Sierra kølersystem/topstykke
Fra : bem

Dato : 24-08-04 16:38

Hej NG,
en af mine venner har en Sierra 2.0, som tilsyneladende taber vand. Han har
besøgt et par mekanikere, som begge mener, at toppakningen er gået - sikkert
også topstykket, for det plejer de åbenbart? Jeg kiggede så lidt på den, og
kunne konstatere at:

- radiatoren ikke bliver varm selv om kølevandet gør,
-olien ser fin og ren ud i topstykket,
-ekspansionsbeholderen (eller hvad den nu hedder, den tank man fylder vand
i) opfører sig underligt.
Når man standser bilen løber beholderen helt fuld af vand. Når motoren så
startes igen, falder vandstanden til normalt. Hvis man skruer låget af når
motoren er standset og beholderen fuld, så falder vandstanden også til
normal.

Jeg har ikke været i stand til entydigt at bedømme, om der kommer
vand/vædske ud af udstødningen - det regner og bilen havde ikke været ude at
køre ret langt, så den smule der kom, kunne vel være kondens?

Er der nogen der kan forklare ekspansionsbeholderens underlige opførsel? Jeg
er mest tilbøjelig til at mene, at radiatoren er død, men jeg er bare en
glad amatør, så deeet...

/Bo