Mislyd i kobling/gear på Ford Escort RS 96~
Fra : Jesper Knudsen

Dato : 24-08-04 17:39

Hejsa,

Jeg er den lykkelige ejer af en Ford Escort RS 96, 1,8i som har kørt
fremragende siden jeg købte den. Jeg har dog for nyligt lagt mærke til en
mislyd når jeg skifter gear i meget lav fart (f.eks. ved start eller bilkø).
Det er når jeg slipper koblingen både i første og andet gear (igen ved meget
lav fart) at det lyder som om at den klikker (ikke hver gang, men de fleste
gange). Først troede jeg at den bare knirkede lidt, men i dag da jeg var ude
og køre, og havde vinduet rullet ned, kunne jeg høre det meget tydligt. Det
kommer et eller andet sted fra førersiden af motorrummet, men jeg har svært
ved at bestemme det nærmere, eftersom den bare lyder sådan når den ruller
lidt.

Personligt er jeg mest nysgerrig, men konen er blevet temmelig nervøs for at
køre i bilen. Hun har tidligere påtalt det, hvor jeg har fejet det af
bordet, men nu går den nok ikke længere.

Er der nogen der har noget forslag til hvad der kan være i vejen? Er det
evt. en klassisk fordfejl? For nogle år siden kørte jeg en Scorpio '88 som
havde et lignende problem.

På forhånd tusind tak,
Jesper

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-08-04 19:41

"Jesper Knudsen" <flipster@r4m0v3.th1s.telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
svært
> ved at bestemme det nærmere, eftersom den bare lyder sådan når den ruller

Præcis samme mislyde/symptomer har min Fiat, og jeg har også undret mig. Det
er også krydret med gurgleagtige lyde. Ved lav fart og det kommer fra
motoren tæt på førersædet. Det er ikke højt men nok til at man lægger mærke
til det.

Mvh Thomas

Fra : Christopher Stein

Dato : 25-08-04 15:01

Thomas Hjort wrote:
> [...]
> er også krydret med gurgleagtige lyde. Ved lav fart og det kommer fra
> motoren tæt på førersædet. Det er ikke højt men nok til at man lægger mærke

det kunne jo være dit udrykkerleje, men så ville det ikke klikke.. er du
sikker på det klikker og ikke bare piver?