gurker & brian-slæder
Fra : .salem

Dato : 27-08-04 01:40

alle er ved at visse bilmærker tiltrækker forskelligetyper

Rød BMW 320i med 23" oz fælge og 370.000 km på klokken og Sølvgrå Opel
Vectra 2,0i med bedetæppe i bagruden = Gurker

Matsort Opel Kadett 1,3s med kæmpe 150 kg T-vinge, Dueblå Toyota Twin Cam
med mega Aldi anlæg og Gul Citroën Saxo med 750 kg. plastik spoilergejl =
Brian

nu tænker jeg så er disse grupper rykket over i andre biler eller fortsætter
de med samme mærke?

Kan huske da jeg var barn så kørte alle de smarte fyre i Hellerup rundt i
Peugeot 105'ere senere fik de smarte Golf'er.

Er der eks. flere BMW'er pr indbygger på Nørrebro end i Struer eller er det
hele en stor løgn.
læste en artikel om BMW og deres imageproblem mod navnet Tyrkerbil men er
problemet så stort for dem? Man skal jo ikke altid tro på hvad man læser :)

Jeg har selv haft en BMW og var sgu en rigtig gurker, men nu Audi :) den
kører nemlig stærkere - men desværre forhjulstrukket :( så den er kedelig
når det regner...

lad høre
..salem

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 27-08-04 06:27

En helt masse bits fra .salem til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Er der eks. flere BMW'er pr indbygger på Nørrebro end i Struer eller er det
> hele en stor løgn.

Jeg tvivler på at det giver sig så direkte udtryk.
Jeg tror ca. at den eneste fordom man kan få bekræftet er ved at kigge på hvor
mange landmæd der kører Opel.

Man kan jo heller ikke stole på taxavognmændende længere. Nu kører du jo også
rundt i Toyota, Nissan og andre ikke så prestigefyldte biler som Mercedes og
venner :)

> læste en artikel om BMW og deres imageproblem mod navnet Tyrkerbil men er
> problemet så stort for dem? Man skal jo ikke altid tro på hvad man læser :)

Image og fordomme hænger ofte sammen.
Som trafikkant i Københavnsområdet har jeg lagt mærke til, at der er
procentvis flere Citron'er der tager nødsporet når der er kø på E20, men
eftersom jeg faktisk ikke har talt dem, er det jo reelt kun en fordom, der
bygger på statistisk svagt materiale. På samme måde med 320i :)
Jeg ser i hvert tilfælde - på Østerbro - rigtigt mange 320i'ere der _ikke_
bliver ført af hverken en 2G'er eller en blondine.
Tilgengæld syntes jeg at der kører en del Opel Ascona'er rundt, hvor
chaufføren er poletneger og har kasketten siddende med skyggen i nakken.
Og sådan kan det blive ved med fordom på fordom :)
(det var ikke et moralsk opstød - jeg syntes selv at den slags fordomme er
sjove og gør tit brug af dem :D).

Som en lille sjov ting er jeg - på grund af en anden tråd herinde - begyndt at
lægge mærke til (som cykelist), hvor mange taxa'er/budbiler der opfylder
fordommen om at de kører råddent, i forhold til hvor mange der ikke gør det.
Det er faktisk ikke så mange som jeg ellers har gået og bræet om.
Tilgengæld er der en sjov trend: De taxa'er der kører råddent har overvejende
en mørkløddet chauffør med armen hængende ud af vinduet, eller en fed
blegdansker (?) med armen hængende ud af vinduet.
Tilgengæld kører chaufførerne med turban og/eller slips ofte pænt og viser
hensyn.
Tilgengæld levede både De Grønne Bude og Budstikken helt op til fordommene :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Her lips were saying 'no', but her eyes were saying 'read my lips'"
-- Davy H. Pircer as Niles Crane in 'Frasier'

Fra : Morgan Jones

Dato : 27-08-04 06:50

Den eneste trend jeg kan genkende er at 85% af alle moregnparkerede biler
(kl. ca. 6 om morgenen, dug på ruderne) i klassen over 400.000 i Nordvest er
på svenske plader. Skægt hvad alle de svenskere skal i Nordvest hver nat.

