Firma Logo
Fra : Martin Helsted

Dato : 21-08-04 08:39

Hej Gp

Jeg har ført spurgt i denne gruppe, og der var nogen der havde nogle gode
ider til et firmahavn og nogle gode slogans.

jeg fandt dog aldrig helt et jeg syntes var 100% så håber der er nogen der
er med på at hjælpe mig lidt

Jeg vil gerne belønne den der kommer med det firmanavn og design, som jeg
ender med at bruge, og det samme med det/de slogan jeg ender med at bruge.

Jeg har selv en ide om at mit firma skulle hedde noget i retningen af
Helsted EL. men er selfølgelig åben for nye forslag.

Lidt informationer om placering

By = Sakskøbing
Område = Kalø
Mit Navn= Martin Helsted

Mvh

Martin

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-08-04 11:15

Martin Helsted wrote:

> Jeg har selv en ide om at mit firma skulle hedde noget i retningen af
> Helsted EL. men er selfølgelig åben for nye forslag.

Er det ikke nærmest en regel, at elektrikere skal bruge bogstaverne
"el", når de indgår i ejerens eller byens navn? - Altså "hELsted" eller
noget i den retning.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : alexbo

Dato : 21-08-04 12:39

"Martin Helsted" skrev

> Mit Navn= Martin Helsted

Helsted Elsted
Elstedet Helsted
Helsted det bedste Elsted
MH ELservice Alting i Elting

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Helsted

Dato : 21-08-04 14:31

der er mange gode forslag, så langt havde jeg slet ikke tænkt.. kom endelig
med flere Tak

det skal være noget der er kort og fanger,

logo skal udtrykke professionalitet og kvalitet.

mvh

martin

Fra : alexbo

Dato : 22-08-04 13:17

"Martin Helsted" skrev

> logo skal udtrykke professionalitet og kvalitet.

Joh, det lyder rigtigt, men kan du give et eksempel på det,
det er jo ikke navnet der skaber manden, men omvendt.

Nordisk NOVO, lyder jo sundt og godt, men det gjorde Nordisk Fjer jo også.
Danfos lyder ikke af noget særligt, men vi ved bedre.
Ærlige Joe's brugtbilhandel lyder godt, men vi ved bedre.

Vælg et navn der identiciferer dig, og giver lidt plads til siderne hvis
firmaet udvikler sig anderledes end du havde beregnet.

Her i NG'en har en fyr fra hjemmesiden "din tryghed" givet såkaldte gode
råd, for mig lyder en sådan side som "ærlige Joe"
Kom trygt til mig, så skal jeg hjælpe dig af med dine penge.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-04 11:02

alexbo wrote:
> "Martin Helsted" skrev

> Helsted Elsted
> Elstedet Helsted
> Helsted det bedste Elsted
> MH ELservice Alting i Elting

Eller: hELstedet (ikke at forveksle med helvede, "hell-stedet")

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-08-04 17:50

In news:cg7f7a$1488$1@news.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@post.cybercity.dk> foreslog:

> Elstedet Helsted

Godt bud, og med E, som begyndelsesbogstav, kommer Martin ikke til at
ligge sidst, på de gule sider..
Jeg vil dog anbefale en bindestreg, placeret således: EL-stedet, eller
El-stedet
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Knud Berggreen

Dato : 23-08-04 21:10

On Sat, 21 Aug 2004 09:38:37 +0200, "Martin Helsted"
<maan07XX@XXceus.dk> wrote:

>Jeg vil gerne belønne den der kommer med det firmanavn og design, som jeg
>ender med at bruge, og det samme med det/de slogan jeg ender med at bruge.

Nu er der blevet offentliggjort et par gode forslag her i gruppen, men
idet de er offentliggjort her, mon så ikke det kan være problematisk
at få det registreret som varemærke?

Jeg er ikke bekendt med reglerne for registrering, men det foresvæver
mig at patentansøgninger bliver afvist hvis idéen er offentlig
beskrevet inden pantentet er givet.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-08-04 08:35

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu er der blevet offentliggjort et par gode forslag her i gruppen, men
> idet de er offentliggjort her, mon så ikke det kan være problematisk
> at få det registreret som varemærke?

Det er ikke noget problem.
Faktisk kan man også opnå mærkevareretigheder blot ved at begynde at anvende
varemærket, hvis man samtidig kan bevise at man har anvendt det først.

> Jeg er ikke bekendt med reglerne for registrering, men det foresvæver
> mig at patentansøgninger bliver afvist hvis idéen er offentlig
> beskrevet inden pantentet er givet.

Sådan er det ikke med varemærker.

Fra : H.S.

Dato : 24-08-04 12:10

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

Her er en god side, om hvordan du laver et logo i fotoshop:

http://www.pegaweb.com/tutorials/company-logo-design/company-logo-design.htm

Har selv brugt det og blev ret godt tilfreds med resultatet.

Fra : Søren Neubert

Dato : 24-08-04 08:47

Hvad med et slogan.

"Søger du et ELsted, så ring til Helsted."

Fra : Martin Helsted

Dato : 24-08-04 20:34

Hej

det er rigtig lækkert med en masse forlsag og problem stillinger

hvad hvis man bytter søger ud med mangler, er det helt tosset, ellers syntes
jeg det er rigtig godt.

mvh

martin