mindre der kommer en
hollænder.

Det er vel én af dem med huset på slæb....

Det er jo almindelige kendt i Europa at foran enhver lang kø af biler kører
en hollænder med sin campingvogn.

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 15:36

> [...]
> >

> Det er vel én af dem med huset på slæb....
>
> Det er jo almindelige kendt i Europa at foran enhver lang kø af biler

*LOL*

Det er så noget helt andet - flertallet af dem der ikke respekterer
overhalingsforbudet er campister og andre med trailere.

M.v.h.

Fra : phk

Dato : 01-09-04 14:48

> Det er så noget helt andet - flertallet af dem der ikke respekterer
> overhalingsforbudet er campister og andre med trailere.

Jeg indrømmer gerne jeg ikke overholder det. Når man kommer drønende med 90
med skuret på ryggen så er det skide irriterende at blive holdt tilbage af
en lastbil der kun kører 89. Ud i overhalingsbanen og ind igen på den anden
side af lastbilen. Hvor svært kan det være med masser af hypper og vrid i
motorrummet.

Gad vide hvorfor vi campister skal generes med overhalingsforbud - er det
bare for at score kassen? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 01-09-04 15:01

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> [...]
>side af lastbilen. Hvor svært kan det være med masser af hypper og vrid i

Jeg kan nu ikke se problemet i at slå fartpiloten ned på 89 og blive
bagved. På en hel dag koster det dig 10-12 km, eller 7½ minut ved 80
km/t.
Men da du bruger dit kraftoverskud til at foretage overhalingen
hurtigt og derved ikke trækker en kø på flere km bag dig, så er jeg
også nærmest ligeglad.

>Gad vide hvorfor vi campister skal generes med overhalingsforbud - er det
>bare for at score kassen? :)

Fordi de færreste campister kan finde ud af at overhale i en ruf. De
færreste har kraftoverskuddet til det og dem der har kan ikke finde ud
af læsse bil og campingvogn rigtigt, så hvis de udnyttede kræfterne
ville de vælte med vognen.

--
Leonard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-08-04 15:06

> Jeg vil vædde en flæskesteg på at 50% (eller) mere af de lastbiler der
> trodser overhalingsforbudet har hollandske nummerplader....

Jep - er det ikke noget med, at de ofte kan køre hurtigere..?

P.S.: Er der brunede kartofler, sovs, kartofler, rødkål og gyldne sprøde
flæskesvær med til den der steg..?? )

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 15:14

> Jep - er det ikke noget med, at de ofte kan køre hurtigere..?
>
> P.S.: Er der brunede kartofler, sovs, kartofler, rødkål og gyldne sprøde
> flæskesvær med til den der steg..?? )

Sæ'fø'li'....

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 15:15

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - er det ikke noget med, at de ofte kan køre hurtigere..?

Det er ikke usædvanligt at blive overhalet af hollændere (og nordmænd), der
kører 100+ km/t...

M.v.h.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-08-04 21:49

Jan W Nielsen wrote:

> Nej, det tror jeg også er lidt af en overdrivelse...
>
> Men der er desværre nogen, der ikke gør..

Ja men - den Procntvis største gruppe hører til blandt buschaufførerene, det
til trods at de ikke på motorvejen må køre hurtigere end lastbilerne. De
respekterer om nogen - ikke overhalingsforbudene.

Ser det dagligt på motorvejen ved Ejer Bavnhøj.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 23:27

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til trods at de ikke på motorvejen må køre hurtigere end lastbilerne. De
> respekterer om nogen - ikke overhalingsforbudene.

Helt enig. Ligesom hastighedsgrænsen for dem virker ikke-eksisterende.
Utroligt at politiet bare bli'r ved med at se igennem fingre med det...

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 15:08

De overhalingsforbud gælder IKKE busser og de må køre stærkere end
lastbiler, så flyt jer for fanden
Esben

Fra : Niels Skaaning

Dato : 30-08-04 15:13

> De overhalingsforbud gælder IKKE busser og de må køre stærkere end
> lastbiler, så flyt jer for fanden
> Esben

Det må de da i hvert fald ikke. Hvor har du hørt det?

NS

Fra : Leonard

Dato : 30-08-04 15:20

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> wrote:

>De overhalingsforbud gælder IKKE busser og de må køre stærkere end
>lastbiler, så flyt jer for fanden

Overhalingsforbudet på motorvejene er skiltet med en lastbil, en bus
og en bil med trailer, så hvorfor er det lige det ikke gælder for
busser?
Hvor hurtigt må en bus da køre på motorvejen, siden den må køre
hurtigere end en lastbil?

