Erfaring omkring Google Adwords
Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-08-04 18:05

Er der nogen her der benytter Google Adwords?

Hvis ja, er I så tilfredse?

Jeg spørger fordi jeg bliver bonnet for pænt mange klik, og hvis folk
klikker så må de vel være interesseret i produktet, men jeg syntes
alligevel ikke at ordretilgangen tilnærmelsesvis kan måle sig med
antallet af klik.

/Knud

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-08-04 21:05

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> klikker så må de vel være interesseret i produktet, men jeg syntes
> alligevel ikke at ordretilgangen tilnærmelsesvis kan måle sig med

Jeg kender ikke selv til det, men overvejer at prøve det fordi jeg har
læst en anbefaling af det... Hvad koster det ca. pr. klik?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-08-04 22:09

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Jeg kender ikke selv til det, men overvejer at prøve det fordi jeg har
> læst en anbefaling af det... Hvad koster det ca. pr. klik?

Det afhænger fuldstændig af hvor populært dit søgeord er, hvor meget du vil
give for et klik og hvilken placering du ønsker i visningen.

Fra : Tommy

Dato : 26-08-04 21:56

> Hvis ja, er I så tilfredse?
Jeg var tilfreds i starten, var med næsten fra begyndelsen - men det
begyndte at svinge meget og knibe med at få en positiv ROI.

Indsæt evt. et ref-kode så du kan se om bestillingerne er fra kunder som
Google har sendt.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-08-04 22:15

"Tommy" <news@wexo.unvalid> skrev i en meddelelse

> Indsæt evt. et ref-kode så du kan se om bestillingerne er fra kunder som
> Google har sendt.

Det lyder spændende
Hvordan har du lavet den ref-kode? Man kan vel ikke afgøre om bestillingen
kommer fra en almindelig Google-søgning eller Google Adwords?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-08-04 00:53

> Det lyder spændende
> Hvordan har du lavet den ref-kode? Man kan vel ikke afgøre om bestillingen
> kommer fra en almindelig Google-søgning eller Google Adwords?

Jo, det kan du godt. I AdWords programmet kan du angive en specifik URI,
f.eks. et dybt link til et bestemt produkt. En URI med reference kunne
f.eks. være http://www.domain.dk/refer.aspx?ref=google. Filen refer.aspx kan
så også gemme en cookie på brugerens PC i f.eks. 30 dage, så du op til 30
dage efter kan se, at kunden oprindeligt blev sendt til dig fra Google
AdWords. Du kan så også lave en robots.txt fil som sikrer, at ingen
søgemaskiner indekserer refer.aspx filen.

Hvordan du mere præcist skal kreere dit referral system skal jeg ikke svare
på her, men vil henvise dig til en af følgende nyhedsgrupper:

dk.edb.programmering.dotnet
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Eller hvis du vil have et færdigt system, kan du kikke på følgende links:

<http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Affiliate_Programs/ind
ex.html>
<http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Affiliate_Programs/index
..html>

Held og lykke

--
Mvh. Jesper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-08-04 08:04

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo, det kan du godt. I AdWords programmet kan du angive en specifik URI,
> f.eks. et dybt link til et bestemt produkt. En URI med reference kunne
> f.eks. være http://www.domain.dk/refer.aspx?ref=google.

Ja, selvfølgelig.
Jeg havde ikke tænkt på at man bare kunne smide en ekstra parameter på URLen
i AdWords programmet

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-08-04 22:06

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der benytter Google Adwords?

Ja, jeg har benyttet det i mindst 1 år.

> Hvis ja, er I så tilfredse?

Jeg er godt tilfreds.
Det er begrænset hvad det koster og mine ord er så specifikke at jeg ligger
i top med de fleste (giver også en billig pris pr. klik).
Jeg syntes det er rigtig godt at man kun betaler pr. klik og ikke pr.
visning, som man gør mange andre steder. Også skønt at man hele tiden kan
rette og optimere på sin kampagne så den er så effektiv som mulig.

> [...]
> klikker så må de vel være interesseret i produktet, men jeg syntes
> alligevel ikke at ordretilgangen tilnærmelsesvis kan måle sig med

Det kunne evt. være tegn på at du har valgt for brede søgeord, så du får
besøgende der søger noget helt andet.
Hvis du sælger f.eks. tennissko, får du alt for mange klik der ikke fører
til salg, hvis du vælger søgeordet "sko". Du bør naturligvis vælge søgeord
som "tennissko" og "sportssko".

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-08-04 19:03

On Thu, 26 Aug 2004 23:05:39 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

> [...]
>til salg, hvis du vælger søgeordet "sko". Du bør naturligvis vælge søgeord

Jeg har valgt produktnavnet som søgeord så det kan nok ikke være
smallere, men det er lidt surt at betale et par hundrede om ugen uden
noget nævneværdigt i ordrebogen.
Jeg kan da håbe at folk har downloadet trialversionen og at de så
registrerer senere, men da jeg har brugt det et års tid, så skulle det
jo kunne mærkes nu...

/Knud

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-08-04 20:30

Knud Berggreen wrote:

> Jeg har valgt produktnavnet som søgeord så det kan nok ikke være
> smallere, men det er lidt surt at betale et par hundrede om ugen uden
> noget nævneværdigt i ordrebogen.

Så får du jo også alle dem, som bare vil vide noget om produkterne,
have support til dem o.s.v.

Jeg ved ikke, om du er i konkurrence eller har eksklusivret på at
sælge programmerne i Europa, men hvis du er i konkurrence, bør din
annoncetekst nok være noget med "Køb produktet her - billigere end alle
andre steder". Du får sikkert færre klik - men større salgsrate.

- Og hvis du har eksklusivret, er det ikke sikkert annoncerne gør
noget fra eller til.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 28-08-04 09:56

On Fri, 27 Aug 2004 21:30:17 +0200, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> Så får du jo også alle dem, som bare vil vide noget om produkterne,
>have support til dem o.s.v.

Hm, det er selvfølgelig rigtigt. Jeg havde ikke lige tænkt det sådan.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Britt Malka

Dato : 29-08-04 21:13

Goddag Knud Berggreen

Den Thu, 26 Aug 2004 19:05:24 +0200 skrev Knud Berggreen
<knud@berggreen-dk.invalid>:

>Er der nogen her der benytter Google Adwords?

Har gjort.

>Hvis ja, er I så tilfredse?

Nej.

Jeg får mere ud af at sætte et link i min underskrft her på news.

Desuden afviser Google adwords på underlige grundlag.

For os var det en underskudsforretning at bruge Google.
--
Britt Malka
Køb SummaSummarum og få "Bogføring på pc med SummaSummarum" gratis.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-08-04 17:59

On Sun, 29 Aug 2004 22:13:29 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote:

>For os var det en underskudsforretning at bruge Google.

Det er også den opfattelse jeg er ved at få...
Det var derfor jeg spurgte, men jeg tænkte at jeg måske kunne gøre
noget for at optimere min annoncering. Det lader dog ikke til det.

/Knud

Fra : Kristian R. Hansen

Dato : 02-09-04 09:51

Jeg har prøvet det, men uden nogen mærkbar effekt.

Har brugt temmelig lang tid på at sætte flere "kampagner" op - og er også
blevet bon'et for temmelig mange penge uden effekt.

Kristian Hansen