Olieskifteservice på Golf IV
Fra : Tue Jensen

Dato : 23-08-04 17:09

Jeg er i tvivl om hvornår en Golf IV 2.0 fra 2003 skal til
Olieskifteservice. Auto Centralen siger at bilen ikke skal serviceres før
ved 30k km. Men i manualen står der at Olieskifteservice skal udføres for
hver 15k km, men der står ikke direkte at den skal til olieskifteservice
ved 15k km. Nogen der kender svaret?
--
Mvh. Tue S. Jensen

Fra : Martin Sand.

Dato : 24-08-04 00:13

Tue Jensen wrote:
> [...]
> udføres for hver 15k km, men der står ikke direkte at den skal til
> olieskifteservice ved 15k km. Nogen der kender svaret?

Jeg tror hverken det ene eller det andet. Står der ikke noget i
instruktionsbogen om en indikator der lyser i instrumentbrættet, når det er
tid til service? Sådan er det med min Golf IV 2,0 årg. 03.
Der sidder vist en føler i motoren, som måler oliens konsistens. Når den
bliver for tynd, lyser lampen. Kommer an på køremåde og forhold.
Ellers spørg på et aut. VW værksted.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift privacy.net med stofanet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 06:04

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Der sidder vist en føler i motoren, som måler oliens konsistens. Når den
> bliver for tynd, lyser lampen. Kommer an på køremåde og forhold.
> Ellers spørg på et aut. VW værksted.

Det er omvendt, når den bliver for TYK af skidt, den beder om at blive
skiftet. Men min erfaring er at så SKAL den §!#¤ oxo skiftes, den er "slidt"
helt ned.