Køb af inventar
Fra : KJ

Dato : 18-08-04 11:23

Hej

Jeg trænger virkelig til et bedre skrivebord og kontorstol, men hvordan er
det nu det er med afskrivning...

Hvis nu jeg køber et bord til 6000 og en stol til 2000, hvad så med
afskrivning? Kan jeg straksafskrive, er det en bestemt procentsats om året
eller?

Med pc-udstyr kan jeg straksafskrive køb under et eller andet fast beløb
(omkring 10.000 er det vist). Er der nogle tilsvarende beløbsgrænser man
skal være opmærksom på med inventar?

På forhånd tak

- Klaus

Fra : Kai Jensen

Dato : 18-08-04 12:23

Grænsen i 2004 er kr. 10.800 uden moms.

Alt hvad du køber ind til virksomheden kan straksafskrives hvis beløbet er
under 10.800

Vær dog opmærksom på "hotelreglen"
Det vil sige at køber du en computer til 10.000 og en skærm til 10.000 og en
printer til 10.000 kan ingen af disse ting virke alene, hvorfor det
betragtes som et samlet køb som skal afskrives. 25% afskrivning af kr.
30.000
Det er uanset om du køber det flere steder (flere faktura) eller over flere
dage/uger.

Håber det hjalp

Mange hilsner
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 16:25

Kai Jensen wrote:
> [...]
> afskrivning af kr.
> 30.000
> Det er uanset om du køber det flere steder (flere faktura) eller over

Nu er det lidt svært at holde kronologien, når du besvarer et indlæg i
toppen. Kunne du ikke overtales/-skrives til at quote u n d e r det
indlæg, du besvarer - i øvrigt i h.t. vist nok netikette.

Men nuvel.

Der er lige en lille smutvej. Køber du en printer som en alt-mulig-maskine.
D.v.s. den kan fotokopiere, den kan fakse o.s.v., det at den også tilfældigt
kan udskrive fra en PC ændrer jo ikke det faktum, at det er en "stand alone"
maskine for straksafskrivning.
Karsten H. Jensen

Fra : KJ

Dato : 19-08-04 07:59

"Kai Jensen" <hortex@get2xxnet.dk> wrote in message
> Grænsen i 2004 er kr. 10.800 uden moms.
> Alt hvad du køber ind til virksomheden kan straksafskrives hvis beløbet er
> under 10.800

Det lyder rigtig godt, jeg siger mange tak.

Så skal der nyt hæve-sænke bord og kontorstol på kontoret. :D

- Klaus