Problem Med .ocx fil
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-05-01 18:16

Jeg har et problem når jeg laver activeX controller.
Først laver jeg controllen (Tegner den, skriver koden og laver
tilhørende Property page), jeg debugger den og tjekker at det hele
virker og compilerer derefter svinet ned i en .ocx fil.
Den .ocx fil jeg bygger virker også fint når jeg så bruger den i
forskellige filer på min maskine, men når den bliver smækket over på en
anden maskine (Kopiere og kører derefter "c:\windows\system\regsvr32
myCoontrol.ocx") virker skidtet ikke.
Hvis man på den nye maskine indsætter kontrollen i en formuar brokker
den sig over at den ikke kunne loade formularen.
Nogen der har en idé om hvad det er jeg gør galt.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : bobby

Dato : 10-05-01 18:38

Bare en idé: bruger OCX'en nogen referencer til dll's som ikke er kommet med
over på den anden maskine? Tjek muligvis med "Package & Deployment wizard#
hvad OCX'en er afhængig af.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-05-01 18:14

Hej Bobby

Tak for svar, men lige en enkelt ting:
vil du ikke nok ændre Sv: til Re: emnelinien i din newsreader, ellers
kan jeg (og mange andre) ikke se dine indlæg, da de bliver slettet fra
adskillige servere, blandt andet sunsite.auc.dk og teledanmarks
nyhedsserver. Det var rent held at jeg tilfældigvis så din besked fra
<http://www.newsgate.dk>

> Bare en idé: bruger OCX'en nogen referencer til dll's som ikke
> er kommet med over på den anden maskine? Tjek muligvis med
> "Package & Deployment wizard# hvad OCX'en er afhængig af.

Den mulighed har jeg også overvejet, men da de to maskiner er
fuldstændig en i opsætning skulle det ikke være det der er problemet.
For at være sikker lavede jeg dog en latterlig ActiveX control, der kun
ineholdte en line1, med property Let og Get til X1,X2,Y1,Y2, og ikke
andet. Det virkede heller ikke, så jeg regner med at jeg gør et eller
andet grundlæggende galt.
Fejlen udarter sig også på følgende måde:
Jeg lavede en hjemmeside, med <OBJECT></OBJECT> der henviser til min
smarte control (ikke den med linien, men den anden .
Når jeg åbner hjemmesiden fra harddisken altså ved at skrive f.eks
"C:\inetpub\wwwroot\temp.html" ind i adresselinien går det fint, men
hvis jeg åbner den via Http://minIP/temp.html, viser den ganske rigtigt
kontrollen, men jeg kan ikke skriv eller læse nogle af dens properties.
Den kommer med fejlen: "Property does not exist for this object",
vhilket jo er løgn, da jeg udemærket kan tilgå den properties fra f.eks
Visual Basic.
Der må være et eller andet jeg gør grundlæggende galt.