Reg.afgift ved import
Fra : sailor99

Dato : 23-08-04 12:18

Hej!
Told & Skat skriver på hjemmesiden, at tommelfingerreglen er, at der skal
betales 60-63% af handelsværdien i DK i reg.afg. på en importeret personbil.
Så vidt så godt.

Men hvis man så vil importere en bil til registrering på gule plader og
retter en venlig forespørgsel, får man ellers svar fra de varme lande.

Er der nogen, der kender en tilsvarende ca. regel?
Konkret handler det om en VW Sharan.

Mvh
Georg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-08-04 12:27

sailor99 telepaterede følgende til sin PC:
> Er der nogen, der kender en tilsvarende ca. regel?

Grunden til at de siger ca 60-65 % er, at der skal betales ca. 180 % af
bilen pris unden afgift.
Dermed er afgiften 180 %/(180+100)%= 65 %...

For en varevogn over 2T er afgiften 30 %, så der må man kune sige:
30%/(30+100)%= 20-25%....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-08-04 12:53

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> [...]
> Dermed er afgiften 180 %/(180+100)%= 65 %...
>
> For en varevogn over 2T er afgiften 30 %, så der må man kune sige:

Hvis den er over 2T skal man lige have i mente hvis der er indregistrerret
første gang (i danmark?) efter 1997 så kommer der en ekstra straffeafgift
oveni vægtafgiften på 5k/årligt hvis den anvendes privat.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-04 13:46

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
> første gang (i danmark?) efter 1997 så kommer der en ekstra straffeafgift
> oveni vægtafgiften på 5k/årligt hvis den anvendes privat.

Betyder det så at afgiften på fx. en Toyota Hi-Ace fra 1990 importeret fra
Tyskland vil være 30 % og der ikke vil være nogen strafafgift ?

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-08-04 14:25

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> Betyder det så at afgiften på fx. en Toyota Hi-Ace fra 1990 importeret fra
> Tyskland vil være 30 % og der ikke vil være nogen strafafgift ?

Det ved jeg faktisk ikke med sikkerhed, der står ikke specifikt det skal
være i danmark. Så jeg vil næsten antage den bare skal have været på plader
før 1997:
http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/vaegtafgift.asp

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : TGD

Dato : 23-08-04 15:10

<KLIP>

> Betyder det så at afgiften på fx. en Toyota Hi-Ace fra 1990 importeret fra
> Tyskland vil være 30 % og der ikke vil være nogen strafafgift ?

Ja hvis den er indreg. før skæringsdatoen, det er ligemeget i hvilket land.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 12:40

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote in message
> [...]
> Told & Skat skriver på hjemmesiden, at tommelfingerreglen er, at der skal
> betales 60-63% af handelsværdien i DK i reg.afg. på en importeret

Egentlig ganske tankevækkende at man fra ovenstående kan udlede at bilerne i
f.eks Tyskland kun koster 37-40% af en dansk bil

Du skal udfylde en blanket fra T&S så skal de noik fortælle dig hvor meget
du skal bløde

--
Tom

Fra : sailor99

Dato : 23-08-04 15:38

Hej igen!

Tak for svarene, men er skæringsdatoen 01.07.97 eller 01.07.98??? Jeg mente
faktisk, at det var 98, men er nu kommet i tvivl.

Mvh
Georg

Fra : Diesell

Dato : 23-08-04 15:52

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen!
>
> Tak for svarene, men er skæringsdatoen 01.07.97 eller 01.07.98??? Jeg
mente
> faktisk, at det var 98, men er nu kommet i tvivl.

98

Jesper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-08-04 16:35

"Diesell" <jensn@jubiimail.dk> wrote in message
> "sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> mente
>
> 98

FDM siger ellers 1. juli 1997

Fra : Diesell

Dato : 23-08-04 17:17

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:412a0eb3$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> FDM siger ellers 1. juli 1997
>
> http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/vaegtafgift.asp

Prøv lige at læse dit link igen

Datoen du refererer til et vægtafgift/ejerafgift, der skiftede 1. juli 1997.
Misundelsesafgiften skiller ved 2. juli 1998.

FDM:
Varebiler og mindre lastbiler
Varebiler betaler afgift efter totalvægten. For dieselbiler opkræves
tillægsafgift. Den er inkluderet i skemaet nedenfor. Anvendes varebiler
privat opkræves desuden en tillægsafgift, hvis bilen er indregistreret efter
d. 2. juni 1998.
Jesper

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-08-04 21:37

"Diesell" <jensn@jubiimail.dk> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:412a0eb3$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Prøv lige at læse dit link igen

Bah
Tæller det at det var sidst på dagen lige inden der kom mad på bordet?! :)

--
/Dennis
Pug 106GTI