Hvilket minder mig om... Hvordan får en 19årig forsikret sin gurker/brianbmw
?? Min kone på 31, folkeskolelærer, eneste bilist på bilen, kørekort i 13
år, kørt skadefrit i 2 (har kun ejet bil i 2 år), skal af med over 20k for
en impotent 316, 1.8.

Hmmm....

Morgan

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 27-08-04 07:30

En helt masse bits fra Morgan Jones til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> [...]
> år, kørt skadefrit i 2 (har kun ejet bil i 2 år), skal af med over 20k for

Det var da godt nok også meget.
Det lyder som om det er en højrisiko bil i det område i bor i.
F.eks. kan jeg nævne at jeg i forbindelse med bilkiggeri bl.a. kiggede på en
Chrysler Voyager.
Fin bil og jeg var sådan set også klar på at købe den, bortset fra at den er
en højrisikobil i København K, og at det ville koste mig over 20kkr om ååret
at forsikre den. Venter jeg med at købe den til jeg flytter tilbage til
Nordjylland næste år, vil den koste mig under det halve, for der er den ikke
en højrisikobil.
For Sportvan'en (2.2 TD) slipper jeg som 25 årig (3 skadefri år) med ca. 7kkr
om året inkl. rabatordning via min fagforening.
I øvrigt vil jeg - hvis i ikke allerede bruger dem - anbefale jeg at indhente
tilbud fra Lærestandens forsikringsselskab. De har nogle ganske fornuftige
priser.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Three words: Virgin - for - ever"
-- Alan Ruck as Stuart Bondek in 'Spin City'

Fra : Hans Pedersen

Dato : 27-08-04 14:26

On Fri, 27 Aug 2004 08:30:00 +0200, Henrik Bøgh
<henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

>I øvrigt vil jeg - hvis i ikke allerede bruger dem - anbefale jeg at indhente
>tilbud fra Lærestandens forsikringsselskab. De har nogle ganske fornuftige
>priser.

Tjaa... Lærerstanden vil kaskoforsikre min nyerhvervede Pug 106 Roland
Garros for 13200 første år (30 år, 0 års anciennitet). Vestjylland
(http://www.vestjylland-gs.dk/) vil forsikre den for 10900.

Begge steder i kombination med husforsikring, indbo osv.

Så Lærerstanden er ikke så billig, som mange tror.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Morgan Jones

Dato : 27-08-04 16:34

> I øvrigt vil jeg - hvis i ikke allerede bruger dem - anbefale jeg at
indhente
> tilbud fra Lærestandens forsikringsselskab. De har nogle ganske fornuftige
> priser.

De ville ha' 5k mere/år end dem vi har vores nuværende bil ved.

Morgan

Fra : Hans Pedersen

Dato : 27-08-04 17:34

On Fri, 27 Aug 2004 17:33:36 +0200, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
wrote:

>De ville ha' 5k mere/år end dem vi har vores nuværende bil ved.

Hvor er det, om man må spørge, Morgan?

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Morgan Jones

Dato : 27-08-04 18:42

> Hvor er det, om man må spørge, Morgan?

1½ år gammel Fiat Punto 1.2. De ville ha 12.8k eller deromkring. Vi får den
ved TopDanmark til ca. 8.000 / år. Det er kun konen der står på som bruger.

Jeg er sikker på at LB er fine hvis man er elitebilist, men de første 5 år
skal man vist holde sig væk. Jeg talte med dem om trin 1-2-3-4 - og det var
ret sølle priser.

Morgan

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-08-04 09:56

Morgan Jones fik på mystisk vis skriblet følgende:

> [...]
> bilen, kørekort i 13 år, kørt skadefrit i 2 (har kun ejet bil i 2
> år), skal af med over 20k for en impotent 316, 1.8.

Ja - hmmm - Lærerstandens Brandforsikring vil koste omkring 15-16kkr
for den bil så vidt jeg kan se på www.lb.dk

/Jakob

Fra : Lars

Dato : 27-08-04 20:56

Hehe,

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> [...]
er
> på svenske plader. Skægt hvad alle de svenskere skal i Nordvest hver nat.

Oh.... Nu er jeg "rigtigt" i Sverige om 5 dage Men det andet er
påfaldende!

> [...]
> år, kørt skadefrit i 2 (har kun ejet bil i 2 år), skal af med over 20k for

Og der får vi så en halvpotent 530dA Touring årgang 2002 (hentet i Köln)
forsikret (kasko+friskade på glas, hærværk OG dyrepåkørsel) for omkring 7k
årligt. 30 år, 10 år skadefri kørsel.

Ahhhh...

** Lars

Fra : Morgan Jones

Dato : 29-08-04 09:02

> [...]
> forsikret (kasko+friskade på glas, hærværk OG dyrepåkørsel) for omkring 7k

Der er ingen tvivl om at sverige er vejen frem. Men.... Så er man i
sverige.... Brrr....

Morgan

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-08-04 14:54

Morgan Jones wrote:
> [...]
> bilen, kørekort i 13 år, kørt skadefrit i 2 (har kun ejet bil i 2 år),
> skal af med over 20k for en impotent 316, 1.8.

320i, 26 år, 5600,- ..

Selvstændig erhvervsdrivende.. (NEJ, vi har IKKE PIZZA'ER!!) ;)

--
regards, Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 07:25

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

Nu kører du jo også
> rundt i Toyota, Nissan og andre ikke så prestigefyldte biler som Mercedes
og
> venner :)

De vil ha' kvalitet og har ikk tid til værksted i tide&utide ;).

har jeg lagt mærke til, at der er
> procentvis flere Citron'er der tager nødsporet når der er kø på E20, men

Det er jo en akademiker-bil, så den rigtige verden er ikke gået op for dem
endnu ;).

På samme måde med 320i :)
> Jeg ser i hvert tilfælde - på Østerbro - rigtigt mange 320i'ere der _ikke_
> bliver ført af hverken en 2G'er eller en blondine.

Det må bero på den statistiske usikkerhed

> Tilgengæld syntes jeg at der kører en del Opel Ascona'er rundt, hvor
> chaufføren er poletneger og har kasketten siddende med skyggen i nakken.

Den er til gengæld go' nok.

> [...]
> en mørkløddet chauffør med armen hængende ud af vinduet, eller en fed
> blegdansker (?) med armen hængende ud af vinduet.

Findes der andre? ;).

> Tilgengæld levede både De Grønne Bude og Budstikken helt op til fordommene
:)

Verden er ikke gået af lave endnu ;).

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 18:28

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> De vil ha' kvalitet og har ikk tid til værksted i tide&utide ;).

Måske de istedet kommer på plade-værkstedet ;)

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-08-04 20:47

Olesen wrote:

> Måske de istedet kommer på plade-værkstedet ;)

Er det ellers ikke Mercedes der har flere garantisager med rust, end
godt er?

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 20:54

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ellers ikke Mercedes der har flere garantisager med rust, end
> godt er?

Jo, de har det heller ikke for nemt pt.
-men jeg synes oftest, det er folks egen skyld,
at deres bil ruster.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-04 21:03

> Er det ellers ikke Mercedes der har flere garantisager med rust, end
> godt er?

Udover bremse&elektronik probs. så jo, masser af rust men det bliver ikke
garanti-sager. Det er, det som er pointen :(. En 7-8 år gl. Mercer som skal
have lavet rust for 70.000,- er til GRIN, især når der umiddelbart er 30 års
garanti imod rust på den..

Fra : .salem

Dato : 27-08-04 08:03

> [...]
> Og sådan kan det blive ved med fordom på fordom :)
> (det var ikke et moralsk opstød - jeg syntes selv at den slags fordomme er

Mener det med ascona er vist fordi de er lette at skrue på. Nok derfor Ronni
køber en rystfarvet ascona 1,1 GLXi

mhs til 2G'ere så har de nok som mig fået lidt mere smag ;) til ikke at køre
rundt i BMW

> [...]
> hensyn.
> Tilgengæld levede både De Grønne Bude og Budstikken helt op til fordommene

Jeg kan slet ikke klare håndværkere i deres highace og Vito'er. igår ville
en murer kører om kap i sin highace mod min A3 turbo :) hehehe klovn. Endte
dog med at han "vandt" fordi han tog den ind over et fortov da vi holdte for
rødt bag nogle biler. Han fløj ind over cykelstigen, fortov og var ved at
ramme et på svaner nede ved Damhussøen i rødovre :)

..salem>

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-08-04 10:05

Henrik Bøgh wrote:

> Tilgengæld syntes jeg at der kører en del Opel Ascona'er rundt, hvor
> chaufføren er poletneger og har kasketten siddende med skyggen i nakken.

Hvad dælen er en "poletneger"?

Mvh.

Fra : Peter C:\\

Dato : 27-08-04 10:33

> Hvad dælen er en "poletneger"?

En (overdreven) solariebrun person

MVH Peter C:\

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-08-04 06:46

".salem" wrote:

> Jeg har selv haft en BMW og var sgu en rigtig gurker, men nu Audi :) den
> kører nemlig stærkere - men desværre forhjulstrukket :( så den er kedelig
> når det regner...

Bedetæpper og hjulguf, det lyder som om man godt kan være både
gurker og brian på en og samme gang..

Jeg lagde lyst berbergulvtæppe i min første bil, om det er nok til
at jeg gør mig fortjent til gurkerbetegnelsen skal jeg ikke kunne
sige, men jeg kørte som en bandit og fortjente klart briantitlen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 27-08-04 07:02

On Fri, 27 Aug 2004 02:40:26 +0200, ".salem" <salem@salem.salem>
wrote:

>Rød BMW 320i med 23" oz fælge og 370.000 km på klokken og Sølvgrå Opel
>Vectra 2,0i med bedetæppe i bagruden = Gurker

Tilføj lige Mitsubishi Galant, herude i Albertslund/Glostrup kører der
et par stykker rundt, med kæmpe vinge, brede fælge og potente anlæg,
og det er ikke Hr. Jensen der er nede for at købe ind.

Alt respekt for nogen af dem, de får f*nme lavet deres biler rigtig
flotte.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-08-04 07:31

"Jimmy Hansen" <krptbonk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det er ikke Hr. Jensen der er nede for at købe ind.
>
> Alt respekt for nogen af dem, de får f*nme lavet deres biler rigtig

Om de er flotte er vist en smagssag.
Den anden dag så jeg en Toyota Celica (den nyeste model) med en gigantisk
hækvinge
Mere skal der ikke til for at ødelægge en ellers flot bil.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : .salem

Dato : 27-08-04 07:57

> Om de er flotte er vist en smagssag.
> Den anden dag så jeg en Toyota Celica (den nyeste model) med en gigantisk
> hækvinge
> Mere skal der ikke til for at ødelægge en ellers flot bil.

korrket men en ting kan vi vel blive enige om. En kadett kan kun blive
flottere med en t-vinge :)

..salem

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-08-04 10:05

".salem" <salem@salem.salem> skrev i en meddelelse

> korrket men en ting kan vi vel blive enige om. En kadett kan kun blive
> flottere med en t-vinge :)

Med risiko for at træde evt. Kadett-ejere over tæerne, er jeg tilbøjelig til
at give dig ret

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-08-04 12:24

Lars Frandsen wrote:

> Med risiko for at træde evt. Kadett-ejere over tæerne, er jeg tilbøjelig til
> at give dig ret

Faktisk ville det flotteste nok være hvis vingen var stor som et
villatelt og helt skjulte bilen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : .salem

