Hvor finder jeg en Investor?
Fra : Karsten K

Dato : 02-09-04 20:59

Hej NG.

Vi er 2 der har gang i flere projekter. Vi overvejer, at få en investor med
i nogle af projekterne. Er der nogen der kender nogle gode steder at lede
efter investorer?
Kan det anbefales at få investorer med?

Karsten K

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-09-04 20:25

Karsten K wrote:

> [...]
> i nogle af projekterne. Er der nogen der kender nogle gode steder at lede

Kan du ikke forælle hvad i laver? Svaret afhænger jo af hvad i laver...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Karsten K

Dato : 05-09-04 20:01

Vi laver e-handels løsninger. Vi opretter flere netbutikker, og får dem kørt
igang. Når vi har, f.eks 4 butikker med værktøj, vvs materiale, osv. Så
laver vi en fælles indgang til butikkerne. Vi holder butikkerne adskilte, så
er edt lettere, at fjerne enkelte butikker, eller evt kun sælge noget af
butikken.

Derudover arbejder vi på at få distributionen af flere nye varer, samtidig
med vi er ved, at starte produktion op i Thailand.
Det er mange projekter, og er ved at blive lidt for stort. Så med en
investor, vil vil det give lidt ro og muligheden for at ansætte kvalicerede
folk.

Med venlig hilsen
KK

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-09-04 21:01

Karsten K wrote:
-snip-
> [...]
> Det er mange projekter, og er ved at blive lidt for stort. Så med en
> investor, vil vil det give lidt ro og muligheden for at ansætte kvalicerede
-snip-

Måske skulle i hellere søge en partner der vil investere tid i projektet
og som har forstand på e-handel/distribution/produktion og derved
aflaste jer? Så kan i dele opgaverne ud og på den måde vokse og få ro,
hver især? Du laver bare en/flere annoncer der efterspørger ham i har
brug for og bedømmer de indkomne svar + samtaler med dem, ligesom ifb.
med jobannoncer... Dernæst aftaler i salær som er resultatorienteret,
måske provisionslønnet og evt. på tidsbestemt/ikke-tidsbestemt kontrakt?

Jeg syntes det lyder farligt og højrisiko-fyldt for en investor at kaste
penge i, men det er måske bare mig og det kan da godt være at de nærmere
detaljer i projektet, kan stille en investor en fortjeneste i udsigt...

Prøv at søge efter "venture kapital" på google og se om der er noget...

mvh.
Martin Jørgensen