Smallere parkeringsbåde ??
Fra : Thomas H.

Dato : 26-08-04 06:01

....tænk hvis:
Parkeringsbåsene blev smallere og smallere,
bilerne blev bredere og bredere,
lakeringerne blev tyndere og tyndere,
og færre og færre biler havde lister på siden af dørene !!

Grunden til min sarkasme er, at jeg, i det halve år jeg har boet hvor jeg
bor nu, har fået 3-4 mærker fra andres døre rundt omkring på min bil, fordi
folk er nogle FUCKHOVEDER når de står ud af deres biler, og er pisse
ligeglade med andres biler, eller også fordi de ikke lærer deres snotunger
af passe på !!

Det gør det så heller ikke bedre, at parkeringsbåsene synes at blive
smallere og smallere rundt omkring - er jeg den eneste der har den
oplevelse?
Men hva', biler ruster jo ikke ret meget i Danmark, og koster heller ikke
noget, så det er da meget rart lige at blive hjulpet lidt på vej....

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-08-04 07:09

Thomas H. wrote:
> Det gør det så heller ikke bedre, at parkeringsbåsene synes at blive
> smallere og smallere rundt omkring - er jeg den eneste der har den
> oplevelse?

Nej jeg er enig.
Jeg har de seneste par år oplevet en betydelig stigning i antallet af ridser
i mine døre
Umiddelbart vil jeg tro, at 80% af mine ridser i døre/skærme er kommet over
de seneste 2 år (jeg har haft egen bil siden 1987)

Men er der ikke noget med at der er nogle regler/foreskrifter om bredden på
en parkeringsbås ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 26-08-04 09:11

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message

> [...]
over
> de seneste 2 år (jeg har haft egen bil siden 1987)

Jeg er enig. Jeg har observeret hos mange af de virksomheder jeg besøger, at
pladserne er så smalle, at folk ikke længere kan være på dem. Det resulterer
i at de parkerer 10-20 cm. ovre i næste bås, så der går mange pladser spildt
på den måde. Samtidig er bilernes plader blevet tyndere, og lakken kan
doseres mere nøjagtigt, så laget kan lægges tyndere på. - Og dørene er
blevet større (for at lette ud/indstigning!!!) Fabrikkerne har mange måder
at få os til at skrotte biler på, nu hvor man har måttet give efter for
kravene om bedre rustbeskyttelse. Man ser ikke mange 2-3år gamle biler uden
disse småbuler og ridser.
/Claus

Fra : Henrik B.

Dato : 26-08-04 12:06

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> doseres mere nøjagtigt, så laget kan lægges tyndere på. - Og dørene er
> blevet større (for at lette ud/indstigning!!!)

Større døre giver mindre plads til ind- og udstigning på P-pladser. Prøv
engang at stige ud fra bagsædet af en Skoda SuperB, på en alm. Føtex
parkeringsplads, med en bil på begge sider.

M.v.h.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 26-08-04 12:22

> [...]
> engang at stige ud fra bagsædet af en Skoda SuperB, på en alm. Føtex
> parkeringsplads, med en bil på begge sider.

Det går fint i en XM.

NS

Fra : Henrik B.

Dato : 26-08-04 14:00

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det går fint i en XM.

XM = SuperB???????????????????????????????????????

M.v.h.

Fra : Peter C:\\>

Dato : 27-08-04 15:41

> Men er der ikke noget med at der er nogle regler/foreskrifter om bredden

> en parkeringsbås ?

Nej....ikke ligefrem regler. Der er anbefalede retningslinjer.

En "god brugbar" P-bås er 2,5 x 5,0 og med 7 meter manøvreareal (plads til
at svinge ind og ud på)

Skal man økonomisere med pladsen er man nede på 2,4 x 4,8 og så skal man
helst ikke længere ned.
..
..
..
..
..
Jeg har været med til at lave båse på 2,2 i bredden fordi bygherre VILLE
have 75 p-pladser
Den p-plads er praktisk taget umulig at benytte ......men de fik deres
75 pladser

MVH Peter C:\
Tek.Ass.

Fra : Mikael L

Dato : 28-08-04 03:37

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej....ikke ligefrem regler. Der er anbefalede retningslinjer.
>
> En "god brugbar" P-bås er 2,5 x 5,0 og med 7 meter manøvreareal (plads

Ja det er flot, når man har en bil på 512cm og man får bøder hvis man ikke
er inden for de hvide streger og så har man med lidt held hvis man holder på
stregen (og dermed en overhængende fare for en bule)i højre side 50 cm til
at åbne døren . Kalde den brugbar engang til. Hvornår fatter de at bilerne
er vokset lidt siden 2 CV og Morris 1000

Mikael

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-08-04 06:40

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er flot, når man har en bil på 512cm og man får bøder hvis man ikke
> er inden for de hvide streger

Det er fu.... ligegyldigt, der er penge i skidtet ;). Jeg undgår konsekvent
de steder hvor P.pladserne er noget §"¤# og/el. hvor de tvivlsomme
P.selskaber vogter. Såka'delæredet :(.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-08-04 07:20

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fu.... ligegyldigt, der er penge i skidtet ;). Jeg undgår
konsekvent
> de steder hvor P.pladserne er noget §"¤# og/el. hvor de tvivlsomme
> P.selskaber vogter. Såka'delæredet :(.

Me 2, holder _aldrig_, hvor EuroPark og de andre "røvere" holder til.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Lars Funder

Dato : 28-08-04 08:39

> [...]

> at åbne døren . Kalde den brugbar engang til. Hvornår fatter de at bilerne
> er vokset lidt siden 2 CV og Morris 1000

Ja folk sejler jo i deres store skuder re subject ha ha, men jeg må indrømme
at jeg er glad for at jeg har to skydedøre bag i bilen, så er det da ikke
mine passagere der laver dør mærker når "parkerigsbådene" er smalle.

Lars
www.larsfunder.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 28-08-04 09:24

> [...]
> at jeg er glad for at jeg har to skydedøre bag i bilen, så er det da ikke
> mine passagere der laver dør mærker når "parkerigsbådene" er smalle.

Berlingo?

Fra : Lars Funder

Dato : 28-08-04 09:33

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> indrømme
>
> Berlingo?

Fiat Dublo
--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : Martin Vollert

Dato : 28-08-04 15:13

"Lars Funder" <lars@larsFJERNfunder.dk> wrote in message news:41304324$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Fiat Dublo

Dublo er det ikke dem der ligner legoklodser bare større.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Lars Funder

Dato : 28-08-04 17:14

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Dublo er det ikke dem der ligner legoklodser bare større.

Lige præcis, og så er der plads til 5 paraglidere incl skærme og udrustning.

Venlig Hilsen
Lars Funder
www.larsfunder.dk lidt om 2cv appelsinkanoner og andet grej

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-08-04 07:54

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

Nu ved jeg godt det er en skrivebøf.
Men hvis det i subj. blev anvendt kunne det måske løse en hel del
p-problemer

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas H.

Dato : 26-08-04 08:06

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg godt det er en skrivebøf.

ØV, PIS !!!

> Men hvis det i subj. blev anvendt kunne det måske løse en hel del
> p-problemer

Ja muligt, jeg så ellers lige "I, Robot" i går, der løste de
parkeringsproblemerne på en smart måde, man kørte i 5-6-sporet tuneller
under jorden ( I Audi-productplacement biler!!) når man så skulle ind hvor
man skulle, åbnede muren sig, og bilen blev hevet ind med en robotarm i en
kæmpe lagerhal i væggen

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 26-08-04 08:32

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> Det gør det så heller ikke bedre, at parkeringsbåsene synes at blive
> smallere og smallere rundt omkring - er jeg den eneste der har den
> oplevelse?

Sjovt - det har jeg også tænkt på. Jeg gik fra en Xsara til en C5, og
tænkte at det nok bare var bilen, der var blevet bredere. Så var jeg en
tur i Frankrig, og der var aldrig problemer ved de store supermarkeder.

Nu kan jeg se, at der er lidt forskel herhjemme, alt efter hvor man
parkerer. På Kvicklys parkeringspladser er der altid for lidt plads,
dvs. at hvis folk ikke holder lige præcis midt i parkeringsbåden (fnis),
så kan jeg godt opgive at holde der. Med mindre jeg vil kravle ud af
bilen gennem bagagerummet, men der er ikke altid lige rent, og desuden
kigger folk sådan.

Parkeringskælderen ved Tivoli (under Copenhagen Corner) har jeg
efterhånden opgivet at benytte. Fields parkeringskælder er svjh
nogenlunde, ligesom Fisketorvet. Men ingen steder finder jeg en rigtig
bred bås.

Godt man ikke kører rundt i en amerikaner fra 60'erne...

Mvh. JIB

Fra : Thomas H.

Dato : 26-08-04 08:49

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse

> Parkeringskælderen ved Tivoli (under Copenhagen Corner) har jeg
> efterhånden opgivet at benytte.

Den er godt nok også snæver, bare det er komme rundt kan være et problem!

> Godt man ikke kører rundt i en amerikaner fra 60'erne...

Jeg kender en der kører rundt i en ny BMW 7'er lang, han klager også over
længden af båsene

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-08-04 09:47

En helt masse bits fra Jørn Ibsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Fields parkeringskælder er svjh
> nogenlunde

Det er skægt. Vi er et par stykker der har snakket om, om der er forskel på
parkeringspladsernes bredde på de to parkeringsplan i Fields?

Det er ligesom om båsene i det nedre plan virker lidt større end i det øvre,
men det kan også være at det bare er en fiks ide vi har fået.

(ingen af os har haft en tommestok med og målt...)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Women, can't live with them... end of sentence!"
-- Eric McCormack as Will Truman in 'Will & Grace'

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-08-04 09:59

Henrik Bøgh wrote:

> [...]
>
> Det er ligesom om båsene i det nedre plan virker lidt større end i det øvre,
> men det kan også være at det bare er en fiks ide vi har fået.

Hehe, jeg har kun brugt nedre plan, men jeg skal gerne tjekke en dag
hvor øvre plan ikke er propfyldt. Så melder jeg lige tilbage.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-08-04 09:58

Jørn Ibsen wrote:

> [...]
> efterhånden opgivet at benytte. Fields parkeringskælder er svjh
> nogenlunde, ligesom Fisketorvet. Men ingen steder finder jeg en rigtig

Fisketorvet er ok, men Fields er ikke i orden - båsene er for korte til
en Xantia stationcar med træk, og der er heller ikke nok plads rækkerne
imellem (Xantia'en har ikke verdens mindste venderadius).

Mvh.

Fra : alexbo

Dato : 26-08-04 10:07

"Thomas H." > skrev i

> bilerne blev bredere og bredere,
> lakeringerne blev tyndere og tyndere,

Det kan vel ophæve hinanden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-08-04 10:56

Thomas H. wrote:

> Det gør det så heller ikke bedre, at parkeringsbåsene synes at blive
> smallere og smallere rundt omkring - er jeg den eneste der har den
> oplevelse?

Nej det er ikke bare dig.. Det er næsten ikke til at få en ordentlig bås
mere hernede i Svendborg.. Mange steder er der så smalt, at man godt kan
opgive at køre ind i en bås, fordi dørene ikke vil kunne åbnes mere end 5-10
cm.... Til gengæld er det begyndt at koste penge for at parkere i midtbyen..
"HURRA"..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-08-04 12:00

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message news:asiXc.40990$Vf.2149329@news000.worldonline.dk...

> [...]
> cm.... Til gengæld er det begyndt at koste penge for at parkere i midtbyen..

Hahhaaa. Ironi på højste plan

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Jens-Ole H .Møgelmos~

Dato : 26-08-04 17:19

Hejsa..

Jeg kan ikke være mere enig i dit, og alle jer andres, synspunkt. Jeg bor på
en af de her pænt trafikkerede veje i København, og har ikke andre
muligheder end at parkere ved fortovskanten, hvor der er streget op hvor man
må holde og IKKE holde.
Så sent som i dag lod jeg godt mærke til at der var en person, mener det var
en C5, der havde parkeret foran min Mini, selvom jeg holder lige bagved den
hvide streg hvor parkeringen ikke er tilladt foran. Og hvad ser jeg når jeg
skal over til grønthandleren? Klovnen har bakket ind i min front, så jeg har
et pænt aftryk af et anhængertræk i mit kølergitter.
Det vil sige at jeg skal af med minimum 600,- for en ny kølergrill, bare
fordi der er en KÆMPE idiot der ikke fatter hvordan man kører bil!

--
Mvh. Jens-Ole H. Møgelmose
Mini Van '79

Fra : anders majland

Dato : 27-08-04 07:53

> Det vil sige at jeg skal af med minimum 600,- for en ny kølergrill,
> bare fordi der er en KÆMPE idiot der ikke fatter hvordan man kører
> bil!

Jeg har også hørt flere sige at det er den eneste grund til at de har
anhængertræk bag på bilen. Herover i det jyske bruger vi dem da som
andet en kofangere ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid