Udenlandsk betaling - Clearing code ?
Fra : Johnt

Dato : 01-09-04 16:45

Hej

Jeg er ved at oprette en udenlandsk betaling i min netbank, men den vil
gerne have en clearing code. Der er mulighed for at vælge imellem en masse
kombinationer af to bogstaver, men hvad skal jeg vælge ?

Betalingen er til Tyskland

Hilsen
Johnt

Fra : Nico de Jong

Dato : 01-09-04 18:26

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne have en clearing code. Der er mulighed for at vælge imellem en masse
> kombinationer af to bogstaver, men hvad skal jeg vælge ?

Nedenstående har jeg klippet fra mit banksystem.
Husk at bede om modtagerens IBAN kontonummer, så er overførslen billigere.

Nico
" Som supplering til SWIFT-adresse eller til modtagerbankens navne- og
adresseoplysninger, kan der benyttes clearingskoder. Clearingskoder
identificerer hvilken afdeling af 'Modtagers Bank' modtagerkonto føres i.

Clearingskoderne kan have følgende opbygning:

AT + 5 tal (Østrig - BLZ)

AU + 6 tal (Australien - BSB)

BL + 8 tal (Tyskland - BLZ)

CC + 1-9 tal (Canada - CPADR)

CH + 6 tal (U.S.A. - CHIPS)

CP + 4 tal (U.S.A. - CHIPS)

ES + 8-9 tal (Spanien)

FW + 9 tal (U.S.A. - Fedw.)

GR + 7 tal (HEBRIC)

HK + 3 tal (Hong Kong)

IE + 6 tal (Irland - NSC)

IN + 11 tal (Indien - IFSC)

IT + 10 tal (Italien )

NZ + 6 tal (New Zealand)

PT + 8 tal (Portugal)

RU + 9 tal (Rusland)

SC + 6 tal (G.B. - CHAPS)

SW + 3-5 tal (Schweiz - BC)

SW + 6 tal (Schweiz - SIC)

ZA + 6 tal (Sydafrika -NCC )

---

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-09-04 19:29

On Wed, 1 Sep 2004 17:45:13 +0200, "Johnt" <listme@listme.dsbl.org>
wrote:

> [...]
>gerne have en clearing code. Der er mulighed for at vælge imellem en masse
>kombinationer af to bogstaver, men hvad skal jeg vælge ?

DE

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-09-04 19:36

On Wed, 01 Sep 2004 20:28:32 +0200, Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>DE
>
>/Knud

Øhm.. men du skal da ikke bruge en clearingskode til Tyskland?

Du har vel angivet et korrekt IBAN-nummer og en BIC(SWIFT)-kode?

/Knud