TopGear - GT40
Fra : Olesen

Dato : 25-08-04 21:03

FEDEST !!!

Dên Ford GT40 i aftenens udsendelse
er simpelthen for vild. Simpelthen !

Ser pissegodt ud, er ufattelig hurtig,
ufattelig lydsvag og letkørt, dog med
lidt understyring, som kan kureres med
let gasgivning..)
Aldrig har jeg set Clarkson i SÅ
godt humør !

Baneomgangen var hurtigere end
Ferarri (model ??) til ca. 3-dobbelt pris.

Nævnte han, at GT-40'eren havde det
dobbelt torque ??

-og så er motoren identisk med dên
der sidder i en 'simpel' Ford Pick-up truck...

Go home Italian supa'carz *S* Ford is in da town *S*

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-08-04 21:20

On Wed, 25 Aug 2004 22:03:21 +0200, Olesen wrote:

> FEDEST !!!
>
> Dên Ford GT40 i aftenens udsendelse
> er simpelthen for vild. Simpelthen !

Nu var det "kun" GT'eren han kørte i da han ikke kunne være i GT40'eren,
men ellers ja, fed bil.

> Ser pissegodt ud, er ufattelig hurtig,
> [...]

Han var dog lidt mere nedtrykt i studiet da det kom frem hvad den kørte
på en gallon.... 4Miles/gallon, hot jibberdy, den er dyr i drift

> Baneomgangen var hurtigere end
> Ferarri (model ??) til ca. 3-dobbelt pris.

Var det ikke en Ferarri 360GS?

> Nævnte han, at GT-40'eren havde det
> dobbelt torque ??
>
> -og så er motoren identisk med dên
> der sidder i en 'simpel' Ford Pick-up truck...

Hehe... simpel og simpel En ford Lightning truck er vist ikke en
standard truck

/Thomas

Fra : Leonard

Dato : 25-08-04 21:48

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid> wrote:

>Nu var det "kun" GT'eren han kørte i da han ikke kunne være i GT40'eren,
>men ellers ja, fed bil.

Det var den gamle GT40 han ikke kunne være, den nye hedder også GT40.
--
Leonard

Fra : Martin Bisgaard Ande~

Dato : 25-08-04 22:02

Leonard wrote:

> Det var den gamle GT40 han ikke kunne være, den nye hedder også GT40.

Nej, den nye hedder netop kun GT.

Fra : No1

Dato : 25-08-04 21:56

> Det var den gamle GT40 han ikke kunne være, den nye hedder også GT40.

Nej, Ford har ikke rettighederne til det navn. Den nye hedder Ford GT:
http://www.fordvehicles.com/fordgt/

Fra : Leonard

Dato : 25-08-04 21:34

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>Baneomgangen var hurtigere end
>Ferarri (model ??) til ca. 3-dobbelt pris.

Du har ikke hørt ordentligt efter.
GT40 koster 1/3 af Porsche GT3 og Mercedes Maclaren, men ca. det samme
som Ferrari 360 CS, som den slog med 4/10 sek.

Men det er en fed bil, selvom den kun kan køre 75 miles på en
tankfuld, når den køres frisk. At den er umulig at komme ind i og
totalt upraktisk er jo også ligegyldigt.
--
Leonard

Fra : Olesen

Dato : 25-08-04 21:34

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har ikke hørt ordentligt efter.
> GT40 koster 1/3 af Porsche GT3 og Mercedes Maclaren, men ca. det samme
> som Ferrari 360 CS, som den slog med 4/10 sek.

OK. Så var det ikke helt forkert..

> Men det er en fed bil, selvom den kun kan køre 75 miles på en
> tankfuld, når den køres frisk. At den er umulig at komme ind i og
> totalt upraktisk er jo også ligegyldigt.

Ja, for har man råd til sådan en Herre-vogn, så handler
man næppe i BILKA endsige parkere dêr.

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-08-04 21:36

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message news:9itpi0pa671aiesnguelm9hmnmhrd0i25n@4ax.com...

> [...]
> tankfuld, når den køres frisk. At den er umulig at komme ind i og
> totalt upraktisk er jo også ligegyldigt.

Hvem fanden tænker på benzin økonomi når man køre i en Ford GT ???
så skal man da finde en anden hobby.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Leonard

Dato : 25-08-04 21:51

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote:

>Hvem fanden tænker på benzin økonomi når man køre i en Ford GT ???
>så skal man da finde en anden hobby.

Netop, men det er nu ikke særlig langt på en tankfuld.
At gøre Gumball 3000 i sådan vil kræve ca. 40 stop bare for at tanke.
--
Leonard

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-08-04 22:14

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message news:soupi0hkcv5bl0mqt9s3h4qqkhs3u9p6a7@4ax.com...

> Netop, men det er nu ikke særlig langt på en tankfuld.
> At gøre Gumball 3000 i sådan vil kræve ca. 40 stop bare for at tanke.

Lige gyldigt IMHO bare gi mig en
Man har jo forresten osse et pænt forspring når man så skal ind og tanke
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : No1

Dato : 25-08-04 22:12

> Du har ikke hørt ordentligt efter.
> GT40 koster 1/3 af Porsche GT3 og Mercedes Maclaren, men ca. det samme
> som Ferrari 360 CS, som den slog med 4/10 sek.

Porsche GT3 er en del billigere end Ferrari 360 CS. Du mener nok Porsche
Carrera GT.

http://www3.porsche.de/german/deu/carreragt/modelinformation/default.htm

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-08-04 15:26

Olesen wrote:

> Aldrig har jeg set Clarkson i SÅ
> godt humør !

Så skulle du se dengang han prøvede en GT43 (en ægte GT40 med en
+3 bule i taget , *der* var han tændt!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 26-08-04 15:57

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>Så skulle du se dengang han prøvede en GT43 (en ægte GT40 med en
>+3 bule i taget , *der* var han tændt!

Øh ... var det ikke lige det han gjorde i går?
--
Leonard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-08-04 17:39

Leonard wrote:

> Øh ... var det ikke lige det han gjorde i går?

Jeg så ikke udsendelsen, men ifølge det jeg får ud af tråden var
det den der nye "GT40" han prøvede.. Jeg snakker om den ægte vare,
racerbilen der dominerede i sidste halvdel af 60'erne..

--
Hygge..
Thomas