Problemer med indlæsning af sikkerhedskopi~
Fra : Soeren

Dato : 22-08-04 10:36

Jeg har et alvorligt problem med Summa Summarum. Jeg får at vide, at
sikkerhedskopien er defekt, selv om det bestemt ikke burde være tilfældet.

Jeg tror, det skyldes, at jeg nu kører programmet på en anden maskine, og at
jeg derfor ikke kan placere Summa Summarum i samme katalog som den
installation, sikkerhedskopierne er oprettet i (maskinen har ikke noget D:
drev).

Der er tale om Summa 1.1. Summa 2 vil slet ikke acceptere sikkerhedskopien,
så jeg har været nødt til at overføre det gamle program også.

Hvis nogen ved, hvordan man kommer ud over dette problem, hører jeg meget
gerne fra jer.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Nicolai Lang

Dato : 22-08-04 11:59

On Sun, 22 Aug 2004 11:36:17 +0200, "Soeren" <nospam@nospam.com>
wrote:

> [...]
>jeg derfor ikke kan placere Summa Summarum i samme katalog som den
>installation, sikkerhedskopierne er oprettet i (maskinen har ikke noget D:

Du kan lave et D: drev.

I CMD / DOS skriv:

mkdir C:\Ddrev

subst D: C:\Ddrev

Nu vil dit D: drev svare til kataloget C:\Ddrev

Så hvis det er problemet vil det løse det.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Soeren

Dato : 22-08-04 11:41

Hej Nicolai,

Tak for dit svar. Mit problem er to ting 1) jeg har allerede et D: drev i
form af mit CD drev og 2) regnskaberne for 2000 og 2001 stammer fra en helt
3. installation, som jeg ikke kan huske stien på. Så det vil bestemt være at
foretrække, hvis jeg fandt ud af, om Summa opsætningen kan fikses.

Men tak for dit forsøg

Fra : Nicolai Lang

Dato : 22-08-04 14:28

On Sun, 22 Aug 2004 12:41:20 +0200, "Soeren" <nospam@nospam.com>
wrote:

Hej Søren,

> [...]
>3. installation, som jeg ikke kan huske stien på. Så det vil bestemt være at
>foretrække, hvis jeg fandt ud af, om Summa opsætningen kan fikses.

Ja okay - men CD Rom drevets bogstav kan vel ændres?

Anyway, jeg ville nok - i dit tilfælde - skrive til programmets
forfatter og bede om hjælp.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Soeren

Dato : 22-08-04 18:51

Måske kan man ændre CD ROM drevets betegnelse i BIOS opsætningen. Det er
værd at kigge nærmere på.

Tusind tak for hjælpen.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 22-08-04 22:35

On Sun, 22 Aug 2004 19:50:59 +0200, "Soeren" <nospam@nospam.com>
wrote:

>Måske kan man ændre CD ROM drevets betegnelse i BIOS opsætningen. Det er
>værd at kigge nærmere på.

Hvis det er Windows NT, 2000 eller XP så skal du ind i sytemets
diskhåndtering i den opstartede Windows.

Hvis det er 95/98/ME så er det i Autoexec.bat svjh.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ralph

Dato : 22-08-04 14:17

"Soeren" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg derfor ikke kan placere Summa Summarum i samme katalog som den
> installation, sikkerhedskopierne er oprettet i (maskinen har ikke noget D:

Jeg har haft samme problem, dog med et andet program (som jeg selv har
(fået) lavet) der var jeg nødt til at lave et lille hjælpeprogram som kunne
pakke sikkerhedskopien ud manuelt. Mon ikke Summas skaber har et lign.
program, evt. din revisor, jeg tvivler på at han flytter rundt på sit
program alt efter hvilken kunde han skal hjælpe.

--
venligst
Ralph

Fra : Soeren

Dato : 22-08-04 18:50

Hej Ralph,

Du har fuldstændig ret i dit hint mht. revisioren. Det vil jeg kigge nærmere
på.

Det er ikke mit eget regnskab, men derimod en af mine venners. Måske hans
revisor ved noget.

Fra : Soeren

Dato : 22-08-04 18:51

Jeg glemte iøvrigt: Tusind tak for hjælpen.