Hvor langt holder et batteri der ikke bliv~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 23-08-04 13:13

Jeg har sendt min bil på værksted idag, pga at batteriladelampen lyser. Det
er en tempra 1.6.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor lang tid et batteri kan holde hvis
der slet ikke bliver ladet på det (bare i runde tal)?
Jeg har kørt 500 km siden lampen tændte og startet bilen ca. 10 gange, og
batteriet virkede slet ikke dødt da jeg afleverede den.

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 13:17

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har kørt 500 km siden lampen tændte og startet bilen ca. 10 gange, og
> batteriet virkede slet ikke dødt da jeg afleverede den.

Du kan selv regne det ud sådan ca.
Jeg skal have tal for hvor mange Ah dit batteri er på?

Selve tændingsdelen i bilen bruge ca. 2 A til tændrør. Så alt efter hvor
meget lys du har tændt så kan man i teorien godt køre op til 30 timer med et
60 Ah batteri når alt kørelys er slukket.

--
Tom

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-08-04 13:28

> [...]
> Jeg har kørt 500 km siden lampen tændte og startet bilen ca. 10 gange, og
> batteriet virkede slet ikke dødt da jeg afleverede den.

En mondeo TDi kan holde fra den sydtyske grænse ->brande. Så skal den have
hjælp for at komme videre.

Min bror prøvede det da hans aircon gav op og sprang remmen til generator
m.v. :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 23-08-04 13:39

Thomas Hjort fik på mystisk vis skriblet følgende:
> [...]
> Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor lang tid et batteri kan
> holde hvis der slet ikke bliver ladet på det (bare i runde tal)?

Mit holdt fra Randers til lidt nord for Hobro en januaraften i snestorm. Det
var et 44Ah batteri, som ikke havde det for godt i forvejen.

/Jakob
Opel Astra 1.6i