Dato : 27-08-04 12:29

> Faktisk ville det flotteste nok være hvis vingen var stor som et
> villatelt og helt skjulte bilen..

hehehe den var sgu god :)

hvad med de altid kører med snedækken i venyl så kan man slet ikke se bilen

..salem

Fra : .salem

Dato : 27-08-04 07:56

> [...]
> et par stykker rundt, med kæmpe vinge, brede fælge og potente anlæg,
> og det er ikke Hr. Jensen der er nede for at købe ind.

mitsubishi 0,7 GT med 225 kg. maletplastik... det må virkelig give noget på
acc. :) hehe

..salem

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-04 07:32

..salem skrev:

> alle er ved at visse bilmærker tiltrækker forskelligetyper

Hmm

Noget jeg tit har undret mig over... Somalier... hvorfor kører de ALTID
rundt i en Mazda 626 GE ? Hvad pokker er det ved den bil som tiltrækker
dem så kraftigt?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : .salem

Dato : 27-08-04 07:58

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm
>
> Noget jeg tit har undret mig over... Somalier... hvorfor kører de ALTID
> rundt i en Mazda 626 GE ? Hvad pokker er det ved den bil som tiltrækker
> dem så kraftigt?

jeg tror det er fordi der kan være en masse mennesker i den ?!?!? måske, men
så kun de jo bare købe en Starcraft eller iveco bus.... ja ok den holdt vist
ikke :)

..salem

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-04 23:27

..salem skrev:

> jeg tror det er fordi der kan være en masse mennesker i den ?!?!? måske,

Sandt men dertil findes der jo mange andre biler...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-08-04 12:26

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Noget jeg tit har undret mig over... Somalier... hvorfor kører de ALTID
> rundt i en Mazda 626 GE ? Hvad pokker er det ved den bil som tiltrækker
> dem så kraftigt?

Jeg kender en somalier der kører Xantia, men han er også
akademiker og det matcher jo fint med fordommen om at de "lærte"
kører Citroën.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 18:29

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> akademiker og det matcher jo fint med fordommen om at de "lærte"

lærde...mener jeg..men jeg kører jo også Ford *S*

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-08-04 19:57

Olesen wrote:

> lærde...mener jeg..men jeg kører jo også Ford *S*

Du har naturligvis ret, folk med volvo kan åbenbart ikke stave til
"lærde"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-08-04 20:15

Thomas Strandtoft wrote:

> Du har naturligvis ret, folk med volvo kan åbenbart ikke stave til
> "lærde"..

Haha.. Så ka' du lær det! :D

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-08-04 06:51

Anders Houmark wrote:

> Haha.. Så ka' du lær det! :D

Åhædr.. En perle!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-04 07:50

".salem" <salem@salem.salem> skrev i en meddelelse

> Rød BMW 320i med 23" oz fælge og 370.000 km på klokken og Sølvgrå Opel
> Vectra 2,0i med bedetæppe i bagruden = Gurker

Sidst jeg skrev noget lign., blev jeg kaldt racist, så jeg tør ikke deltage
i debatten
....og dog! Det er mange år siden gurkere kørte i gamle 320'ere, hvor jeg bor
kører de typisk i biler til 4-500.000 - men ok, det er selvfølgelig også
socialt belastet kvarterer

Fra : .salem

Dato : 27-08-04 08:04

jeg vil ikke kalde dig racist. så bare kom med det :)

..salem

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-08-04 10:28

..salem wrote:

> [...]
> med mega Aldi anlæg og Gul Citroën Saxo med 750 kg. plastik spoilergejl =

Karry-/brækgul Mercedes 200 st.car '79, købt for dyrt, med store
rustpletter og forkert dæktryk =
Ungt akademikerpar i andelslejlighed, Vesterbro KBH (penge under
bordet). De har lige fået deres første barn, han er i job, men tager
offentlig transport, hun er stadig studerende eller på barsel, og bruger
bilen til at køre i Fields i dagtimerne, hvor hun laver parkeringsskader
når hun skal holde - både hjemme og ude i Fields.
Begrundelse for anskaffelse: "Det er baaaare såååå lækkert med sådan en
stor gammel flyder - og så er den jo super-sikker at køre i".
Bvadr!

Mvh.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 27-08-04 14:31

On Fri, 27 Aug 2004 11:28:03 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Karry-/brækgul Mercedes 200 st.car '79, købt for dyrt, med store
>rustpletter og forkert dæktryk =

Hahaha! :D BT Bilsalgs målgruppe.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-08-04 11:58

..salem wrote:
> [...]
> med mega Aldi anlæg og Gul Citroën Saxo med 750 kg. plastik spoilergejl =

Skrotningsmoden sænket Eskort eller Sierra, elev på teknisk skole der
lige har fået pappet (er han så en oversidder?).

Voldsænket nylakeret Golf 1 eller 2 på gule plader og tonefilm,
mekanikerlærling.

Mvh
Roberto (1/2-italiener i en risgryde ... er det så en risottogryde?)

Fra : .salem

Dato : 27-08-04 12:30

> Skrotningsmoden sænket Eskort eller Sierra, elev på teknisk skole der
> lige har fået pappet (er han så en oversidder?).
>
> Voldsænket nylakeret Golf 1 eller 2 på gule plader og tonefilm,
> mekanikerlærling.

:)

voldsænket?!?! altså du mener min. 245 mm ? ;)

..salem

Fra : Olesen

Dato : 27-08-04 18:38

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Skrotningsmoden sænket Eskort eller Sierra, elev på teknisk skole der
> lige har fået pappet (er han så en oversidder?).

Jeg har godt nok aldrig set en lærling eller en lign. nybegynder
køre i Sierra. Bilen er simpelthen for kedelig hvad spændende
image angår, til de gider købe sådan een, sålænge der er
gamle BMW, Opel og efterhånden ældre Peugeotter til salg
til ringe mønt.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-08-04 09:48

Olesen wrote:
> [...]
> image angår, til de gider købe sådan een, sålænge der er
> gamle BMW, Opel og efterhånden ældre Peugeotter til salg

Ikke desto mindre kører de rundt ude i Ballerup med hjemmetonede
lygter a-la-T.Hansen.

Mvh
Roberto

Fra : karsten jørgensen

Dato : 27-08-04 14:53

> Jeg har selv haft en BMW og var sgu en rigtig gurker, men nu Audi :) den
> kører nemlig stærkere - men desværre forhjulstrukket :( så den er
> [...]

ok,nu er jeg nok kanonsløv, men hvornår kom gurker udtrykket ibrug?(1.gang
jeg hører det).

karsten

Fra : Christabel & Anders

Dato : 27-08-04 15:32

Ordet gurker er gammelt, i hvert fald i Aarhus/ østjyllands området. Det er
flere år sidden jeg hørte min nevø bruge ordet om perkere.

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-08-04 16:11

Christabel & Anders wrote:

> Ordet gurker er gammelt, i hvert fald i Aarhus/ østjyllands området. Det er
> flere år sidden jeg hørte min nevø bruge ordet om perkere.

I min verden er gurker ikke negativt ladet. Perker er for mig et
negativt ord. Det er muligvis anderledes andre steder?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 27-08-04 17:45

On Fri, 27 Aug 2004 17:10:36 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>I min verden er gurker ikke negativt ladet. Perker er for mig et
>negativt ord. Det er muligvis anderledes andre steder?

Ellers ligesom et parkerings skilt uden for et kendt dansk parti's
kontor "perkering forbudt"

IMHO: Perker er ikke pænt at bruge. Omend jeg hører ordet brugt inden
for 2G'ers rækker selv, om dem som ikke opfører sig særligt pænt.

