Digitale medier og copydan
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 18:19

Jeg har set flere danske netbutikker der sælger brændbare skiver til eks. 25
stk DVD for 100 kr. De har da glemt at de skal indbetale copydan afgift
eller hvad? Der fremgår af copydans hjemmeside at afgiften på en enkelt DVD
er 9,68 kr.

Kan det lade sig gøre at sælge dem til en lav pris, eller er de nævnte
netbutikker for dumme, og venter bare på at blive snuppet?

MVH PerA

Fra : KE

Dato : 26-08-04 20:16

"Allerup" <per[]allerupdata.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan det lade sig gøre at sælge dem til en lav pris, eller er de nævnte
> netbutikker for dumme, og venter bare på at blive snuppet?

Hej Per

Nøglen til succesfuld virksomhed er svær at greje, men måske har flere
butikker fundet ud af at hvis de har et slagtilbud som lokker kunderne til,
kan de sælge andre (højavance) varer. Et godt eksempel derpå er Bilka; deres
gode tilbud på f.eks. øl eller bleer er typisk så langt nede at de er tæt på
at tabe penge på hver stk. men til gengæld kender jeg ikke mange som kun
køber en vare i Bilka

Når det så er sagt kan de jo være at der er måder (lovlige?) at omgå
afgiften på, mon ikke der er andre som svarer.

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 20:55

> [...]

> at tabe penge på hver stk. men til gengæld kender jeg ikke mange som kun

Jeg tror ikke helt det er det samme med netbutikker... her er folk jo tit på
jagt efter en bestemt ting, og shopper ikke så meget...

> Når det så er sagt kan de jo være at der er måder (lovlige?) at omgå
> afgiften på, mon ikke der er andre som svarer.

Men det kan da godt være at de butikker jeg har set selv betaler afgiften...
men så er det sgu surt hvis der er en der kun køber 100 DVD skiver, den blir
dyr for butikken... Hvem ved, men jeg syntes bare det var lidt underligt...

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-08-04 20:58

"Allerup" skrev:
> Kan det lade sig gøre at sælge dem til en lav pris,

Ja, hvis det ikke er danske netbutikker.

Hvis deres forretning ligger i Sverige eller Tyskland, så kan de sælge uden
afgift. Udenlandske butikker kan godt have et .dk domæne.

--
Mvh, Lars

Seneste nyt om KiSS DP-558: www.recordere.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 09:04

Hvad afgør nationaliteten af en netbutik?

*.dk domæne?
serverens placering?
domæne-ejerens adresse?
domæne-ejerens nationalitet?
virksomhedens adresse?

Man kan mig bekendt kun have et dk domæne, hvis man har en dansk
adresse.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 27-08-04 10:17

"Uffe Kousgaard" skrev:
> Hvad afgør nationaliteten af en netbutik?

Det land hvor virksomheden er registeret.

> Man kan mig bekendt kun have et dk
> domæne, hvis man har en dansk adresse.

Her er nogle eksempler på det modsatte:

www.nierle.dk
www.citti.dk
http://www.billigmedien.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 12:26

> Her er nogle eksempler på det modsatte:
>
> www.nierle.dk
> www.citti.dk
> http://www.billigmedien.dk

Ja, ligesom danskere også kan få side rmed fx .com eller andre udenlandske /
internationale domæner