Indskud i Aps
Fra : Jesper

Dato : 16-08-04 16:33

I forbindelse med etablering af et anpartselskab skal der indskydes 125.000
kr. af private (beskattede) midler.

Er det er muligt at trække op til dette beløb skattefrit ud når virksomheden
en på et tidspunkt laver et overskud? Dvs. hvis man tjener f.ex. 500.000,
kan man så hive de første 125.000 kr ud skattefrit på nogen måde? De penge
var jo beskattede midler i første omgang.

Eller må man vente til man likviderer selskabet? Og hvad hvis firmaet går
konkurs så beløbet ikke findes, har anpartshaveren så et privat fradrag på
125.000 kr?

Jesper.

Fra : Nico de Jong

Dato : 16-08-04 18:39

"Jesper" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> konkurs så beløbet ikke findes, har anpartshaveren så et privat fradrag på

Som jeg forstår det, skal der altid være 125.000 i værdier der ikke tilhører
ApS'et, f.eks. private indskud (anpartskapitalen).
Hvis man trak pengene ud efter at have optjent et overskud, ville anparterne
jo tilhøre ApS'et, og det går ikke, for hvis du trækker dine penge ud, ejer
du jo ikke ApS'et mere.
Man har jo lidt af samme problem hvis man har underskud, så egenkapitalen
delvist er tabt. Så skal anpartshaverne komme med en pose mønter, og
indskyde de manglende beløb i kontanter (eller værdier), så det igen bliver
til 125.000

Hele ideen med anpartskapitalen er at kreditorerne altid har 125.000 at
deles om, hvis butikken lukker.

Kapitalen kan først frigøres (som jeg forstår det) når firmaet er opløst,
afmeldt hos T & S, skyldig skat og moms betalt, alle kreditorer er betalt,
osv osv. Ved konkurs er pengene tabt, svarer vel til at man ikke kan trække
tab på aktier fra.

Nico

---

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 23:49

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilhører
> ApS'et, f.eks. private indskud (anpartskapitalen).

ApS's indre værdi er jo altid afspejlet i kapitalen. Der er ingen krav til,
at hele kapitalen skal være intakt, men er den sunket til under 50%, er man
pligtig at endten reetablere kapitalen med nye indskud til min. krav eller
opløse selskabet.

Det vil derfor altid være en fordel at se skriften på væggen og sørge for,
at kapitalen i det mindste ikke kommer under de 50%, og der vil altid være
forskellige løsningsmodeller alt afhængig af arten af virksomhed.
Karsten H. Jensen

Fra : Nico de Jong

Dato : 17-08-04 06:31

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> pligtig at endten reetablere kapitalen med nye indskud til min. krav eller

Det var det jeg skrev længere ned (nye indskud)

Nico

---

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 09:30

> til,
> man
>
> Det var det jeg skrev længere ned (nye indskud)
>
> Nico
>

> ---

Jep. Jeg supplerede bare om reglerne for ansvarlige kapitalforhold efter
gældende lovgivning.
Karsten H. Jensen

Fra : Donny

Dato : 17-08-04 09:18

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote in message news:<412139e1$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

Hvis det er fordi du står over for at åbne virksomhed og skal vælge
den bedste måde at gøre det på, altså den bedste løsning- så er mit
råd et Engelsk Ltd. selskab. Der er et hav af fordele, og nu er vi jo
i EU så hvorfor ikke bruge de muligheder der er ved hånden. Der er
lavere skat, lavere moms - du bliver mere konkurrencedygtig på en nem
og billig måde.

Stiftelsen af en engelsk løsning alt efter hvilke services man ønsker
vil normalt ligge på 7500 kr til omkring 30.000 kr

Hvis du har lyst til at se lidt om mulighederne så se hjemmesiden:
www.dintryghed.dk eller send en mail til: dm@dintryghed.dk

Ellers held og lykke med selskabet

Mvh
Donny

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 09:32

"Donny" <dm@dintryghed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil normalt ligge på 7500 kr til omkring 30.000 kr
>
> Hvis du har lyst til at se lidt om mulighederne så se hjemmesiden:

Husk lige reglerne om sambeskatning afhængig af, hvor du har fast bopæl.
Karsten H. Jensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-08-04 21:25

Donny wrote:

> [...]
> i EU så hvorfor ikke bruge de muligheder der er ved hånden. Der er
> lavere skat, lavere moms - du bliver mere konkurrencedygtig på en nem
-snip-

Og man har firmaadresse i England? Og man skal have engelske rådgivere,
revisorer/advokater? Og man skal rejse frem og tilbage hele tiden? Eller
hvad?

Så kom dog med alle fordelene og ulemperne, når du nu allerede er kommet
så godt i gang. Jeg har aldrig nogensinde hørt andre end dig anbefale
den konstruktion, men nu er jeg selvfølgelig heller ikke ekspert. Derfor
vil jeg sætte pris på at du uddyber dit svar.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Donny

Dato : 19-08-04 01:31

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message news:<4122698b$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> den konstruktion, men nu er jeg selvfølgelig heller ikke ekspert. Derfor
> vil jeg sætte pris på at du uddyber dit svar.

------------------------------------

Javel, her er de så.

Det er en komplet pakke- vi leverer registreret adresse, revision,
bankkonto, sekr. Direktør(hvis du ikke selv ønsker at stå som denne
altså, eller hvis du ikke er bosat i England) Kort sagt så leveres en
løsning så du kan drive din virksomhed fra England ude i hele verden.
Og ja jeg ved hvad jeg taler om, og jeg kender til fordelene og for
hvilke erhverv dette er muligt.

Se dette link og se hvad en pakke indeholder(dette er en premium
pakke, altså inkl alt, mindre kan nogle gange gøre det!)
http://www.dintryghed.dk/produkter.php?menu=vis_produkter&produkt=ltd

Mange vælger dette selskab i stedet for et holding selskab, de lægger
firmaets aktiver over i det engelske, og leaser udstyr, maskiner og
aftaler ud til det danske...dette har naturligvis skattemæssige
konsekvenser for det Danske selskab!

Hvis du har mange spørgsmål, og ønsker at høre om alle mulighederne
kan du altid mail eller kontakte os pr tlf. Info findes på hjemmesiden
www.dintryghed.dk
Denne hjemmesides formål er at tilbyde special produkter og services
til den menige mand, mange af disse produkter har tild. været omsvøbt
i nogen mystik...og dette helt uden grund.

NB:
Som Aristotele Onassis engang sagde: "Hemmeligheden bag en god
forretning er at vide noget, ingen andre ved."

Donny

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-08-04 11:39

> [...]
> i EU så hvorfor ikke bruge de muligheder der er ved hånden. Der er
> lavere skat, lavere moms - du bliver mere konkurrencedygtig på en nem

Sikkert, sikkert, men hvor meget tillid tror du omverden (f.eks. kunder og
leverandører) vil have til sådan en virksomhed?
Mon ikke det vil hedde betalingsbetingelser "kontant" hos de fleste
leverandører

Fra : Donny

Dato : 19-08-04 14:56

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message news:<41248354$0$302$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> leverandører) vil have til sådan en virksomhed?
> Mon ikke det vil hedde betalingsbetingelser "kontant" hos de fleste

----------------------------

Naturligvis ikke, der er jo ikke tale om du har et tomt selskab. Dette
selskab vil jo også opbygge en stor kapital hvis ellers du forstår at
drive en sund forretning.

Jeg fornemmer en vis skepsis- jeg kan forsikre at den er helt
ubegrundet og jeg synes du skal undersøge emnet for du vil sætte pris
på det i det lange løb....
Forestil dig at du sælger et produkt eller serviceydelse til en
slutforbruger, du har en konkurrent i EU, men denne har blot til huse
i England, denne kan til at starte med fakturere kunden til en pris
der er 25% lavere end din pris! Hvem tror du kunden vil handle
med..... efterfølgende når den engelske forretningsdrivende har fået
en lynene start pga. lave priser, han vil efter en omsætning på
600.000 kr også skulle momsreg. men i england betales kun 17,5% i
moms, så han er stadig 7,5% billiger end dig---- på denne måde vil du
aldrig have en chance i en priskrig eller i et presset marked.

Gør dig selv en tjeneste.... kontakt os for et møde, undersøg sagen
andre steder.
Lad nu være med at gå til din alm. danske revisor....tror du han har
lyst til at miste en kunde...så hvad mond han råder dig til?

Vi benytter en uafhængig revisor TV Revision, han kan uafhængigt
fortælle om det jeg her giver tips om har noget på sig.

Med venlig hilsen
Donny

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-08-04 16:27

Donny wrote:

> [...]
> moms, så han er stadig 7,5% billiger end dig---- på denne måde vil du
> aldrig have en chance i en priskrig eller i et presset marked.

Det er ikke betryggende for din vejledning, at du enten ikke kender
momsreglerne eller vælger kun at fortælle den halve sandhed.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-08-04 17:33

> [...]
> moms, så han er stadig 7,5% billiger end dig---- på denne måde vil du
> aldrig have en chance i en priskrig eller i et presset marked.

Hold da op, sikke dog en gang vrøvl.
Hvis du sælger nogen af disse "pakkeløsninger" er jeg temmelig rystet.

Du skriver frejdigt "Stiftelsen af en engelsk løsning alt efter hvilke
services man ønsker vil normalt ligge på 7500 kr til omkring 30.000 kr", men
undlader at fortælle at det koster 21.000 kr. årligt for "opretholdelse af
løsning". Hvad koster det at "opretholde" et Dansk ApS

Jeg spørger igen; hvor meget tillid tror du omverden vil have til sådan en
virksomhed?
- det signalere "useriøst og fup" når et dansk firma hedder "Firmanavn Ltd."
- selskabet er netop begrænset og indskudskapitalen er lille =>
leverandørene har ikke meget sikkerhed => betalingsbetingelser "Kontant",
hvis de overhovedet vil handle med dig.

> Lad nu være med at gå til din alm. danske revisor....tror du han har
> lyst til at miste en kunde...så hvad mond han råder dig til?

Det råd forstår jeg udmærket at du giver.
Det ville også være en rigtig dum ide, for han vil med det samme mane dit
useriøse salgsgas til jorden.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-08-04 17:38

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

PS: Når du nu tilbyder sådan en smart "pakkeløsning" er det ganske
underholdende at du ikke engang selv benytter den, men driver din virksomhed
som en simpel enkeltmandsvirksomhed med et Dansk moms-nummer

http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=27319238

Fra : Donny

Dato : 20-08-04 13:02

-------------------------

[...]

21.000 er kun hvis man har en stor løsning. Men sønnike, 21.000 det er
også peenuts set i forhold til ekstra indtjening man har ved at ligge
i England...så derfor skal dette ses i forhold til
merfortjenesten...ikke? : )
Disse services vil naturligvis ikke være nødvendige hvis man rent
faktisk bor i England vel.

NB:
Jeg præver igen..... Aristotle Onassis skrev at:"Hemmeligheden bag
en god forretning er at vide noget, ingen andre ved!"
Har i overvejet at jeg måske er inde i disse ting, at jeg måske VED
noget ikke så mange andre ved, at grunden til alt dette OPRÅB, måske
skyldes at i tror i kender den hele sammenhæng men at i ikke gør?
Så prøv dog noget nyt for faen, LYT til et råd, brug et par måneder og
læse en masse om emnet, for jeg nægter at spilde min tid på jer når
ikke i kender til forholdene.

Hvis i mener jeg tager fejl og at i ved meget bedre end alle os i
denne branche, så kom med beviserne, citer de pågældende love, kom med
eksempler! Og forresten, fortæl lige hvorfra og hvordan i har sat jer
så godt ind i de Dansk/Engelske samhandels spørgsmål??? Sådan så alle
vi andre kan sole os i jeres forstands lys, så også vi kan vide det i
ved, jeg er sikker på i har meget store uddandelser bag jer, i har
garanteret også arbejdet lang tid med dette emne, på nær lige at
besvarer dette indlæg med spydighed og provokation...ikke sandt
drenge?
For hvis ikke: så log tilbage i jeres computer/it/og audio forums og
chat videre og noget i er eksperter i.....

D.

Jeg kan se min hjælp eller forslag ikke er værdsat, og at lille
Danevangs og Jantelovens små vogtere, nok skal fortælle folk hvad der
er muligt og ikke muligt, ingen må bruge andre eller nye
metoder.....så jeg trækker mig hermed, hvis nogle ønsker professionel
information om offshore og onshore mulighederne henviser jeg til
hjemmesiden:
dintryghed.dk
dininvestering.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-08-04 14:22

Donny wrote:

> Hvis i mener jeg tager fejl og at i ved meget bedre end alle os i
> denne branche, så kom med beviserne, citer de pågældende love, kom med
> eksempler!

Ved salg over 280.000 kr til Danmark, skal sælger opkræve dansk moms:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137523&vID=200341&i=3#i137523
Som du kan se, passer det ret dårligt med det, du tidligere har skrevet.

Hvor blev dine henvisninger af?

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 23:09

Donny wrote:
> [...]
> slutforbruger, du har en konkurrent i EU, men denne har blot til huse
> i England, denne kan til at starte med fakturere kunden til en pris

Hvordan i alverden kan han det? Det er da ikke lønsomt at underbyde sig selv
uanset fra hvilket land, man sælger sine produkter.

> [...]
> moms, så han er stadig 7,5% billiger end dig---- på denne måde vil du
> aldrig have en chance i en priskrig eller i et presset marked.

Forskellig momssats er da helt uden betydning, idet den da kun betales af
end-user uden fradragsmulighed. At en end-user i UK kan købe den samme vare
med kun 17,5% moms som en dansk end-user kan købe den varen for i DK med 25%
moms er ligeledes helt uden betydning - med mindre du kan lokke den danske
end-user over vandet og handle i f.eks. Harrods eller Marks & Spencer, men
jeg tror næppe, at momsforskellen kan dække rejseomkostninerne.

Så ikke alene synes du at være ude på dybt vand men ude på overraskende dybt
vand.

> [...]
>
> Vi benytter en uafhængig revisor TV Revision, han kan uafhængigt
> fortælle om det jeg her giver tips om har noget på sig.

Naiviteten synes ikke at kende nogen grænser.
Karsten H. Jensen

Fra : Donny

Dato : 20-08-04 12:18

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote in message news:<41252508$0$225$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> vand.

> Naiviteten synes ikke at kende nogen grænser.

Nu må i tege jer sammen, er det et must at man herinde i dette forum,
altid skal have den modsatte mening af den der skrive indlæg, så man
på den måde kan prøve at hævde sig selv og sin egen kunnen.????

> [...]
> end-user over vandet og handle i f.eks. Harrods eller Marks & Spencer, men
> jeg tror næppe, at momsforskellen kan dække rejseomkostninerne.

Det er nu engang sådan at hvis du driver en alm. BtC virksomhed, at
hvis din virksomhed så har til huse i UK (f.eks.) og du har en
konsulent ansat i DK, til at skaffe dig kunder, når så en kunde laver
en bestilling, hvilkem moms skal denne kunde så betale? Og er der så
nogle rejseomkostninger når kunden blot får sin varer tilsendt, på
samme måde som hvis den blev sendt rundt i DK med posten? Hvad er
momsen? !!! LAD VÆRE MED AT SIG 25 % for det passer ikke.

> Hvordan i alverden kan han det? Det er da ikke lønsomt at underbyde sig selv
> uanset fra hvilket land, man sælger sine produkter.

Lønsomt?
Lønsomt? ? Det er altså moms vi taler om her, det er ikke en
indtjening, men for slutkunden (ja altså privatkunder) vil dette
naturligvis kunne mærkes hvis virksomheden ligger i et distrikt med
lavere moms.)
Hvorfor tror i nogle af de nye konkurrerende teleselskaber kan sænke
prisen helt utroligt meget....???? hvor mond de er registreret???????

Mht. til min virksomhed, så er det min personlige sag og vedkommer
ikke denne samtale. Men lad mig høre.... ved du om jeg har en
virksomhed i England....???? og hvordan kunne du vide det hvis jeg
benytter en af mine egene løsninger, ups! Igen sæt jer ind i stoffet.

Jeg kan forstå fra jeres indlæg at i ikke mener at virksomheder
registreret i England er seriøse..... vil det sige at Danmark ikke
accepterer eller nyder godt af handel med vores EU partner
England?????? Og vil det sige at der ikke er mange store virksomheder
der er registereret, eller har afdeling i England....for hvad jeg kan
forstå på jer så er det altså useriøst.

Skal jeg fortælle jer hvad der er useriøst! Det er useriøst at Danmark
som jo er med i EU, har så høje skatter, at ret få virksomheder som
leder efter et sted til deres kontor el. produktion, vil placerer
deres foretagende i DK. Og hvorfor skulle de dog det, det er jo ideoti
set ud fra et konkurrensemæssigt synspunkt....

Så spar mig for jeres personlige holdninger til Europæisk forretning!

Forresten, lav ikke ordkløveri, klip ikke i en sætning til din fordel
igen!
Hvis i har så mange spørgsmål så kontakt vores revisor: TV Revision.

Det er kun de små revisrer der ikke tilbyder lignende løsninger,
hvadtror i der sker bag lukkede døre, inde ved landets største
revisionsfirmaer- tror i ikke de har specielle tilbud til deres
pluskunder????? Vi prøver blot på at tilbyde de samme muligheder til
alle, ikke kun til de store!!!!!
Hvad mond man kan købe hos www.KPMG.ky(ky, ja det er skattelyet Cayman
Island)
Hvad er jeres holdning til dette?

D.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-08-04 12:45

> Nu må i tege jer sammen, er det et must at man herinde i dette forum,
> altid skal have den modsatte mening af den der skrive indlæg, så man
> på den måde kan prøve at hævde sig selv og sin egen kunnen.????

Det er bestemt ikke for at hævde mig selv, men når der kommer et
"salgs-indlæg" med så mange fejl og usandheder som i dit tilfælde, er man
nød til at reagere.
Det er ganske svært at tage en "sælger" alvorlig, som mener at prisen er 25%
lavere når man fratrækker den danske moms på 25%.
Et lille hint; Moms udgør altså kun 20% af den pris din B2C-kunde ser i
butikken

Forøvrigt sjovt at du udelukkende forsøger at sælge din "pakkeløsning" på
forskellen på den danske og engelske moms. Taler vi om B2B-kunder falder
hele din argumentation til jorden. Jeg kunne godt finde bedre
"salgsargumenter".

> [...]
> registreret i England er seriøse..... vil det sige at Danmark ikke
> accepterer eller nyder godt af handel med vores EU partner

Det er ikke et spøgsmål om hvad jeg mener, men hvordan kunder og
leverandører opfatter min forretning.
Som kunde ville jeg også selv studse over en firmabetegnelse som "firmanavn
Ltd." når man ringer til et dansk firma i Danmark. Som leverandør ville jeg
bestemt ikke give nogen form for kredit.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 14:39

Donny wrote:
> [...]
> altid skal have den modsatte mening af den der skrive indlæg, så man
> på den måde kan prøve at hævde sig selv og sin egen kunnen.????

Da kun i det omfang, at en eller anden udtaler sig mod bedre vidende - hvis
du kender det udtryk - vel egentlig juridisk for at være høflig.

> [...]
> konsulent ansat i DK, til at skaffe dig kunder, når så en kunde laver
> en bestilling, hvilkem moms skal denne kunde så betale?

Han skal betale den danske moms i forbindelse med momsredegørelse til T&S -
en halt ganske almindelig daglig praksis hel i overensstemmelse med gældende
lovgivning.

> Og er der så
> nogle rejseomkostninger når kunden blot får sin varer tilsendt, på
> samme måde som hvis den blev sendt rundt i DK med posten?
Jeg går ud fra, at du nu mener, at der er tale om en DANSK konsulent/sælger.
Bosat her i DK skal han uanset nationalitet betale skat i DK - og mindst
forskellen på den engelse skat og den danske, således at der ikke sker
dobbelt beskatning.

Hvad er

> momsen? !!! LAD VÆRE MED AT SIG 25 % for det passer ikke.

Du behøver ikke at råbe til od ved at skrive med store bogstaver.

Som tidligere skrevet er momsen varer og/eller ydelser momsregistrerede
selskaber imellem henrivende ligegyldigt, idet begge parter i sidste ende
fratrækker deres indgående moms fra deres udgående (udgående betyder
salgsmoms). Det er ligeledes et krav (af nyere dato) at begge parter anfører
deres CVR eller SE-nr. på fakturaer

> Lønsomt?
> Lønsomt? ?

Skal jeg forstå dine spørgsmålstegn i forbindelse med ovennævnte, at du ikke
kender begrebet lønsomt? I bekræftende fald skal jeg oplyse dig om, at
lønsomt betyder det samme som "kan det betale sig - eller sagt på et lidt på
en lidt mere plebejrerisk måde - "kan jeg få flere penge/gryn/moneter/boks
o.s.v. ud af det" på den måde.

> Det er altså moms vi taler om her, det er ikke en
> indtjening,

Nåh, er det ren velgørenhed? eller skal jeg igen forstå det sådan, at du
tror, at du kan akkumulere (d.v.s. "gemme") fortjenesten i England? Ellers
er der da ingen fremtid i at drive forretning. Hvad skal den leve af? hvad
skal konsulenten leve af? Skal han ikke have løn eller provision eller en
blanding af begge dele?

men for slutkunden (ja altså privatkunder) vil dette
> naturligvis kunne mærkes hvis virksomheden ligger i et distrikt med
> lavere moms.)

Nej. Som skrevet både ovenover og i tidligere indlæg betyder momsen ikke
noget for registrerede firmaer. En momsforskel mellem den danske moms og den
engelske kan ikke financiere forretningen med konsulenten/sælgeren med
mindre der selvfølgelig omsættes for så mange penge, at du nok hellere
skulle henvende dig til en revisor og få udarbejdet et budget, du så kan gå
i banken med for at få projected financieret.

Som jeg fårstår det vil der med den indstilling, du afspejler/giver udtryk
for næppe være private midler nok til en sådan financiering - selvfølgelig
igen - der en lottogevinst med i billedet, der "brænder i lommen".

> Hvorfor tror i nogle af de nye konkurrerende teleselskaber kan sænke
> prisen helt utroligt meget....???? hvor mond de er registreret???????

Ja, se der kan man passende anvende udtrykket: "For me to know and you to
find out". Hvis dit produktområde er at promovere - altså at "sælge"
samtaletrafik som f.eks. Telia o.s.v., ville du, hvis du havde gjort din
research (for-ud-undersøgelser på markedet/området) have fundet ud af, at
der er noget, der hedder Universal Telecom, som du kan finde her:

http://www.universal-telecom.dk/

for deres danske afdeling/kontor, og

http://www.uvtc.com/timepiece/

world wide - altså over hele verden.

Det tager ca. 10 min. at få en bekræftet tilmelding evt. med fast indkodet
forvalg (1029) ved normale fastnet linier.

Det er der muligt at se deres liste for prissammenligninger for de leste
teleselskaber, så konkurrence med dem er næppe muligt, hvis man ikke er
verdensomspændende som dem.

Der står desuden, at det er abonnementsfri - ja selvfølgelig. Der betales jo
allerede TDC-abonnement uanset til hvem samtaletrafikken betales.

Fakturaer faktureres ganske rigtigt for DK med portugisisk moms (den laveste
i EU), men igen for momsregistrerede selskaber er det henrivende
ligegyldigt.

> Mht. til min virksomhed, så er det min personlige sag og vedkommer
> ikke denne samtale. Men lad mig høre.... ved du om jeg har en
> virksomhed i England....????

Helt ærligt er det jo igen hamrende ligegyldigt, om du allerede har eller
vil etablere virksomhed i UK. Vi er end ikke interesserede i at vide det.

> og hvordan kunne du vide det hvis jeg
> benytter en af mine egene løsninger, ups!

Ups! hvad? Som skrevet står, så er det mig eller os her i NG fløjtende
ligegyldigt, hvorvidt du bruger dine egne løsninger. Så skal du bare ikke
bringe dem til torvs her i et forum, der nok, som jeg opfatter det, er
uddannet på et gennemgående højere niveau.

> Igen sæt jer ind i stoffet.

Det er da vist et af fagene på bare den almindelig handelsskole inden for
faget salg og udenrifshandel. Da de fleste her vel nok har bestået deres
eksamen i forskellige retninger med dette fag havde nok ikke bestået, hvis
de ikke havde sa sig ind i stofffet.

> Jeg kan forstå fra jeres indlæg at i ikke mener at virksomheder
> registreret i England er seriøse.....

det er der ikke på noget tidspunkt givet udtryk for eller mening om.

> vil det sige at Danmark ikke
> accepterer eller nyder godt af handel med vores EU partner
> England??????

Det er der heller ikke givet udtryk for eller mening om.

> Og vil det sige at der ikke er mange store virksomheder
> der er registereret, eller har afdeling i England....for hvad jeg kan
> forstå på jer så er det altså useriøst.

Jeg er ikke af den opfattelse, at du helt har forstået, hvad der er givet
udtryk for her i NG. Der er et gammelt ordsprog, der siger: "Som man råber i
skoven, så får man svar".

> Skal jeg fortælle jer hvad der er useriøst!

Det må skønnes at være unødvendigt.

>Det er useriøst at Danmark
> som jo er med i EU, har så høje skatter, at ret få virksomheder som
> leder efter et sted til deres kontor el. produktion, vil placerer
> deres foretagende i DK.

Vi er vist alle igen af den opfattelse, at du giver udtryk for postulater i
strid mod bedre viden, hvilket naturligvis ville kunne afklares bved at
studere en international handelskalender lidt nærmere.

Og hvorfor skulle de dog det, det er jo ideoti
> set ud fra et konkurrensemæssigt synspunkt....

Igen synes her et spørgsmål om noget klart i strid med gældende realiteter.
Der kan f.eks. nævnes samtlige olieselskaber, IBM, samt alle de danske
virksomheder, der bare inden for de sidste få år er opkøbt af udenlandske
investorer eller selskaber.

> Så spar mig for jeres personlige holdninger til Europæisk forretning!

Personlige holdninger til "europæisk forretning" er ikke relevante her, hvor
det er professionelle og dermed resultatorienterede holdninger, det drejer
sig om.

> Forresten, lav ikke ordkløveri, klip ikke i en sætning til din fordel
> igen!

Nu er det sikkert ikke den generelle opfattelse, at de hidtidige indlæg
baserer sig på ordkløveri.

> Hvis i har så mange spørgsmål så kontakt vores revisor: TV Revision.

Det skønnes næppe nødvendigt. Her i NG er der vist flere både
statsautoriserede som registrerede revisorer med ansvar for korrekt
rådgivning i overensstemmelse med gældende regler og love.

> Det er kun de små revisrer der ikke tilbyder lignende løsninger,

Det må igen opfattes igen som et postulat - det kunne også blot opfattes som
en uvæsentlig randbemærkning.

> hvadtror i der sker bag lukkede døre, inde ved landets største
> revisionsfirmaer- tror i ikke de har specielle tilbud til deres
> pluskunder?????

Man går vel ud fra, at der tilbydes individuelle og lovlige løsningsmodeller
i den enkelte klients tarv.

> Vi prøver blot på at tilbyde de samme muligheder til
> alle, ikke kun til de store!!!!!

Jeg forstår nu denne udtalelse sådan, at med ordet "vi" drejer det sig om et
ansættelsesforhold i en virksomhed med flere end én ansat - evt. en én eller
to-mands virksomhed.

I så fald må det tilrådes - nå nej, relevante råd er på dette niveau er uden
for reglerne i denne NG.

> Hvad mond man kan købe hos www.KPMG.ky(ky, ja det er skattelyet Cayman
> Island)

Jeg mener ikke, at det er relevant her.

> Hvad er jeres holdning til dette?

Vel nok lige så irrelevant.

> D.

Jeg er således af den mening, at yderligere debat ikke vil være gavnlig vil
gavne nogen.
Karsten H. Jensen

Fra : Donny

Dato : 22-08-04 00:05

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote in message news:<4125ff0a$0$318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Han skal betale den danske moms i forbindelse med momsredegørelse til T&S -
> en halt ganske almindelig daglig praksis hel i overensstemmelse med gældende
> lovgivning.

Ok hør, vi er naturligvis enige om mange ting mht. moms og regnskab
etc. men jeg tror altså vi taler forbi hinanden.
Lad os nu sige at du finder en UK virksomhed på nettet, eller bliver
henvist til den af en af deres danske ansatte, konsulenter. Når du så
vælger at købe bliver dimsen du køber tilsendt pr post, konsulenten
får derefter udbetalt en provision fra virksomheden, som han/hun
naturligvis betaler skat af personligt i DK, du som kunde derimod, vil
jo finde dimsen du har købt en smule billigere end hvis du havde købt
den samme dims, af en dansk virksomhed. Da du jo er privatkunde kan du
ikke fratrække momsen og denne vil naturligvis indgå i dimsens pris,
altså vil du jo få den en lille smule billigere i f.eks. UK en i DK.
Det var blot det jeg mente....
Så efter dette scenarie er der jo ikke nogen afregning mellem
UK-virksomhed og T&S i DK, da denne jo ligger i UK, og konsulenten
blot er ansat på provision. Alle fra hele verden er jo velkommen til
at bestille sin vare ved virksomheden i UK.

> [...]
> fratrækker deres indgående moms fra deres udgående (udgående betyder
> salgsmoms). Det er ligeledes et krav (af nyere dato) at begge parter anfører

Dette er jeg da enig i, men vi taler jo også om Privatkunder, som jeg
også skrev sidst (BtC knder)

> men for slutkunden (ja altså privatkunder) vil dette
>
> Nej. Som skrevet både ovenover og i tidligere indlæg betyder momsen ikke
> noget for registrerede firmaer.

Igen tror jeg vi kom lidt forbi hinanden, for ovenover skriver jeg jo
(ja altså privatkunder) men alligevel besvarer du dette med:
>" momsen betyder ikke noget for registrerede firmaer." Igen, dette
er jeg jo enig i, men jeg skrev jo også privatkunder....og i dette
tilfælde burde det være som jeg skriver.

> [...]
> skulle henvende dig til en revisor og få udarbejdet et budget, du så kan gå
> i banken med for at få projected financieret.

Dette er da heller ikke meningen, denne fordel med en lidt laver moms
var også kun nævnt som een af de fordele der er i England, man skal
naturligvis drive en helt alm. sund virksomhed, med fortjeneste på
produkterne etc. Det er kun en lille bonus at man har et par procents
fordel på privatmaredet i de lande, udenfor England, hvor de har
højere moms!

> [...]
> research (for-ud-undersøgelser på markedet/området) have fundet ud af, at
> der er noget, der hedder Universal Telecom, som du kan finde her:

Vigtig:
Det er dejligt du valgte at bruge det eks. jeg havde i tankerne, her
et citat fra deres egen hjemmeside der bekræfter hvad jeg har prøvet
at fortælle igennem de sidste indlæg.....

Citat:
"Universal Telecom drives fra Portugal*, hvor omkostningsniveauet er
et af de laveste i EU. Det er ikke længere nødvendigt at have flere
hundrede ansatte og store kontorpaladser i hvert land for at drive et
teleselskab.
I de fleste EU lande sparer man 30-35% på sin telefonregning ved at
skifte til Universal Telecom. Når man i Danmark typisk sparer 40-45%
skyldes det den meget høje danske moms. Teleydelser skal nemlig jvf.
EU-regler faktureres med den moms hvorfra ydelsen leveres. Derfor
betaler du kun 13% moms på din telefonregning hos Universal Telecom.

Jeg håber du kan se hvad jeg mener nu!!! Men det var fra starten ikke
meningen at dette skulle være en debat om moms! Bolt et tip til dem
der ønsker at vide alternativer til et dansk selskab, nu hvor vi jo
alligevel er i EU. Der findes naturligvis begrænsninger alt efter
hvilkem brance man er i.

> Fakturaer faktureres ganske rigtigt for DK med portugisisk moms (den laveste
> i EU), men igen for momsregistrerede selskaber er det henrivende
> ligegyldigt.

Ja, enig, men det har heller ikke været spørgsmålet, men så er der
naturligvis en lavere skat, så på den måde vil BtB virksomheder jo
stadig kunne sælge en lille smule billigere og stadig have den samme
fortjeneste...

> Helt ærligt er det jo igen hamrende ligegyldigt, om du allerede har eller
> vil etablere virksomhed i UK. Vi er end ikke interesserede i at vide det.

Det var dig selv der bragte spørgsmålet på banen, om hvorfor jeg havde
ikke selv, havde virksomhed i England og at du kunne se at jeg var
registreret i DK.
NB: Mit svar til dette var så, at hvis jeg havde noget i England, at
dette så ikke ville være synligt for dig alligevel, pga løsningens
opbygning!..så hvordan skulle du dog vide det, og derfor hvorfor
skulle dette spørgsmål være på sin plads. (det var naturligvis
tiltænkt til at bringe tvivl over min person og min viden hvis jeg
ikke selv benyttede en sådan løsning) jeg håber den hermed er strøget!

-------

> det er der ikke på noget tidspunkt givet udtryk for eller mening om.

> Det er der heller ikke givet udtryk for eller mening om.

Svar: Det synes jeg da ellers at jeg kan fornemme af dette indlæg som
var et af de første til mit indlæg. (Jeg ved godt det ikke var fra dig
KHJ)

"Sikkert, sikkert, men hvor meget tillid tror du omverden (f.eks.
kunder og
leverandører) vil have til sådan en virksomhed?
Mon ikke det vil hedde betalingsbetingelser "kontant" hos de fleste
leverandører " NB: læg mærke til "f.eks. kunder og Leverandører"

Hvis man alligevel har den kapital der skulle til et aps, eller mere
måske, jå så kan man jo bare lægge den i virksomheden i England, på
den måde vil en kreditvurdering jo vise et rigtig godt resultat...og
hvis kontaktpersonen for bestillinger stadig er jer/den samme, så
fremt i altid har været til at stole på, jå så skulle der ikke være
det mindste galt fremover for UK firmaet.

> Jeg er ikke af den opfattelse, at du helt har forstået, hvad der er givet
> udtryk for her i NG. Der er et gammelt ordsprog, der siger: "Som man råber i
> skoven, så får man svar".

Dette ser jeg næsten som en hel paragraf revet ud af janteloven! Det
kan jo forstås på mange måder, og nu skal jeg præve ikke at komme til
at mistolke det, men det minder næsten som om man ikke skal prøve at
fortælle folk nogle nye måder, ikke komme med nye ideer eller råd. Du
kan naturligvis rede den ved at nægte og så hævde at det blot betyder
at jeg vifter for meget med armene, og tiltrækker for meget
opmærksomhed. Men Hvis skoven er lille Danmark og du vil have at alle
skal være konservative og altid gøre det de altid har gjort, ja så
skal jeg nok tage mine forslag andensteds og så bekræfter du blot min
teori om at du prøver at gøre karriere som jantelovens forkæmper.
"men du skal da have kredit for det gode ordsprog" : )

> [...]
> Der kan f.eks. nævnes samtlige olieselskaber, IBM, samt alle de danske
> virksomheder, der bare inden for de sidste få år er opkøbt af udenlandske

Ja det modsatte ses jo også, Danmark er jo også set som et skattely på
nogle områder. Nå men her er et par eksempler der modsiger din påstand
om at kun du har ret:
http://www.jobworld.dk/Article/ShowArticle.asp?ATID=20880

Citat fra link:
"Microsoft flytter fra næste sommer salg og bogholderi af
Navision-systemer til Irland, hvor selskabet har sit europæiske
hovedkvarter. Med flytningen nedlægges 10 stillinger i Danmark.
Microsoft sparer et tocifret millionbeløb i selskabsskat ved
flytningen, men afviser, at skatte-tænkning har noget med sagen at
gøre."

> Det skønnes næppe nødvendigt. Her i NG er der vist flere både
> statsautoriserede som registrerede revisorer med ansvar for korrekt
> rådgivning i overensstemmelse med gældende regler og love.

Det er da mege muligt, men med alt respekt for de pågældende medlemmer
uddannelser, hvad har dette så med dig og dine udtalelser at gøre, du
og dem er måske en symbiose, som agerer som en person? Du er måske, på
baggrund af hvad alle de andre har og kan, et helt orakkel af
viden????

Skal vi ikke nøjes med, hvad du ved og med hvorfor du overhovedet har
interesse i at prøve at modargumentere mod mine forslag, det er da
ikke normalt at man har så stærke holdninger hver gang nogen kommer
med et råd...er det det.

> Man går vel ud fra, at der tilbydes individuelle og lovlige løsningsmodeller
> i den enkelte klients tarv.

Insinuerer du at det jeg foreslår og det vi hos GVC tilbyder, ikke er
lovligt??? Det vi tilbyder er også "individuelle og lovlige
løsningsmodeller"

> Jeg forstår nu denne udtalelse sådan, at med ordet "vi" drejer det sig om et
> ansættelsesforhold i en virksomhed med flere end én ansat - evt. en én eller
> to-mands virksomhed.

NB: Igen antager du meget galt....! hold dig fra flere jokes, ik!

Til slut håber jeg at du og andre, på baggrund af overstående svar,
kan se at vi til at starte med blot har talt forbi hinanden, da det jo
ikke skulle være en debat omkring moms og at vi grundlæggende er enige
omkring reglerne, men valgte, at lægge vægt på forskellige ting i
vores indlæg.

Til den originale forfatter af spørgsmålet: "gør som du vil, jeg gav
blot nyt input, du kan bruge det som du vil. Naturligvis går du aldrig
galt i byen hvis du holder dig til danske løsninger som du kender til.
Men til jer der ønsker at høre om der, inden for jeres branche findes
alternativer, så kan du/i naturligvis altid henvende jer. Se mere info
på hjemmesden:

www.dintryghed.dk

Donny

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-04 11:14

Donny wrote:
-snip-
> [...]
> Men til jer der ønsker at høre om der, inden for jeres branche findes
> alternativer, så kan du/i naturligvis altid henvende jer. Se mere info

Det lyder altså besværligt med et firma i England når kunderne er i DK,
men fint nok du uddybede lidt. Hvis man har med B2C at gøre kan jeg da
godt se fordelen (og det har aldrig været nogen hemmelighed at DK har
højere moms-sats end så mange andre).

Men jeg er uenig i at det skulle være så godt som du giver udtryk for,
at lave et "ltd"-firma... Alene administration er sikkert ikke let, når
man bor i ét land med firma i et andet land.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-08-04 13:55

> Dette er jeg da enig i, men vi taler jo også om Privatkunder, som jeg
> også skrev sidst (BtC knder)

Da skrev intet om at din smarte "pakkeløsning" kun gælder ved B2C da du
anbefaldede den i rosende vendinger. Du ved heller ikke om Jesper driver en
virksomhed der henvender sig til B eller C
Jeg syntes stadig det er tankevækkende at du kun kan sælge løsningen på
forskellen mellem den Danske og Engelske moms/VAT

> Det var dig selv der bragte spørgsmålet på banen, om hvorfor jeg havde
> ikke selv, havde virksomhed i England og at du kunne se at jeg var
> registreret i DK.

Det var nu mig, der bragte det på banen.
Jeg syntes det er morsomt at et simpelt opslag i CVR viser at du selv driver
en virksomhed, med en dansk moms-registrering når du forsøger at overbevise
andre om at det er en dårlig ide

Fra : Donny

Dato : 22-08-04 19:23

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message news:<412897bc$0$262$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> en virksomhed, med en dansk moms-registrering når du forsøger at overbevise

Du så vel at mit svar til dette var at du ikke kan se om jeg også har
en virksomhed i England....

