Passe på!
Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 23-08-04 21:10

Min kæreste kom idag hjem og tudede. Hun havde holdt ved banken og skulle
bakke, havde ellers tjekket blinde vinkler.

Desværre kom en 7-8 årig pige i det samme cyklende.

Hun væltede men heldigvis var det eneste der skete 2 små hudafskrabninger og
et bøjet cykelstyr.

Hun er ellers typen der kører extremt forsigtigt...

Morale: Kig lige en ekstra gang mere. På de 2 sek det tar at sætte bilen i
gear kan sagtens betyde at der er kommet nogle andre forbi bag bilen.

Tænk hvis hun havde ramt hende med 50 km/t ude på den store vej!

Hun røg selvfølgelig ud og trøstede den stakkels pige, men da hun bedyrede
at hun var ok bortset fra hudafskrabene var hun cyklet videre (med oprettet
styr)

Risikerer min kæreste noget retsligt efterspil såfremt nogen har noteret
vores bils nummerplade?

Jeg mener... det var jo et uheld.... men eftersom pigen var alene ved vi jo
ikke hvad hendes forældre mener om sagen og ej heller om nogen tog
nummerpladen....

Fra : John Sahl

Dato : 23-08-04 21:25

Martin Nielsen / Fårevejle wrote:
> Hun røg selvfølgelig ud og trøstede den stakkels pige, men da hun
> bedyrede at hun var ok bortset fra hudafskrabene var hun cyklet
> videre (med oprettet styr)

Jeg havde aldrig ladet pigen forsvinde uden at have
talt med hendes forældre først. Eller i det mindste have
fået deres telefonnummer og selv afleveret mit til pigen.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 23-08-04 21:35

> Jeg havde aldrig ladet pigen forsvinde uden at have
> talt med hendes forældre først. Eller i det mindste have
> fået deres telefonnummer og selv afleveret mit til pigen.

Næhhh... det var nu også min tanke... men det er jo lidt for sent nu, og da
hun brøl-tudede nænnede jeg ikke og nævne hvad jeg ville have gjort (kørt
ungen hjem og forklaret situationen)

Hun fik sig godt nok lige noget af en chock der åbenbart...

Fra : John Sahl

Dato : 23-08-04 21:43

> [...]
> og da hun brøl-tudede nænnede jeg ikke og nævne hvad jeg ville have
> gjort (kørt ungen hjem og forklaret situationen)

Det havde jeg så nok ikke valgt at gøre, altså at stoppe
et fremmed barn ind i min bil *S*

> Hun fik sig godt nok lige noget af en chock der åbenbart...

Klart, det kan umuligt have været en sjov oplevelse, hverken
for din kæreste eller barnet, men din kæreste har nok tænkt
mere over hvad de fulde konsekvenser kunne have været end
pigen gjorde.

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 23-08-04 22:21

> Det havde jeg så nok ikke valgt at gøre, altså at stoppe
> et fremmed barn ind i min bil *S*

Nej ok... især hvis man lige har kørt det ned... ;)

Men så få et tlf-nr eller noget... hvis hun da var gammelt nok til at huske
sådan et...

> Klart, det kan umuligt have været en sjov oplevelse, hverken
> for din kæreste eller barnet, men din kæreste har nok tænkt
> mere over hvad de fulde konsekvenser kunne have været end
> pigen gjorde.

Helt sikkert. Jeg er sikker på hun tudede 5 gange mere end barnet ;)

Meeen nu er hun også af den type hvor der ikke skal så meget til... så galt
gik det jo heller ikke. Det havde jo nok gået en delt værre hvis hun havde
kørt 50-60 stykker og ramt hende. Men det er da bestemt aldrig en rar
følelse at køre børn ned. Gudskelov var hun "vågen" nok til at stoppe
bakningen inden hun fik kørt hende over...

Kvinder og biler tsk tsk....

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-08-04 08:20

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> wrote in message
> Kvinder og biler tsk tsk....

Ja det var aldrig sket for dig ................

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 24-08-04 10:15

> Ja det var aldrig sket for dig ................

Jo seføli ville det jo netop kunne ske for enhver. Det skræmmende ved det er
at min kæreste normalt kører MEGET pænt og forsigtigt... så det ka faktisk
nemt ske for alle. Hvem husker _altid_ at dreje hovedet når man bakker?
Eller tjekker man kun spejlene?

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-08-04 09:37

> [...]
>
> Desværre kom en 7-8 årig pige i det samme cyklende.
>
> Hun væltede men heldigvis var det eneste der skete 2 små

Tjah - cykelstyret skal jo ret beset erstattes, ligesom andre skader der
ikke blev opdaget i grådhelvedet.

> [...]
> videre (med oprettet styr)
>
> Risikerer min kæreste noget retsligt efterspil såfremt nogen har

Jeg ville nok sætte en annonce i lokalsprøjten, hvor pigens forældre
efterlyses og lige kontakte politiet, så vil samvittigheden være i orden.
Mener pigens forældre at der skal ske mere, vil de jo kontakte politiet og
så står i bedst ved at være på forkant. Din kæreste er ikke flugtbilist, men
almindelig anstændighed kræver at hun forsøger at få kontakt med forældrene.

vh
Torben

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 24-08-04 10:17

> Tjah - cykelstyret skal jo ret beset erstattes, ligesom andre skader der
> ikke blev opdaget i grådhelvedet.

Tjahh... men det blev nu nemt rettet op af en forbipasserende... nu så jeg
det ikke selv men mon ikke det blot var "rykket lidt til siden" Altså sådan
at hjulet ikke stod lige når styret gjorde...

> [...]
men
> almindelig anstændighed kræver at hun forsøger at få kontakt med forældren

Tjahh... det vil jeg da foreslå hende...

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 24-08-04 09:13

> Min kæreste kom idag hjem og tudede. Hun havde holdt ved banken og skulle
> bakke, havde ellers tjekket blinde vinkler.
>
> Desværre kom en 7-8 årig pige i det samme cyklende.

Mange grinte af mig, da jeg udbad mig baksensor til min nye dyt (Citroen
C5 med dårligt udsyn bagtil).

En dag bakkede jeg ud fra en parkeringsplads, og netop som jeg satte i
gang, kom et barn gående i en af de utallige blinde vinkler. Og jo, jeg
vrider overkroppen af led og kigger ud ad bagruden, når jeg bakker. Min
sensor pippede som en gal, og jeg hamrede bremsen i uden at ramme noget
som helst.

Min sensor er hermed erklæret for guld værd, og kan varmt anbefales.
Ovennævnte situation kan alle komme ud for - man hører jo af og til om
legende småbørn, der er blevet kørt over af en bakkende bil.

Desuden hjælper en sensor i baglæns-parkeringssituationer.

Mvh JIB

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 24-08-04 10:16

> [...]
> legende småbørn, der er blevet kørt over af en bakkende bil.
>
> Desuden hjælper en sensor i baglæns-parkeringssituationer.

Burde være standard i alle biler...!