Fluesmækker
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 24-08-04 20:28

Håber der sidder nogle kyndige mennesker herinde der kan svare på mit
spørgsmål, ellers kan min egen bank forhåbentlig i morgen.

Jeg har efterhånden læst mig frem til at man skal igennem banken for at få
en fluesmækker til modtagelse af betalingskort.

Men hvordan ser økonomien ud i sådan en aftale? Hvor mange penge skal der
lægges på bordet indledningsvis for smækker, notaer m.m. Jeg er godt klar
over at der er et gebyr på ca. 2 kroner (mener jeg det var) pr. nota, men
det vil ikke betyde så meget, da fluesmækkeren mest skal bruges som
nødløsning til de enkelte kunder der ikke har kontanter med. Forhåbentlig
stiger omsætningen snart så jeg får brug for en rigtig terminal.

Men indtil videre er det en fluesmækker der er aktuel - så hvordan fungerer
det? Hvem skal man have fat i, hvor, og for hvor meget?

Jeg tillader mig på forhånd at dukke mig for regnen af svar, om at jeg ikke
burde drive virksomhed, når virksomheden ikke har råd til en "ordentlig"
aftale med PBS - både fysisk og webshop-mæssigt

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- kom og besøg os i Randers

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-08-04 09:15

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:412b96ab$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har efterhånden læst mig frem til at man skal igennem banken for at få
> en fluesmækker til modtagelse af betalingskort.

Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål om priser, men vil lige give en
kommentar alligevel.
Du skal lige være klar over at "fluesmækkere" ikke må anvendes til
almindelige Dankort betalinger fra 1. januar 2005, kun som backup for en
"rigtig" løsning.
Du bør nok lige overveje om det det nu også er smart og billigt at købe en
"fluesmækker" når du alligevel snart bliver tvunget til at købe en terminal.
Fra "Spørgsmål og svar" på www.dankort.dk

<SNIP>
Kravet om dækningsgaranti bortfalder for fluesmækkere den 1. januar 2005, og
fluesmækkeren må fra den 1. januar 2006 ikke bruges til almindelig
modtagelse af Dankort. I tilfælde af nedbrud kan fluesmækkere bruges som
backup. Derfor er det nødvendigt for forretningen at anskaffe sig en
terminal.
<SNIP>

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 25-08-04 09:28

Allan Soerensen skrev i en meddelelse...

> [...]
> Du bør nok lige overveje om det det nu også er smart og billigt at købe en
> "fluesmækker" når du alligevel snart bliver tvunget til at købe en

Det er jeg godt klar over. Fluesmækkeren skulle også kun være en midlertidig
løsning. Når vi når 1. januar er der alligevel kun to muligheder for min
forretning: Enten er jeg kommet rigtigt godt i gang, eller også er jeg i
gang med ophørsudsalget

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- kom og besøg os i Randers

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 09:47

Hej Allan (og Tina),

jeg kender ikke selv til sagen, men går ud fra, at du (Allan) har lavet en
tyrkfejl.

Du skriver 1. januar 2005, men i din indklippede artikle er datoen 1. januar
2006. Jeg har intet andet at have det i, end at jeg studsede over det, da
jeg læste indlægget.

Michael Sørensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-08-04 09:59

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:412c520b$0$13803$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
januar
> 2006. Jeg har intet andet at have det i, end at jeg studsede over det, da

Du har ret. Jeg tastede forkert, det er 1. januar 2006
Under alle omstændigheder ville jeg selv overveje det en ekstra gang inden
jeg investerede i en "fluesmækker", der kun kan anvendes i 1 år og et par
mdr.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-08-04 19:10

Jeg ved ikke hvad en fluesmækker koster, men umiddelbart vil jeg skyde
på ca. 500,- inkl. prægeplade.
Men hvorfor spørger du ikke din bank?

/Knud

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-08-04 19:25

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor spørger du ikke din bank?

Fordi *jeg* ikke har noget at bruge en "fluesmækker" til

Fra : Brian Knudsen

Dato : 26-08-04 15:24

evt. tage en snak med dem her:
http://www.terminalborsen.dk/
de har terminaler, og hvis dit regnskabssystem eller kasse system har
software til at koble terminalen direkte til kan du spare en masse ekstra i
forhold til papir, blæk og terminal printer.. samt tid i forhold til kunden

/Brian Knudsen

ps. mener at jeg skaffede en terminal igennem terminal børsen for en ven til
ca 3k eks moms.. og det er jo ikke dyrt.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-08-04 18:01

On Wed, 25 Aug 2004 20:25:21 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

>Fordi *jeg* ikke har noget at bruge en "fluesmækker" til

Det er jo også rettet mod Tina som stillede spørgsmålet. At jeg
fortsætter tråden betyder ikke nødvendigvis at det er den foregående
skribent jeg svarer.

Brian svarer jo også i forlængelse af mit, med noget som jeg slet ikke
har brug for.

Sådan virker Usenet

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Leonard

Dato : 26-08-04 18:31

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Det er jo også rettet mod Tina som stillede spørgsmålet. At jeg
>fortsætter tråden betyder ikke nødvendigvis at det er den foregående
>skribent jeg svarer.

Ligesom det er god skik at quote og svare under det der svares på, så
er det ogsågod skik at man netop svarer den man svarer og ikke en
anden i tråden.
Det gør det mere overskueligt, når man viser trådene senere.

>Brian svarer jo også i forlængelse af mit, med noget som jeg slet ikke
>har brug for.

At andre laver samme fejl som dig gør ikke din fejl mindre.

>Sådan virker Usenet

Næh, ikke hos mig ...
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : A.

Dato : 15-09-04 19:33

Susanne: Prøv at spørge din bank. Jeg er i samme situation som du (bortset
fra at jeg ikke har tænkt mig at gå konkurs..)
Jeg spurgte Amagerbanken. De opretter en erhvervskonto til dig når nu har
fået dit cvr-nummer. De leverer også fluesmækker til ca. 500 kr. incl.
prægeplade.

Jeg var lidt ærgerlig over at jeg skulle vente på at få cvr før de ville
oprette en erhvervskonto, fordi behandlingstiden pt. er lang i Erhvervs-og
Selskabsstyrelsen. Og hvad gør f.eks. en forening, som ikke er i E/h ? Kan
de så ikke modtage dankort ?

Jeg har set mange billige terminaler og fluesmækkere i Den Blå Avis, men ved
ikke hvordan man får en prægeplade, respektive får programmeret den brugte
terminal til at virke til ens firma.

Kan man modtage Dankort uden at have CVR ?

Peter

---

Fra : Knud Berggreen

Dato : 18-09-04 10:02

On Wed, 15 Sep 2004 20:32:35 +0200, "A."
<pstromingenspamtilmigtak@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Selskabsstyrelsen. Og hvad gør f.eks. en forening, som ikke er i E/h ? Kan

Jeg tror faktisk godt at man kan få tildelt et nummer ved at ringe til
Told+Skat eller E+S. Det har man da i hvert fald kunnet før. Det er jo
ikke hensigten, at man nogle bureaukratiske forsinkelser skal afholde
en for at komme i gang med virksomheden.

>Jeg har set mange billige terminaler og fluesmækkere i Den Blå Avis, men ved
>ikke hvordan man får en prægeplade, respektive får programmeret den brugte
>terminal til at virke til ens firma.

Prægeplade til en fluesmækker bestilles også hos PBS via banken.
Omprogrammering foretages af terminalleverandøren - også på brugte
terminaler, men igen skal du have lavet noget papirarbejde sammen med
banken.

>Kan man modtage Dankort uden at have CVR ?

Godt spørgsmål, men jeg ved at der er supermarkeder ovre i Malmø
(Sverige) som modtager Dankort, og de kan vel næppe have et dansk
CVR-nummer...?

/Knud