> [...]
> Jeg syntes stadig det er tankevækkende at du kun kan sælge løsningen på
> forskellen mellem den Danske og Engelske moms/VAT

Det er heller ikke meningen, men det er kun jer der har tolket det.
Det du skal lægge mærke til er at momsen kun er en plus faktor hvis
det er BtC, jeg mener her at det da så er relevant at nævne
naturligvis.... det centrale er da med sikkerhed den skatteforskel der
er i forhold til Danske selskaber.
Dvs. det vigtige er naturligvis at men har samme fortjeneste ved
lavere omsætning, eller højere fortjeneste ved samme omsætning
(sammenlignet med DK)

Nu er dette ikke den eneste løsning vi tilbyder, der kan jo også
bygges en fond eller et offshore selskab på, hvis den engelske
virksomhed så indgår en omsætningsdelingsaftale med offshore selskabet
kan skatten naturligvis nedbringes yderligere.
VI taler naturligvis ikke om at holde om med at betale skat, men blot
om at betale mindre og dermed blive mere konkurrencedygtig. Dette er
noget vi har set er meget attraktivt for bl.a konsulentvirksomheder og
virksomheder, som har meget lave fortjenester på deres produkter og
hvor konkurrencen er stor, især for nogle produktionsvirksomheder som
i tiden konstant underbydes af asiatiske virksomheder, hvor de har
meget lavere omkostninger end i DK, disse brancher kunne undgå at
blive trumlet over ende- og kunne sikre deres eksistensgrundlag
fremover.

Dette er nogle af de effekter man kan opnå.
Hvis man absolut vil have en virksomhed i DK, så er muligheden at man
blot benytter den engelske virksomhed som en samarbejdspartner-
forstået på den måde at den står med de fleste kontrakter, aktiver
etc, og dermed mellemfakturere man. Leaser kontrakter, udstyr etc. ud
til den danske virksomhed til en lidt højere pris- dermed minimerer
man jo overskudet i DK, og laver en opsparing til lavere skat i
England eller offshore!!!

Nå nok om det, det har været en fornøjelse at debatere emnet- alt held
fremover.

Donny
dm@dintryghed.dk
www.dintryghed.dk (Stiftelse af DK, UK & skattefrie
Offshore-Selskaber)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-08-04 16:47

Donny wrote:

> [...]
> ikke fratrække momsen og denne vil naturligvis indgå i dimsens pris,
> altså vil du jo få den en lille smule billigere i f.eks. UK en i DK.

Du glemmer i regnestykket, at forsendelsesomkostningerne fra England
er noget større end mellem to steder i Danmark. - Samt at det lille
nystartede firma nu også skal til at betale et lager/logistikfirma for
at håndtere forsendelserne fra England.

> [...]
> ikke skulle være en debat omkring moms og at vi grundlæggende er enige
> omkring reglerne, men valgte, at lægge vægt på forskellige ting i

Du må da gerne uddybe hvordan du mener, at vi har "talt forbi
hinanden" i
http://www.google.dk/groups?ie=UTF-8&as_umsgid=4125f9d1%240%24204%2414726298@news.sunsite.dk&lr=&hl=da

Fra : René H

Dato : 23-08-04 15:42

Jonathan,

Dit link til told og skat er egentlig malplaceret da ingen udenlanske
virksomheder kan læse dansk eller vil bruge tid på at læse told og skat's
hjemmeside. Desuden vil det for engelske selskaber være totalt latterligt at
blive moms registreret i danmark ved omsætning på 280.000 kr. da de hjemme i
england først skal registreres ved omsætning på 600.000 kr. eller 56.000
pund. Reglen som told og skat har opsat er iøvrigt umulig at kontrollere og
er med stor sikkerhed kun oprettet for at holde danske virksomheder væk fra
at sælge til danske privat kunder fra udlandet. Iøvrigt findes der ingen
sager hvor denne regel har været for en dommer. Det vil nemlig være umuligt
at fremskaffe dokumentation for told og skat's vedkommende. Omvendt kunne
det være interesant at spørge told og skat om denne regel også gælder ved
salgt til udlandet. Skal en dansk virksomhed så fakturere med tysk moms til
tyske privat kunder hvis de sælger for mere end 280.000 kr.?!?

Nu når de giver udtryk for at dette er en område du ved en masse om kunne du
måske fortælle hvilken region der tager sig af spørgmål af denne karakter?
Du må jo vide det efter som du skriver i indlægget!

Rene

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-08-04 17:22

René H wrote:

> Dit link til told og skat er egentlig malplaceret da ingen udenlanske
> virksomheder kan læse dansk eller vil bruge tid på at læse told og skat's
> hjemmeside.

Nu har resten af debatten været på dansk, så jeg går ud fra, at
deltagerne kan forstå teksten på siden (i hvert fald skulle det ikke
være sproget, der giver problemer).

> [...]
> england først skal registreres ved omsætning på 600.000 kr. eller 56.000

Helt latterligt vil det dog ikke være, da det følger af dansk
lovgivning (som firmaet skal overholde ved salg til Danmark), der igen
er et resultat af EU-direktiver.

> Reglen som told og skat har opsat er iøvrigt umulig at kontrollere [...]

Leverer I seriøs rådgivning, eller hjælper I folk med at overtræde loven?

> [...]
> salgt til udlandet. Skal en dansk virksomhed så fakturere med tysk moms til
> tyske privat kunder hvis de sælger for mere end 280.000 kr.?!?

Det afhænger af den tyske lovgivning, men grænsen ligger ifølge
EU-direktivet mellem 35.000 og 100.000 Euro.
Man kan så vidt jeg husker lade sig frivilligt registrere, således at
man kan nøjes med at opkræve tysk moms fra første krone ved salg til
Tyskland.

> Nu når de giver udtryk for at dette er en område du ved en masse om kunne du
> måske fortælle hvilken region der tager sig af spørgmål af denne karakter?

Det gør alle regionerne - henvend dig blot til den nærmeste.

> Du må jo vide det efter som du skriver i indlægget!

Man kan vel godt finde oplysninger på en hjemmeside uden at være
ekspert. Faktisk kunne man forvente at dem, der slår sig op som
rådgivere selv kunne finde de relevante oplysninger - eller endda
allerede _havde_ fundet dem.
- Men nu fik du altså hvad jeg lige havde i hovedet. Et par links kan
du godt lokke ud af mig, hvis du ikke selv kan finde den relevante
lovgivning, men ellers skal vi nok snart til at tale om honoraret for
rådgivning og informationssøgning.

Fra : René H

Dato : 23-08-04 18:47

> Nu har resten af debatten været på dansk, så jeg går ud fra, at
> deltagerne kan forstå teksten på siden (i hvert fald skulle det ikke
> være sproget, der giver problemer).

Hvad F***** har det med denne debat gruppe at gøre. Sig mig aner du ikke
hvad der bliver snakket om?!? Vi snakket engelske selskaber der sælger til
danske privat kunder! Snakker man dansk i england?!?

> Helt latterligt vil det dog ikke være, da det følger af dansk
> lovgivning (som firmaet skal overholde ved salg til Danmark), der igen
> er et resultat af EU-direktiver.

Fjols! Så længe du arbejder inde for EU gælder reglen FOB. Så skal man måske
også betale dansk moms hvis du køber bygge materialer for mere end 280.000
kr i tyskland?

> Leverer I seriøs rådgivning, eller hjælper I folk med at overtræde
loven?

Nææh, Danmark overtræder bare regler som EU har opsat. Men det er der jo
ikke nået ny i!

> [...]
> Man kan så vidt jeg husker lade sig frivilligt registrere, således at
> man kan nøjes med at opkræve tysk moms fra første krone ved salg til

Hvilket direktiv?!? Svar udbedes!

> Det gør alle regionerne - henvend dig blot til den nærmeste.

Fejl min ven! Der er regionen i sønderjylland der har speciale i disse
spørgmål!

Ja men du er f****** dårlig til at tolke dem!

Faktisk kunne man forvente at dem, der slår sig op som
> rådgivere selv kunne finde de relevante oplysninger - eller endda
> allerede _havde_ fundet dem.

