Audi og BMW køre mest galt!
Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-08-04 14:34

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 24-08-04 14:44

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:cgfg3n$27sh$1@news.cybercity.dk...
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2578404/

Fra artiklen..

"Et mysterium er det derimod, at Citroén er blandt de mest skaderamte
bilmærker. Ifølge trafiksikkerhedsforsker Tore Vaaje kan placeringen dog
skyldes et ufuldstændigt talmateriale. "

Tjaa, kan det samme så ikke være skyld i at BMW/Audi ligger højest?

Mvh
Jacob(Der godt kan køre pænt i en BMW)

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-08-04 15:10

Jacob Rungwald wrote:

> [...]
> skyldes et ufuldstændigt talmateriale. "
>
> Tjaa, kan det samme så ikke være skyld i at BMW/Audi ligger højest?

<fordom>
Nix, for Citroëns vedkommende er der tale om solo-ulykker forårsaget af
mænd iklædt islandske sweatre og tykke sygekassebriller. Disse mænd
kører rundt i deres Citroën'er i Norge, med en lidt for høj promille,
oparbejdet vha. rødvin der er indtaget under de sene aftenmøder på
skoler, universiteter og andre læreanstalter.
</fordom>

:P

Mvh. Lars (der selv kører Citroën)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-08-04 15:34

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> oparbejdet vha. rødvin der er indtaget under de sene aftenmøder på
> skoler, universiteter og andre læreanstalter.

LOL

Mvh THomas

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-08-04 16:47

> [...]
> oparbejdet vha. rødvin der er indtaget under de sene aftenmøder på
> skoler, universiteter og andre læreanstalter.

Hej Lars
Kan du ikke lige lægge et billede af dig selv i dk.binaer
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-08-04 10:20

Lars Frandsen wrote:

> Hej Lars
> Kan du ikke lige lægge et billede af dig selv i dk.binaer

Hehe, tjoo. Men hvis det er fordi du er interesseret i en småsnalret
mand i islandsk sweater, så må jeg nok skuffe dig - jeg passer ikke helt
på den beskrivelse :)

Der er vist i virkeligheden også en anden stor gruppe som også kører
Citroën. Sådan nogle grafiske typer, med sorte rullekravesweatre og
firkantede briller. De fleste af dem ender desværre nok med at købe
Audi'er hvis deres økonomi tillader det.

Jeg falder heller ikke i den kategori :P

Mvh.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-08-04 11:30

> Hehe, tjoo. Men hvis det er fordi du er interesseret i en småsnalret
> mand i islandsk sweater, så må jeg nok skuffe dig - jeg passer ikke helt
> på den beskrivelse :)

Det kunne ellers være en interessant type at have liggende i "arkivet"

> [...]
> firkantede briller. De fleste af dem ender desværre nok med at købe
> Audi'er hvis deres økonomi tillader det.

Det lader til, at sweater og briller går igen i de to nævnte typer.
Gud ved, om jeg er den typiske Skoda Octavia-ejer? For tiden ingen sweater,
ingen briller, til gengæld to børn under 4 år.

> Jeg falder heller ikke i den kategori :P

Heller ikke jeg. Audien var ellers fristende, hvis økonomien tillod det.

Fra : Basil

Dato : 24-08-04 19:16

"Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en
meddelelse news:cgfgm9$28g5$1@news.cybercity.dk
> [...]
> dog skyldes et ufuldstændigt talmateriale. "
>
> Tjaa, kan det samme så ikke være skyld i at BMW/Audi ligger højest?

Det er sgu da fordi at en Citroën altid er til reparation, og derfor ikke er
så meget på vejene

Kai (der har ejet en Citroën og ALDRIG kommer til at ejer en igen).

Fra : Thomas H.

Dato : 25-08-04 06:02

> [...]

> skyldes et ufuldstændigt talmateriale. "
>
> Tjaa, kan det samme så ikke være skyld i at BMW/Audi ligger højest?

Nope, det er det samme når antallet af dræbte falder når man har sat
hastighedsgrænserne op, så må der være en anden forklaring

Fra : Jan Nielsen

Dato : 24-08-04 15:24

Jeg kender det godt fra mig selv, jeg ligger konstant i overhalingsbanen i
min muskelsvulmende 115hk's 318i og gumler nervemedicin, på vej til mit
stressende møbelsnedker job

Jan

Fra : Henrik B.

Dato : 24-08-04 15:40

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender det godt fra mig selv, jeg ligger konstant i overhalingsbanen i
> min muskelsvulmende 115hk's 318i og gumler nervemedicin, på vej til mit
> stressende møbelsnedker job

*LOL*

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 15:58

> Jeg kender det godt fra mig selv, jeg ligger konstant i overhalingsbanen i
> min muskelsvulmende 115hk's 318i og gumler nervemedicin, på vej til mit
> stressende møbelsnedker job

*ROFL*

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas H.

Dato : 25-08-04 06:02

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2578404/

Og lad os så alle takke de norske trafiksikkerhedsforskere for, lige at have
hjulpet med, nu at gøre det TOTALT umuligt for almindelige mennesker, at
købe en BMW. I forvejen griner forsikringsselskaberne bare en ind i fjæset
hvis man vil købe en BMW ..

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-08-04 01:12

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe en BMW. I forvejen griner forsikringsselskaberne bare en ind i fjæset

Hvis det er tilfældet skal du da slet ikke forsøge dig med en Citroen, den
ligger nummer 1 i den statistik.

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,523258,00.html#vecka

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bernhard Ege

Dato : 26-08-04 09:31

Kim Kristensen wrote:
> Hvis det er tilfældet skal du da slet ikke forsøge dig med en
> Citroen, den ligger nummer 1 i den statistik.
>
> http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,523258,00.html#vecka

Findes der en svensk til dansk oversætter et sted på nettet så jeg også
kan læse artiklen?

mvh Bernhard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-08-04 17:32

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> Findes der en svensk til dansk oversætter et sted på nettet så jeg også
> kan læse artiklen?
>
> mvh Bernhard

Der tror jeg ikke jeg er i stand til at hjælpe Bernhard, mon ikke det går
med det svenske?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bernhard Ege

Dato : 26-08-04 18:46

Kim Kristensen wrote:
> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> Der tror jeg ikke jeg er i stand til at hjælpe Bernhard, mon ikke det
> går med det svenske?

Næh, det gør det nu ikke. Jeg har aldrig lært svensk og det ligner ikke
dansk/tysk/engelsk ret meget.

Nå, du skal ikke gøre dig mere umage med at hjælpe. Det var mest for at
oplyse at udenlandske artikler ikke altid kan bruges i en diskussion da
ikke alle nødvendigvist kan læse dem.

mvh Bernhard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-08-04 19:39

> [...]
>
> Nå, du skal ikke gøre dig mere umage med at hjælpe. Det var mest for at
> oplyse at udenlandske artikler ikke altid kan bruges i en diskussion da

Jeg har nu heller ikke lært svensk eller norsk men klare mig da, det samme
gælder i øvrigt tysk. Jeg kan ikke forestille mig at antallet der har
problemer med sprog der ikke er dansk er særlig stor, udenlandske artikler
og undersøgelser er ofte brugt her på stedet af andre end mig. Endeligt er
man jo ikke tvunget til at deltage i alle diskussioner, eller diskussioner
som bringer en ud i sprogmæssige udfordringer.

Med venlig hilsen Kim