/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mercedes C270 CDI
Fra : Martin Kiefer


Dato : 25-08-04 14:55

Hej

Vi går med tanke om at skifte vores nuværende Mercedes C200 fra 93 ud, inden
for det næste års tid. Og er i den forbindelse begyndt at kigge lidt rundt.
(Det er godt at være i god til

Vi har måtte sande at en C200 ganske simpelt har for få hestekræfter (75HK)
og er derfor begyndt at kigge på en C270 som jeg igennem de sidste par år
herinde har lagt mærke til at flere har været begejstrede for.

Men nu er der så noget jeg ikke helt forstår. Når jeg kigger på den vejlende
prisliste fra Mercedes og så sammenligner med de modeller der er til salg på
bilbasen.dk. Ser det for mig ud til at priserne for en C270 fra 2001 med
230.000km koster ca 435-450.000 kr. Når jeg så tager prislisten fra Mercedes
så er det jo mere end hvad den koster fra ny. Kan det virkelig passe at der
ikke er nogen afskrivning på bilen men, at den sælges til noget nær nypris
og endda måske over, når den skal sælges videre??

Eller læser jeg prislisten helt forkert?
Prislisten med udstyr fandt jeg på denne side. Men den afviger ikke fra den
jeg kunne hente fra MB's danske side: http://www.mercedes.telestream.dk/

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



 
 
Thomas Landberg (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 25-08-04 15:31

> Eller læser jeg prislisten helt forkert?
> Prislisten med udstyr fandt jeg på denne side. Men den afviger ikke fra
den
> jeg kunne hente fra MB's danske side: http://www.mercedes.telestream.dk/

De priser du finder på den side er de priser som en taxivognmand betaler.
Han køber jo en bil med (tror jeg) 20% afgift og ikke 180% som os andre. En
E-klasse ligger ofte omkring 800.000kr fra ny. Det er ikke unormalt, at
taxi-vognmanden blot "bytter nøgle" når bilen er frikørt.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Martin Kiefer (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 25-08-04 18:53


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:412ca292$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> De priser du finder på den side er de priser som en taxivognmand betaler.
> Han køber jo en bil med (tror jeg) 20% afgift og ikke 180% som os andre.
En
> E-klasse ligger ofte omkring 800.000kr fra ny. Det er ikke unormalt, at
> taxi-vognmanden blot "bytter nøgle" når bilen er frikørt.
>

Netop. Hvorfor er en bil der har kørt 230.000 og fra 2001. Den lugter da af
frikørt taxi. Hvorfor virker den så dyrere end hvad vognmanden har givet for
ny?

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Thomas Landberg (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 25-08-04 15:32


> Eller læser jeg prislisten helt forkert?

http://www.mercedes.telestream.dk/taxa.htm


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Martin Kiefer (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 25-08-04 18:52


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:412ca2ce$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.mercedes.telestream.dk/taxa.htm
>

Ifølge den side burde jeg jo læse prislisten korrekt, eller?

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Per Beer Hansen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-08-04 18:22

Martin Kiefer wrote:
> Hej
>
> Vi går med tanke om at skifte vores nuværende Mercedes C200 fra 93
> ud, inden for det næste års tid. Og er i den forbindelse begyndt at
> kigge lidt rundt. (Det er godt at være i god til
>
> Vi har måtte sande at en C200 ganske simpelt har for få hestekræfter
> (75HK) og er derfor begyndt at kigge på en C270 som jeg igennem de
> sidste par år herinde har lagt mærke til at flere har været
> begejstrede for.
>
> Men nu er der så noget jeg ikke helt forstår. Når jeg kigger på den
> vejlende prisliste fra Mercedes og så sammenligner med de modeller
> der er til salg på bilbasen.dk. Ser det for mig ud til at priserne
> for en C270 fra 2001 med 230.000km koster ca 435-450.000 kr. Når jeg
> så tager prislisten fra Mercedes så er det jo mere end hvad den
> koster fra ny. Kan det virkelig passe at der ikke er nogen
> afskrivning på bilen men, at den sælges til noget nær nypris og endda
> måske over, når den skal sælges videre??
>
> Eller læser jeg prislisten helt forkert?
> Prislisten med udstyr fandt jeg på denne side. Men den afviger ikke
> fra den jeg kunne hente fra MB's danske side:
> http://www.mercedes.telestream.dk/

En ny C270CDI koster kr. 741.441,- incl ca. 180% afgift.
Den nypris du har fundet er "Taxa-prisen", som kun er med 20% afgift.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Martin Kiefer (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 25-08-04 18:51


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:412ccab5$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> En ny C270CDI koster kr. 741.441,- incl ca. 180% afgift.
> Den nypris du har fundet er "Taxa-prisen", som kun er med 20% afgift.
>

Men når den er frikørt skal man vel ikke betale 180% afgift. Er det ikke
netop det der er meningen med frikørslen?