Man kunne også forvente af folk der kommer med anklager havde sat sig ind i
tingene og ikke bare slår om sig med smarte kommentar!Nar!

> [...]
> du godt lokke ud af mig, hvis du ikke selv kan finde den relevante
> lovgivning, men ellers skal vi nok snart til at tale om honoraret for

Jeg vil nødig rådgives af dig! Fordi man har jord i hoved er det ikke ens
betydende med at man er gartner! At finde oplysninger på en hjemmeside om
atomfysik er ikke ensbetydende med at man er atomfysiker! VEL!

Rene

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-08-04 19:12

<Klip>

> Hvad F***** har det med denne debat gruppe at gøre. Sig mig aner du ikke
> hvad der bliver snakket om?!?

<Klip>

> Fjols!

<Klip>

> Fejl min ven!

<Klip>

> Ja men du er f****** dårlig til at tolke dem!

<Klip>

> Nar!

<Klip>

> Fordi man har jord i hoved er det ikke ens
> betydende med at man er gartner!

Kunne du ikke prøve at moderere dit sprog lidt og undlade alle dine
udråbstegn?
Man kan godt være uenige uden at skulle kalde hinanden "Fjols", "Nar" mv.
ellers bør du fortsætte i dk.snak.mudderkastning som er beregnet til
formålet

Fra : René H

Dato : 23-08-04 19:23

> [...]
> Man kan godt være uenige uden at skulle kalde hinanden "Fjols", "Nar" mv.
> ellers bør du fortsætte i dk.snak.mudderkastning som er beregnet til

Problemet med denne gruppe er at den består af en flok rygklappere der kun
er interesseret i at ophøje janteloven. Det er ca. 2 år siden jeg sidst var
aktiv i denne gruppe og jeg må desvære sande at der ikke er sket det
fjerneste siden. Stadig de samme kløvninge der kloger i ting de ikke har
begreb om. Ikke just en rugekasse for guldæg! Jeg mener ikke mine udfald er
spor anderledes end det lort andre lukker ud i dette forum. Hvis man kloger
i ting man ikke kender til må man finde sig i at blive kaldt et fjols. Sådan
er det jo også ude i det "rigtige" erhverv. Og det er jo dk.erhverv vi
befinder os i. Ikke!

Rene

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-08-04 21:57

René H wrote:

> Hvad F***** har det med denne debat gruppe at gøre. Sig mig aner du ikke
> hvad der bliver snakket om?!? Vi snakket engelske selskaber der sælger til
> danske privat kunder! Snakker man dansk i england?!?

Jeg har fulgt denne tråd fra starten, hvor en dansker (gætter jeg på)
på dansk stillede nogle spørgsmål om indskud i et dansk ApS. Donny
foreslog derefter (stadig på dansk) at etablere firmaet i England, og
kom med nogle fejlagtige og/eller mangelfulde oplysninger.
Donny bad (på dansk) om dokumentation, da vi var nogle, der påpegede
fejlene, og jeg henviste derfor til en dansk side fra de danske
myndigheder, som er ansvarlige for området.

Henvisningerne i denne tråd har aldrig været myntet på engelsktalende
personer.

> Fjols! Så længe du arbejder inde for EU gælder reglen FOB.

"Free On Board"? Det er en leveringsbetingelse, som handelsparterne
kan vælge at bruge. Den hæver dem ikke over de nationale love.

> Så skal man måske
> også betale dansk moms hvis du køber bygge materialer for mere end 280.000
> kr i tyskland?

Ja, hvis et tysk firma leverer til en dansk ikke-momsregistreret
kunde. Ved handel over grænserne mellem momsregistrerede firmaer, skal
der som bekendt slet ikke opkræves moms.

> Nææh, Danmark overtræder bare regler som EU har opsat.

Og det kan du selvfølgelig dokumentere? Selv om du ikke kender EU's
regler!

> Hvilket direktiv?!? Svar udbedes!

Du har altså ikke læst reglerne og kan ikke selv finde frem til dem.

Det drejer sig om direktiv 91/680/EØF af 16. december 1991, som i
Danmark er implementeret i momsloven.

> Fejl min ven! Der er regionen i sønderjylland der har speciale i disse
> spørgmål!

Ja, speciale - men alle regionerne kan svare på disse helt
grundlæggende spørgsmål. En dansk repræsentant skal således registreres
hos den lokal region, men firmaer uden dansk repræsentation skal
henvende sig til region Sønderborg.

> Ja men du er f****** dårlig til at tolke dem!

Jeg glæder mig til at høre hvad jeg har fejlfortolket.

> Jeg vil nødig rådgives af dig!

Alligevel spørger du mig om de gældende EU-direktiver?

Dit sprogbrug styrker i øvrigt ikke din troværdighed, men det er
naturligvis dit eget valg.

Fra : René H

Dato : 23-08-04 22:46

> [...]
> myndigheder, som er ansvarlige for området.
>
> Henvisningerne i denne tråd har aldrig været myntet på engelsktalende

Er de danske myndigheder ansvarlige på området om engelske virksomheder?

> "Free On Board"? Det er en leveringsbetingelse, som handelsparterne
> kan vælge at bruge. Den hæver dem ikke over de nationale love.

Nej men de bruges i VAT spørgsmål. Leveres varen til transport ved
trediepart skal VAT betales hos sælger.

> Ja, hvis et tysk firma leverer til en dansk ikke-momsregistreret
> kunde. Ved handel over grænserne mellem momsregistrerede firmaer, skal
> der som bekendt slet ikke opkræves moms.

Forkert! Skousen er et godt eksempel. Her kan du gå ind i en dansk skousen
butik og se på varen, hvorefter du køre syd fra grænsen og betaler. Men det
kender du jo nok ikke til da du bor på sjælland.

> Og det kan du selvfølgelig dokumentere? Selv om du ikke kender EU's
>regler!

Som set overfor bruger flere selskaber VAT reglerne. Tag eksempelvis
Universal telecom der sælger telefoni til danske kunder men kræver
portugesisk VAT. Og monm ikke Universal telecom omsætter for mere end
280.000 kr i DK.

> Du har altså ikke læst reglerne og kan ikke selv finde frem til dem.
>
> Det drejer sig om direktiv 91/680/EØF af 16. december 1991, som i
> Danmark er implementeret i momsloven.

Kunne ligge et link ind, jeg kan nemlig ikke finde det noget sted i
momsloven. Og det eneste jeg kender til omkring de grænseværdier er fra
holland som iøvrigt er midt i en sag med EF domstolen omkring deres VAT
særregler.

> [...]
> grundlæggende spørgsmål. En dansk repræsentant skal således registreres
> hos den lokal region, men firmaer uden dansk repræsentation skal

Har et engelsk selskab repræsentation i DK?

Du har ganske rigtigt drevet din forretning i danmark siden 92 men der er
sket meget siden da. Danmark kan ikke kræve at andre EU landes selskaber
skal kræve dansk moms af vare der sendes til danmark. Det vil kræve alt for
stor administration.

Rene

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-08-04 09:28

"René H" <rene.holmgren@gvcgroup.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> kender du jo nok ikke til da du bor på sjælland.

Ikke forkert. Det kan ganske rigtigt kun lade sig gøre ved salg til private.
Derudover er det ikke rigtigt at man bare "køre syd fra grænsen og betaler".
Man skal også afhente varen syd for grænsen og selv stå for hjemtransporten.

Fra : René H

Dato : 25-08-04 12:34

> [...]
betaler".
> Man skal også afhente varen syd for grænsen og selv stå for

Ja du havde da ikke regnet med at et tysk selskab der levere vare i tyskland
skulle levere dem i danmark. Du må derimod godt bruge et transportfirma som
du selv betaler til at foretage transporten.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-08-04 13:00

> [...]
som
> du selv betaler til at foretage transporten.

