Ikke godkendt til syn
Fra : Henrik

Dato : 23-08-04 16:38

Hej alle

Jeg var til syn idag med min Peugeot 405, men den blev ikke synet.

Fejloversigt.

08 Lettere slør i venstre forhjul.
09 Træktøj gemmetæret
10 Forrudevasker defekt.

Hvis jeg ikke vil have træk på bilen mere kan jeg så bare skære selve kulen
væk eller skal hele trækket ned ?
Hvordan gør jeg så, hvis jeg fjerner det, skal jeg så få omregesteret bilen,
til bil uden træk eller hvordan ?.
Og skal det gøres før eller efter syn ?

Håber i kan hjælpe

Henrik

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-08-04 21:22

Henrik wrote:

> [...]
> Hvordan gør jeg så, hvis jeg fjerner det, skal jeg så få omregesteret
> bilen, til bil uden træk eller hvordan ?.

Du skal afmontere hele trækket, ikke alene skære kuglen af alt skal fjernes.

Du kan godt vente til næste periodisk syn, men først når ændringen er
indført på din registreringsatest slipper du for forsikringen på krogen.

Denne ændring skal du foretage på motorkontoret, medbringende synsblanket
atesteret i synshallen.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 21:39

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan godt vente til næste periodisk syn, men først når ændringen er
> indført på din registreringsatest slipper du for forsikringen på krogen.

Nope
Det første år jeg kørte med min mondeo, havde den også jydekrog men jeg
valgte ikke at forsikre med krog, ved at underskrive en erklæring fra
forsikringsselskabet.

--
Tom

Fra : Henrik

Dato : 24-08-04 06:09

Jeg skal til omsyn med bilen
Så jeg fjerner trækket helt, og køre til syn.
Efter bilen er godkendt, skal jeg ned på motorkontoret og får bilen omreg
til en uden krog.
Hvad koster det ?
Eller kan jeg vente med at køre på motorkontoret og køre vider med bilen
selv om der står at jeg har krog, til næste syn om 2 år ?

MVH

Henrik

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-08-04 07:50

Henrik wrote:
> Jeg skal til omsyn med bilen
> Så jeg fjerner trækket helt, og køre til syn.

Du kan godt bibeholde trækket og samtidig slippe for den ekstra forsikring.

Du kan f.eks. svejse en møtrik på toppen af kuglen, således at der ikke kan
sættes en trailer på trækket. Derefter kan trækket alene bruges til at bære
er cykelholder.

> Efter bilen er godkendt, skal jeg ned på motorkontoret og får bilen
> omreg til en uden krog.
> Hvad koster det ?

380 kr.

> Eller kan jeg vente med at køre på motorkontoret og køre vider med
> bilen selv om der står at jeg har krog, til næste syn om 2 år ?

Ikke hvis du vil slippe for den ekstra forsikringspræmie.
Men skal du have omregistreret vil det jo være problemløst i den
forbindelse.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-08-04 12:11

Hans L. Jørgensen wrote:

> 380 kr.

Hvis bilen er registreret i Henrik's navn i forvejen, så koster det da ikke
noget på motorkontoret, da det jo kun er en ændring og ikke en omreg.
Det koster jo heller ikke noget den anden vej, altså hvis du sætter et træk
på.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 15:23

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget på motorkontoret, da det jo kun er en ændring og ikke en omreg.
> Det koster jo heller ikke noget den anden vej, altså hvis du sætter et

Fuldstændig enig.
Og der SKAL altså ikke svejses noget på krogen for at slippe billigere i
forsikring (ved GF).
Man kan lade det stå i bilens papirer så slipper man for at betale noget som
helst ved motorkontoret.

--
Tom

Fra : Henrik

Dato : 24-08-04 15:43

Så jeg kan fjerne trækket, og køre videre uden at få lavet om på papiret.
Eller skal det registeret et sted ?

Henrik

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-08-04 16:13

On Tue, 24 Aug 2004 16:23:03 +0200, Tom wrote:

> [...]
> forsikring (ved GF).
> Man kan lade det stå i bilens papirer så slipper man for at betale noget som

Ved Tryg er det også nok bare at oplyse dem om det. Der står endda
heller ikke noget i bilens papirer om at jeg pt. ikke må trække en
trailer. Det står dog i forsikringen at den ikke er forsikret til
påhængskøretøj. Men jeg har snakket med forsikringen og på een dag
kan de lave det om så jeg igen må trække en trailer. Jeg skal dog så
betale for resten af året hvis jeg gør dette.

Mvh
Thomas

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-08-04 17:26

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> kan de lave det om så jeg igen må trække en trailer. Jeg skal dog så
> betale for resten af året hvis jeg gør dette.

Det forsikringstekniske skal jeg ikke komme nærmere ind på, mener at have
læst at bl.a. andet ved montering af træk på en Lupo 3L skal trækket være
lavet så det ikke er muligt at benytte "jydekrogen" til andet end
cykel/barnvognstativ.

Ved at flere steder får man ikke godkendt medmindre at der er gjort/lavet
foranstaltninger, således at der ikke kan trækkes trailer.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Leonard

Dato : 24-08-04 18:18

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>mener at have
>læst at bl.a. andet ved montering af træk på en Lupo 3L skal trækket være
>lavet så det ikke er muligt at benytte "jydekrogen" til andet end
>cykel/barnvognstativ.

Det har ikke noget med forsikringen at gøre, men skyldes at en 3L ikke
er typegodkendt til at have træk på.
--
Leonard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-08-04 18:26

Leonard wrote:

> Det har ikke noget med forsikringen at gøre,

Var det ikke det jeg skrev at jeg ikke kendte specifikt, altså
forsikringsbtingelserne..

> men skyldes at en 3L ikke
> er typegodkendt til at have træk på.

Den må gerene have træk på, men kan ikke godkendes til at må trække nogeet
på hjul.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Leonard

Dato : 24-08-04 18:38

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Den må gerene have træk på, men kan ikke godkendes til at må trække nogeet
>på hjul.

[fluekneppermode]
Et træk der ikke må trække noget er det et træk?
- det er vel nærmere et befæstningssted til et stativ.
[/fluekneppermode]
--
Leonard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-08-04 17:19

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> en omreg.
> Det koster jo heller ikke noget den anden vej, altså hvis du sætter

Nej rigitgt - kun hvis bilen er over 8 år gammel, da den så skal fremstilles
til syn, for at blive godkendt med træk.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg