Reg.afgift ved import - del 2
Fra : sailor99

Dato : 23-08-04 19:56

Halløj igen!

Affødt af tidligere har jeg endnu et par spørgsmål:

Har jeg opfattet det korrekt, at afgiftssatsen er afhængig af, om køretøjets
egenvægt er over 2000 kg eller under?
Og taler vi om egenvægt eller totalvægt?

Gælder det i givet fald uanset en bestemt 1. registreringsdato, eller er der
også her en bestemt dato, der skiller?

Når nu en Sharans egenvægt (tom) angives til 1722kg, hvordan får man den så
"vejet op"? Lægger man blyplader i, eller er opvejning en rent teoretisk
affære? Hvad har man gjort med Sharanerne herhjemme, de ligger jo over de
magiske 2T for at komme på den lave stykafgift.

På forhånd tak for svarene!
Mvh
Georg

Fra : Leonard

Dato : 23-08-04 20:55

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote:

>Og taler vi om egenvægt eller totalvægt?

Totalvægt, så ikke noget med blyindlæg her.
--
Leonard

Fra : anders majland

Dato : 25-08-04 19:05

> Totalvægt, så ikke noget med blyindlæg her.

Er det så campingbilerne der skal holde en min. egenvægt og derfor for
ekstra stålplader svejst i bunden ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Verner Johnsen

Dato : 25-08-04 23:15

On Wed, 25 Aug 2004 20:05:24 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Er det så campingbilerne der skal holde en min. egenvægt og derfor for
>ekstra stålplader svejst i bunden ?

Jep. Autocampere skal have en _egenvægt_ over 2 tons.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-08-04 07:54

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote in message
> [...]

Totalvægt.

> Gælder det i givet fald uanset en bestemt 1. registreringsdato, eller er

Det har noget at sige om den er indregistrerret første gang før eller efter
98.
Hvis den er nyere så skal du betale en ekstra stafafgift når du benytter den
privat (cirka 5000 årligt).

--
/Dennis
Pug 106GTI