Håndværkerbiler
Fra : BB

Dato : 24-08-04 17:00

Hvad er det, som gør at kørere af 'håndværkerbiler' offe kører efter deres
egne færdselsregler. Kører vildt, chikanekørsel, kører tæt, kører hurtigt
etc. ?

Så sent som idag oplevede jeg en tumpe fra et VVS firma, som på Lyngbyvjen
kørte ½ i venstre bane og ½ i midterbanen med den hensigt at ingen skulle
forbi ham. Jeg truttede efter ham for at få ham til at bestemme sig til,
hvor han ville køre - naturligvis fik jeg fingeren.

Fjolset havde naturligvis tlefonnummer på bagsmækken, så jeg kunne stille og
roligt ringe til mester, medens jeg trillede bag denne nar. Håber han fik en
rigtig skideballe.

Bb

Fra : Leonard

Dato : 24-08-04 17:11

"BB" <bbslet@hotmail.com> wrote:

>Så sent som idag oplevede jeg en tumpe fra et VVS firma, som på Lyngbyvjen
>kørte ½ i venstre bane og ½ i midterbanen med den hensigt at ingen skulle
>forbi ham.

Nåh, han spærrede vel ikke mere for dig end du spærrer for
motorcyklister ...
--
Leonard

Fra : Mark Sandberg

Dato : 24-08-04 17:32

"Leonard" skrev i en meddelelse:

> Nåh, han spærrede vel ikke mere for dig end du spærrer for
> motorcyklister ...

LOL

Der er jo forskel........

/Mark.

Fra : BB

Dato : 24-08-04 17:30

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

Lyngbyvjen

> Nåh, han spærrede vel ikke mere for dig end du spærrer for
> motorcyklister ...

Han spærrede 2 vejbaner - når jeg 'stopper' for MC er det fordi de slet ikke
har nogen banne, men moser sig op mellem mig og min nabo.

BB

Fra : Leonard

Dato : 24-08-04 18:21

"BB" <bbslet@hotmail.com> wrote:

>Han spærrede 2 vejbaner - når jeg 'stopper' for MC er det fordi de slet ikke
>har nogen banne, men moser sig op mellem mig og min nabo.

Forskellen er for mig den samme, du blev forhindret i at komme frem
med den hastighed du gerne ville - du forhindrer MCerne i det samme.
--
Leonard

Fra : BB

Dato : 24-08-04 18:35

> "BB" <bbslet@hotmail.com> wrote:
>
> Forskellen er for mig den samme, du blev forhindret i at komme frem
> med den hastighed du gerne ville - du forhindrer MCerne i det samme.

MC er må da gerne køre forbi - hvis der er plads til det!

Dagens varevogn tog sig af 2 vejbaner over en længere strækning - det
behøver han ikke der var plads nok i begge vejbaner enkeltvis til ham.

BB

Fra : Leonard

Dato : 24-08-04 18:45

"BB" <bbslet@hotmail.com> wrote:

>MC er må da gerne køre forbi - hvis der er plads til det!

Efter sin eller MCens vurdering?

>Dagens varevogn tog sig af 2 vejbaner over en længere strækning - det
>behøver han ikke der var plads nok i begge vejbaner enkeltvis til ham.

Efter din vurdering, men du kan ikke vide hvad han har vurderet.
--
Leonard

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-04 19:40

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message news:uivmi010i6qqkpoh9ei7n44v372ag31ih1@4ax.com...

> Efter din vurdering, men du kan ikke vide hvad han har vurderet.

Det var dog en tåbelig kommentar, hvad han (vvs) vurdere er da ligegyldigt.
Hvis han ligger og spærre to vejbaner, og der ikke er noget som gør at han skal
ligge midt på vejen, så er han da et fjols, og burde trække ind til højre.
Virker lidt som om du skal være på tværs af en eller anden grund.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-08-04 19:49

Martin Vollert wrote:
> [...]
> ligge midt på vejen, så er han da et fjols, og burde trække ind til højre.
> Virker lidt som om du skal være på tværs af en eller anden grund.

På samme måde som en bilist bør holde til højre når en MC-ist kommer
bagfra og gerne vil forbi i køkørsel.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-04 20:00

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message news:slrncin3cg.d15.haj@enterprise-server.dk...

> På samme måde som en bilist bør holde til højre når en MC-ist kommer
> bagfra og gerne vil forbi i køkørsel.

Hvor har jeg sagt at man ikke skal det ??. men er der ikke plads til at mc-isten
kan komme forbi må han jo vente som alle andre.
Men at begynde at lave en diskution ud af en ting som alle ville være træt af
møde på en landevej, bare fordi man er uenig om andre ting, det er imho tåbeligt.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Leonard

Dato : 24-08-04 23:18

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote:

>Det var dog en tåbelig kommentar, hvad han (vvs) vurdere er da ligegyldigt.

Netop.

> [...]

Netop.

>Virker lidt som om du skal være på tværs af en eller anden grund.

Skyder bare på BB for at hidse sig op over den samme opførsel som han
selv praktiserer.
--
Leonard

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-08-04 20:00

"MC er må da gerne køre forbi - hvis der er plads til det!"

Jep, men du mener at du er bedre til at vurdere denne plads end MC'isten, da
du jo netop ikke vil give den plads og trækker til venstre i din kørebane.
Du skal holde til højre (vi har højre kørsel). Det er vist nærmest det samme
som den der ligger i overhalingsbanen uden grund....

Jeg mener det er sikrest hvis alle parter holder den bane de nu har. En
MC'ist bliver da noget "forskrækket" (i bedste fald), når du pludselig
trækker til venstre for at lukke. Det synes jeg ikke er sikker kørsel.
Generelt synes jeg ikke vi skal køre rundt og "lege politi" og det er for
øvrigt heldigvis også ulovligt.

Men det hører vist til i den gamle tråd

Men jeg kunne ikke lige lade være, når nu det blev nævnt igen

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars

Dato : 24-08-04 18:16

Hejsa,

"BB" <bbslet@hotmail.com> wrote in message

> Han spærrede 2 vejbaner - når jeg 'stopper' for MC er det fordi de slet
ikke
> har nogen banne, men moser sig op mellem mig og min nabo.

Men siden hvornår er det blevet dit job at lege politimand?

Hvad skader det dig egentlig at en MC lige smutter forbi i en lang kø?

Næh.. Jeg kører ikke MC selv, men jeg trækker faktisk altid så langt ud som
mulige for at gøre plads til at de heldige asener på MC kan smutte forbi mig
i køen på Køge Bugt... Ser ikke rigtig nogen grund til at skulle opføre mig
anderledes der.

** Lars

Fra : BB

Dato : 24-08-04 18:34

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Hvad skader det dig egentlig at en MC lige smutter forbi i en lang kø?

Det skader mig heller ikke - hvis pladsen er der til det! Situationen jeg
omtaler er, hvor der ganske enkelt ikke er plads for den manøvre uden fare
for især MC'en men også mig.

BB

Fra : Lars

Dato : 24-08-04 20:04

Hej BBm

> Det skader mig heller ikke - hvis pladsen er der til det! Situationen jeg
> omtaler er, hvor der ganske enkelt ikke er plads for den manøvre uden fare
> for især MC'en men også mig.

Fair nok!

Jeg troede bare du var en af dem, der i morgenkøerne ivrigt trækker helt ud
mod vognbanen på motorvejen for at undgå at en MC kan passere. Men jeg tog
fejl, sorry

** Lars

Fra : HKN

Dato : 24-08-04 22:54

> [...]
mig
> i køen på Køge Bugt... Ser ikke rigtig nogen grund til at skulle opføre

Nu er der lige det ved det, at det er ulovligt at køre forbi bilerne i køen
på MC - så MC-isten har ikke ret til at skulle forbi!

Mvh

Henrik

Fra : Gl

Dato : 24-08-04 23:28

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der lige det ved det, at det er ulovligt at køre forbi bilerne i
køen
> på MC - så MC-isten har ikke ret til at skulle forbi!

Hvis mc´en kan køre forbi uden at overtræde spærrefladen, er det en forbi
kørsel.. hvilket er fuldt lovligt..også der hvor overhaling er forbudt, Og
hvis motorcyklen er over spærrefalden op gennem køen er det en overhalling,
og dit forsikrings problem hvis han rammes´, da du til hver en tid skal være
opmærksom på bagfra kommende..

