Bosch tændrør.
Fra : TGD

Dato : 24-08-04 13:26

Skal have købt 4 nye pløgger til SAABen og har en stik i rend dreng der skal
købe dem, men men det er jo umuligt via BOSCH hjemmeside at se hvilke
pløgger der skal i en SAAB.

Er der en der har et link til en tabel hvor jeg kan se hvilke jeg skal
bruge?

På forhånd tak.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-08-04 13:30

> Er der en der har et link til en tabel hvor jeg kan se hvilke jeg skal
> bruge?

Den plejer at hænge ved hylden med Bosch tændrør i supermarkedet - men det
kræver jo at stik-i-rend drengen kan slå op i den og fortolke resultatet

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : TGD

Dato : 24-08-04 13:34

<KLIP>

> Den plejer at hænge ved hylden med Bosch tændrør i supermarkedet - men det
> kræver jo at stik-i-rend drengen kan slå op i den og fortolke
resultatet

Jeps det er det jo....

Men af gode grunde vil jeg forudbestille dem, stik i rend drengen har engang
kommet hjem med 4 pløgger til en græsslåmaskine, og de passer ikke i en
Kadett.

Fra : Torben E

Dato : 24-08-04 13:32

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
> [...]
> pløgger der skal i en SAAB.
>
> Er der en der har et link til en tabel hvor jeg kan se hvilke jeg skal

Hva´er´et´nu lige det er for en du har ?

Torben E

Fra : TGD

Dato : 24-08-04 14:09

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hva´er´et´nu lige det er for en du har ?

900S '95 2,0

Fra : Torben E

Dato : 24-08-04 14:11

> 900S '95 2,0

Uden di og turbo ?

Torben E

Fra : TGD

Dato : 24-08-04 14:14

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Uden di og turbo ?

di? Hvordan ved man det?

Ingen kunstig åndedræt.

Fra : Torben E

Dato : 24-08-04 14:16

> di? Hvordan ved man det?
>
> Ingen kunstig åndedræt.

Hvis den har et stort rødt tændmodul oven på tændrørene
er den med DI.

Hvis den har tændrørsledninger er den uden.

Torben E

Fra : TGD

Dato : 24-08-04 14:21

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvis den har tændrørsledninger er den uden.

Så er den uden - det er jo bare en forvokset sugemotor.

Fra : Torben E

Dato : 24-08-04 14:54

> Så er den uden - det er jo bare en forvokset sugemotor.

Så vil jeg skyde på du skal bruge BCPR5ES ere i NGK

eventuelt BCPR6ES hvis du kører som en tosset

Torben E

Fra : TGD

Dato : 24-08-04 15:06

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Så vil jeg skyde på du skal bruge BCPR5ES ere i NGK
>
> eventuelt BCPR6ES hvis du kører som en tosset

Morfar kørsel i forhold til NGen Men tak for det.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-08-04 15:41

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
> >

> Så vil jeg skyde på du skal bruge BCPR5ES ere i NGK
>
> eventuelt BCPR6ES hvis du kører som en tosset

No, no Torbe. Den er uden DI, altså skal den køre uden "R", så du mener
sæ'fø'li': BCP-5ES eller BCP-6ES - ik'?

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 24-08-04 16:17

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> No, no Torbe. Den er uden DI, altså skal den køre uden "R", så du mener
> sæ'fø'li': BCP-5ES eller BCP-6ES - ik'?
>
> M.v.h.

Hæ hæ, det kommer så an på om han har radiostøjdæmpede
tændkabler, ellers bliver du jo forstyret når du ser TV

Men mon ikke de er dæmpede, så en uden R vil være ok,
ligesom et med R´et.

Det ser forøvrigt ud til de fleste anbefaler et 6´er rør

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 16:33

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message

> "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
> >

> Så vil jeg skyde på du skal bruge BCPR5ES ere i NGK

Bare du nu skyder rigtigt

> eventuelt BCPR6ES hvis du kører som en tosset
>
> Torben E

Og det vil du godt tage ansvar for

http://www.clubplug.net/index.html

--
Møller

Fra : Torben E

Dato : 24-08-04 17:07

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> wrote in message
> Og det vil du godt tage ansvar for
>
> http://www.clubplug.net/index.html

Joo, jeg ved godt de hellere vil sælge EV´ erene, men de
er 4 gange dyrere, og holder ihvertfald ikke så længe som
ES´erene på min bil.

Havde det været min 900 S havde den fået BCP6ES

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 25-08-04 11:38

> Joo, jeg ved godt de hellere vil sælge EV´ erene, men de
> er 4 gange dyrere, og holder ihvertfald ikke så længe som
> ES´erene på min bil.
>
> Havde det været min 900 S havde den fået BCP6ES

Desuden er det rigtige motor slet ikke på NGK's side.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-08-04 13:39

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pløgger der skal i en SAAB.
>
> Er der en der har et link til en tabel hvor jeg kan se hvilke jeg skal

Hvis din Saab er med DI (Direct Ignition) så GLEM Bosch tændrør. I bedste
fald koster det dig et nyt tændingsmodul til 2.500,-

Saab med DI skal KUN køre med de angivne NGK-tændrør.

M.v.h.

Fra : TGD

Dato : 24-08-04 14:12

<KLIP>

> Hvis din Saab er med DI (Direct Ignition) så GLEM Bosch tændrør. I bedste
> fald koster det dig et nyt tændingsmodul til 2.500,-

Så fancy tror jeg ikke den er... 900S '95 2,0

> Saab med DI skal KUN køre med de angivne NGK-tændrør.

Ahh hvorfor har jeg ikke tænkt på NGK, der kan man i det mindste se hvilke
pløgger man skal købe...

Fra : Henrik B.

Dato : 24-08-04 14:35

> Så fancy tror jeg ikke den er... 900S '95 2,0

Dit DI-modul vil være sort. Der vil stå Direct Ignition på topdækslet. Jeg
har postet et billede af det i dk.binaer.motor. Dit dækslen vil dog ikke
være rødt, men derimod sort. Men hvis den er med DI, vil det stå i modulet,
som på billedet.

> Ahh hvorfor har jeg ikke tænkt på NGK, der kan man i det mindste se hvilke
> pløgger man skal købe...

Har altid været det foretrukne til Saab'erne.

M.v.h.

Fra : TGD

Dato : 24-08-04 14:53

<KLIP>

> [...]
> har postet et billede af det i dk.binaer.motor. Dit dækslen vil dog ikke
> være rødt, men derimod sort. Men hvis den er med DI, vil det stå i

Den er ikke med DI der er tændrørskabler og det hele.

<KLIP>

> Har altid været det foretrukne til Saab'erne.

Nu når du siger det kan jeg hellere ikke mindes der nogensinde har været
BOSCH i, men en gang skal vel være den første :)

Fra : Niels Skaaning

Dato : 24-08-04 16:09

> [...]
> pløgger der skal i en SAAB.
>
> Er der en der har et link til en tabel hvor jeg kan se hvilke jeg skal

Boschs hjemmeside er under al kritik! Den kan ikke bruges til noget som
helst overhovedet! Egentlig fatalt dårligt for sådan et stort firma.

Prøv at kigge på Biltemas side. Der er en oversigt over nogle biler. Ellers
kan du gå i et byggemarked eller i f.eks. Bilka og se deres
tændrørskataloger, som ofte hænger ved hylden med tændrør.

NS

Fra : TGD

Dato : 24-08-04 17:09

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Boschs hjemmeside er under al kritik! Den kan ikke bruges til noget som
> helst overhovedet! Egentlig fatalt dårligt for sådan et stort firma.

Det var også det der slå mig, man kan ikke hente noget data men de vil gerne
have man ringer eller skriver til dem, mig som troede at en hjemmeside lige
netop var til sådanne oplysninger så man kunne spare på kundehenvendelser.

> [...]
> kan du gå i et byggemarked eller i f.eks. Bilka og se deres
> tændrørskataloger, som ofte hænger ved hylden med tændrør.

Det ender det også med, men det var fordi jeg havde en stik i rend dreng ude
og hente forskellige ting, så kunne jeg spare turen.