Ratlås
Fra : Janus Rønne

Dato : 27-08-04 17:13

Jeg skal bruge en ratlås, der kan monteres i flere forskellige biler
direkte på rattet. Nogle der kan anbefale en god og sikker model ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-08-04 00:24

Hej!

Janus Rønne wrote:

> Jeg skal bruge en ratlås, der kan monteres i flere forskellige biler
> direkte på rattet. Nogle der kan anbefale en god og sikker model ?

Ratlåse er _ikke_ sikre på nogen måde. De kan pilles af på ca. 1 min hvis man er
ligeglad med bilen, hvilket tyve som regel er :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian M

Dato : 28-08-04 08:06

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message news:<412fc297$0$46192$14726298@news.sunsite.dk>...
> Hej!

> Ratlåse er _ikke_ sikre på nogen måde. De kan pilles af på ca. 1 min hvis man er
> ligeglad med bilen, hvilket tyve som regel er :(

Det er det så ikke alle tyve der kan finde ud af! Det ved jeg af
praktisk erfaring.

Der var ellers nogen der forsøgte voldsomt på kærstens Mazda. Det
kostede en dørlås, tændingslås, skævt rat og revnet forrude. Men bilen
blev stående!!

Det var en af de billige gule ratlåse som holdt standen. Og det var
sgu ikke fordi de ikke havde haft godt ved. Men en stor del af dem der
stjæler biler har ikke en større værktøjskasse med. Og er sjældent
udstyret med en stor hjerne.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 28-08-04 09:15

> Det er det så ikke alle tyve der kan finde ud af! Det ved jeg af
> praktisk erfaring.

Eller gider. Hvis det er nogle som bare vil more sig lidt, eller bruge den
til at komme til punkt B, så går de videre til næste bil i rækken som ikke
har ratlås. På den måde holder ratlåsen de fleste biltyve væk. Men en ratlås
er ikke god nok til en luksusbil/muskelbil, for der er nogle typer så _vil_
stjæle den, så er ratlåsen et stakket frist. Så til almindelige biler skulle
en billig og synlig ratlås være god nok.

Mvh

Emil