Fra : Leonard

Dato : 24-08-04 23:30

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Nu er der lige det ved det, at det er ulovligt at køre forbi bilerne i køen
>på MC - så MC-isten har ikke ret til at skulle forbi!

Nej det er ikke ulovligt.
--
Leonard

Fra : Lars

Dato : 25-08-04 07:41

Hej Henrik,

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
køen
> på MC - så MC-isten har ikke ret til at skulle forbi!

Nej, det er jeg godt klar over. Og hvor er det typisk den tankegang "det må
han ikke, så nu må jeg lige sørge for at han ikke kommer til det". Jeg har
meget svært ved at gøre det til min opgave at skulle lege politi - og har i
øvrigt fuld forståelse for at de smutter imellem rækkerne, når alt holder
stille. Det eneste det kan blive til er en let misundelse over at jeg bliver
nødt til at holde der i køen...

Hvis man nu var bare en _lille smule_ hjælpsom i stedet for at køre med
mig-alene mentaliteten slået til ville det nok glide noget nemmere - også på
Køge Bugt om morgenen.

** Lars

Fra : anders majland

Dato : 25-08-04 09:02

> Nu er der lige det ved det, at det er ulovligt at køre forbi bilerne
> i køen på MC - så MC-isten har ikke ret til at skulle forbi!

Prøv at se tråden "Færdselsloven og MC".

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-08-04 19:47

BB wrote:
> Han spærrede 2 vejbaner - når jeg 'stopper' for MC er det fordi de slet ikke
> har nogen banne, men moser sig op mellem mig og min nabo.

Hey, det er da vores bane

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 24-08-04 17:20

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> roligt ringe til mester, medens jeg trillede bag denne nar. Håber han fik

Nu huskede du selvfølgelig at bruge den håndfri ikk

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 17:25

BB jeg tror du er meget farlig ude i trafikken !!!

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 20:30

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote in message
> BB jeg tror du er meget farlig ude i trafikken !!!

Håndværksmestre sætter pris på, at få oplysninger om deres chauffører
kørsel.
Nogle reklamerer endda med det bag på bilen.
De firmaer der gør det, har konstateret en mærkbar nedgang i skader på biler
m.v.

Jeg har i forbindelse med rådden kørsel fra en kassevogn kontaktet firmaet,
bare rolig, det foregik 100% trafikforsvarligt, mester var glad for
henvendelsen, det lød nærmest, som om han blot ventede på,en henvendelse på
pågældende vogn.

Jeg tror ikke at BB er så farlig i trafikken som en håndværker i en
kassevogn, der lige skal se på ugeseddel, arbejdsseddel, ruteplan, lave
kaffe, ringe til kunden og forklare at han først kan komme om 14 dage, tænde
en smøg, tage en bid af burgeren, sikre at han kører 20 % for stærkt, glemme
at han lige smuttede over for rødt i Tomskrydset, inden han skal køre endnu
stærkere på Måløvbakken, finde en ny station på radioen, smide en tom
cigaretpakning ud af vinduet, jo han har nok at se til, så det er vel
naturligt, at vi skal bære over med at han ikke har tid til at koncentrere
sig om noget så perifert som medtrafikanter, lyskurve, og færdselslov i al
almindelighed.
Jo jeg føler med hans efterladte
--
Møller

som Leonard så rigtigt skriver:
Jeg går ud fra, at det er af egen erfaring, men det ser ud til at du holder
humøret højt.

Fra : BB

Dato : 25-08-04 18:39

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> BB jeg tror du er meget farlig ude i trafikken !!!

og hvorfor skulle jeg da være det?

Jeg prøver blot at få stoppet nogen af de værste tumper - og gør det med
fornøjelse, hvis det kan hjælpe bare lidt på forholdene.

BB

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-04 11:05

"Jeg prøver blot at få stoppet nogen af de værste tumper - og gør det med
fornøjelse"

Uuffff. Det bekræfter Per E.'s påstand.

Fra : Lars

Dato : 24-08-04 18:20

Hej BB,

> [...]

og
> roligt ringe til mester, medens jeg trillede bag denne nar. Håber han fik

Var det i en kø pga vejarbejde og indfletning?

Hvor meget havde du vundet i tid hvis han havde ladet dig slippe forbi?