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 05:55

Busser siger det Ikke gælder for ham, og han kan køre meget stærkere end de
andre og det må han godt også overhale

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 31-08-04 10:28

Esben wrote:
> Busser siger det Ikke gælder for ham, og han kan køre meget stærkere
> end de andre og det må han godt også overhale

Her i Danmark må ingen Bus køre hurtigere på motorvej end lastbil, men
indrømmet mange (de fleste) buschaufører tror at når bussen er Tempo 100+
godkendt må den køre 100 km/t, hvilket dog kun gælder i Tyskland.

Men - på almindelige veje må busser i modsætning til lastbiler køre 80
km/t..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-04 14:50

> [...]

Læs hvad Esben skriver! Busser = Navn.....

Han forsøger at være sjov - eller redde sin egen røv..

M.v.h.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-08-04 19:08

Esben wrote:
> De overhalingsforbud gælder IKKE busser og de må køre stærkere end
> lastbiler, så flyt jer for fanden
> Esben

Mon ikke du glemte disse to [ironi on] og [ironi off];-/

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 10:35

"Poul Ladefoged" <shithappensdk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> >

> Desuden respektere de sjældent de overhalings forbud der er på flere
> motorvejsstrækninger, ses ganske tit på mine daglige ture mellem Randers &

Det er faktisk også mine observationer at flere og flere overtræder det.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Jonas R.

Dato : 28-08-04 08:39

Jan W Nielsen wrote:
> Hejsa

Heeeeeeeeeeej Jan

> Hvor ér det snart belastende at køre på motorvejene.

Jeps det er så pres med alle de tåber på vejene

> For det første er der snart ikke plads til alle biler. For det andet
> er der konstant uheld og alvorlige kødannelser. For det tredje er der
> stadigt flere lastbiler - og de kører ofte med hovedet under armen.

Ja, når man holder stille på en motorvej sidder jeg altid og glor i
bakspejlet. Har sq nøjern på over en lastbil der kommer flyvende, eller en
båtnakke som sidder og roder med noget og ikke har set køen.

> - Hvorfor fa´en er det, at der SKAL overhales med en
> hastighedsdifference på ned til 0,5 km/t, når vejnettet i forvejen er
> presset udover kapacitetsgrænsen..?

Du mener når der er elefant krig, det er simpelthen det mest innoverende der
findes.... De spader skulle blive i den ene sidde eller lade hver og
overhale....

> [...]
> og den der bliver overhalet, ikke kan finde ud af, at det er for dumt
> ikke bare at få afsluttet den overhaling, når der venter 25 biler

Tha det kan man jo undres over men irriterende er det da helt sikkert.

> Jeg bilder mig ind, at jeg lige ville lette på gassen, hvis jeg som
> lastbilchauffør blev overhalet af en "åndet" kollega, der måtte
> bruger 2000 meter på sit foretagende.

Du tror ikke, der sker det samme som når man har ligget og blinket af en og
han trækker ind. Når man så overhaler giver idioten gas, fordi han tror at
man ikke kan nå og overhale ham i hans diesel spand eller hvad han nu kører.
Kunne være det samme som sker hos chaufførerne, at nogen bliver sådan lidt
agressive fordi der overhales og de så ville presse den anden lidt?

/Jonas R.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-08-04 10:27

"Jonas R." wrote:

> Du mener når der er elefant krig, det er simpelthen det mest innoverende der
> findes.... De spader skulle blive i den ene sidde eller lade hver og
> overhale....

Enerverende = går på nerverne, pisser mig af..
Innoverende = nytænkende, nyskabende, opfindende..

Jeg formoder du ikke anser elefantkapløb som noget kreativt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jonas R.

Dato : 28-08-04 12:12

Thomas Strandtoft wrote:
SNIP
> Enerverende = går på nerverne, pisser mig af..
> Innoverende = nytænkende, nyskabende, opfindende..
>
> Jeg formoder du ikke anser elefantkapløb som noget kreativt..

Nej det ville være synd og sige, tak fordi du rettede min skrive bøf. ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 14:44

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener når der er elefant krig, det er simpelthen det mest innoverende
der
> findes.... De spader skulle blive i den ene sidde eller lade hver og
> overhale....

