Pladsforhold Pug 307 vs. Golf
Fra : Janner

Dato : 25-08-04 13:21

Hvordan er plads forhold bagsæde + bagerum hvis man sammenligner Golf / Pug
307

Hygge

Jan

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-04 13:29

"Janner" <spamfri@spamfri.spam> skrev i en meddelelse
> Hvordan er plads forhold bagsæde + bagerum hvis man sammenligner Golf /
Pug
> 307

Ved ikke med bagagerum, men der er væsentlig mere plads på bagsædet af en
Pøsjø 307, end der er bagi en Golf.

M.v.h.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-08-04 15:33

> Hvordan er plads forhold bagsæde + bagerum hvis man sammenligner Golf /
Pug
> 307

Det kommer også an på om vi taler Golf IV eller V. Førstnævnte har mindre
plads på bagsædet end en 307, sidstnævnte har mere.
Skal du have en bil med et ordentligt bagagerum skal du have en Octavia

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Janner

Dato : 25-08-04 16:08

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
> [...]
> plads på bagsædet end en 307, sidstnævnte har mere.
> Skal du have en bil med et ordentligt bagagerum skal du have en Octavia

Ved det ,,,,, men fruen siger Golf lige nu så vi kigger ... hvornår skiftede
de fra 4 til 5 ...
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 17:55

> Ved det ,,,,, men fruen siger Golf lige nu så vi kigger ... hvornår
skiftede
> de fra 4 til 5 ...

For meget kort tid siden.

Officiel dato for markedsintroduktion svinger fra november 2003 til april
2004 afhængig af model.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 25-08-04 19:34

Janner wrote:

> [...]
> Golf /

> Ved det ,,,,, men fruen siger Golf lige nu så vi kigger ... hvornår

Ca. omkring årsskiftet.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo

Fra : Henrik B.

Dato : 26-08-04 02:49

> "Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message

Men ingen bagsædeplads til voksne mennesker.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 08:16

> "Janner" <spamfri@spamfri.spam> skrev i en meddelelse
Skal du have en bil med et ordentligt bagagerum skal du have en Octavia

> Men ingen bagsædeplads til voksne mennesker.

Dvs. at i Gålf,Bora,Leon,Toledo har du ingen af delene? ;).

Fra : Henrik B.

Dato : 26-08-04 12:12

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du have en bil med et ordentligt bagagerum skal du have en Octavia

> Dvs. at i Gålf,Bora,Leon,Toledo har du ingen af delene? ;).

Det er ikke dét jeg siger. Jeg siger at der ikke er nogen anstædig/god
bagsædeplads i Octavia'en. At den deler platform med de øvrige du nærvner
har intet eller meget lidt med bagsædepladsen at gøre.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 06:04

> Det er ikke dét jeg siger. Jeg siger at der ikke er nogen anstædig/god
> bagsædeplads i Octavia'en. At den deler platform med de øvrige du nærvner
> har intet eller meget lidt med bagsædepladsen at gøre.

Men du nævnte Octi ikke havde bagsæde plads, ikke de andre, og heller ikke
at bagageforholdene oxo er symbolske hos dem ;).

Fra : Peter Weis

Dato : 29-08-04 17:00

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

> Dvs. at i Gålf,Bora,Leon,Toledo har du ingen af delene? ;).

I Leon er der i hvert fald for lidt benplads på bagsædet.

mvh
Peter

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 26-08-04 07:57

On Wed, 25 Aug 2004 17:08:26 +0200, "Janner" <spamfri@spamfri.spam>
wrote:

>"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message

>Ved det ,,,,, men fruen siger Golf lige nu så vi kigger ... hvornår skiftede
>de fra 4 til 5 ...

5'eren kendes på baglygterne, bl.a.

På 5'eren sidder baglygterne opdelt på klap og karosseri. På 4'eren
sidder de ikke på klappen.

mvh

John

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-08-04 01:31

"Janner" <spamfri@spamfri.spam> skrev i en meddelelse
> Hvordan er plads forhold bagsæde + bagerum hvis man sammenligner Golf /
> [...]
Du/I skal jo nok ud og prøve selv, en ting er mål en anden fornemmelse. I
denne duel http://www.dinside.no/php/art.php?id=103014 hvor også Corolla er
indblandet skriver de om Golf:

" Også plassen i Golfen er bra. Det er både romslig og komfortabelt i
baksetet." og " Bagasjerommet er stort nok, men vi skulle ønske en mer
fleksibel løsning. Det er ikke mulig å felle frem sitteputen i baksetet, og
dermed får bagasjerommet en liten kant når bakseteryggen legges ned."

Og om 307:

"Store bakdører gir lett tilgang på det som lenge var klassens romsligste
bakseter. Det er fortsatt god plass, og spesielt kupebredden utmerker seg i
307. Selv om tommestokken viser litt større plass til bena i Golfen oppleves
plassen som større i 307." og " Bagasjerommet er stort, dypest av alle med
bakseteryggen oppe, men litt knotete fordi veggene ikke er spesielt rette.
Seteputene i baksetet lar seg vippe frem, og det gir et større volum for
bagasje enn i Golfen."

Man kan selvfølgelig undres lidt over at den samme mand skriver " det som
lenge var klassens romsligste bakseter" nå han 2 1/2 år tidligere skriver:

"Du vil bli overrasket over den gode benplassen når du setter deg inn i
baksetet på Peugeot 307. I Honda Civic vil du bli mer enn overrasket,
plassen er på linje med store storbiler." og " Motoren er bedre i Civic, og
plassen fra forseteryggen og bakover er også bedre"

Lidt modstridende udlægninger omkring pladsen på bagsædet syntes jeg.

Med venlig hilsen Kim