Er der virkelig ingen....
Fra : Mette R

Dato : 27-08-04 09:28

.....der kan fortælle mig hvad jeg skal være opmærksom på hvis jeg køber Kia
?

- Mette

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-08-04 10:11

Mette R wrote:

> ....der kan fortælle mig hvad jeg skal være opmærksom på hvis jeg køber Kia
> ?

Folk bliver nok mere villige, hvis du skriver om det er en ny eller
brugt du påtænker at købe. Dem der ved noget, vil sikkert også gerne
vide hvilken model du går og kigger på.

Mvh.

Fra : Mette R

Dato : 27-08-04 11:16

Det havde jeg skrevet tidligere :)
Jeg overvejer at købe en Carnival EX - eller måske bare en Carens- jeg køber
fra ny. Jeg kigger selvfølelig Kia pga prisen og på Carnival EX lyder den
faktisk rigtig lækker :)

- Mette

Fra : .salem

Dato : 27-08-04 12:33

"Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> skrev i en meddelelse
> ....der kan fortælle mig hvad jeg skal være opmærksom på hvis jeg køber
Kia
> ?

JA! LAD VÆRE ;)

nej pjat har faktisk hørt at de skule være temmelige gode efterhånden. Man
får jo en del mere for pengene.

tænk lige på at i golf er det ikke engang standard at have elruder. Jeg ved
ikke lige med de helt nye golf'er men den tidligere model var det xtra
udstyr. Genialt!!!

man køber en bil til 260K og så skal man have hofteskred hver gang man skal
rulle vinduet ned....fedt!

..salem

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-08-04 14:13

"tænk lige på at i golf er det ikke engang standard at have elruder"

Lige præcis el-ruder skulle være et svagt punkt på Kia. En kollega har lige
fået skiftet slisker mv. pga. rust og den er kun omkring 4 år. Mekker
fortalte at det var et svagt sted på mange Kia'er.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mette R

Dato : 27-08-04 15:37

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> fået skiftet slisker mv. pga. rust og den er kun omkring 4 år. Mekker
> fortalte at det var et svagt sted på mange Kia'er.

Men den har rustgarati i 6 år, så det dækkede garantien vel ? Mine elruder
som IKKE er monteret fra fabriken har begge på 6 år været gået i stykker 2
gange - 1500 pr rude - det er 6000 kroner :(

Fabriks garanti er 3 år, så er man sikret så lang tid i hvertfald hos Kia ;)

Eller hur ?

- Mette

Fra : Henrik B.

Dato : 28-08-04 03:16

> Men den har rustgarati i 6 år, så det dækkede garantien vel ? Mine elruder

Den der rustgaranti er ikke så meget bevendt, da det er 6 år mod
gennemtæring.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 27-08-04 13:17

"Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> skrev i en meddelelse
> ....der kan fortælle mig hvad jeg skal være opmærksom på hvis jeg køber
Kia
> ?

Jo, 3 ting: Rustbeskyttelse, rustbeskyttelse og rustbeskyttelse...

M.v.h.

Fra : Mette R

Dato : 27-08-04 13:28

> Kia
> >

> Jo, 3 ting: Rustbeskyttelse, rustbeskyttelse og rustbeskyttelse...

Hvad tænker du på ? Den har fra fabrikken 6 års garanti på rust ! Og jeg
planlægger ikke at have en bil i mere end 6 år. Jeg har en Hyundai accent
nu - den er næsten 6 år og har kørt 198.000 km.

- Mette

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-08-04 13:36

"Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk> wrote in message
> Hvad tænker du på ? Den har fra fabrikken 6 års garanti på rust ! Og jeg
> planlægger ikke at have en bil i mere end 6 år. Jeg har en Hyundai accent
> nu - den er næsten 6 år og har kørt 198.000 km.

Og hvis du efter X år vil sælge bilen og den har begyndende rust overalt
så bliver prisen derefter.

Jeg ved ikke om Kia er plaget af rust men hvis den er, er det en god ide
at få bilen rustbeskyttet.

Regards

Fra : Henrik B.

Dato : 27-08-04 14:01

> [...]
> planlægger ikke at have en bil i mere end 6 år. Jeg har en Hyundai accent
> nu - den er næsten 6 år og har kørt 198.000 km.

Hmmm, hvordan ser den Accent ud? Jeg har kendskab til en netop 6 år gammel
Accent (fra '98), som indbragte ejeren kr. 5.000,- da han købte ny bil. Den
havde også kørt omkring de 200.000 km og aldrig været skadet. Men der var
rust overalt - og jeg mener OVERALT!

M.v.h.

Fra : Mette R

Dato : 27-08-04 15:39

Min har ikke rust - den fik en skade engang som jeg udbedrede (påkørt i
siden på en parkeringsplads) - jeg har fået den checket hvert år.

- Mette

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 27-08-04 21:03

> [...]

> planlægger ikke at have en bil i mere end 6 år. Jeg har en Hyundai accent
> nu - den er næsten 6 år og har kørt 198.000 km.

Vel kun mod gennemtæring? (Der skal starte indefra). Og kun hvis du får
udbedret begyndende rustdannelse.

De rust-garantier er ikke ret meget værd. Se bare på Mercedes idag.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 27-08-04 16:48

On Fri, 27 Aug 2004 10:27:33 +0200, "Mette R" <NOSPAMgillian@email.dk>
wrote:

>....der kan fortælle mig hvad jeg skal være opmærksom på hvis jeg køber Kia
>?

Jeg ville undlade at købe Kia. Hyundai og Daewoo er væsentligt bedre
biler, hvis det partout skal være koreansk.

Hvis du køber en ny Kia så vil du opleve en ikke uvæsentlig
afskrivning. Jeg kan i øvrigt se, at du går meget op i rustgaranti.
Jeg er ret overbevist om, at rustgaranti kun gælder gennemtæring.

--
Hans Pedersen
Esbjerg