Viden database-hjemmeside.
Fra : Tigeren

Dato : 24-08-04 11:17

Jeg sidder her og søger efter en nyere brugt bil i en prisklasse omkring
20.000 kr.

Mit problem er bare at der er mange mærker som jeg ikke kender. Selv om
prislejet kun
er 20.000 vil jeg jo nødigt købe en problem bil.

Kunne egentlig godt se det smarte i en Mazda 323F fra starten af 90'erne,
men har hørt at
de har en kedelig tendens til at ruste. Så er der ford og opel , men de er
heller ikke de bedste rust mestre.
Xantiaen er virkelig en lækker øse, men ligger lidt over de 20.000, men her
er der hydraulik og
El som kan blive et problem.

Jeg har kigget mig lidt omkring efter en hjemmeside som indeholder
informationer om de mest
gængse fejl på biler. Jeg ved man kan se lidt på bilsyn.dk, men jeg synes nu
alligevel ikke det dækker
ret meget.

Hvordan ville stemningen være for at lave en sådan side? Det kræver
selfølgelig at folk er interesserede i
at lave indlæg med deres erfaringer og viden. Bare et forslag. Jeg vil
da gerne lave en sådan side, hvis
jeg ved at den vil blive brugt.

Hvad siger i?

Lasse

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-08-04 11:31

Tigeren wrote:
> [...]
> 90'erne, men har hørt at
> de har en kedelig tendens til at ruste. Så er der ford og opel , men
> de er heller ikke de bedste rust mestre.

Alle gamle biler ruster, det er bare et spørgsmål om hvor meget.
Hvis du kan finde f.eks. en Mazda 323F (eller andre) der ikke er rusten, så
betyder det jo netop at der er blevet passet på den mht rust beskyttelse.

> [...]
> selfølgelig at folk er interesserede i
> at lave indlæg med deres erfaringer og viden. Bare et forslag.
> Jeg vil da gerne lave en sådan side, hvis

Det findes allerede www.mandagsbil.dk

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Tigeren

Dato : 24-08-04 12:39

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Alle gamle biler ruster, det er bare et spørgsmål om hvor meget.
> Hvis du kan finde f.eks. en Mazda 323F (eller andre) der ikke er rusten,

> betyder det jo netop at der er blevet passet på den mht rust beskyttelse.

Jo, men det når man nu engang skal se på ny bil er det jo rart at vide hvor
deres svageste rust punkter befinder sig.
Hvis man ved hvor man lige skal kigge hjælper det tit. F.eks har Opel kadett
et svagt punkt lige ved traversen under
pedalerne. Ford Escort er svag i vinduesstolpen ved forruden og bagerste
vange. Hvis der nu er et sted man
kan læse om disse informationer inden man nu skal købe, så er man lidt bedre
hjulpet. Så selv om bilen er rustbeskyttet
kan der sagtens være begyndende rust de svage steder.

> Det findes allerede www.mandagsbil.dk

Mandagsbil indeholder for det meste opleveleser som bilejere har haft, ikke
hvad man skal kigge efter. Selfølgelig vil
gentagne oplevelser næsten altid være en pålidelig oplysning. Så efter min
mening er disse oplysninger slet ikke gode nok.
Og lidt ældre modeller er slet ikke beskrevet.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-08-04 13:13

Tigeren wrote:

> Jo, men det når man nu engang skal se på ny bil er det jo rart at
> vide hvor deres svageste rust punkter befinder sig.

Helt sikkert.

> [...]
> lidt bedre hjulpet. Så selv om bilen er rustbeskyttet
> kan der sagtens være begyndende rust de svage steder.

Når bare man ikke nøjes med at kikke på de svage steder, men også ser på
resten af bilen.
Biler har det med at ruste de mest mærkelige steder, nogle gange ifm en
tidligere skade eller lign.

> [...]
> efter min mening er disse oplysninger slet ikke gode nok.
> Og lidt ældre modeller er slet ikke beskrevet.

OK, jeg havde bare den opfattelse at det var sådan en slags side du var ude
efter.
Ellers skulle du tjekke FDM, de har vist noget test værk på ældre/gamle
biler.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Tigeren

Dato : 24-08-04 13:31

> [...]
ude
> efter.
> Ellers skulle du tjekke FDM, de har vist noget test værk på ældre/gamle

Min plan var at lave en side med disse oplysninger, men det kræver jo at det
er i folks interesse, da indholdet jo
skal komme et sted fra. En mulighed kunne også være at lægge
oplysninger/vejledninger om mindre reperationer som
tit er her i nyhedsgruppen. Man ser jo tit at der bliver spurgt om det samme
igen og igen.

Fra : KPH

Dato : 24-08-04 16:09

Alt det du efterspørger står faktisk i Brugt bils revyen som kan købes på
mange tankstationer.

Mvh
KPH

Fra : Tigeren

Dato : 25-08-04 07:26

Ok. Det vidste jeg ikke. Det vil jeg da lige kigge nærmere på.

Lasse