Print/kopiservicekontrakt, pris pr. side ?
Fra : MAndersen

Dato : 30-08-04 13:18

Jeg købte sidste år en kombineret printer, scanner og kopimaskine. Prisen
var 150.000.
Leasing var for dyrt, i forhold til den pris jeg skulle give kontant, da jeg
er momsfri.

Jeg indgik en serviceaftale, med fri toner og andre forbrugsstoffer, samt
udbedring af fejl m.m.
Min pris er 10 øre pr. s/h og 90 øre pr. farve side - alt ekskl. moms.

Mit printbehov er ikke alverden, og jeg har siden 1/12 2003 printet 5000
farvesider og 3000 s/h.
Pr. år bliver det ca. kr. 9.000,-, hvilket vel er dyrt nok. Men hvad betales
der rundt omkring pr. side, som vel er afhængig af antal print.
Priser på printere og kopimaskiner er jo raslet ned.

MAndersen

Fra : PGU

Dato : 30-08-04 14:10

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
> Jeg købte sidste år en kombineret printer, scanner og kopimaskine. Prisen
> var 150.000.

Hvilken multifunktionsprinter koster 150.000 ????

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 14:15

"PGU" <pwrdwnsys@immed.restart.no.iplsrc.b> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilken multifunktionsprinter koster 150.000 ????

I rigtig professionel gør/gjorde det.

Den er garanteret med 4-farvet laser og en rigtig anstændig scanner med
dokumentføder.

Bjørn Jørvad

Fra : MAndersen

Dato : 30-08-04 14:28

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KLIP

> I rigtig professionel gør/gjorde det.
>
> Den er garanteret med 4-farvet laser og en rigtig anstændig scanner med

Jeps, scanner, A3, doublex, 5 skuffer og hurtig scanner. Jeg kunne såmænd
have brugt 50.000 - 75.000 mere, hvis jeg ville have sortering og ekstra
papirskuffer i. Det var den hurtige scanner jeg havde brug for, og der var
intet på markedet der kunne scanne som denne, prisen taget i betragtning.

MAndersen

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 14:32

> [...]

> intet på markedet der kunne scanne som denne, prisen taget i betragtning.

.... og tilsluttet til det lokale netværk via en anstændig Fiery....

Du må have haft et rimeligt reklamematerialebehov...eller have haft besøg af
en dygtig Xerox-partner...

Bjørn Jørvad

Fra : MAndersen

Dato : 30-08-04 14:46

> [...]
>
> ... og tilsluttet til det lokale netværk via en anstændig Fiery....
>
> Du må have haft et rimeligt reklamematerialebehov...eller have haft besøg

Nej, men et voldsomt behov for at kunne scanne kunders dokumenter ind
hurtigt og i god kvalitet.
At jeg så kan lave pænt reklamemateriale i a3 er så en sidegevinst.

MAndersen

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 14:52

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, men et voldsomt behov for at kunne scanne kunders dokumenter ind
> hurtigt og i god kvalitet.

Hastighed og kvalitet koster penge.

> At jeg så kan lave pænt reklamemateriale i a3 er så en sidegevinst.

Der er vel også editeringsmulighed via en pen.

Med et nuværende årsforbrug (kopiafgift) på 9.000,- kr., kommer du så
nogensinde ud af den kontrakt..?

En rimelig 4-farvet laser og en ditto scanner kan vel i dag købes for under
2 års kopiafgift..?

Jeg anvender selv et Epson-system.

Bjørn Jørvad

Fra : MAndersen

Dato : 30-08-04 15:03

> [...]
>
> KLIP

> Hastighed og kvalitet koster penge.

> Der er vel også editeringsmulighed via en pen.

Nej.

> Med et nuværende årsforbrug (kopiafgift) på 9.000,- kr., kommer du så
> nogensinde ud af den kontrakt..?
Jeg har opsagt den pr. 1. dec., alene for at genforhandle.

Problemet er scanneren. Jeg undersøgte markedet, og når jeg scanner i farve
200 dpi, kom de fleste alt for langt ned i scanningshastighed.
Jeg scanner ca. 18 sider i minuttet med denne opløsning. De fleste andre lå
nede på 4 - 8 scan - også prisen taget i betragtning.

> Jeg anvender selv et Epson-system.

Jeg forsøgte intet på Epson.

MAndersen

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 17:29

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej.

O.k.

> Jeg har opsagt den pr. 1. dec., alene for at genforhandle.

Perfekt ... og helt uden protester fra Xerox-partneren..?

> [...]
> Jeg scanner ca. 18 sider i minuttet med denne opløsning. De fleste andre

> nede på 4 - 8 scan - også prisen taget i betragtning.

Når du går efter den hastighed, så koster det (mange) penge.

> Jeg forsøgte intet på Epson.

Jeg anvender en Epson AccuLaser C1000 Color med en 1640SU (inkl..
dokumentføder) og kan naturligvis ikke hamle op med din hastighed.

Den ligger på ca. 4 farve-scan med 300 dpi i minuttet. Prisen for
kombinationen var pænt under 10.000,- kr. (i indkøb).

Jeg er (rimelig) tilfreds, men som gammel RX-mand, må jeg tilstå at skulle
op på ca. 80.000,- kr. for en Epson, der kan matche (og måske endda overgå)
din nuværende Xerox....)

Spændende hvad Xerox-partneren vil tilbyde dig.

Bjørn Jørvad

Fra : MAndersen

Dato : 30-08-04 17:36

> "MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Perfekt ... og helt uden protester fra Xerox-partneren..?

Jeg har intet hørt endnu, og hvis vi ikke kan blive enige, undlader jeg
servicekontrakt.
Jeg er lige "kommet til" at bestille 4 nye farver, som jeg selvfølgelig ikke
har betalt for.

> Spændende hvad Xerox-partneren vil tilbyde dig.

Farve skulle gerne ned i det halve, eller derunder - det må være rimeligt.

MAndersen

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 18:04

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Farve skulle gerne ned i det halve, eller derunder - det må være rimeligt.

Farve/toner-patroner er urimeligt dyre i Danmark.

Jeg skal til eks. give ca. 1.100,- kr. (ekskl.. moms og fragt) for én (1)
farvepatron til Epson´en i *indkøb* i Danmark (der skal jo bruges 3 farve og
1 sort).

For den sorte ligger prisen omkring de 700,- kr.

Jeg køber nu alle mine toner-patroner i Tyskland til under det halve inkl..
fragtomkostninger (forsikret forsendelse).

Ind i mellem er der på tyske E-bay auktion og kan således være heldig at
købe til den halve tyske pris.

Har du prøvet at kigge om du kunne være lige så heldig..?

Bjørn Jørvad

Fra : MAndersen

Dato : 30-08-04 20:17

> [...]
> købe til den halve tyske pris.
>
> Har du prøvet at kigge om du kunne være lige så heldig..?

Det har jeg faktisk ikke. Den tidligere xerox maskine jeg havde, skulle jeg
give kr. 1200 - 1700 for farver, og det ser ud til at jeg skal give det
samme til denne maskine.
Hvis vi ikke kan blive enige om kontrakten, vil jeg kigge mod Tyskland - det
var nok ikke helt ueffen - men mon ikke der er faste priser på xerox verden
over?

Jeg havde for nogle år siden en printserverskade på en xerox maskin. En ny
kostede ca. kr. 1.200.000,- men det lykkedes at finde en brugt i Frankrig
til kr. 800.000. Det er helt åndsvagt, for det er jo kun en alm. pc - blot
står der Xerox inden i.

MAndersen

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 20:28

> [...]

det
> var nok ikke helt ueffen - men mon ikke der er faste priser på xerox

Det skal jeg ikke kunne sige, men her er der nogle stykker, der gør i
sådanne ting:

http://stores.ebay.de/MEGACOLOR-Druckerzubehor-DIREKT_W0QQsspagenameZl2QQtZkm

http://stores.ebay.de/Copiers-Online

Copiers-Online har normalt uhyre meget Xerox-grej.

Du kan jo forsøge med en mail.

Jeg har gjort større og mindre forretninger med begge virksomheder. No
problemo.

> [...]
> til kr. 800.000. Det er helt åndsvagt, for det er jo kun en alm. pc - blot

Det er ikke unormalt at betale meget for blikket og BIOS ....

Bjørn Jørvad

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-08-04 21:49

BJ wrote:
> "MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
-snip-
> Jeg køber nu alle mine toner-patroner i Tyskland til under det halve inkl..
> fragtomkostninger (forsikret forsendelse).

Lyder meget interessant. Kører selv med en Epson-ditto, så har du et link?

Og vedr. Xerox-diskussionen... Jeg tror ikke så meget på deres sælgere
eller produkter længere, efter at de fik en ret hård medfart af vistnok
Jørgen Clausen fra Danfoss og/eller andre meget indflydelsesrige
topledere i DK... Det er for få år siden, fra medie-debatten, at jeg
husker at mange af deres sælgere vistnok er provisionslønnede og deres
kontrakter er lige på grænsen til bondefangeri, fordi det ihvertfald
dengang var svært at slippe ud af dem igen...

Om der er rettet op på denne praksis sidenhen ved jeg dog ikke...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : BJ

Dato : 30-08-04 21:53

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lyder meget interessant. Kører selv med en Epson-ditto, så har du et link?

Øhh, virkede de andre ikke..?

Jeg snupper dem lige et igen:

http://stores.ebay.de/MEGACOLOR-Druckerzubehor-DIREKT_W0QQsspagenameZl2QQtZkm

Han har hele molevitten.

Ellers følg auktioner på tyske E-bay.

Du søger blot på Epson C1000 eller C2000. De er ens i forbrugsstoffer.

Bjørn Jørvad

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-08-04 21:07

BJ wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Øhh, virkede de andre ikke..?

Jo, men jeg blev vel bare skræmt væk fordi du kom med nogle .de-links så
jeg klikkede faktisk slet ikke på dem tidligere og så håbede jeg at
finde et .com-link...

Jeg syntes .com-links er så brugervenlige og specielt fordi teksten er
på engelsk, når firmaet bagved henvender sig til hele EU (og måske mere)

> [...]
>
> Han har hele molevitten.
>
> Ellers følg auktioner på tyske E-bay.
>
> Du søger blot på Epson C1000 eller C2000. De er ens i forbrugsstoffer.

Ok, men det var egentligt en C900 jeg har (af mærket Epson) så jeg tror
bare jeg lige checker tyske e-bay, nu hvor du alligevel har "lokket mig
til det".

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : BJ

Dato : 31-08-04 21:13

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok, men det var egentligt en C900 jeg har (af mærket Epson) så jeg tror
> bare jeg lige checker tyske e-bay, nu hvor du alligevel har "lokket mig
> til det".

Fint, fint.

Jeg tog lige en kigger.

Der er rigeligt.

Om prisen er mere gunstig på dit ønske, ville være helt morsomt at få en
melding om..?

Bjørn Jørvad

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-09-04 20:56

BJ wrote:
> [...]
>
> Jeg tog lige en kigger.
>
> Der er rigeligt.
>
> Om prisen er mere gunstig på dit ønske, ville være helt morsomt at få en

Det har jeg faktisk helt glemt og det er hele 24 timer siden jeg
checkede det, så forventer du virkeligt at jeg kan huske så langt
tilbage?

Spøg til side... Sagen er den, at jeg i dk.videnskab.jura forleden dag
fik tippet om at prøve tonertopup.co.uk og /der/ mener jeg virkeligt at
der er penge at spare, selvom det måske er på bekostning af kvaliteten
og printerens levetid?

Nåh, men jeg havde allerede bestilt (inden du postede dine links) og
netop i dag fik jeg så hentet mine refill-dunke med toner-pulver og jeg
har netop nu fået refillet min gule toner - det tog også kun et par
timer... Men det virker sgu´... Og det er vist *under* halv pris...
Tippet er hermed givet videre.

Men det er ikke "original"-toner, men en "kompatibel" toner, hvad end
det betyder...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : MAndersen

Dato : 30-08-04 14:16

"PGU" <pwrdwnsys@immed.restart.no.iplsrc.b> skrev i en meddelelse

> "MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
Prisen

> Hvilken multifunktionsprinter koster 150.000 ????

Den jeg har købt! Xerox M-24

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 21:01

> [...]
> der rundt omkring pr. side, som vel er afhængig af antal print.
> Priser på printere og kopimaskiner er jo raslet ned.

Jeg "besøger" ofte en maskine til ca. kr. 80.000. På den giver jeg kr. 0,085
for s/h og kr. 0,70 for farve.

Med venlig hilsen

Rune.