Næææh, det er sgu alle de sinker der ikke fatter at vi har højrekørsel i
Danmark. Kører man f.eks. strækningen fra Fredericia til Århus, er der én ud
af ti der trækker ind til højre. 90% ligger fast i overhalingsbanen til
trods for at der kunne komme 2-3 biler udenom, hver gang der er plads til at
trække ind til højre...

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 28-08-04 15:51

Henrik B. wrote:
SNIP
> [...]
> fast i overhalingsbanen til trods for at der kunne komme 2-3 biler
> udenom, hver gang der er plads til at trække ind til højre...

Hvad har det lige præsis at gøre men en lastbil chauffør som skal overhale
en anden? De må kun køre det samme og den der overhaler den anden kører jo
normalt hurtigere end han må. Lastbiler har IMO ikke nogen grund til at
overhale hinanden....

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 16:00

> [...]
> normalt hurtigere end han må. Lastbiler har IMO ikke nogen grund til at

Du siger at lastbiloverhalinger er det MEST enerverende - jeg siger at det
er det ikke, men derimod ovenstående....got it?

M.v.h.

Fra : Jonas R.

Dato : 28-08-04 16:14

Henrik B. wrote:
SNIP
> Du siger at lastbiloverhalinger er det MEST enerverende - jeg siger
> at det er det ikke, men derimod ovenstående....got it?

Ja men det var jo ikke det vi debaterede vel? Vi snakkede om lastbiler og ja
det andet er da også irriterende, men dem blinker man og så flytter de sig.
Lastbilen flytter sig ikke ligefrem og det tager stadig en krig ergo er det
irriterende....

Kom over det....

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 23:27

> [...]

sig.
> Lastbilen flytter sig ikke ligefrem og det tager stadig en krig ergo er

I lige måde.....

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 11:56

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> af ti der trækker ind til højre. 90% ligger fast i overhalingsbanen til
> trods for at der kunne komme 2-3 biler udenom, hver gang der er plads til

Sjov men det er overhovedet ikke mit indtryk, og jeg kører meget på
motorvejen omkring Århus, og der trækkes meget pænt ind.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-04 19:23

> at
>
> Sjov men det er overhovedet ikke mit indtryk, og jeg kører meget på
> motorvejen omkring Århus, og der trækkes meget pænt ind.

Nu skrev jeg også strækningen FRA Fredericia TIL Århus.

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-04 08:00

> til

> Nu skrev jeg også strækningen FRA Fredericia TIL Århus.

OK, men hvad skulle gøre den strækning anderledes ?
Er det fordi trafikken ikke er så tæt om omkring Århus eller ?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-04 10:47

> [...]

>meter på sit foretagende.
>
>Så kunne man da få ham forbi, så "vi lastbilchauffører" ikke skulle belemre

Alt dette har vi jo stort set aldrig haft til debat her i gruppen.

Denne gang forholder det sig anderledes. I dette tilfælde kommer
oplægget fra en repræsentant for en gruppe af trafikanter
(privatbilister), der udmærker sig ved aldrig at overtræde gældende
lovgivning, endsige overtræde de uskrevne regler der findes på
området.

En sådan seriøsitet kræver et seriøst svar, og seriøse svar kræver tid
til omtanke osv., men det kommer, Jan, det kommer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 14:27

> [...]
> (privatbilister), der udmærker sig ved aldrig at overtræde gældende
> lovgivning, endsige overtræde de uskrevne regler der findes på

*host-host*

Det er klart..

Men jeg synes nu nok, jeg plejer at udvise den slags hensyn her... Det
eneste, jeg flipper over på motorvejen, er folk der uretmæssigt spærrer
vejen. Personbiler såvel som elefanterne.

> En sådan seriøsitet kræver et seriøst svar, og seriøse svar kræver tid
> til omtanke osv., men det kommer, Jan, det kommer.

Damned...! Can´t wait..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-04 15:51

On Sun, 29 Aug 2004 15:26:45 +0200, "Jan W Nielsen"

> [...]
>eneste, jeg flipper over på motorvejen, er folk der uretmæssigt spærrer
>vejen. Personbiler såvel som elefanterne.

Det er bl.a. her det går galt for dig.

Ordet uretmæssigt brugt forkert. Der står ingen steder skrevet, at én
lastbil ikke må overhale en anden lastbil med +1 km/t. på en motorvej.

I Tyskland forlanges der en hastighedsdifference på 10 km/t., for at
lovliggøre projektet.

Jeg kan virkelig ikke forstå, hvorfor du ikke lader dig irritere over
de kolossale mængder af farlige ting der sker på motorvejene, i stedet
for kun at focusere på din egen egoistiske interesser.

Har du nogensinde overvejet hvilke tanker chaufførerne på de hurtige
biler nede i Germanien gør sig, når du ligger og joller rundt i
Vectra'en?

Og nu kommer du s'gu ikke med det postulat, at et sådant hurtiggående
fartøj aaaaaldrig er kommet bare lidt bag på dig. *LOL*

Sådan har vi forskellige interesser derude på vejene, og kodeordet er:
Tolerence.

Det er beklageligvis ikke noget de yngre generationer véd hvad er, men
jeg kan betro dig at man har det rigtigt rart når man har udvist den
slags indtil flere gange på en arbejdsdag.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 16:19

> Ordet uretmæssigt brugt forkert. Der står ingen steder skrevet, at én
> lastbil ikke må overhale en anden lastbil med +1 km/t. på en motorvej.

Korrekt - men vi ser også overhalinger i forbudszonerne - og med begyndelse
i lovlig zone, der på grund af den lave hastighedsforskel og evt. flere
lastbiler i træk strækker sig flere kilometer ind i forbudszonerne. Dét er
så vidt jeg ved uretmæssigt.

Desværre slækker de andre klaphatte ikke på speederen, så den "vildfarne"
kan slippe ind i første vognbane igen.

> I Tyskland forlanges der en hastighedsdifference på 10 km/t., for at
> lovliggøre projektet.

Det skulle i også have her i DK - indtil vi får overhalingsforbud som
"udgangspunktet på motorvejsnettet" - med nogle få undtagelses-steder.

> Har du nogensinde overvejet hvilke tanker chaufførerne på de hurtige
> biler nede i Germanien gør sig, når du ligger og joller rundt i
> Vectra'en?

Jeg kører sjældent under 180 km/t, og jeg bruger flittigt mit bakspejl.

> Og nu kommer du s'gu ikke med det postulat, at et sådant hurtiggående
> fartøj aaaaaldrig er kommet bare lidt bag på dig. *LOL*

Helt ærligt - det sker stort set aldrig. Men det kan enhver idiot jo påstå..

> Sådan har vi forskellige interesser derude på vejene, og kodeordet er:
> Tolerence.

Korrekt - og hensyn.

Hensynet mangler desværre, når en trucker-båtnakke holder 250 biler, hvis
naturlige hastighed er 30-50 km/t hurtigere, bagved sig ved en overhaling,
der tager 2600 meter - eller endnu mere. )

(Jeg er ret sikker på, at hverken du eller Henrik hører til den slags - og
min egen kammerat, der nogle gange kører lastbil, er heller ikke. Faktisk
får "båtnakken" nogle gange lige "en sviner" over walkien, når de begynder
på det ("Dygtig overhaling - det gavner os alle")- for det ligner sgu ikke
noget... Det synes du da heller ikke selv - eller har jeg misforstået dig..?

> Det er beklageligvis ikke noget de yngre generationer véd hvad er, men
> jeg kan betro dig at man har det rigtigt rart når man har udvist den
> slags indtil flere gange på en arbejdsdag.

Jeg kører langsomt, sætter jeg farten op, når en elefant nærmer sig bagfra -
indtil der er et passende sted til overhaling. Så slækker jeg på farten, han
trækker ud, og så slipper jeg simpelthen speederen til vedkommende er
forbi - og så får de naturligvis det hjælpsomme blink med det lange, når de
er forbi. Det betyder da intet for mig at slippe speederen.

(Gad vide om jeg stadig tilhører de "yngre generationer"..?)

Desværre ser i også kæmpe idioter med "kampingswågn", der ikke overhovedet
slipper speederen, og derfor lader lastbilen ligge i kilometervis i anden
vognbane - til lastbilen nogle gange må lade sig falde tilbage..

Så kildrer det altså i hornet og højre hånds midterste finger, når man kører
forbi den døv-blinde campist..!!

Båtnakker findes alle vegne - også bag rattet i personbilerne - ingen tvivl
om det.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 16:22

> Båtnakker findes alle vegne - også bag rattet i personbilerne - ingen
tvivl
> om det.

