OK, Hjælp mig lige!
Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 26-08-04 23:48

Jeg skal købe en varevogn, en toyota hiace virker som et godt valg.

90-95 modellen er fin størrelselsmæssigt, men jeg har hørt af en, at de
motore der er i den model har bløde knaster, der tit går i stykker, er det
rigtigt?
Så har denne model også motoren under sædet, jeg ved det ikke men, vil en
2.4Diesel motor ikke være ret ubehaligt at sidde "oven " på? det er bar een
forstilling jeg har i tankerne at der vil være meget larm og vibrationer, er
det mig der er helt gal på den?

Hiace fra 96 og opefter, har motoren på fronten, den kassen er lidt større,
ulæmpe for mig, da jeg skal kun bruge den til transport at lille motorcykel.
Men nu er tankerne rykket frem på den "nye" model.

Hvordan tjecker jeg om der er restgæld på bilen?

Hvordan finder jeg ud af om momsen er betalt?

Skal jeg gå efter nogen der er blevet brugt privat? eller kan de godt holde
til formakørsel?

Hvorlangt kan disse moptore holde til? er de færdige med 250000km eller er
der halv mill i dem?

Nogen der har et ander alternativt godt valg?

Den må max koste 50.000kr, og meget gerne være synet.

Mvh

Dennis

Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 27-08-04 00:01

Og det med vægt afgift? Hvornår er skillelinjen til grønafgift?

Er det ikke ca. 5500 om året for en hiace fra 1995?

Fra : Elbarto

Dato : 27-08-04 02:49

<Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der halv mill i dem?
>
> Nogen der har et ander alternativt godt valg?
>
> Den må max koste 50.000kr, og meget gerne være synet.

Vi har haft 2 Hiace ved min fatter den ene blev K.I.A den havde rundet den
halve mill og kørte stadig uden brok af betydning
Den anden ved jeg ikk hvor langt havde kørt den var brugt da vi fik den og
kørte stadig 100% da den blev solgt 4 år sener og den havde kørt en del km

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Henrik

Dato : 27-08-04 07:09

Hvis der er vand + olie på dem køre de bare.
Har ikke hørt at de skulle gå nemt i stykker.
Og jeg er mekaniker.
Det er fra 6/98 at der er 5000 kr ekstra i ejerafgift.

Henrik

Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 27-08-04 09:36

EKSTRA? er det dyrere at have de nyere modeller?

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-08-04 13:13

Aragorn24@webspeed.dk wrote:
> EKSTRA? er det dyrere at have de nyere modeller?

Ja de er mere sikre, mindre forurenene og kører længere på literen. Derfor
koster de mere...

(ok jeg aner ikke hvorfor de er dyere)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Henrik

Dato : 27-08-04 13:54

Det er kun ved privat kørsel at man skal betale ca 5000 kr mere om året
udover den normale ejerafgift.
Hvis bilen er fra 6/98.

Henrik

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 27-08-04 20:34

<Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal købe en varevogn, en toyota hiace virker som et godt valg.

Hiace er godt. Bare se efter rust. De er rimelig simple, og der kører masser
af dem, så reservedele og reparation er ikke noget problem.