Summesummarum og omsætning
Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-09-04 11:38

Med frygt for at dette er et Kermit-spørgsmål...

Hvordan ser man omsætning for en enkelt måned i Summasummarum? Er det ikke
muligt at se omsætning for en måned, et kvartal, et halvår osv?

MVH

Thomas Landberg

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 13:27

On Thu, 2 Sep 2004 12:37:38 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>Hvordan ser man omsætning for en enkelt måned i Summasummarum? Er det ikke
>muligt at se omsætning for en måned, et kvartal, et halvår osv?

Hvis du tager udgangspunkt i SummaSummarums standard konto plan, så er
omsætningen den sum som er under konto 1900, nemlig konto
1999-Nettoomsætning.

Du kan på kontoplanen se indeværende års omsætning.

Hvis du vil have det specificeret ud på måneder eller andre
datointervaller skal du gå i "rapporter" / "resultat-balance".

Her kan du vælge de intervaller du selv ønsker.

Endelig kan du også under oversigten i venstre side (ctrl+3) udvælge
dig de konti som dækker over omsætningskonti (i standard kontoplanen
er det 2-1999)

mvh
Karsten Madsen
www.alsit.dk
Cert. SummaSummarum forhandler

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-09-04 14:39

> [...]
>
> Endelig kan du også under oversigten i venstre side (ctrl+3) udvælge
> dig de konti som dækker over omsætningskonti (i standard kontoplanen

Tak for svaret, men jeg kan sq et få det til at virke. Hvis jeg f.eks.
vælger "rapporter"/"resultet-balance" så ændrer omsætningstallet sig slet
ikke uanset om jeg vælger en enkelt måned eller hele året. Heller ikke
selvom jeg trykker på "opdater". Det er da mærkeligt. Nogle bud?

MVH

Thomas Landberg

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 15:02

On Thu, 2 Sep 2004 15:38:44 +0200, "Thomas Landberg"
> [...]

>ikke uanset om jeg vælger en enkelt måned eller hele året. Heller ikke
>selvom jeg trykker på "opdater". Det er da mærkeligt. Nogle bud?

Ahem, det lyder underligt...
Er du sikker på at du i kassekladden konterer på de rigtige konti?

Fra : Thomas Landberg

Dato : 05-09-04 09:16

> Ahem, det lyder underligt...
> Er du sikker på at du i kassekladden konterer på de rigtige konti?

Så vidt jeg kan se, så bliver det hele ført ind på de rette konti. Har jeg
ikke ret i, at omsætningen ca. må være det tal som står i øverste linie når
man klikker på "bilag" fratrukket tallet i øverste linie ved "kreditnotaer"?
Dette tal er ca. tre gange så højt som tallet jeg får under "Rapporter" -
"Resultat og balance" - "Nettoomsætning".

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning
Se en masse gode tilbud her: http://www.bokstuning.dk/Tilbud.htm

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 10:50

On Sun, 5 Sep 2004 10:15:31 +0200, "Thomas Landberg"

> [...]
>Dette tal er ca. tre gange så højt som tallet jeg får under "Rapporter" -
>"Resultat og balance" - "Nettoomsætning".

Hmm. Hvis du "kun" bogfører bilagene og ikke det finansmæssige vil du
få en forskel. I SummaSummarum skal hvert bilag bogføres to gange. 1.
Det bilagsmæssige (så du får styr over dine debitores betalinger) og
2. det financielle, hvor du bogfører bilagene (og andet) ind i
bank/kasse osv. Hvor de (bilagene) også føres ind på de rigtige konti
i kontoplanen. Mit gæt er at du ikke har fået gjort 2'eren.

Kig engang i manualen s. 19-21 (Simple posteringer) og 39-43
(Fakturering)

mvh
Karsten Madsen