Fra : karsten jørgensen

Dato : 27-08-04 19:06

> [...]
>
> IMHO: Perker er ikke pænt at bruge. Omend jeg hører ordet brugt inden
> for 2G'ers rækker selv, om dem som ikke opfører sig særligt pænt.

ok forstået, sådan opfatter jeg det også umiddelbart. Men nu introducerer du
et tilog 2G'ere.Er det så mere neutralt? Jeg formoder det står for
2.generations.

karsten

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-08-04 20:04

"karsten jørgensen" wrote:

> ok forstået, sådan opfatter jeg det også umiddelbart. Men nu introducerer du
> et tilog 2G'ere.Er det så mere neutralt? Jeg formoder det står for
> 2.generations.

Jeg bruger "gurker" helt neutralt, as in "Jeg smutter lige i
'Gurkeren' efter smøger og cola"..

Med den historie og meget anstrengte forhold fx. tyrkere og
kurdere har indbyrdes, så er det vel et eller andet sted mindre
fornærmende at kalde en kurder for gurker end at kalde vedkommende
tyrker ved en fejltagelse.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-08-04 07:36

Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg bruger "gurker" helt neutralt, as in "Jeg smutter lige i
> 'Gurkeren' efter smøger og cola"..

Det sted hedder perkerkiosken, der hvor jeg kommer fra.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-08-04 10:19

Lasse Jensen wrote:

> Det sted hedder perkerkiosken, der hvor jeg kommer fra.

Det er der sikkert også folk der kalder den jeg besøger, jeg synes
som sagt bare at "perker" er negativt ladet og helt ærligt, så er
mine lokale gurkere sgu nogle rigtigt flinke mennesker..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 27-08-04 21:07

On Fri, 27 Aug 2004 20:05:34 +0200, "karsten jørgensen"
<aknot@dadlnet.dk> wrote:

>ok forstået, sådan opfatter jeg det også umiddelbart. Men nu introducerer du
>et tilog 2G'ere.Er det så mere neutralt? Jeg formoder det står for
>2.generations.

Ikke mig. Jeg havde ikke hørt det førend .salem brugte det herinde i
selvsamme diskussion som vi er i nu.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 28-08-04 17:42

En helt masse bits fra Thomas Strandtoft til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> I min verden er gurker ikke negativt ladet. Perker er for mig et
> negativt ord. Det er muligvis anderledes andre steder?

I "min" verden er perker ikke negativt ladet. At man går til nærperkeren eller
grøntperkeren er der ikke noget ondt i. Faktisk omtaler nærperkeren sig selv
som nærperkeren.
Da jeg flyttede fra Frederikshavn til København, var det så også lidt af et
kulturshock, at se hvordan de brugte ordet perker.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"If you move again i'm eeehehee gonnar shoot you!"
-- Cam Clarke as Cpt. J. Bach in 'Troops'

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-08-04 17:56

> alle er ved at visse bilmærker tiltrækker forskelligetyper
>
> lad høre
> .salem

Fra www.cosworthpower.dk kommer følgende "arketyper" - de er satme geniale
OG genkendelige!! ;)

Alfa Arne
Alfa Arne er i 50´erne. Han er fra dengang alle drenges drøm om en bil var
en Alfa Romeo, og nu har han fået den, ja han har. Han er glad for sin bil,
han er stolt af den, og han kører som gælder det potensen, hvis han er ved
at blive overhalet af en kvinde. Alfa Arne er en af dem, der "vinker" til
mig uden at rette fingrene ud.

Berlingo Bente
Berlingo Bente kender de fleste. Hun ligger konstant i overhalingsbanen,
fordi det er hendes ret, når bare hun kører 110. Hun er benzinøkonomaen,
der har plads til både egne og naboens børn, samt hunde og indkøb i bilen.
Alt sammen på én gang. Det kræver så meget opmærksomhed at det ikke altid
er let for Bente at følge med i, hvad der sker på vejen.

Lupo Laila
Hvis der er 3 vejbaner, vælger Lupo Laila den midterste. Det er endnu ikke
gået op for mig hvad grunden er, men fænomenet møder jeg hver dag. Er det
fordi de kvinder ikke KAN huske hvilken vej de skal i
motorvejsudfletningerne? Eller er det fordi et vognbaneskift er en farefuld
ekspedition, som man ikke skal vove sig ud i, hvis det ikke er strengt
nødvendigt? Nogen gange får jeg sådan lyst til at skrælle taget af en Lupo,
fylde den med makrelsalat og lukke til igen.

Opel Ole
Opel Ole kunne faktisk også godt hedde Brian. Han er nemlig sådan lidt
Brian agtig. Han synes det er OK at sætte farten op når han er ved at blive
overhalet. Han synes også at det er hans ret at overhale for fuldt optrukne
linjer, hvis det er det der skal til for at komme først til næste lyskryds.

Brian i Golfen
Jeg er nødt til at spørge - ligger de ned og kører eller hvad? eller er
den type bare ikke højere? og har de klodser på pedalerne for at nå? Når
de endelig giver plads til overhaling er det eneste synlige tegn på at bilen
har en fører, at der stikker en mellemting imellem en Tintin top og en
Beckham kam op i sideruden. Den værste Brian jeg har mødt, kører nogen
gange fra ved Hedehusene. Golfen er flot og kulsort, men Brian - "sorte
baglygter" - ja, men ikke med tavlelak!! Jeg har sat mig for at være
selvforsørgende når jeg bli´r gammel. Det er li´som ikke så betryggende at
være overladt til Brian og vennerne vel? Jeg har mødt 1 sød "Brian". Måske
får I den historie en anden dag...! Hørte i øvrigt i lørdags at Niels
Hausgård kaldte Brian Mikkelsen for "Fætter BR`s mand på Tinge". Mon
kulturministeren kører Golf?

Fruen i direktørbilen
Hun er let at kende - vi taler BMW eller Mercedes af den helt store slags.
Dem som ellers bare hvisler forbi når vi er i Tyskland (hvor de altså husker
at trække ind igen). Det gør de ikke i Danmark! Jeg tror hun kører i fars
bil, når han er sendt på konference og konebåden er for kold eller på
værksted. Attituden er let genkendelig - hastigheden er på det jævne, hun
transporterer sig i den bane hun startede i, da hun vovede sig ud på
motorvejen, over pelskraven stikker et forstenet ansigt op og jeg tror hun
har koldsved i hænderne ved tanken om at komme til at ridse dytten. Var det
ikke mindre belastende for alle, hvis direktøren tager en taxi næste gang?

Galaxy Gert
Jeg ved ikke hvordan han ser ud, for jeg har aldrig set ham. Jo altså
bilen, men til dato er det ikke lykkedes at konstatere om det er et levende
menneske, som sidder der højt oppe bag de sorte ruder. Jeg tror det nu
ikke. Måske er han en robot, som en af efterretningstjenesterne i
hemmelighed tester, ved at sende ham på udflugter imellem vi mennesker.
FET, PET eller hvem der nu er ansvarlige - kunne I ikke have ventet til han
var på et mere sofistikeret udviklingstrin? Jeg mener - idag kan han køre
hundredevis af kilometer uden at opdage at der er andre på vejen end ham
selv. Det kan da umuligt være befordrende for udbyttet af spiontogterne.
Hvis I en dag helt mister kontakten med ham, så skriv til mig på xx@xx.xx så
skal jeg fortælle hvor jeg sidst har set ham *G*

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-08-04 18:13

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
<snip en masse genkendelige typer>

*ROTFL*

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-08-04 20:10

Cosworth POWER wrote:

> Alfa Arne

Den hedder nu Alfa Arna og er en Alfa motoriseret Nissan Cherry
eller mere specifikt noget vi ikke taler så højt om i Alfa
kredse..

> at blive overhalet af en kvinde. Alfa Arne er en af dem, der "vinker" til
> mig uden at rette fingrene ud.

Rigtige alfister vinker til hinanden med hele hånden..

[snip af en masse herlige genereliseringer]

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen