? ifm. eget firma og honorarer
Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 13:51

Jeg påtænker at starte et hobbyfirma. Der er dog den ting at der ikke
bliver noget varehandel, men jeg vil lave det som faspris og sende en
honorarfaktura til kunderne.

Og er det overhovedet lovligt at basere et firma på honorarer som ikke
er belagt med moms? Gerne links til regler på området.

Fra : MAndersen

Dato : 31-08-04 13:57

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> skrev
i en meddelelse news:e2t8j05nslpldm373iu4ki92pj833i456s@4ax.com...
> [...]
>
> Og er det overhovedet lovligt at basere et firma på honorarer som ikke
> er belagt med moms? Gerne links til regler på området.

Forsikringsmæglere der fakturerer honorar, er uden moms.

Alle andre varer og ydelser, mener jeg er momsbelagt

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 16:39

> [...]
>
> Og er det overhovedet lovligt at basere et firma på honorarer som ikke
> er belagt med moms? Gerne links til regler på området.

Er du ikke momsregistreret (ikke lovkrav om moms fx ved omsætning over
50.000) så behøver du ikke pålægge moms på dine salgsfakturaer - uandet om
det er varer eller tjenesteydelser.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-08-04 18:05

On Tue, 31 Aug 2004 17:38:30 +0200, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

>Er du ikke momsregistreret (ikke lovkrav om moms fx ved omsætning over
>50.000) så behøver du ikke pålægge moms på dine salgsfakturaer - uandet om
>det er varer eller tjenesteydelser.

For at præcisere: "behøver du ikke" i ovenstående skal være "må du
ikke"

/Knud

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-04 18:45

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> For at præcisere: "behøver du ikke" i ovenstående skal være "må du
> ikke"

Takker til Knud for at supplere, hvor min tekst var tvetydig... Rart at man
på en fornuftig måde kan dette. Det er ikke alle steder på nettet, at der
findes en lige god tone

/Michael Sørensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-08-04 19:07

"over" bør også rettes til "under", nu vi er ved detaljerne.

hilsen
Uffe

Fra : René Løweneck

Dato : 01-09-04 07:18

Hej Uffe !

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message

> "over" bør også rettes til "under", nu vi er ved detaljerne.

Ja, detaljer er en herlig ting ))

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS Content Management System
Sådan sparer du tid med din hjemmeside !

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-09-04 12:50

Uffe Kousgaard <oh@no.no> wrote:

> "over" bør også rettes til "under", nu vi er ved detaljerne.
>
> hilsen
> Uffe
.... og man citerer -under- og ikke -over-

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 13:30

Amen.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-09-04 19:27

On Wed, 1 Sep 2004 13:49:41 +0200, no@way.dk (Jens Rasmussen) wrote:

>... og man citerer -under- og ikke -over-
>
>Jens

Jeg sad på mine hænder i mindst 5 minutter for ikke at henvise til
www.usenet.dk

/Knud

--
Berggreen Service