/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hastighedskode på dæk
Fra : Erik M. Jensen


Dato : 25-08-04 20:11

Hej.

Er der noget vundet ved at køre på dæk der er godkendt til højere hastighed
end bilens tophastighed ?
Tophastighed på 206, skal køre på H-mærkede dæk - 210 km/t.

Er køreegenskaberne på et V,ZR,W eller Y-dæk bedre ved lavere hastigheder
end H dækket ? - eller er det bare spild af penge ?
Jeg kigger på Conti Premium Contact, hvor et W koster 350 kr. mere end H,
pr. stk.

Mvh Erik



 
 
Jørgen M. Rasmussen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-08-04 21:39


"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail_.com> skrev i en meddelelse

> Er der noget vundet ved at køre på dæk der er godkendt til højere
hastighed
> end bilens tophastighed ?

Ja, bilen kommer til at køre hurtigere, for du får lettet tegnebogen for
mere overflødig vægt ;)). Nej du får ikke noget ud af at køre på "for
hurtige" dæk.




Aksel (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 25-08-04 22:03


"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail_.com> skrev i en meddelelse
news:412ce451$0$306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Er der noget vundet ved at køre på dæk der er godkendt til højere
hastighed
> end bilens tophastighed ?
> Tophastighed på 206, skal køre på H-mærkede dæk - 210 km/t.
>
> Er køreegenskaberne på et V,ZR,W eller Y-dæk bedre ved lavere hastigheder
> end H dækket ? - eller er det bare spild af penge ?
> Jeg kigger på Conti Premium Contact, hvor et W koster 350 kr. mere end H,
> pr. stk.
>
> Mvh Erik
>



Du har ingen fordele ved at køre med højere klasse dæk, W dæk er tit hårdere
end H dæk, så det går ud over komforten.

Hilsen Aksel



Mark Sandberg (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 25-08-04 22:35

"Erik M. Jensen" skrev i en meddelelse:

> Er der noget vundet ved at køre på dæk der er godkendt til højere
hastighed
> end bilens tophastighed ?

Ja, du får et hårdere dæk der er mere stabilt og direkte i styringen.

/Mark.




claus b. p. (26-08-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 26-08-04 09:40


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
news:412d04f1$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Erik M. Jensen" skrev i en meddelelse:
>
> > Er der noget vundet ved at køre på dæk der er godkendt til højere
> hastighed
> > end bilens tophastighed ?
>
> Ja, du får et hårdere dæk der er mere stabilt og direkte i styringen.
>
> /Mark.
>
Er det så ikke kun siderne der er mere stive? Hvis dækket er hårdere burde
det holde længere, men hvis ønsket er at dækket stadig står fast ved højere
hastighed burde det vel være blødere?

/Claus



Ukendt (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-08-04 09:57


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det så ikke kun siderne der er mere stive? Hvis dækket er hårdere burde
> det holde længere, men hvis ønsket er at dækket stadig står fast ved
højere
> hastighed burde det vel være blødere?
>
Det er hele karkassen som er konstrueret til de større centrifugal-kræfter
v. højere omdr., jeg tror ikke selve gummiblandingen er forskellig. Så
slidstyrken må være den samme, men som du selv er inde på, det er muligt
komforten er dårligere?. Jeg har aldrig prøvet fx. "H","V" af samme dæk.



Mark Sandberg (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 26-08-04 15:44

"claus b. p." skrev i en meddelelse:

> Er det så ikke kun siderne der er mere stive? Hvis dækket er hårdere burde
> det holde længere, men hvis ønsket er at dækket stadig står fast ved
højere
> hastighed burde det vel være blødere?

O.K. det var nu også det jeg mente - at dækket er hårdere og mere
formstabilt.
Dæksiderne og trædefladen er stivere på "hurtige" hastighedsmærkede dæk,
hvis du sammenligner med dæk i samme profil og bredde. Gummiblandingens
hårhed er der nok ikke så meget forskel på.

Jeg kører selv på W mærkede dæk, hvor H dæk i realiteten var nok, vil jeg
tro.
Dette fordi jeg gerne vil have lavprofildækkets fordele, uden at køre på
lavprofildæk.

Derudover er et højhastighedsdæk vel også af en bedre sortering og dermed
mere rundt

/Mark.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408657
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste