Teknisk problem med kasseapparat
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 25-08-04 18:45

Jeg har et Sharp XE-A101 kasseapparat i min butik, og på trods af dets meget
basale funktioner fik jeg alligevel et problem i dag der endte med at
eskalere ud af kontrol så jeg måtte lukke før tiden af frygt for at der
skulle gå helt koks i skidtet.

Det startede med at der var slået 7 kroner for meget ind på kasseapparatet.
Dem ville jeg jo så trække fra igen, og eftersom dyret ikke har en
refusionsknap konsulterede jeg den medfølgende (engelske + tyske)
brugsanvisning. Jeg er også ret overbevist om at jeg har fulgt
anvisningerne - i hvert fald efter bedste evne (som måske i dette tilfælde
så har vist sig ikke at være særlig god). Men faktum er at da jeg lukkede
var de 7 kroner blevet til 192 kroner der skulle trækkes fra - fordi skidtet
havde lagt til hver gang det skulle trække fra.

Hjæææælp!

Er der nogen der har samme kasseapparat og kan forklare mig hvordan hulen
jeg instiller negativfunktionen i den, så jeg kan trække fra - og give penge
tilbage ved bytte (som jo nok også bliver aktuelt engang).

Alternativt overvejer jeg at sende en tredjemand ned til forhandleren hvor
apparatet er købt (Zap-in) i morgen, hvor jeg desværre tilbringer min
lukkedag i en bogbus og ikke selv kan tage afsted - og så få dem til at
tegne og fortælle så jeg kan fatte det.

Mvh Tina - ret så desperat
--
www.1001kat.dk
- kom og besøg os i Randers

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-08-04 19:37

Tina Susanne Johansson wrote:
-snip-
> [...]
> apparatet er købt (Zap-in) i morgen, hvor jeg desværre tilbringer min
> lukkedag i en bogbus og ikke selv kan tage afsted - og så få dem til at

Hvad med bare at ringe ind til forhandleren og bede ham forklare dig det
over telefonen?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Bj@rne

Dato : 01-09-04 23:11

> [...]

> apparatet er købt (Zap-in) i morgen, hvor jeg desværre tilbringer min
> lukkedag i en bogbus og ikke selv kan tage afsted - og så få dem til at

Jeg har et magen til SÅDAN ET MØGAPPARAT!!!! MEN hvis du opdager fejlen
inden du trykker på totalknappen tager du skydeknappen og flytter til
det der 8 tal som ligge.............. nej jeg ved det sgu ikke. Kan du
stadig få den byttet så gør det.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-09-04 20:28

Bj@rne skrev i en meddelelse...

> [...]
> inden du trykker på totalknappen tager du skydeknappen og flytter til
> det der 8 tal som ligge.............. nej jeg ved det sgu ikke. Kan du

Det er skam også stærkt med i overvejelserne - det og så at sælge det til
højeste bud.

Men om ikke andet kan jeg finde ud af det der som du forsøger at forklare -
tror jeg nok. Det virker også efter man har trykket på totalknappen. Men jeg
har stadig ikke fået en plausibel forklaring på hvordan jeg skal få det ind
i kasseapparatet den dag den første kunde står der med en returvare. Så jeg
tror at dyrets dage er talte - i hvert fald i min butik

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- kom og besøg os i Randers