Hvor smart er det lige ???
Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-04 15:59

Hej
Se lige her :

http://www.jv.dk/indland/artikel:aid=35590/

225 km/t på en dansk motorvej... i dagtimerne !!!
Hvor smart er det ?
Ka' da godt være at nogle medtrafikanter bliver en anelse forbavsede når de
bliver passeret af en der kører 100 km/t hurtigere...

Jeg troede egentlig at bøden ville være større end 8500 kr

Mvh

Lars

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-08-04 16:07

"Lars [6710]" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
de
> bliver passeret af en der kører 100 km/t hurtigere...

Ja, hvis han kører vestpå er det jo lige før, han ikke behøver færgen til
England
En lille rampe og vupti!
--
Mvh.
Lars Frandsen, 6740 Bramming

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-08-04 16:08

"Lars [6710]" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> wrote in message news:412f4c37$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Ka' da godt være at nogle medtrafikanter bliver en anelse forbavsede når de
> bliver passeret af en der kører 100 km/t hurtigere...

Tjjaaa hvis man bruger sine spejle skulle det ikke være et problem.

> Jeg troede egentlig at bøden ville være større end 8500 kr

Ja det troed jeg faktisk osse, men du skal jo osse lige ligge prisen
for en ny køreprøve oveni også runder vi nok de 10.000kr

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-08-04 17:50

> Tjjaaa hvis man bruger sine spejle skulle det ikke være et problem.

Netop! En del følger ikke med i trafiikken og bliver forbavsede. Men det
fritager dem ikke for ansvar, ved f.eks. vognbaneskift at modparten har kørt
for hurtigt.

> Ja det troed jeg faktisk osse, men du skal jo osse lige ligge prisen
> for en ny køreprøve oveni også runder vi nok de 10.000kr

Tjah, men der findes vel en øvre loft, så kan det vel være ligemeget om du
kørte 210 eller 250 km/t? Hvad er den øvre loft indenfor bøderne?

Emil

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 18:10

> Netop! En del følger ikke med i trafiikken og bliver forbavsede. Men
> det fritager dem ikke for ansvar, ved f.eks. vognbaneskift at
> modparten har kørt for hurtigt.

De samme typer traffikanter tror endvidere det er iorden at køre i venstre
spor m. 110/130 km/t uden at trække ind når der er plads, for de "kører jo
det de må"....

> Tjah, men der findes vel en øvre loft, så kan det vel være ligemeget
> om du kørte 210 eller 250 km/t? Hvad er den øvre loft indenfor
> bøderne?

Jeg mener bøderne skiller ved grænserne:
- alm. bøde op til 160 km/t (her er der dog forskellige størrelser)
- betinget frakendelse af kortet
- ubetinget frakendelse af kortet

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-08-04 18:15

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
<snip>
> Jeg mener bøderne skiller ved grænserne:
> - alm. bøde op til 160 km/t (her er der dog forskellige størrelser)
> - betinget frakendelse af kortet
> - ubetinget frakendelse af kortet

IMHO burde 225 km/t kandidere til en ubetinget frakendelse!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 19:22

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> <snip>
> >

> IMHO burde 225 km/t kandidere til en ubetinget frakendelse!

Hvorfor?

--
Tom

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-08-04 19:59

> "Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Fordi det efter min mening er uansvarligt hurtigt. Det er mangel på respekt
over for andre trafikanter.

Derfor.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 20:14

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det efter min mening er uansvarligt hurtigt. Det er mangel på
> [...]

Hvordan har du det med at man i tyskland må køre 300+ hvis man har lyst?
.....og deres motorveje er bestemt ikke bedre end vores.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 21:17

KLIP

> respekt

> Hvordan har du det med at man i tyskland må køre 300+ hvis man har lyst?
> ....og deres motorveje er bestemt ikke bedre end vores.

Der er efterhånden en del herinde, der ikke bør gives adgang til de tyske
motorveje.

De er jo direkte livsfarlige i deres ageren.

Nå, det tyske politi giver dem vel en bøde for at hindre trafikken i at
bevæge sig flydende.

En skam det samme politi ikke kan kræve en fornyet køreprøve af disse
bilister.

Bjørn Jørvad

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 21:23

Hejsa

Tom skrev:

> Hvordan har du det med at man i tyskland må køre 300+ hvis man har
> lyst? ....og deres motorveje er bestemt ikke bedre end vores.

Hvad man har lyst til, og hvad der er forsvarligt, hænger ikke altid sammen.
Jeg vil nu også betragte +225km/t som uforsvarligt sålænge man kan møde
andre bilister på vejen.... det er andres liv man "leger" med.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 21:46

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Jeg vil nu også betragte +225km/t som uforsvarligt sålænge man kan møde
> andre bilister på vejen.... det er andres liv man "leger" med.

Det er uforsvarligt på danske motorveje, heri vil jeg give dig ret.

Det skyldes udelukkende, du mest passerer *danske* bilister, du møder jo
ingen på motorvej.

Bjørn Jørvad

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 21:51

Hejsa

BJ skrev:

> Det er uforsvarligt på danske motorveje, heri vil jeg give dig ret.

Synes nu det i det hele taget er uforsvarligt på offentlig vej.
Om det er her i landet, eller i det forjættede fart-paradis Tyskland, er
sådan set ligemeget i mine øjne....

> Det skyldes udelukkende, du mest passerer *danske* bilister, du møder
> jo ingen på motorvej.

Ikke forstået ?!
Mener du de danske motorveje er tomme, eller der er for mange danskere ?

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 21:55

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke forstået ?!
> Mener du de danske motorveje er tomme, eller der er for mange danskere ?

Jeg vil nu mene en bil skal imod dig for at mødes med dig.

Det sker heldigvis ikke ret tit på nogen motorveje.

Bjørn Jørvad

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 22:03

Hejsa

BJ skrev:

> Jeg vil nu mene en bil skal imod dig for at mødes med dig.

Aha, jeg møder dem nu også når jeg overhaler dem, det er vel
et definitions spørgsmål

> Det sker heldigvis ikke ret tit på nogen motorveje.

Nope, men det er ikke sjældent at folk drejer, blinker og så
orientere sig bagud, ved vognbaneskift. I dén situation vil jeg ikke
komme med +200km/t

Generalt kører vi sgu som en brækket arm her i DK. Folk her
fra gruppen er selvfølgelig undtaget... især mini - James Bond'erne i
turbo diesler

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 22:04

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Generalt kører vi sgu som en brækket arm her i DK. Folk her
> fra gruppen er selvfølgelig undtaget... især mini - James Bond'erne i
> turbo diesler

Det vil jeg mene har noget med den moderne mentalitet at gøre...

Bjørn Jørvad

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 22:18

Hejsa

BJ skrev:

> Det vil jeg mene har noget med den moderne mentalitet at gøre...

At folk føler sig som James Bond i en diesel ? Helt sikkert

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 22:19

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> At folk føler sig som James Bond i en diesel ? Helt sikkert

Blandt andet, ja. Så er der alle dem som ikke ser længere end til egen
næsetip....

Bjørn Jørvad

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 22:10

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, men det er ikke sjældent at folk drejer, blinker og så
> orientere sig bagud, ved vognbaneskift. I dén situation vil jeg ikke
> komme med +200km/t

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at finde en hurtig bil, og så vise de
mange folk herinde der ikke tror på det, hvor let det er at nå 200 et sted
hvor trafikken er meget tynd, slippe speederen stille og roligt når der
dukker en op længere fremme, køre forsvarligt forbi ham med 130-140 stykker,
og så gasse 60 km/t mere op igen når han er passeret. Der ER altså ikke en
handling man behøver at kalde folk psykopater og andet for, give bøder på
10-15.000 kroner, fratage folk deres mulighed for at bevæge sig frit i 3 år,
og råbe skældsord efter ...helt ærlig, slap lige af.

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 22:25

Hejsa

Thomas H. skrev:

> [...]
> roligt når der dukker en op længere fremme, køre forsvarligt forbi
> ham med 130-140 stykker, og så gasse 60 km/t mere op igen når han er

Problemet som jeg ser det, og som du egentlig også selv pensler ud, er at
det
er fåtallet der har en bil hvor den hastighed ikke giver anledning til
forøget stress.

Jeg har skam heller ikke noget imod at give den lidt ekstra at leve af, hvis
forholdene
er til det. Man får bare nemt det indtryk, at mange herinde mener de kan
håndtere
de hastigheder, under så godt som alle forhold

> Der ER altså ikke en handling man behøver at kalde folk
> psykopater og andet for

Har jeg vist heller ikke været i nærheden af....

> give bøder på 10-15.000 kroner, fratage folk
> deres mulighed for at bevæge sig frit i 3 år, og råbe skældsord efter

Overdrivelse fremmer forståelsen, noget du dyrker meget

Det er selvfølgelig altsammen meget godt at køre stærkt, sålænge det går
godt.... men alt andet lige (et farligt udtryk at bruge;) ) stiger chancerne
altså
for ulykker, når "nogen" ligger med +200 og andre kører i "deres" tempo.

> ...helt ærlig, slap lige af.

Jeg er skam helt rolig. Det er dig der farer op, og kører din sædvanlige
smøre af.

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 22:34

> Problemet som jeg ser det, og som du egentlig også selv pensler ud, er at
> det
> er fåtallet der har en bil hvor den hastighed ikke giver anledning til
> forøget stress.

Muligt, mit problem er bare, at det irriterer mig at folk nærmest per
automatik ved at han har gjort noget dybt uforsvarligt.

> [...]
> håndtere
> de hastigheder, under så godt som alle forhold

Jeg taler ikke om mine eller andres evner, men ingen herinde kender vel ham
med de 225 og hvilke forhold det er gjort under?

> Har jeg vist heller ikke været i nærheden af....

Nej men man ser det tit, også i medierne..

> Overdrivelse fremmer forståelsen, noget du dyrker meget

Hvilke af de ovennævnte er overdrevet?

> [...]
chancerne
> altså
> for ulykker, når "nogen" ligger med +200 og andre kører i "deres" tempo.

Korrekt - hvis der er andre!

> Jeg er skam helt rolig. Det er dig der farer op, og kører din sædvanlige
> smøre af.

Og jeg mener det 100,1%

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 22:46

Hejsa

Thomas H. skrev:
> Jeg taler ikke om mine eller andres evner, men ingen herinde kender
> vel ham med de 225 og hvilke forhold det er gjort under?

Joo... lidt ved man da.
Det er gjort på et tidspunkt af dagen hvor det er "attraktivt" for de sorte
gadedrenge at have en fartkontrol....

> Hvilke af de ovennævnte er overdrevet?

Bøden er på 8500,- du har mulighed for at bevæge dig, du sidder ikke
i fængsel eller husarrest. Så vidt jeg ved får du heller
ikke et skilt på ryggen der siger "jeg kørte for hurtigt" på ryggen, så
skældsord skal man selv ligge op til....

> Korrekt - hvis der er andre!

Godt så, så er vi da lidt enige

> Og jeg mener det 100,1%

Jeg er skam også enig med dig et stykke af vejen, du har bare en
meget...hmmm... aggresiv måde at levere dit budskab på

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 22:57

> Bøden er på 8500,-

Når du har fået dine køretimer, teoritimer, kørerprøver osv., løber der nok
2-3.000 eller mere på.

>du har mulighed for at bevæge dig, du sidder ikke
> i fængsel eller husarrest.

Nææ men det er da grotesk at fjerne folkt mobilitet på den måde.
Forleden læste jeg om en der kørte sin gravide kæreste på hospitalet fordi
de frygtede hun var ved at abortere, han ramte 89 km/t (måske på en tom
4-sporet ringvej?), han ville godt have den i retten, men INGEN forbehold
blev taget i betragtning, 4-5000 i bøde og ingen kørekort de næste tre år
....og så i øvrigt tillykke med den lille, håber I får nogle dejlige ture i
kolde og fugtige HT-busser når han/hun skal fragtes til og fra læge,
institution osv ..dit fartpsykotiske møgsvin, ha' en god dag..

Så vidt jeg ved får du heller
> ikke et skilt på ryggen der siger "jeg kørte for hurtigt" på ryggen, så
> skældsord skal man selv ligge op til....

Prøv at læs avisernes tone, det er altså stadiet før indlæggelse på en
anstalt de hentyder til en gang i mellem, når de omtaler folk der har kørt
for hurtigt

> Jeg er skam også enig med dig et stykke af vejen, du har bare en
> meget...hmmm... aggresiv måde at levere dit budskab på

Jeg er også pisse sur, men mest af alt bare træt af den automatiske reaktion
der altid kommer fra folk/medier

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 23:03

> [...]
> blev taget i betragtning, 4-5000 i bøde og ingen kørekort de næste tre år

Hmm, et eller andet må være gået galt fordi det er stadig tilladt for
private at køre ambullance / udrykningskørsel, men man skal vist huske at
melde det til politiet bagefter og et par andre ting

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 23:07

> Hmm, et eller andet må være gået galt fordi det er stadig tilladt for
> private at køre ambullance / udrykningskørsel, men man skal vist huske at
> melde det til politiet bagefter og et par andre ting

Ja der er en masse ting man skal, hvid klud, melding til politiet osv.
....ting der ville rage mig 100%, hvis jeg skulle køre en kæreste akut på
hospitalet!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-08-04 08:20

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja der er en masse ting man skal, hvid klud, melding til politiet osv.
> ...ting der ville rage mig 100%, hvis jeg skulle køre en kæreste akut på
> hospitalet!

og her kunne vi ikke være mere enige!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 23:09

Hejsa

Thomas H. skrev:

> Når du har fået dine køretimer, teoritimer, kørerprøver osv., løber
> der nok 2-3.000 eller mere på.

Men det er ikke en del af bøden....

> Nææ men det er da grotesk at fjerne folkt mobilitet på den måde.

En bil er altså ikke en livsnødvendighed, men et privilegie.

> [...]
> han/hun skal fragtes til og fra læge, institution osv ..dit
> fartpsykotiske møgsvin, ha' en god dag..

Sådan en kan vel appeleres ?
Det tilfælde kan jeg godt se, er lidt grotesk.

> Prøv at læs avisernes tone, det er altså stadiet før indlæggelse på en
> anstalt de hentyder til en gang i mellem, når de omtaler folk der har
> kørt for hurtigt

Man kan tolke meget ud af lidt, hvilket jeg ved du gør

> Jeg er også pisse sur, men mest af alt bare træt af den automatiske
> reaktion der altid kommer fra folk/medier

Den stammer nok et sted fra....
Men jeg vil give dig ret i, at der er lidt for meget fokus det forkerte
sted.
For mig at se, er det landevejene det er galt med. Det er hér folk bliver
slået ihjel, og den procentvise fartoverskridelse er noget større end på
motorvejen.....

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 03:07

> Når du har fået dine køretimer, teoritimer, kørerprøver osv., løber der
nok
> 2-3.000 eller mere på.

Køre- og teoritimer? Står der i loven at man SKAL have det? Det er vel blot
et spørgsmål om at tilmelde sig prøverne og så gå op - og bestå.

M.v.h.

Fra : Mikael L

Dato : 28-08-04 03:40

> [...]
blot
> et spørgsmål om at tilmelde sig prøverne og så gå op - og bestå.

Min kammrat har fået besked på at komme med dokumentation for at han er klar
til at gå op til prøve. En dokumentation som han kun kan få hos en
kørelærer.

Mikael

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 14:47

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
klar
> til at gå op til prøve. En dokumentation som han kun kan få hos en

Jeg vil stadig gerne se et lovkrav om dette...

M.v.h.

Fra : Mikael L

Dato : 28-08-04 03:26

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, men det er ikke sjældent at folk drejer, blinker og så
> orientere sig bagud, ved vognbaneskift. I dén situation vil jeg ikke
> komme med +200km/t

Og derfor er det billiste som har for meget fart på som er en nar, hvad med
at den tåbe som skal skifte vognbane, lærte at orientere sig inden han
gjorde det, istedet for at tro at ham bare kan sætte blinklyset til som
loven jo siger.

Men det er jo ikke den gamle nar der futter rundt med 102km/t som husker at
blinke inden han bare trækker ud foran en med langt højere fart, fordi at nu
skal han forbi en campingvogn. Klart det er ham der har for meget fart på
der har skylden.............. Fordi den gamle mand blev jo forskrækket over
at der var nogen i en nymodens bil(ikke som hans gode gamle Skoda Favorit)
og sikkert en stor BMW (en 3 serie fra midt firserne og frem) kommer uden om
ham med 150km/t .

Helt ærligt Luk nu røven og kom videre........ Jeg er så pisse træt af folk
som kan diskutere hvad der var sket HVIS, og tænke nu hvis han lige var
komet et sekund før.. Det gjorde han ikke og der skete ikke noget, kom nu
videre...

Mikael

Fra : Brian

Dato : 28-08-04 08:20

Hejsa

Mikael L skrev:

> [...]
> hvad med at den tåbe som skal skifte vognbane, lærte at orientere sig
> inden han gjorde det, istedet for at tro at ham bare kan sætte

Nææ, det er klart at man skal orientere sig før man skifter vognbane.
Men sålænge det ikke virker ordentligt i praksis, er man sgu nødt til
at være forberedt på at det kan ske!

> Helt ærligt Luk nu røven og kom videre

Du er ikke tvunget til at kommentere på noget

>Jeg er så pisse træt
> af folk som kan diskutere hvad der var sket HVIS, og tænke nu hvis
> han lige var komet et sekund før.. Det gjorde han ikke og der skete
> ikke noget, kom nu videre...

Det er heller ikke det der bliver diskuteret.....

/Brian

Fra : Mikael L

Dato : 28-08-04 11:22

> Hejsa

> Nææ, det er klart at man skal orientere sig før man skifter vognbane.
> Men sålænge det ikke virker ordentligt i praksis, er man sgu nødt til
> at være forberedt på at det kan ske!

Det er jeg heller ikke uenig i, jeg synes bare ikke det er rimeligt det
altid er ham der har for meget fart på der er en idiot.

> Du er ikke tvunget til at kommentere på noget

Du har ret, men jeg blev vist lige revet med

> Det er heller ikke det der bliver diskuteret.....

Nej men det er noget der bliver sagt ufatteligt tit. Det er jo set før der
kommer nogle ting frem som måske ikke lige er det som bliver diskuteret

Mikael

Fra : Brian

Dato : 28-08-04 16:21

Hejsa

Mikael L skrev:

> Nej men det er noget der bliver sagt ufatteligt tit. Det er jo set
> før der kommer nogle ting frem som måske ikke lige er det som bliver
> diskuteret

Jo, det sker temmelig tit her i gruppen, og gudskelov for det
Dog kunne "man" godt lave en lidt mere glidende overgang, til et andet
debatoplæg

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 09:38

"Brian" <brian@nejtak.dk> wrote in message
> Hejsa

> Synes nu det i det hele taget er uforsvarligt på offentlig vej.
> Om det er her i landet, eller i det forjættede fart-paradis Tyskland, er
> sådan set ligemeget i mine øjne....

Det har du faktisk ret i.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 09:37

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> sammen.
>
> Det er uforsvarligt på danske motorveje, heri vil jeg give dig ret.

Ja, og så er det lgemeget om dem som trækker ud burde have tjekket spejlet,
om man må køre 450 km/t i tyskland, om kipketer vcand bronze eller ......

> Det skyldes udelukkende, du mest passerer *danske* bilister, du møder jo
> ingen på motorvej.

Ingen modkørende vel ?

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 10:25

KLIP

> Ingen modkørende vel ?

Nej, forhåbentlig ikke (men vi har da hørt om enkelte Geisterfahrer i
Danmark også) dog er der spøgelser i samtlige transportformer selv i
togtransport med 250 km/t.

Bjørn Jørvad

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-08-04 07:15

> respekt

> Hvordan har du det med at man i tyskland må køre 300+ hvis man har lyst?
> ....og deres motorveje er bestemt ikke bedre end vores.

Det tror jeg allerede, du har gættet
Jeg tror at de frie hastigheder visse steder i Tyskland mere er et spørgsmål
om kultur end om en fornuftig afvejning af risiciene.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : BJ

Dato : 28-08-04 12:54

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror at de frie hastigheder visse steder i Tyskland mere er et
spørgsmål
> om kultur end om en fornuftig afvejning af risiciene.

Skal man afveje kultur og risici (kald det bare "tradition"i Danmark, bør
hastigheden ikke være over 50 km/t på alle veje og samtlige biler være
plomberet til samme.

Se *det* er kultur og afvejning af risiciene per tradition.....

Bjørn Jørvad

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-04 09:35

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> respekt

> Hvordan har du det med at man i tyskland må køre 300+ hvis man har lyst?
> ....og deres motorveje er bestemt ikke bedre end vores.

Hvorfor skal Tyskland altid nævnes når der tales om en overtrædelse i DK ?
Det er da fuldstændigt ligegyldigt at man må køre hvad man vil i Tyskland
når de vi taler om er sket i DK.
Det er da helt uansvarligt med 225 km/t i dagstrafikken i DK.

Fra : Brian

Dato : 30-08-04 17:54

Hejsa

Christian B. Andresen skrev:

> Hvorfor skal Tyskland altid nævnes når der tales om en overtrædelse i
> DK ?

Undrer også mig en del. Det er vel også efterhånden begrænset
hvor mange steder der er tilbage med fri hastighed i Tyskland.

> Det er da fuldstændigt ligegyldigt at man må køre hvad man vil i
> Tyskland når de vi taler om er sket i DK.
> Det er da helt uansvarligt med 225 km/t i dagstrafikken i DK.

Jeg er ganske enig. Desuden er en stor del af den danske bilpark
direkte livsfarlig at nærme sig de hastigheder i... eller prøve på det i
det mindste!

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 20:04

> Hejsa

> Undrer også mig en del. Det er vel også efterhånden begrænset
> hvor mange steder der er tilbage med fri hastighed i Tyskland.

Hvornår har du egentlig sidst været i tyskland?
Langt de fleste steder er der som altid fri hastighed.

> Jeg er ganske enig. Desuden er en stor del af den danske bilpark
> direkte livsfarlig at nærme sig de hastigheder i... eller prøve på det i
> det mindste!

Har du nogen tal for tilstanden på den danske bilpark, siden det er så
livsfarligt?

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 30-08-04 20:21

Hejsa

Tom skrev:

> Hvornår har du egentlig sidst været i tyskland?
> Langt de fleste steder er der som altid fri hastighed.

Uha, jeg må bekende at det er godt 1½ år siden jeg var længere
nede en grænsebutikkerne. Da var jeg 20 KM nord for Stuttgart, og
jeg vil tro at 75% af turen var med fartbegrænsning.

Skal snart en tur til München, så vil jeg da lige lægge mærke til
det igen.

Måske jeg var der i en uheldig periode, mange steder havde man også
lavet en ekstra vejbane ved hjælp af nogle gule streger
Det var midt i December, hvis det gør en forskel.

> Har du nogen tal for tilstanden på den danske bilpark, siden det er så
> livsfarligt?

Overhovedet ikke, det er ren spekulation
Men hvis man kigger sig lidt omkring, synes jeg nu der er en del biler,
der har set sine bedste kilometer.... eller også ser de bare sådan ud.

Men som jeg ser det, man ligger og tuller med 140-150km/t i en
Golf 2 med en tophastighedpå 170km/t (?).... Alt rasler omkring dig,
der er en god støj fra motor, dæk og ungerne bagi. I min lille verden må
det øge stress niveauet -> større risiko for uopmærksomhed.

Golf 2'eren er et tænkt eksempel, men så mange biler er der altså heller
ikke i DK, hvor det er direkte behageligt at køre +200Km/t

Eller også er jeg bare snæversynet

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 20:28

> Hejsa

> Uha, jeg må bekende at det er godt 1½ år siden jeg var længere
> nede en grænsebutikkerne. Da var jeg 20 KM nord for Stuttgart, og
> jeg vil tro at 75% af turen var med fartbegrænsning.

Jeg var også i Hockenheim og Stuttgart for 4 uger siden. Mondeo'en kunne få
endelig få lov at blive luftet, selv om der ikke var meget skub i den ved
Kassel.

> Skal snart en tur til München, så vil jeg da lige lægge mærke til
> det igen.

Jep

---
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-04 20:47

> Jeg var også i Hockenheim og Stuttgart for 4 uger siden. Mondeo'en kunne

> endelig få lov at blive luftet, selv om der ikke var meget skub i den ved
> Kassel.

*LOL* Så er det man savner sin gamle "støvsuger"... )

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 20:50

> få
>
> *LOL* Så er det man savner sin gamle "støvsuger"... )

Eller turbo Sierra, så havde mange af da andre øser fået BANK

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 30-08-04 20:59

> ved

> Eller turbo Sierra, så havde mange af da andre øser fået BANK

Det var den jeg mente.

Da jeg passerede Kassel på vej hjem med min bil, foregik det med 160 km/t på
fartpilot'en....opad og nedad...

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 21:04

> Det var den jeg mente.
>
> Da jeg passerede Kassel på vej hjem med min bil, foregik det med 160 km/t

> fartpilot'en....opad og nedad...

Tja mondeo'en "kunne" i princippet også 160 op ad bakke, men hvis den lige
blev bremset ned (langsomme overhalinger foran) så kunne den ikke kommer
derop igen

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-08-04 22:12

On Mon, 30 Aug 2004 21:59:19 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Det var den jeg mente.
>
>Da jeg passerede Kassel på vej hjem med min bil, foregik det med 160 km/t på

Det var da en overskridelse af den gældende hastighedsbegrænsning på
stedet, der er til at få øje på.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 31-08-04 14:57

> Det var da en overskridelse af den gældende hastighedsbegrænsning på
> stedet, der er til at få øje på.

Er der hastighedsbegrænsning?

Blev da kun blitz'et én gang i Das Vaterland....

M.v.h.

Fra : Brian

Dato : 30-08-04 21:00

Hejsa

Tom skrev:

> Jeg var også i Hockenheim og Stuttgart for 4 uger siden. Mondeo'en
> kunne få endelig få lov at blive luftet, selv om der ikke var meget
> skub i den ved Kassel.

Jeg tog den sidste gang i en Opel Astra 1.6 med 75 vilde hypper.
5 personer i bilen og fuld ferieoppakning... det er sgu et sørgeligt syn

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 21:05

> Hejsa

> Jeg tog den sidste gang i en Opel Astra 1.6 med 75 vilde hypper.
> 5 personer i bilen og fuld ferieoppakning... det er sgu et sørgeligt syn

Jep bilen siger BROOOAARP og der sker intet (INTET)

--
Tom

Fra : Peter

Dato : 31-08-04 10:02

[klip]

> Jep bilen siger BROOOAARP og der sker intet (INTET)

LOL

/Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-09-04 14:19

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<412f880a$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Hvordan har du det med at man i tyskland må køre 300+ hvis man har lyst?
> ....og deres motorveje er bestemt ikke bedre end vores.

Forskellen er at i Tyskland kan man i langt højere grad *forvente* at
der kommer nogen med væsentlig højere hastighed, eftersom det jo der
er tilladt. Det forventer man ikke i Danmark, ikke mindst fordi det
sker endog meget sjældent.

Husk også på at netop fordi det er tilladt at køre hurtigt, har den
hurtigtkørende også et ansvar, jvnf. den tidligere tyske testkører der
chokerede en ung mor så meget at hun forulykkede og døde. Det gav ham
tre år bag tremmer...

Ebbe

Fra : p.jarnbak

Dato : 28-08-04 09:19

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> wrote in message

> Fordi det efter min mening er uansvarligt hurtigt. Det er mangel på
respekt
> over for andre trafikanter.
>
> Derfor.

Der er aldrig andre trafikanter på motorvejen mod esbjerg,den
er normalt tom.
palle

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-08-04 09:18

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> respekt

> Der er aldrig andre trafikanter på motorvejen mod esbjerg,den
> er normalt tom.

Det er sjovt, det er den ikke, når jeg kører på den.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 17:47

> 225 km/t på en dansk motorvej... i dagtimerne !!!
> Hvor smart er det ?

Det er formodentlig ikke nogen lam Skoda Fabia han kører rundt i og så er
det altså meget let og hurtig at nå 225 km/t. På motorvejen ved Esbjerg er
der tilmed ingen biler, så jeg ser slet ikke problemet.

> Ka' da godt være at nogle medtrafikanter bliver en anelse forbavsede
> når de bliver passeret af en der kører 100 km/t hurtigere...

Hvem siger de gør det?

> Jeg troede egentlig at bøden ville være større end 8500 kr

Han betaler 8.500 kr. + omkostninger til erhvervelse af kørekort + betinget
frakendelse de næste 2 år... det må da være riglig?

Fra : John Sahl

Dato : 27-08-04 17:58

Cosworth POWER wrote:
> Det er formodentlig ikke nogen lam Skoda Fabia han kører rundt i og
> så er det altså meget let og hurtig at nå 225 km/t. På motorvejen
> ved Esbjerg er der tilmed ingen biler, så jeg ser slet ikke problemet.

Ja, den strækning indbyder til gode hastigheder, lækker asfalt,
god oversigt, næsten ingen biler.. Man længes helt efter en tur
over for at besøge svigermor

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Brian

Dato : 27-08-04 18:01

Hejsa

John Sahl skrev:

> Ja, den strækning indbyder til gode hastigheder, lækker asfalt,
> god oversigt, næsten ingen biler..

Jeps, men alligevel synes jeg at det er dér man oftest møder
polisen, når de samler penge til kaffekassen.

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 27-08-04 18:08

Brian wrote:
> Jeps, men alligevel synes jeg at det er dér man oftest møder
> polisen, når de samler penge til kaffekassen.

Det er jo fordi det er en pengemaskine, de står sgu næsten
aldrig de steder der er reelt farlige..

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 18:07

> Jeps, men alligevel synes jeg at det er dér man oftest møder
> polisen, når de samler penge til kaffekassen.

Jeg har kun oplevet politiet på Helsingørmotorvejen! Aldrig har jeg set dem
måle eller køre i samme retning som jeg på motorvejen andre steder, og dette
er selvom jeg kører ca. 30-35.000 km årligt, hvor 95% af km'erne køres på
motorvejen.

Omtalte strækning over Jylland har jeg aldrig set en politibil eller måling
på, men jeg er måske bare heldig? :D

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-04 18:13

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> På motorvejen ved Esbjerg er
> der tilmed ingen biler, så jeg ser slet ikke problemet.

Arrrrh ....sådan en torsdag formiddag er der da en del biler på vejen.
(selvfølgelig ikke efter kbh målestok, men alligevel)
I mine øjne er det uansvarligt at fyre den så meget af når der er almindelig
trafik.
Vent dog til det er aften eller nat !!!

Så står polisen jo heller ikke og måler fart

/Lars

Fra : Mikael L

Dato : 28-08-04 03:29

> Vent dog til det er aften eller nat !!!
>
> Så står polisen jo heller ikke og måler fart

Måske du gider forklare det til min kollega som blev nakket med 135km/t på
Helsingørmotervejen kl. 01.30 en hverdags aften....
Han sagde at de 12 betjente (6 i hver retning) havde rigeligt at lave. Det
var stort set alt der kom forbi der blev hevet ind.

Mikael

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 14:48

> [...]
> Han sagde at de 12 betjente (6 i hver retning) havde rigeligt at lave. Det
> var stort set alt der kom forbi der blev hevet ind.

Idioter....

M.v.h.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-08-04 20:20

> [...]
er
> der tilmed ingen biler, så jeg ser slet ikke problemet.

Hvornår har du da kørt på omtalte vej og på samme tidspunkt?
Der er nok en del mere trafik end du regner med.
Der er også en hel del lastbiler, der kører 80-90-95.
Så er det jo at invitere til uhelds-party at køre som han har gjort.

> Han betaler 8.500 kr. + omkostninger til erhvervelse af kørekort +
betinget
> frakendelse de næste 2 år... det må da være riglig?

Synes faktisk også at en ubetinget frakendelse ville være på sin plads.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 20:32

> Hvornår har du da kørt på omtalte vej og på samme tidspunkt?
> Der er nok en del mere trafik end du regner med.

Sidst jeg kørte på strækningen var i april måned. Jeg har aldrig oplevet kø
el. lign.

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-04 20:57

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sidst jeg kørte på strækningen var i april måned. Jeg har aldrig oplevet

> el. lign.

Kø ????
I vestjylland hedder det køer og de går på marken

Nej selvfølgelig er der ikke kø på Esbjerg Motorvejen. Det er der ikke biler
nok til ....
Men derfor kan der da godt være lige rigeligt med biler til at fyre den af
med 200+.
Nu kom jeg selv forbi da der blev foretaget målinger kl 7.15 i går og der
var IKKE plads til at nogen, med bare en en anelse sund fornuft/respekt,
kunne køre så stærkt.

Jeg kører iøvrigt strækningen Esbjerg - Kolding stort set hver dag, og ser
ofte Polti der laver målinger, her efter de nye regler trådte i kraft.
men bortset fra det er det da et dejligt stykke motorvej

/Lars

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 21:14

> Jeg kører iøvrigt strækningen Esbjerg - Kolding stort set hver dag,
> og ser ofte Polti der laver målinger, her efter de nye regler trådte
> i kraft. men bortset fra det er det da et dejligt stykke motorvej

Hvor på strækningen er det de står?

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 21:19

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor på strækningen er det de står?

Når du kommer drønende ned ad bakken ud af Kolding mod Esbjerg, står de
mange gange efter den efterfølgende bakketop.

Så er det for sent at bremse, da du først ser dem i samme sekund som du selv
bliver "skudt".

Genialt.

Bjørn Jørvad

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 21:37

> [...]
> de mange gange efter den efterfølgende bakketop.
>
> Så er det for sent at bremse, da du først ser dem i samme sekund som

Du taler måske af erfaring ;)

Andre steder? De står vel også på vej til Kolding?

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 21:44

KLIP

> Du taler måske af erfaring ;)

Nope, jeg kører morfarkørsel i Danmark...;)

> Andre steder? De står vel også på vej til Kolding?

Jeg har kun bemærket dem der.

Bjørn Jørvad

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 21:47

> Nope, jeg kører morfarkørsel i Danmark...;)

Ja, det har vi bemærket (Cph motorshow 2004) ;)

> Jeg har kun bemærket dem der.

Ok.. tak :)

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 21:55

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 03:10

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det har vi bemærket (Cph motorshow 2004) ;)

*ROFL*

M.v.h.

Fra : Peter

Dato : 28-08-04 12:41

> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> *ROFL*

Det var en lang dag på/I Jørvads (nye) potte.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 28-08-04 12:56

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var en lang dag på/I Jørvads (nye) potte.

Huuummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..

Bjørn Jørvad

Fra : Peter

Dato : 28-08-04 13:02

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Huuummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..

Jeg var da sent hjemme

Og der er altså lidt mere bulder i din nye bag-potte, men det ved du jo. Du
ved jo også jeg synes det er fin potte du kører rundt i.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 28-08-04 13:06

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg var da sent hjemme

Jep.

> Og der er altså lidt mere bulder i din nye bag-potte, men det ved du jo.
Du
> ved jo også jeg synes det er fin potte du kører rundt i.

Derfor skrev jeg jo også: Huuummmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Jeg skulle måske have skrevet: Bruuummmmmmmmmmmmm....

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 03:11

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du taler måske af erfaring ;)
>
> Andre steder? De står vel også på vej til Kolding?

Der er ingen måling på strækningen mellem Fredericia og Kolding. Men de står
tit og måler, når man kommer fra Esbjerg mod Kolding, på det sidste stykke
inden man kører på den nord-syd gående motorvej. I det sving er der
nemmerli' 70 km/t. Der smutter mange i fælden...

M.v.h.

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-04 21:57

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse >

> Hvor på strækningen er det de står?

Rastepladsen efter Holsted afkørslen i vestlig retning ( har set dem to
gange der)
På broen over motorvejen ved Gørding afkørslen ( Der stod de igår)

Ved Kolding V afkørslen i østlig retning, lige der hvor man over knap en km
går fra 130 til 70 km begrænsning
Skulle hilse og sige at det er svært at nå ned på 70

/Lars

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 22:01

"Lars [6710]" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ved Kolding V afkørslen i østlig retning, lige der hvor man over knap en
km
> går fra 130 til 70 km begrænsning
> Skulle hilse og sige at det er svært at nå ned på 70

Nu du nævner dette sted....jeg har hørt de også gerne vil stå lige efter
motorvejsbroen (bagved pillerne) umiddelbart før sammenfletningen med den
nordgående motorvej.

Bjørn Jørvad

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-04 22:08

> [...]

> motorvejsbroen (bagved pillerne) umiddelbart før sammenfletningen med den

Skod sted
Hvis man holder sig på de lovlige 70 lige der, er det jo nærmest umuligt at
få flettet glidende ind i trafikken på den nordgående vej.

Har et par gange prøvet at holde 70 - 80 der..... og hvad sker der så ???
Jooooow da .. Så kommer der en eller anden lastvognsbandit med 95 km/t og
overhaler.... Og så har vi det rigtig sjovt når vi skal flette

/Lars

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 22:09

> Ved Kolding V afkørslen i østlig retning, lige der hvor man over knap
> en km går fra 130 til 70 km begrænsning
> Skulle hilse og sige at det er svært at nå ned på 70

Det er også komplet latterligt at man ikke må køre hurtigere på præcis denne
strækning.

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-04 22:17

> Det er også komplet latterligt at man ikke må køre hurtigere på præcis
denne
> strækning.

Jeg tror det er begrundet i, at der ofte (ved 8-tiden om morgenen) er kø
langt ud på motorvejen netop ved den afkørsel.
Men hvorfor de ikke blot har ladet de 90 km være tilladt igennem svinget,
fatter jeg heller ikke...

Iøvrigt er en del af de 270 graders sving i den motorvejs rund"ting" ret så
spændende når der er risiko for glatte veje.
har set mange der ryger af og laver buler der

/Lars

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-08-04 00:03

> Iøvrigt er en del af de 270 graders sving i den motorvejs rund"ting"
> ret så spændende når der er risiko for glatte veje.
> har set mange der ryger af og laver buler der

Bl.a. John Sahl her fra NG'en. :(

Fra : John Sahl

Dato : 28-08-04 00:19

Cosworth POWER wrote:

> Bl.a. John Sahl her fra NG'en. :(

Det var kun et 180 graders og jeg nåede slet ikke at svinge
mere end max 15 grader, så gik det LIGE ud...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-08-04 08:08

> Det var kun et 180 graders og jeg nåede slet ikke at svinge
> mere end max 15 grader, så gik det LIGE ud...

Gå nu op til tavlen og skriv 100 gange:
Min bil er IKKE en traktor, som skal køre på marken.

siger lisså stille:
Jeg har selv prøvet det......
Det var blot magnetiske bjerge, de er sjove nogle gange

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 28-08-04 07:08

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Bl.a. John Sahl her fra NG'en. :(

Åehhhh... de magnetiske marker ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-08-04 22:20

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:cgo7ta$1jd2$1@news.cybercity.dk...

> Det er også komplet latterligt at man ikke må køre hurtigere på præcis denne
> strækning.

Tjjaaa et sted skal de jo kunne fange alle deres "fart idioter" så div medier kan
fortælle hvor slet det stå til med de sindssyge billister.
Blev selv taget for lidt over 14 dage siden på vej til Egeskov slot, lige før
Kværndrup på det 4 sporede stykke, der stod de med en laser da jeg kom
helt alene med formastelige 100km/t (Max 80 km/t).
Men det var nok også godt nok, for så var de der jo ikke da jeg fyrede den af
inde i Kværndrup med 100km/t over for gult i byzonen.
Vi gør det for trafik sikkerheden ??, jaaa rend mig i røven det er sgu kun en penge
maskine ikke en skid andet.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : BJ

Dato : 27-08-04 22:25

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Kværndrup på det 4 sporede stykke, der stod de med en laser da jeg kom
> helt alene med formastelige 100km/t (Max 80 km/t).

Det er et af de helt geniale steder på Sydfyn at stå for politiet.

Det giver altid gevinst.

Bortset fra det, er hele strækningen fra Odense til Svendborg livsfarlig.

De er heldigvis ved at bygge ny vej, men der går jo nogle år inden
problemerne er løst.

Bjørn Jørvad

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-08-04 22:57

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message news:412fa68e$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> KLIP

> før
>
> Det er et af de helt geniale steder på Sydfyn at stå for politiet.

Ja det har jeg jo så efterfølgene fundet ud af
Men det viser jo også dyrets sande natur. Pengene afgør hvor de står.
Misforstå mig ikke jeg er helt på det rene med fartkontrol ved skoler
og ved farlige strækninger, men der står de desværre næsten aldrig.

> Bortset fra det, er hele strækningen fra Odense til Svendborg livsfarlig.

Enig.

> De er heldigvis ved at bygge ny vej, men der går jo nogle år inden
> problemerne er løst.

Ja det sagde betjenten godt nok, at hvis jeg skulle køre 100km/t " så skal du vente til
vejen derover er færdig", men det kunne jeg jo ik
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-08-04 07:13

Cosworth POWER wrote:

> Det er også komplet latterligt at man ikke må køre hurtigere på præcis denne
> strækning.

Det kan vel være noget med støjgener for dem der bor i området?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars [6710]

Dato : 28-08-04 11:08

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Det kan vel være noget med støjgener for dem der bor i området?

He He

Lige der bor der ikke så mange det kan genere
http://www.krak.dk/GRIDS/MAINPAGES/map.asp?mapnavfac=95&mapnav=w&ResultName=&ResultAdr=&tlf=&redZoom=false&redExtent=&mapx=&mapy=&job=&POSTNR_BY=&Adresse=&Tagning=&stepinout=&scrolltop=0&mapserial=kortld.krak.dk%7C615232000%7C615152000%7C52697500%7C52797500%7C641300000%7C603300000%7C42750000%7C90250000%7C500%7C400%7C100000%7C100000%7C52700000%7C615230000%7C0%7C%7C%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C1%7Cff0000%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0&zoomlevel=1

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 22:49

> Jeg kører iøvrigt strækningen Esbjerg - Kolding stort set hver dag, og ser
> ofte Polti der laver målinger, her efter de nye regler trådte i kraft.
> men bortset fra det er det da et dejligt stykke motorvej

Kørte den for nogle år siden i Sierra'en Vi kørte vist på intet tidspunkt
under 220+ og mødte/overhalede ikke så meget som en eneste bil, vi havde
bare 2 hele spor for os selv.

Det var faktisk hamrende kedeligt ikke at køre hurtigere.

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-08-04 00:04

> [...]
> bil, vi havde bare 2 hele spor for os selv.
>
> Det var faktisk hamrende kedeligt ikke at køre hurtigere.

Præcis....

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 21:46

"Lars [6710]" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.jv.dk/indland/artikel:aid=35590/
>
> 225 km/t på en dansk motorvej... i dagtimerne !!!
> Hvor smart er det ?

Nu har jeg læst historien 3 gange, og kan stadig ikke se hvor der står at
det er i dagtimerne ... og ej heller under hvilke forhold, derfor kan jeg
ikke, som dig, vurdere om hans handling er smart eller ej ...

> Ka' da godt være at nogle medtrafikanter bliver en anelse forbavsede når
de
> bliver passeret af en der kører 100 km/t hurtigere...

Har lige læst artiklen én gang til, og kan stadig ikke se hvor der står, at
han har passeret andre med de hastigheder ...sig mig, ligger du inde med
hemmelige oplysninger?

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-04 22:31

> [...]
> det er i dagtimerne ... og ej heller under hvilke forhold, derfor kan jeg
> ikke, som dig, vurdere om hans handling er smart eller ej ...

Jeg så blot politiets fartkontrol i aktion på den strækning i går ved 7 - 8
tiden, og det er jo også lidt sjældent at de bruger laser målinger andet end
i dagtimerne ... ikk ??
Iøvrigt var der et indslag i TVSyd, som viste "SpeedBusters" i aktion på Syd
motorvejen ved Christiansfeld ved 15 tiden.

> Har lige læst artiklen én gang til, og kan stadig ikke se hvor der står,
at
> han har passeret andre med de hastigheder ...sig mig, ligger du inde med
> hemmelige oplysninger?

Nææææh. Jeg ræsonnerede blot at hvis "hatten " har kørt 225 km/t i går
morges/formiddags med den trafiktæthed der var der, så må han da have
overhalet nogen......
jeg så et par VITO varevogne der var blevet stoppet.... Meeeen det er jo nok
ikke dem der har været over 200

/Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 22:38

> [...]
8
> tiden, og det er jo også lidt sjældent at de bruger laser målinger andet

Det er blevet meget populært blandt mænd med hang til sort lædertøj, at stå
på nordsjællandske motorvejsbroen, både i aftentimerne og om natten.

> Nææææh. Jeg ræsonnerede blot at hvis "hatten " har kørt 225 km/t i går
> morges/formiddags med den trafiktæthed der var der, så må han da have
> overhalet nogen......

Det er da også muligt, jeg er bare så træt af den der automatik-reaktion:
FAARTPSYKOPAAAT, der render jo børn på motorvejen ved den tid !!!!

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-04 22:52

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da også muligt, jeg er bare så træt af den der automatik-reaktion:
> FAARTPSYKOPAAAT, der render jo børn på motorvejen ved den tid !!!!

Jeg ved ikke om manden (eller quinden) er psykopat....

Jeg skrev blot at jeg ikke synes det er smart.
Primært fordi jeg synes det er en voldsom hastighed når der er andre på
vejen, men lad nu det ligge.....

Men vedkommende hører sq da ikke til blandt de skarpeste knive i skuffen når
man ved højlys dag i DK afprøver tophastighed og når der ydermere er
proklameret højt og tydeligt fra politiets side: " I denne uge retter vi
fokus mod fartsynderne på motorvejene"

/Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 23:01

> Jeg ved ikke om manden (eller quinden) er psykopat....

Godt så!

> Primært fordi jeg synes det er en voldsom hastighed når der er andre på
> vejen, men lad nu det ligge.....

Hvis!

> [...]
> man ved højlys dag i DK afprøver tophastighed og når der ydermere er
> proklameret højt og tydeligt fra politiets side: " I denne uge retter vi

Det er vi så enige om!

Fra : Mikael L

Dato : 28-08-04 03:13

> [...]
> Se lige her :
>
> http://www.jv.dk/indland/artikel:aid=35590/
>
> 225 km/t på en dansk motorvej... i dagtimerne !!!

Det ved jeg ikke, da jeg ikke ved under hvilke forhold det er begået, men de
få gange jeg har været på motorvejen mod Esbjerg har jeg da også skulle
holde igen for ikke at komme over en 100% overskridelse, der er jo ingen
biler.

> Ka' da godt være at nogle medtrafikanter bliver en anelse forbavsede når
de
> bliver passeret af en der kører 100 km/t hurtigere...

Og hvad sker der ved at folk bliver forbavset?? Hvis jeg skulle betale hver
gang folk blev forbavset af mine gerninger eller udtalelser var jeg en
fatting mand.
Helt ærligt, hvis man ligger i inderbanen(som man skal) og bliver overhalet
af en med +100km/t, ja hva så? Hvis du er en så nervøs type at du hiver i
rattet og der er noget der går galt, så er det jo kun et spørgsmål om tid
før man alligevel tager nogen med sig i døden.-

Jeg synes det er en lidt "sjov" tanke at de mest alvolige ulykker hvor folk
overser en kø er med de langsomste køretøjer i landet. Busser og lastbiler.

Hvis vi fjernede dem fra vejen hvos mange dødsulykker havde vi så?
Et familie medlem forslog at alle gulplade biler kun skulle have lov til at
benytte inderbanen elller de to inderste hvis der er tre baner.
I første omgang synes jeg han var syg, men ved nærmere eftertanke en til
dels tiltalende tanke.

> Jeg troede egentlig at bøden ville være større end 8500 kr

Det har jeg ikke noget problem med, med mindre at alle andre straffe bliver
hævet +100%
Det er jo fuldstændigt sindsygt at i dømme nogen en sådan straf, hvis der
ikke er nogen som har været i stor fare, eller på anden måde været udsat.

Jeg har en kammerat som lige er blevet idømt en 3 årig betinget frakendelse
fordi at han overså en cykelist(lille pige) som kørte ind i siden på ham.
Ingen person skade overhovdet, men en lille bule i hans bagskærm. Han er et
fjols ingen tvivl om det.
I retten siger den lille pige at hun havde set ham, men kunne iikke få
øjenkontakt med ham??? Hvorfor stopper hun så ikke???

Det skal lige siges at han var nødtil at bakke, for at åbne døren, der lå jo
en cykelist, han er jo nervøs og rystet og tilkalder politiet, som starter
med at spørge hvor han ikke bare havde åbnet døren (ud i hovedet på hende)
så hun ku lære det...
Ud fra min kammerats ansigtsudtryk, fandt hun(betjenten) hurtigt ud af at
det var en meget upassende bemærkning lige der.

Jeg synes bare at man i lidt højere grad bør kigge på hvilken straf man i
dømmer folk når man ser hvad de har gjort.

Mikael

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-08-04 08:30

> [...]
> bliver passeret af en der kører 100 km/t hurtigere...
>
> Jeg troede egentlig at bøden ville være større end 8500 kr

Nu har jeg læst denne lange tråd.

Det der i virkeligheden er oppe til diskussion er jo slet ikke bilistens
forseelse.
Det der bliver diskuteret er jo selve loven.
Bilisten har overtrådt en given lov og må tage konsekvensen.
At loven så ikke er rimelig er en helt anden snak.

Jeg synes feks. ikke at tyngdeloven er helt rimelig.
Jeg har en del gange prøvet at overtræde den.
Hver gang falde straffen prompte!
og den kan ALDRIG diskuteres

Vågn op venner (og jer andre, håber I ikke er for mange

Hvis loven er forkert, så nytter en diskussion af denne karakter intet.

Der skal andre boller på suppen, andre politikere til.

Bare en lille mening herfra

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-08-04 14:35

> Vågn op venner (og jer andre, håber I ikke er for mange
>
> Der skal andre boller på suppen, andre politikere til.
>

> Bare en lille mening herfra

Vågn op Uffe, du lever i Danmark, hvor vi aldrig kommer til at opleve tyske
motorvejsforhold eller registreringsafgifter.... desværre.

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-08-04 15:01

On Sat, 28 Aug 2004 15:34:59 +0200, "Cosworth POWER"

>Vågn op Uffe, du lever i Danmark, hvor vi aldrig kommer til at opleve tyske
>motorvejsforhold eller registreringsafgifter.... desværre.

Selv med min nuværende bopæl er jeg ikke sikker på, at jeg vil have
"tyske motorvejsforhold" i Danmark:

1) De tyske motorveje er grundliggende forfaldne. I stedet for at
reparere dem begænses hastigheden. Resultatet er, at mange motorveje
skal genopbygges fra grunden af.

2) Selvom, at der er fri hastighed et sted, betyder det ikke, at det er
forsvarligt at komme blæsende med 220 sådanne steder. Det er der
desværre en del bilister i store biler, der ikke kan finde ud af. Med
stor menes der i dette tilfælde øvre mellemklase med mange HK og
opefter.
Jeg så derfor gerne en hastighedsbegrænsning på for eksempel 200 km/t.

Jeg så gerne, at man i DK kiggede lidt mere på landevejen og så lod
motorvejen være i fred. Når det går galt på motorvejen i DK er der altid
tale om, at en eller anden har opført sig mere end åndssvagt. Dette
behøver ikke være tilfældet på landevej.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : BJ

Dato : 28-08-04 15:10

KLIP

> 1) De tyske motorveje er grundliggende forfaldne. I stedet for at
> reparere dem begænses hastigheden. Resultatet er, at mange motorveje
> skal genopbygges fra grunden af.

Du har helt ret i at et gennemgående problem, ikke blot i Tyskland, er
manglende fornemmelse for kørsel efter forholdene.

Du har også ret i at mange tyske motorveje er nedslidte, men republikken
fattes penge til lige netop dette arbejde.

Det er dog muligt at finde helt nye lange og næsten lige strækninger.

Jeg kan da til eksempel nævne strækningen fra den hollandske grænse
(Deenenkamp) til, hvor vejen møder den nordgående autobahn.

Ca. 110 kilometer med fuld skrald..., der er ikke meget andet at lave og de
relativt få biler, udenfor normal arbejdstidsstart/ophør der er, ligger da
også og "tester" hverandre..

Bjørn Jørvad

Fra : Brian

Dato : 28-08-04 16:18

Hejsa

Fly Christensen skrev:

> [...]
> altid tale om, at en eller anden har opført sig mere end åndssvagt.
> Dette behøver ikke være tilfældet på landevej.

Enig, det er sgu landevejen der er rigtig slem herhjemme.
Alt fokus er rettet mod motorvejen, så folk kører som de
har lyst til på landevejen....

Jeg ved ikke hvorfor der fokuseres så meget på motorvejen fra
politisk side, men det er ihvertfald elendig prioritering.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-04 16:23

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvorfor der fokuseres så meget på motorvejen fra
> politisk side, men det er ihvertfald elendig prioritering.

De er nok blevet hjerneskadet af alt den virak fra Magrete Auken og hendes
piveri om at farten dræber, man skal bare høre det længe nok så tror man på
det til sidst.
(samme koncept som TV-shop bruger)

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-08-04 20:46

Brian wrote:

> Enig, det er sgu landevejen der er rigtig slem herhjemme.
> Alt fokus er rettet mod motorvejen, så folk kører som de
> har lyst til på landevejen....

Det er jeg ikke enig i. Jeg kører mest landevej og har det fint
der, til gengæld synes jeg folk på motorvejen er temmeligt
uhæmmede..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Brian

Dato : 28-08-04 21:30

Hejsa

Thomas Strandtoft skrev:

> Det er jeg ikke enig i. Jeg kører mest landevej og har det fint
> der, til gengæld synes jeg folk på motorvejen er temmeligt
> uhæmmede..

Du er fra Sjælland, ikke ?
Der køres generalt en del pænere derovre på landevejene, end
herovre på fastlandet....

Så sent som i Torsdags skulle jeg til Ringkøbing fra Horsens, og
derud er der ikke andre muligheder end landevej. To gange blev
jeg overhalet af et par lastbiler (begge fra Mærsk) og der var
pænt tåget den dag.

Sådan en lader man sgu overhale hurtigst muligt. Det eneste der er
værre end en SUV lign. bil i røven, er sgu en lastbil med +95km/t

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 28-08-04 22:54

> Du er fra Sjælland, ikke ?
> Der køres generalt en del pænere derovre på landevejene, end
> herovre på fastlandet....

Er problemet ovre hos jer ikke, at man har en masse kæmpe store landeveje,
som ingen tør at kalde en motorvej, derfor så er det jo ikke nødvendigt at
lave andre forhold om, når man kun må køre 80 ....nogle folk vil så gerne
videre i deres liv, og kører 110-120 stykker, og så skal mor Karen ud fra en
sidevej, og hun har jo også lært at folk "kun" kører 80, derfor behøver hun
jo ikke kigge sig for!

Jeg er sgu så træt af, at man ikke kan kalde en skovl for en skovl i dette
land ! ..og så at alle skal pakkes ind i vat og bomuld ...hjæælp der er
druknet to i Københavns havn, lad os straks lukke af alle steder hvor der er
vand! ....hjæælp to stive mænd er hoppet ned på metrostationen, lad os
straks opsætte dobbelt så højt rækværk ....hjææælp der er dræbt 1,5% flere
i år, vi aner ikke hvorfor, men det er sikkert farten, lad os straks hæve
bøderne ....hold nu op!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-08-04 09:39

"Thomas H." wrote:

> [...]
> i år, vi aner ikke hvorfor, men det er sikkert farten, lad os straks hæve

"Ekstrabladspolitik".. Medierne blæser nogle enkeltsager enormt
op, og så er der nogle svage politikere der fristes til at lovgive
for at undgå lignende situationer, uden at kigge på om den lov de
laver holder generelt.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-08-04 12:45

> [...]
> op, og så er der nogle svage politikere der fristes til at lovgive
> for at undgå lignende situationer, uden at kigge på om den lov de

Enig!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 16:30

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Enig!

Men det er jo det som "folk" vil ha'
Ingen gider høre på en mand som har lavet et dybere analysearbejde og som
måske ikke kan komme af med sit budskab på 14 sekunder i et interview.

--
Tom

Fra : Mikael L

Dato : 29-08-04 18:34

> [...]
> op, og så er der nogle svage politikere der fristes til at lovgive
> for at undgå lignende situationer, uden at kigge på om den lov de

Det er jo bare trist at det er medierne der skal sætte dagsordnen.....

Mikael

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-08-04 22:59

Brian wrote:

> Du er fra Sjælland, ikke ?
> Der køres generalt en del pænere derovre på landevejene, end
> herovre på fastlandet....

Jep, djævleøbeboer.. Det fede ved motorvejene er faktisk at de
lokker rigtigt mange tosser væk fra "mine" landeveje, så jeg er
absolut fortaler for at udvide motorvejsnettet.. Når jeg så
indimellem benytter en motorvej, så korser jeg mig sgu over
hvordan der køres..

--
Hygge..
Thomas

Fra : koolberg

Dato : 07-09-04 13:00

Efter at have læst alle indslagene igennem, vil jeg da også gerne
kommenterer dette.

Jeg har selv kørt nævnte strekning også i omkring middagstid, og har
enda også været så tåbelig at kører med +200 næsten hele vejen, og
måtte ud i yderbanen 3 gange på hele strækket... måske vanvitigt at
overhale de andre med den hastighed, men når der nu ikke er noget
foran dem, tror jeg ikke på at de lige skal ud og botaniserer i
ydersporet, og tog chancen.
Jeg vil give mange debatører ret i at hastigheden godt kunne være mere
tilpasset de forskellige steder, men hvem skal man tilpasse dem
efter... når jeg kører i firmadytten, eller privat æsken (læs gl.
sierra), eller når jeg nu er sidst i 30'erne og aldrig har haft et
uheld i mine 20 år som bilist, eller skal det være efter min kones
farmor, som kører over og besøger os en gang om året i hendes corsa.
Vi skal alle kunne være der også uden at være til fare for at slå
hinanden istykker.

Der var en enkelt der har nævnt at det er meget få biler her i DK,
hvor det ikke er en stressfaktor at kører +200, og må da nok erkende,
at jeg nu ikke har ligget med den hastihed, selv i biler der er bygget
til det, uden at have en smule ekstra adrenalin kørende, kan bare ikke
undgås, og det er sq også derfor vi gør det. Nok min moral der er
dårlig, men har sq ikke penge til at tage i tivoli hver weekend.

Syntes egentlig ikke man er psykopat når man kører den hastighed på
Esbjerg motorvejen uden andre trafikanter, men ville nok alligevel
syntes at han var en idiot, hvis det var gået galt...

Ved egentlig ikke rigtig hvad jeg mener, der er både for og imod, og
der er nok nogen der har gjort sig deres tanker om hvad de mener er
rigtigt, og så kan vi være enige eller uenige med de politikere der
har været med til at lovgive på området, men nogen skulle jo gøre det.

Det jeg ville have mest imod hvis hastigheden blev hævet til f.eks.
200, ville være at jeg ville være pisse misundelig på alle dem der
overhalde mig i dere fede øser....
Tilgængæld vil jeg ikke være nervøs ved at kører på en vej med en 200
begrænsning, bare jeg ka undgå tossebenny som absolut skal se om jeg
har noget spændende liggende i mit bagagerum, selvom han godt kan se
at børnenes hoveder lige stikker op over ryglænet på bagsædet... HAM
ville jeg satme gerne lige tale et par ord med, og så er det
ligegyldigt om hastigheden er 50 eller 200, når han er for tæt, kan
han ikke nå at bremse.

/koolberg