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Jakob Jeppesen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 25-08-04 19:05


"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse news:412cd04b$0$260$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:412ccab5$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > En ny C270CDI koster kr. 741.441,- incl ca. 180% afgift.
> > Den nypris du har fundet er "Taxa-prisen", som kun er med 20% afgift.
> >
>
> Men når den er frikørt skal man vel ikke betale 180% afgift. Er det ikke
> netop det der er meningen med frikørslen?
>

Jo - og du får så muligheden for at købe en 2-3 år gammel bil med
250000-300000 km på tælleren til ca. 300000 kr under nyprisen.

At taxaselskabet rent faktisk tjener på at køre i den det første stykke
tid kommer som sådan ikke dig ved - hvis du forstår

/Jakob



Martin Kiefer (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 25-08-04 19:16


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412cd4e3$0$88477$14726298@news.sunsite.dk...
>
> At taxaselskabet rent faktisk tjener på at køre i den det første stykke
> tid kommer som sådan ikke dig ved - hvis du forstår

Så prisforskellen er altså det beløb der kan handles med

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Jakob Jeppesen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 25-08-04 20:51

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse news:412cd603$0$219$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:412cd4e3$0$88477$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > At taxaselskabet rent faktisk tjener på at køre i den det første stykke
> > tid kommer som sådan ikke dig ved - hvis du forstår
>
> Så prisforskellen er altså det beløb der kan handles med
>

Måske. Det hele handler vel om udbud og efterspørgsel.

/Jakob



Per Beer Hansen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-08-04 18:50

Martin Kiefer wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:412ccab5$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> En ny C270CDI koster kr. 741.441,- incl ca. 180% afgift.
>> Den nypris du har fundet er "Taxa-prisen", som kun er med 20% afgift.
>>
>
> Men når den er frikørt skal man vel ikke betale 180% afgift. Er det
> ikke netop det der er meningen med frikørslen?

Jo, men bilens markedsværdi er jo stadig høj, hvis man sammenligner med en
tilsvarende hvor der er betalt 180% afgift.
Mange Taxa vognmænd, de tjener både på kunderne og på bilen

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Martin Kiefer (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 25-08-04 19:20


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:412cd4f8$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jo, men bilens markedsværdi er jo stadig høj, hvis man sammenligner med en
> tilsvarende hvor der er betalt 180% afgift.

Men markedsværdien burde vel ikke sættes efter hvad den kan koste med en
anden type afgift men hvad den reelt har kostet.

> Mange Taxa vognmænd, de tjener både på kunderne og på bilen
>

Ja, jeg skal da lige love for de forsøger.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Per Beer Hansen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-08-04 19:21

Martin Kiefer wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:412cd4f8$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Jo, men bilens markedsværdi er jo stadig høj, hvis man sammenligner
>> med en tilsvarende hvor der er betalt 180% afgift.
>
> Men markedsværdien burde vel ikke sættes efter hvad den kan koste med
> en anden type afgift men hvad den reelt har kostet.

Markedsværdien er jo netop den pris, som folk er villige til at betale.
Så betyder det jo mindre havd type/størrelse afgift der er betalt på bilen
fra ny af.

>
>> Mange Taxa vognmænd, de tjener både på kunderne og på bilen
>>
>
> Ja, jeg skal da lige love for de forsøger.

Det er der vel ikke noget ondt i, alt andet ville da være dumt IMHO.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Martin Kiefer (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 25-08-04 19:50


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:412cd87e$0$283$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>
> Det er der vel ikke noget ondt i, alt andet ville da være dumt IMHO.
>

Nææh det kan jeg jo så ikke være uenig med dig i.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Per O. (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 30-08-04 08:48

Martin Kiefer wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:412ccab5$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> En ny C270CDI koster kr. 741.441,- incl ca. 180% afgift.
>> Den nypris du har fundet er "Taxa-prisen", som kun er med 20% afgift.
>>
>
> Men når den er frikørt skal man vel ikke betale 180% afgift. Er det
> ikke netop det der er meningen med frikørslen?

Jo, men der er jo heller ingen som tvinger dig til at købe bilen. At andre
vil betale 'overpris' viser jo at det kan lade sig gøre at sælge den til den
nævnte pris. Det ville jeg da også gøre, hvis jeg havde mulighed for det.

Per O.



Mark Sandberg (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 30-08-04 09:38

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> >> En ny C270CDI koster kr. 741.441,- incl ca. 180% afgift.
> >> Den nypris du har fundet er "Taxa-prisen", som kun er med 20% afgift.
> >>
> >
> > Men når den er frikørt skal man vel ikke betale 180% afgift. Er det
> > ikke netop det der er meningen med frikørslen?
>
> Jo, men der er jo heller ingen som tvinger dig til at købe bilen. At andre
> vil betale 'overpris' viser jo at det kan lade sig gøre at sælge den til
den
> nævnte pris. Det ville jeg da også gøre, hvis jeg havde mulighed for det.

Klart - de sidste idioter er ikke født endnu.

Det er netop en overpris og den er usælgelig uden for Danmarks grænser.

Afgiftdelen af brugtvognsprisen på en frikørt dansk 2001 C270CDI udgør vel
maximalt 50.000 Kr. Handelsværdien i Tyskland er omkring 20.000 EUR for en
tilsvarende Mercedes. Det vil sige at den i bedste fald kan omsættes til
200.000 Kr. ved udførsel fra landet.

Det er da idioti der ligner noget, når de handles til små 400.000 Kr. I
Danmark som frikørte. Det er en overpris på ikke mindre end 100%

/Mark.



Mark Sandberg (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 30-08-04 11:41

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, men der er jo heller ingen som tvinger dig til at købe bilen. At andre
> vil betale 'overpris' viser jo at det kan lade sig gøre at sælge den til
den
> nævnte pris. Det ville jeg da også gøre, hvis jeg havde mulighed for det.

Som vognmand er den nye finte, at man gennem en privatmand kan importere en
næsten ny Mercedes med den tyske moms på kun 16% betalt. Den skal blot havde
kørt minimum 6.000 Km. og være mindst 6 måneder gammel. Dermed er den
allerede fra start billigere i både anskaffelse og moms. Hvilket giver en
større fortjeneste når den er frikørt.

Her er et eksempel på hvor meget 20% hyrevognsafgift, T&S vurderer en
Mercedes C270T CDI med kun 15.850 Km. på tælleren til. Vel og mærke for mere
end 1. år siden.

Art Personbil
Mærke MB
Model C 270
Typebetegnelse 203216
Registreret 1. gang 18/10-2001
Karosseri type / antal døre STC 5 døre
Motor 5 Cylindre 2700 cc 170 HK ventiler
Gear / drivkraft / km AUT / D / 15850 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand
Endeligt vurderet pr 24/06-2003
Registreringsafgift 50.580 Kr.




Mark Sandberg (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 30-08-04 12:55

"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:

> Her er et eksempel på hvor meget 20% hyrevognsafgift, T&S vurderer en
> Mercedes C270T CDI med kun 15.850 Km. på tælleren til.
> Registreringsafgift 50.580 Kr.

Og her er et eksempel på hvad en lidt brugt C 270 CDI kunne koste i indkøb,
ved en autoriseret tysk Mercedes forhandler:

Mercedes-Benz C 270 CDI Avantgarde, Klima.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111138466611

Det giver omkring 260.000 Kr. incl. tysk moms og dansk 20%
registreringsafgift.
For en næsten ny Mercedes C 270 CDI med kun 10.000Km. på tælleren.

Det er omkring 100.000 Kr. billigere for vognmanden, sammenlignet med at
købe en spritny hyrevogn hos den danske autoriserede Mercedes forhandler.

/Mark.




Martin Kiefer (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 30-08-04 21:32


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:41331536$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:
>
> Det giver omkring 260.000 Kr. incl. tysk moms og dansk 20%
> registreringsafgift.
> For en næsten ny Mercedes C 270 CDI med kun 10.000Km. på tælleren.
>

Hvorefter han bruger bilen i ca 2 år og kører mere end 200.000km afskriver
på skidtet og så sælger den for 450.000. Måske man skulle nedsætte sig som
taxavognmand

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Leonard (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 30-08-04 21:36

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote:

>Hvorefter han bruger bilen i ca 2 år og kører mere end 200.000km afskriver
>på skidtet og så sælger den for 450.000.

Der er nu ikke meget ved at afskrive på bilen når den stiger i værdi
....

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Martin Kiefer (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 30-08-04 21:57


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:4t37j0ll034scomq6tkendlcthp33fptcq@4ax.com...
> Der er nu ikke meget ved at afskrive på bilen når den stiger i værdi

Tja, du sælger bilen til fætter med afskrivning og fætter sælger den så
videre og vupti
Skal ikke kunne sige om den går eller ej, var bare lige en strøtanke.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null



Leonard (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 30-08-04 22:07

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote:

>Tja, du sælger bilen til fætter med afskrivning og fætter sælger den så
>videre og vupti
>Skal ikke kunne sige om den går eller ej, var bare lige en strøtanke.

Som taxavognmand er man konstant i skattevæsenets søgelys, så jeg
tvivler på at den fremgangsmåde holder ret længe ...

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Mark Sandberg (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 30-08-04 21:55

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse:

> Hvorefter han bruger bilen i ca 2 år og kører mere end 200.000km afskriver
> på skidtet og så sælger den for 450.000. Måske man skulle nedsætte sig som
> taxavognmand

Det kan ikke betale sig at afskrive på vognen, hvis ellers hans likviditet
er iorden og den senere skal sælges som frikørt til handelsværdien. Jo
måske - hvis han sælger den til konen gennem en stråmand (bilforhandler) til
den afskrevne værdi. Konen kan så køre i den et par år, inden den igen
sælges med skattefri fortjeneste. For at købe den næste frikørte hyrevogn -
o.s.v.

Mark.

/Mark.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste