For kold ?
Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 18:44

OT:

Mit VOSS komfur kan varme på alle fire
glaskeramiske områder, -restvarme indikatoren lyser
men ovnen er DØD..lys, varmluft-blæseren mv.

Hvad kan være galt..?

PS: gerne lidt hurtigt..min hvidløgsmarinerede
week-end kylling har være i i 20 minutter og
kan godt bruge 20 minutter mere..;o(

Fra : Niels Skaaning

Dato : 27-08-04 18:57

> [...]
>
> Hvad kan være galt..?
>
> PS: gerne lidt hurtigt..min hvidløgsmarinerede
> week-end kylling har være i i 20 minutter og

Prøv at spørge i dk.fritid.komfur eller hos din autoriserede elinstallatør.
Du må nemlig ikke selv rode med det.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 19:21

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at spørge i dk.fritid.komfur eller hos din autoriserede
elinstallatør.
> Du må nemlig ikke selv rode med det.

Jeg vil nu foreslå at han bruger news:dk.fritid.ovn i stedet for, da det
måske er lidt OT i komfur gruppen

Tom

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 20:28

> Jeg vil nu foreslå at han bruger news:dk.fritid.ovn i stedet for, da det
> måske er lidt OT i komfur gruppen

Ok..nok herfra.
Jeg har stegt det færdig i mikro'en, smagte
af helvedet til..kan ikke anbefale kylling med
hvidløg.

Iøvrigt var der 3 stk. 10A sikringer til ovnen.
De 2 var defekte, den 3. ok, men selvom jeg puttede
den gode i de 2 andre huller (1 af gangen), så virkede ovnen ikke.
Måske der skal være forbindelse gennem alle 3 før
det funker..køber nye sikringer i morgen *S*....og
melder lige tilbage haha..og undskyld..men en sulten
mave og en fræk kylling på fadet kan gøre folk desperate ca..

Fra : Niels Skaaning

Dato : 27-08-04 21:35

> [...]
> melder lige tilbage haha..og undskyld..men en sulten
> mave og en fræk kylling på fadet kan gøre folk desperate ca..

De springer nok igen. Få hellere en elektriker til at kigge på det. Det er
sikkert et varmelegeme, der er defekt.

NS

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 21:40

> De springer nok igen. Få hellere en elektriker til at kigge på det. Det er
> sikkert et varmelegeme, der er defekt.

4 mdr. gammelt ?
Ja, hvorfor ikk..vi får se.

Fra : alexbo

Dato : 27-08-04 21:36

"Olesen" skrev

> Måske der skal være forbindelse gennem alle 3 før
> det funker..køber nye sikringer i morgen *S

Ja alle skal være gode, men jeg tror 10A er for lidt, køb 16A også og se om
de kan være der, forskellen ligger i endestykket, det er større på en 16A.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 27-08-04 21:42

"alexbo" skrev

> Ja alle skal være gode, men jeg tror 10A er for lidt, køb 16A også og se
om
> de kan være der, forskellen ligger i endestykket, det er større på en 16A.

Forøvrigt står sikringsstørrelsen som regel i bundstykket på
sikringholderen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-04 21:45

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

,
> Ja alle skal være gode, men jeg tror 10A er for lidt, køb 16A også og se
om
> de kan være der, forskellen ligger i endestykket, det er større på en 16A.

Ja der er en klaphat som har stoppet 10A. i, 400V installation er altid
3*16 A.

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 21:53

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Ja der er en klaphat som har stoppet 10A. i, 400V installation er altid
> 3*16 A.

Tak for råddene..resultatet er nu, at det er forkerte
sikringer der er monteret af tidligere beboer, -vil
blive skiftet til 16-A i morgen efter forespørgsel
fra installatør.

Men hvorfor holdt sikringerne 4 mdr. med 10A
og jævnlig brug af både ovn samt 3 stk. halogenplader ?
-(mig en gåde).

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 21:56

Hejsa

Olesen skrev:

> Men hvorfor holdt sikringerne 4 mdr. med 10A
> og jævnlig brug af både ovn samt 3 stk. halogenplader ?
> -(mig en gåde).

På grund af kyllingen, det er vel den eneste ændrede faktor ?

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 22:09

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> På grund af kyllingen, det er vel den eneste ændrede faktor ?

haha...den satans chicky'....tror vi stopper min offtopique-indlæg
her.:,o)

Fra : alexbo

Dato : 27-08-04 19:03

"Olesen" skrev

> Hvad kan være galt..?

Prøv dit 230v strømudtag, hvis det heller ikke virker kontroller dine
sikringer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 19:07

> Prøv dit 230v strømudtag, hvis det heller ikke virker kontroller dine
> sikringer.

Kører ovenen ikke på en samlet sikring ?
ALT virker, minus uwn..;o( nu er min kylling kold,
men måske jeg kan genoplive den i mikro-ovnen forresten *SMILER HØJLYDT*.

Fra : alexbo

Dato : 27-08-04 19:20

"Olesen" skrev

> Kører ovenen ikke på en samlet sikring ?

Under alle omstændigheder så kontroller sikringene.
223v udtag virker ikke samtidig med ovn, og det får mig til at mene at de
deler en sikring.
Men som bme skriver kan ovnen bruge flere faser, så tjeck nu de sikringer.

mvh
Alex Christensen

Fra : bme

Dato : 27-08-04 19:06

> OT:
>
> Mit VOSS komfur kan varme på alle fire
> glaskeramiske områder, -restvarme indikatoren lyser
> men ovnen er DØD..lys, varmluft-blæseren mv.
>
> Hvad kan være galt..?

Hvis dit komfur er koblet til flere faser (400v) kan det være at sikringen
er sprunget på en af faserne - tjeck i eltavlen at alle sikringer til
komfurgruppen er intakte.

/bo

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-08-04 21:25

Olesen wrote:

> Mit VOSS komfur kan varme på alle fire
> glaskeramiske områder, -restvarme indikatoren lyser
> men ovnen er DØD..lys, varmluft-blæseren mv.
>
> Hvad kan være galt..?

Det er nok et dødt batteri eller starteren. Kan du høre om relæet
klikker når du drejer på startknappen?

Mvh. :)

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 21:35

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nok et dødt batteri eller starteren. Kan du høre om relæet
> klikker når du drejer på startknappen?

Det sjove er netop, at tar' jeg den ene sikring
ud, så lyser kun 2 lamper, og sætter jeg så sikringen
i ¨det andet hul', så lyser 2 andre...måske fordi hele
apparatet trækker for meget strøm på een gruppe og
derfor er fordelt på 2-3 stykker.)

Fra : claus b. p.

Dato : 27-08-04 22:51

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> i ¨det andet hul', så lyser 2 andre...måske fordi hele
> apparatet trækker for meget strøm på een gruppe og

Netop, og ovnen kører fra fase til fase. Hvad betaler man i grøn ejerafgift
for sådan en?
/Claus

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-08-04 23:14

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev

> Mit VOSS komfur kan varme på alle fire
> glaskeramiske områder, -restvarme indikatoren lyser
> men ovnen er DØD..lys, varmluft-blæseren mv.

Er ovnen købt med hvide eller gule plader?

Har du tjekket termostaten?
Og vædskestanden ved kyllingen?
Hvis det bobler tyder det på luft i systemet.
Har kyllingen fået vejsalt nok?

Find selv på flere spørgsmål, og diskuter i plenum, om news:dk.teknik.el
måske have givet en anden løsning.

Mph.

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 23:20

> Find selv på flere spørgsmål, og diskuter i plenum, om news:dk.teknik.el
> måske have givet en anden løsning.

Nej nej..det forløb som ventet, måske endda lidt længere.
Er sikker på den virker i morgen > 12:00 *S*.

Tak for alle inputz.