Men derudover giver jeg dig ret i, at der er en tendens til at man flette
ind alt for tidligt ved vejarbejder. Jeg læste i Motor sidste år tror jeg
det var, at man skiltede for at vise at folk ikke skulle flette ind for
tidligt...

** Lars

Fra : BB

Dato : 24-08-04 21:45

> Var det i en kø pga vejarbejde og indfletning?

Det var på Motorvejen ud for IKEA (Gentofte), hvor man pga. noget reperation
går fra 3 til baner til 2 baner. Venstrebanen 'forsvinder'.
På en strækning af godt 600 m kan banen dog fortsat bruges, men hånværkeren
blokerede banen ved sin placering på vejen, således at jeg og andre ikke
havde mulighed for at køre frem til punktet hvor banen slutter.

> Hvor meget havde du vundet i tid hvis han havde ladet dig slippe forbi?

Aner det ikke - 2-4 minutter ? - men det er for så vidt også underordnet -
banen er offentlig og manden behøvede kun en bane.

> [...]
> ind alt for tidligt ved vejarbejder. Jeg læste i Motor sidste år tror jeg
> det var, at man skiltede for at vise at folk ikke skulle flette ind for

Jeg kan kun give dig ret - på stedet moser bilerne fra Kongevejen og
Helsingørmotorvejen sig sammen i højrebanen og midterbanen medens
venstresiden åbenbart ikke må anvendes.

BB

Fra : anders majland

Dato : 25-08-04 09:07

> [...]
> hånværkeren blokerede banen ved sin placering på vejen, således at
> jeg og andre ikke havde mulighed for at køre frem til punktet hvor

Så er ligheden med din tråd om mc'er endda endnu større. Du er sur over
at han forhindrer dig i at overhale en række biler i køen, mens du selv
gerne lukker for en mc der vil gøre det samme. (Under påskud af at du
ikke mener at der er plads)

Fra : BB

Dato : 25-08-04 16:01

meddelelse news:412c4b53$1$82506$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> at han forhindrer dig i at overhale en række biler i køen, mens du selv
> gerne lukker for en mc der vil gøre det samme. (Under påskud af at du

MC er hjertelig velkomne til at overhale - venstre om og i en fri bane.
Derimod kan jeg ikke acceptere at de sniger sig ind på mig højre om.

BB

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-08-04 11:08

"MC er hjertelig velkomne til at overhale - venstre om"

Det skulle jo heller ikke være noget problem hvis alle biler holder til
højre i deres vognbane.......!!!

Ps.: Husk der er noget som hedder forbikørsel når vi snakker kø. Der kan
højre spor jo i perioder godt kører hurtigere end yderspor.... Det er vel
ikke det vi snakker om her?!?

Fra : BB

Dato : 26-08-04 18:34

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> højre spor jo i perioder godt kører hurtigere end yderspor.... Det er vel

Nej vi taler om situationen, hvor en MC jonglerer på den stiplede eller
fuldt optrukne linie mellem 2 kørebaner med udsving til begge sider. Det
har intet med forbikørsel at gøre - derimod ulovlig overhaling, hvor der
ikke er plads til det indenfor egen bane.

BB

Fra : BJ

Dato : 24-08-04 18:31

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fjolset havde naturligvis tlefonnummer på bagsmækken,

Tjaee ... måske samtlige firmabiler (også dem til "kontorfolkene") burde
have firmaets telefonnummer påsat....helt tydeligt.

Så kunne an få megen tid til at gå med at ringe til "mester".

Hvor man skulle ringe hen i tilfælde af en privat tumpe ..... det kan jeg
ikke på stående fod komme på...))

Bjørn Jørvad

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 24-08-04 19:21

BB wrote:

> [...]
> roligt ringe til mester, medens jeg trillede bag denne nar. Håber han fik en

Han havde vel travlt med at sidde og plapre i mobiltelefon. Der er jo
desværre nogle idioter imellem os håndværkere, men det er der tilgengæld
også imellem alle de der kontorknuder, og her er damerne nogle af de
værste, de tror de ejer det hele, og bare kan smide sin store fine bil
ind foran en kassevogn, som er igang med at overhale fordi man kører
lidt hurtigere end alle andre, bl.a. fordi man stoler på sin GPS istedet
for sit speedometer.
Men ja jeg ringer også hvis jeg møder sådan en, de skal sq vide at vi er
nogle der sagtens kan kører pænt.