Kun i andres personbiler - det er klart.. *LOL*

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 29-08-04 17:46

> [...]

> de begynder på det ("Dygtig overhaling - det gavner os alle")- for det
> ligner sgu ikke noget... Det synes du da heller ikke selv - eller har

Det er anden gang på kort tid at du sender nogle urinophedende signaler
gennem dine subject-linier.
I denne skyder du jo på alle lastbilchauffører, selv om det tilsyneladende
ikke er din mening.

> (Gad vide om jeg stadig tilhører de "yngre generationer"..?)

Du virker bestemt meget ungdommelig ... ildhu, engagement, ligefremhed

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 22:27

> I denne skyder du jo på alle lastbilchauffører, selv om det tilsyneladende
> ikke er din mening.

Det er det ikke, nej..

> Du virker bestemt meget ungdommelig ... ildhu, engagement, ligefremhed

Hmm..

Formentlig ikke noget kompliment.. Men hvad fa´en.. Den sluger jeg..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-04 19:44

On Sun, 29 Aug 2004 17:18:57 +0200, "Jan W Nielsen"

> [...]
>lastbiler i træk strækker sig flere kilometer ind i forbudszonerne. Dét er

Sker det ofte?

>--

>Desværre slækker de andre klaphatte ikke på speederen, så den "vildfarne"
>kan slippe ind i første vognbane igen.

>--

Det sker temmeligt ofte, at når man har flyttet hele arrangementet en
vognbane ud, for at give plads til én der ikke har fattet hvorfor det
hedder en accellerationsbane, at vedkommende umuliggør at man kan
komme ind på plads igen.

Vil du have det gjort forbudt at køre ind på en motorvej, hvis man
ikke kører mindst 90 km/t. ved indfletningen?

Det ville jeg finde passende, da det generer mig lige så meget som det
generer dig at ligge bagved en lastbil som overhaler. (Du kan godt
selv se at det egoistiske pis ikk' fører til noget, ikk'?

> [...]

>Helt ærligt - det sker stort set aldrig. Men det kan enhver idiot jo påstå..

Ja!

> [...]

>naturlige hastighed er 30-50 km/t hurtigere, bagved sig ved en overhaling,
>der tager 2600 meter - eller endnu mere. )

Du behøver ikke at overdrive. Jeg er ikke fatsvag.

> [...]

>noget... Det synes du da heller ikke selv - eller har jeg misforstået dig..?

Jeg tror ikke du har misforstået noget. Jeg har ikke noget at skamme
mig over, når jeg evaluerer mine arbejdsdage.

Jeg bruger ikke walkien til den slags. Dels er der ofte tale om
chauffører af en nationalitet, hvis sprog jeg ikke behersker
tilstrækkeligt til at kunne skælde ud på det, og dels bruges der
forskellige kanaler af de fleste chauffører.

>--

>(Gad vide om jeg stadig tilhører de "yngre generationer"..?)

>--

Kan vi kompromisse, og sige: Af sind?

> [...]

>forbi den døv-blinde campist..!!
>
>Båtnakker findes alle vegne - også bag rattet i personbilerne - ingen tvivl

Det har jeg delvist kommenteret ovenfor, og dit sidste udsagn er jeg
helt enig i.

Det gør mig bedrøvet at blive slået i hartkorn med dén slags.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 22:33

> [...]
> vognbane ud, for at give plads til én der ikke har fattet hvorfor det
> hedder en accellerationsbane, at vedkommende umuliggør at man kan

Jep - total mangel på overblik. Håbløst.

Blandt andet derfor skal vi have flere køreprøver gennem livet.

> Vil du have det gjort forbudt at køre ind på en motorvej, hvis man
> ikke kører mindst 90 km/t. ved indfletningen?

Jep.

> Det ville jeg finde passende, da det generer mig lige så meget som det
> generer dig at ligge bagved en lastbil som overhaler. (Du kan godt
> selv se at det egoistiske pis ikk' fører til noget, ikk'?

Jo - liiiige netop. Det er faktisk det, jeg skriver om..

> Du behøver ikke at overdrive. Jeg er ikke fatsvag.

Nope..

> Jeg tror ikke du har misforstået noget. Jeg har ikke noget at skamme
> mig over, når jeg evaluerer mine arbejdsdage.

Det er jeg også ret overbevist om - efter de mange snakke herinde.

> Kan vi kompromisse, og sige: Af sind?

Ok, så..

> Det gør mig bedrøvet at blive slået i hartkorn med dén slags.

DET blev du ikke... af mig i hvert fald.. som jeg skrev..

Men "båtnakkerne" giver jer "ordentlige chauffører" et dårligt omdømme, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-08-04 18:35

>Jep.

Hvad vil du så gøre den dag det er isglat ?

Der er ikke nogen minimumsfart nogen steder på vejnettet, og kommer
aldrig

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Niels Skaaning

Dato : 30-08-04 18:50

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil du så gøre den dag det er isglat ?
>
> Der er ikke nogen minimumsfart nogen steder på vejnettet, og kommer
> aldrig

Et kørertøj skal da minimum kunne køre 40 km/t for at køre på motorvej. Der
er også visse steder ved bakker, hvor der er sat en minimumshastigheder, som
skal overholdes ellers skal man benytte et særligt krybespor.

NS

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-08-04 18:55

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev :

>Et kørertøj skal da minimum kunne køre 40 km/t for at køre på motorvej.

Ja - *skal kunne* ikke *skal* ;)

>Der er også visse steder ved bakker, hvor der er sat en minimumshastigheder, som
>skal overholdes ellers skal man benytte et særligt krybespor.

Det er rigtigt - men ændrer jo dybest set ikke noget ved at fremfærden
kan foregå langtsommere ....

(JanW burde ikke være røget med på den and, med mindstehastighed)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-08-04 20:10

Folmer Rasmussen wrote:

Er det ikke dig der er ved Broby Johansen???

I så fald var du i Danmark/Jylland i sidste uge med en entrepenørmaskine
(gummiged)?

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-08-04 20:26

On Sun, 29 Aug 2004 21:09:44 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Er det ikke dig der er ved Broby Johansen???
>
>I så fald var du i Danmark/Jylland i sidste uge med en entrepenørmaskine

Det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Jeg kører ikke "dyretransporter"
*LOL*

Jeg kører stykgods mellem København og Helsinki.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Propellen

Dato : 29-08-04 13:09

Hvorfor hulan har bilister så travlt, at de ikke kan vente det minut
eller 2 ekstra det tager for en lastvogn at overhale? I kan sq da køre
_langt_ stærkere end en lastvogn. Og dermed hurtigt komme forbi.
Men næææ nej, ligeså snart der bliver koblet en campingvogn på, så kan
man pludselig kun køre 60-65 km/t.
Tag en tudekiks. Det er sq slet ikke så forfærdeligt, som nogle gør
det til. Måske alle lastvogne i hele landet skulle holde stille i en
2-3 måneder, så der kom fuld fart på motorvejene. Men den ville
hurtigt blive tom, fordi der ikke ville være brændstof så!

Selv når man kørere _over_ det tilladte 90 km/t ved 90 km/t begræsning
på motorvej. Omkring tunnel ved Aalborg bliver man overhalet. Det er
der jo ingen grund til! Bliv da bagved. Privat billister er sq ikke
altid så pisse dygtige/lovlydige/etc som nogle gerne ville have.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 14:24

> Tag en tudekiks.

Snup du selv en - for du er da vist ked af kritikken.

> [...]
> 2-3 måneder, så der kom fuld fart på motorvejene. Men den ville
> hurtigt blive tom, fordi der ikke ville være brændstof så!

Snup en tudekiks mere..

> Bliv da bagved. Privat bilister er sq ikke
> altid så pisse dygtige/lovlydige/etc som nogle gerne ville have.

Bliv blot ved med den ignorante opførsel - men lad være med at klynke, når
resultatet bliver endnu flere overhalingsforbud.... for de kommer.

Hvor meget tid vinder man egentlig ved konstant at overhale med + 1 km/t og
genre alle andre bilister, når man kører fra Padborg til Rom....? (Forudsat
overholdelse af alle øvrige regler som køre-hviletid etc.)

P.S.: Jeg håber, de andre "fornuftige" lastbilchauffører begynder at
kritisere jer over walkien, når I igen giver jer alle et dårligt omdømme ved
åndssvage overhalinger til stor iritation - og ingen verdens nytte.

/Jan W Nielsen

Fra : Propellen

Dato : 29-08-04 23:43

On Sun, 29 Aug 2004 15:24:15 +0200, "Jan W Nielsen"

>Snup du selv en - for du er da vist ked af kritikken.

Nøe... Kritik kan vel være godt. Jeg kørere da selv for tæt på foran
kørende nogle gange når autopiloten er på.

>Snup en tudekiks mere..

Niks! Men vil da give en, når der ikke er mere brændstof, fordi alle
lasrvognene holder i garage

>Bliv blot ved med den ignorante opførsel - men lad være med at klynke, når
>resultatet bliver endnu flere overhalingsforbud.... for de kommer.

Det er da ikke helt løgn det jeg har skrevet... eller?

>Hvor meget tid vinder man egentlig ved konstant at overhale med + 1 km/t og
>genre alle andre bilister, når man kører fra Padborg til Rom....? (Forudsat
>overholdelse af alle øvrige regler som køre-hviletid etc.)

Donno.. jeg kørere kun i DK.

>P.S.: Jeg håber, de andre "fornuftige" lastbilchauffører begynder at
>kritisere jer over walkien, når I igen giver jer alle et dårligt omdømme ved
>åndssvage overhalinger til stor iritation - og ingen verdens nytte.

Se hvad jeg skrev i først indlæg til denne tråd

Fra : phk

Dato : 01-09-04 15:05

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> _langt_ stærkere end en lastvogn. Og dermed hurtigt komme forbi.
> Men næææ nej, ligeså snart der bliver koblet en campingvogn på, så kan

Så hvad vil du helst - overhale en campingvogn der kører 60-65 eller en der
kører 89?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 29-08-04 18:10

En helt masse bits fra Jan W Nielsen til dk.fritid.bil gav følgende:

> Hejsa
>
> Hvor ér det snart belastende at køre på motorvejene.
>
> For det første er der snart ikke plads til alle biler.

Flyt til Hirtsals eller Hjørring. De har masser af motorvej, med masser af
plads på ;)

> For det andet er der
> konstant uheld og alvorlige kødannelser.

Det kommer fa'me (som med det første) an på hvor du kører henne :)

> For det tredje er der stadigt flere
> lastbiler - og de kører ofte med hovedet under armen.

Jeg tror faktisk ikke at der - set i forhold til antallet af personbiler - er
voldsomt mange flere af dem nu, i forhold til for 10 år siden. Måske endda
tværtimod.

> - Hvorfor fa´en er det, at der SKAL overhales med en hastighedsdifference på
> ned til 0,5 km/t, når vejnettet i forvejen er presset udover
> kapacitetsgrænsen..?

Fordi de kan?
Jeg tror faktisk det er så simpelt :)

> - Hvorfor fa´en er det så, at BÅDE den, der er for dum og overhaler, og den
> der bliver overhalet, ikke kan finde ud af, at det er for dumt ikke bare at
> få afsluttet den overhaling, når der venter 25 biler bagved..?

Hvis jeg var psykolog ville jeg sikkert skrive noget med 'penisforlængelse'
her. Nu er jeg ikke psykolog, men jeg tror at det handler om at se hvem der
kan mest. Mennesket er jo nu engang af natur konkurrencepræget.

Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg aldrig har fattet hvorfor
lastbiler der kan køre 90,1 overhaler lastbiler der kan overhale 89,9. Men
sådan er det nu engang og eftersom man ikke kan gøre noget ved det, kan man
ligeså godt acceptere det.

Som Lars Balker Rasmussen engang skrev:
"Man kan ikke altid regne med at folk opfører sig betænksomt - tænk selv".

I det fleste tilfælde er det "kun" stærkt generende og - heldigvis - ikke
farligt. Der er dog et par undtagelser (hvoraf den første ikke helt er
lastbilchaufførernes skyld):

1) Når en eller anden klaphat beslutter sig for at "det går sgu' for langsomt"
og bruger nødsporet som overhalingsbane.

2) Når man kommer nordfra og har passeret Limfjordstunnellen, er umiddelbart
efter tunnellen en tilkørsel fra Aalborg by. Lige efter tilkørslen er der
overhaling forbudt for lastbiler op af en bakke. Kommer der så en lastbil fra
tunnellen (~ 90 km/t), ca. samtidig med at der kommer en fra Aalborg by (som
normalt kører noget lavere), føler ham der kommer fra tunnellen sig åbentbart
nødsaget til at smide sin lastbil ud i overhalingsbanen og overhale. På trods
af at det er ulovligt, og flere gange med det resultat at en evt. personbil i
overhalingsbanen er nød til at hakke bremsen i - eller accellere kraftigt -
for ikke at blive klemt af lastbilen.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Er det the? Så vil jeg heller ha' en lys øl!"
-- Søren Pilmark som Grethe i 'Ørkenens sønner'

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-08-04 22:37

> Flyt til Hirtshals eller Hjørring. De har masser af motorvej, med masser
af
> plads på ;)

Jep - 13000 biler så vidt jeg husker.. Og Kronprinsesse Mary kommer jo snart
og indvier den sidste del..

> Det kommer fa'me (som med det første) an på hvor du kører henne :)

Tøffer mest mellem Sønderjylland, Århus og København.... men har da også
lige været i Hirtshals..

> [...]
er
> voldsomt mange flere af dem nu, i forhold til for 10 år siden. Måske endda

Interessant - jeg ved det ikke... Men det var værd at undersøge.

> Fordi de kan?
> Jeg tror faktisk det er så simpelt :)

Det tror jeg også.

/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 12:39

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote in message

> [...]
er
> voldsomt mange flere af dem nu, i forhold til for 10 år siden. Måske endda

Lastbiler er overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne, og der er en lastbil
involveret i ca. hver 6 ulykke.

Der står en del gode ting i denne rapport:

http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/DTF/PDF/PDF_Andet/AVUrap0301.pdf

hastighedsdifference på

> Fordi de kan?

Dovenskab, vil ikke slå fartpiloten fra ?

> [...]
> sådan er det nu engang og eftersom man ikke kan gøre noget ved det, kan

Fartpiloten ?

> [...]
personbil i
> overhalingsbanen er nød til at hakke bremsen i - eller accellere

Sådan nogle padder.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 30-08-04 13:41

En helt masse bits fra Christian B. Andresen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Lastbiler er overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne, og der er en lastbil
> involveret i ca. hver 6 ulykke.

Nu gik det på antallet af lastbiler i forhold til antallet af personbiler.
Ikke på antallet af lastbiler indvoldveret i ulykker i forhold til antallet
af personbiler indvoldveret i ulykker.

[...]

> Sådan nogle padder.

Hvorfor det?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Yoohoo. I'll make you famous!"
-- Emilio Estevez as Billy the Kid in 'Young Guns II'

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 14:24

> [...]
>
> Nu gik det på antallet af lastbiler i forhold til antallet af personbiler.
> Ikke på antallet af lastbiler indvoldveret i ulykker i forhold til

Derfor "...overrepræcenteret....".

> [...]
>
> Hvorfor det?

Derfor.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 30-08-04 14:38

En helt masse bits fra Christian B. Andresen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Derfor "...overrepræcenteret....".

Det siger dog stadigvæk intet om hvorvidt der er kommet flere eller færre
lastbiler pr. personvogn.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"You're a jackass!"
-- Michael Boatman as Carter Heywood in 'Spin City'

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 14:43

> [...]
>
> [...]
>
> Det siger dog stadigvæk intet om hvorvidt der er kommet flere eller færre

Der menest at der er flere lastbiler end personbiler indblandet i ulykker
end der er lastbiler i forhold til personbiler totalt set.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 30-08-04 15:23

> [...]

> end der er lastbiler i forhold til personbiler totalt set.

Det siger dog stadigvæk intet om hvorvidt der er _kommet_ flere eller færre
lastbiler pr. personvogn i løbet af f.eks. de sidste 10 år.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I made him an offer he couldn't survive"
-- Eliza Dushku as Faith in 'Buffy the Vampire Slayer'

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-04 08:03

> [...]
færre
> lastbiler pr. personvogn i løbet af f.eks. de sidste 10 år.

Nej, men det er jo egentligt også ligemeget, det er vel det aktuelle
ulykkestal som er interressant.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 31-08-04 15:02

En helt masse bits fra Christian B. Andresen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Nej, men det er jo egentligt også ligemeget, det er vel det aktuelle
> ulykkestal som er interressant.

Når nu Jans postulat er at der er "stadigt flere lastbiler", og jeg svarer at
det tror jeg "faktisk ikke at der - set i forhold til antallet af personbiler
- er", så er antallet af lastbiler indvoldveret i ulykker set i forholdet til
antallet af personbiler indvoldveret i ulykker faktisk jævnt ligegyldigt.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Nisser don't use vold!"
-- Viggo Sommer som Fritz i 'The Julekalender'