Du har slet ikke opdaget at det er det, der er hele tricket? Det er den
eneste årsag til at de slipper for at opkræve Danske moms, selv om
virksomheden ligger i Tyskland.
Prøv lige at vend tilbage til hvad der var Donny's begrundelse for at det
var smart for et Dansk firma at benytte et Engelsk selskab og en Engelsk
post-adresse. Den holder kun, hvis kunden selv afhenter varen i England

Fra : René H

Dato : 27-08-04 12:15

> [...]
> var smart for et Dansk firma at benytte et Engelsk selskab og en Engelsk
> post-adresse. Den holder kun, hvis kunden selv afhenter varen i England

Eller får varen afhentet på en adresse i england for egen regning.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-08-04 12:47

> Eller får varen afhentet på en adresse i england for egen regning.

Ikke kun for egen regning. Man skal også selv arrangere transporten. Sælger
må ikke ringe til fragtmanden for dig, for så er der tale om eksport til
Danmark.
Tilbage til min allerførste kommentar; Hvor seriøst mon kunderne vil opfatte
sådan et firma?

Fra : René H

Dato : 27-08-04 18:24

> [...]
Sælger
> må ikke ringe til fragtmanden for dig, for så er der tale om eksport til

Det er jo ordkløveri!

> Tilbage til min allerførste kommentar; Hvor seriøst mon kunderne vil
opfatte
> sådan et firma?

Hvis du køber en sofa i IKEA i århus og vil have den til tyskland skal du da
også selv sørge for transporten. Og jeg vil da mene IKEA er rimlig seriøst!

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-08-04 11:00

> Sælger
>
> Det er jo ordkløveri!

Det er bestemt ikke ordkløveri.
Det er temmelig væsentligt for kunden om han blot kontakter sælger og
bestiller sin varer, eller han efterfølgende selv skal til at arrangere
hjemtransporten af varen med en 3. part.
Hele fidusen med Skousen, som du selv nævner som eksempel, er at du går ind
i deres tyske butik betaler varen og tager den under armen med det samme.
Når man gør det, handler du på samme vilkår som deres tyske kunder. Hvis
Skousen derimod står for transporten er der tale om eksport til Danmark, og
så skal de opkræve dansk moms når de omsætter for over 280.000 kr. årligt
til Danmark (og det gør de).

> Hvis du køber en sofa i IKEA i århus og vil have den til tyskland skal du
da
> også selv sørge for transporten. Og jeg vil da mene IKEA er rimlig
seriøst!

Hvori ligger ligheden?
IKEA i Århus er da ikke en butik, der henvender sig specielt til det Tyske
markede. Skousen´s butik i Tyskland, som du selv nævner som eksempel, er
netop oprettet med det ene formål at kunne levere varer til det Danske
markede med den billigere Tyske moms

Jeg fristes efterhånden til at sige at du overhovedet ikke ved hvad du taler
om. Det er rystende at I prøver at sælge "smarte" pakkeløsninger til
erhvervsdrivende.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-08-04 10:23

René H wrote:

> Er de danske myndigheder ansvarlige på området om engelske virksomheder?

Ja. (Hvis du med "området" mener salg til Danmark). En del af
arbejdet sker selvfølgelig i samarbejde med de engelske myndigheder.

Du tror stadig på, at Told*Skat beskriver nogle fiktive regler på
deres hjemmeside for at skræmme folk?

> Nej men de bruges i VAT spørgsmål. Leveres varen til transport ved
> trediepart skal VAT betales hos sælger.

VAT = moms - lad os bare bruge det danske ord her. Det er rigtig nok
sælger, der skal opkræve momsen, men hvilken moms han skal opkræve,
afhænger af leveringssted, kunde, omsætning m.v.

> Forkert! Skousen er et godt eksempel. Her kan du gå ind i en dansk skousen
> butik og se på varen, hvorefter du køre syd fra grænsen og betaler. Men det
> kender du jo nok ikke til da du bor på sjælland.

Det fremgår ikke umiddelbart af Skousens hjemmeside, om de stadig
tilbyder dette, men i de konstruktioner, jeg har set, har det centrale
altid været, at kunden selv måtte hente varen i Tyskland (eller selv
sørge for transport fra Tyskland til Danmark).

For god ordens skyld, skal en tysk butik ikke spørge hver kunde hvor
han kommer fra - det er kun, hvis firmaet leverer i Danmark (hvilket
også inkluderer forsendelse til Danmark), at der skal opkræves dansk
moms (ved omsætning over 280.000 DKK årligt).

Amazon er et af de firmaer, der omsætter så meget, så de kommer under
reglerne:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/502578/ref=cs_hd_lp_1/202-7098342-5181401

> Som set overfor bruger flere selskaber VAT reglerne.

Ja, faktisk er _alle_ firmaer underlagt VAT (moms) lovgivningen.

De fleste vælger heldigvis at følge dem. - Resten (for)følger
Told*Skat.

> Tag eksempelvis
> Universal telecom der sælger telefoni til danske kunder men kræver
> portugesisk VAT. Og monm ikke Universal telecom omsætter for mere end
> 280.000 kr i DK.

Teleydelserne betragtes p.t. som leveret i udbyderens hjemland -
derfor bliver de danske momsregler ikke aktuelle.

> Kunne ligge et link ind, jeg kan nemlig ikke finde det noget sted i
> momsloven.

Sprang du §49 stk. 3 over?
(http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030070329-REGL) - og nederst
på siden er en henvisning til direktiv 91/680/EØF:
http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&lg=da&numdoc=31991L0680

> Har et engelsk selskab repræsentation i DK?

Nogle har - andre har ikke. Mere præcist kan det vist ikke besvares.

> Danmark kan ikke kræve at andre EU landes selskaber
> skal kræve dansk moms af vare der sendes til danmark.

Den lader vi lige stå til du har læst ovenstående links.

Fra : René H

Dato : 25-08-04 12:32

> [...]
> arbejdet sker selvfølgelig i samarbejde med de engelske myndigheder.
>
> Du tror stadig på, at Told*Skat beskriver nogle fiktive regler på

Selv om du har drevet din IT forretning siden 92 lyder det ikke til at du
kender ret meget til arbejdsgange uden for DK. Men det er også helt fint.
Nej der er ikke ret meget samarbejde mellem de danske og engelske
myndigheder. De engelske myndigheder har ikke engang ret meget samarbejde
internt mellem eksempelvis skattevæsnet Inland Revenue og toldvæsnet MH
Custom & Excise.

> VAT = moms - lad os bare bruge det danske ord her. Det er rigtig nok
> sælger, der skal opkræve momsen, men hvilken moms han skal opkræve,
> afhænger af leveringssted, kunde, omsætning m.v.

Leveres varen på firmaets adresse i udlandet skal der opkræves lokal
moms/VAT af varen også selvom den derefter fragtes til et andet land
indenfor EU. Denne regel gælder altid ved handel med private.

> [...]
> altid været, at kunden selv måtte hente varen i Tyskland (eller selv
> sørge for transport fra Tyskland til Danmark).

Ja selvfølgelig. Varen skal da hentes i udlandet. Du påstår at selv om varen
bliver hentet og afregnet i udlandet skal de betale dansk moms hvis den
udenlanske butik sælger mere end for 280.000 kr. til danske kunder.

> [...]
> også inkluderer forsendelse til Danmark), at der skal opkræves dansk
> moms (ved omsætning over 280.000 DKK årligt).

Hvis varen transporteres af trediepart for kundes egen regning gælder din
regel ikke.

> Amazon er et af de firmaer, der omsætter så meget, så de kommer under
> reglerne:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/502578/ref=cs_hd_lp_1/202-7098342-5181401

Her gæølder det samme, bliver varen leveret fra firmaets adresse og fragtes
til et andet EU land for kundes regning gælder denne regel ikke.

> Teleydelserne betragtes p.t. som leveret i udbyderens hjemland -
> derfor bliver de danske momsregler ikke aktuelle.

Det samme sælger hvis en vare bliver leveret fra firmaets adresse og
transporeres til et andet EU land for kundes egen regning.

> [...]
> (http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030070329-REGL) - og nederst
> på siden er en henvisning til direktiv 91/680/EØF:

Der er i 91/680/EØF tale om at den erhvervsdrivende selv forstår
forsendelsen til et andet EU land. Der er forskellen.

Det gør vi nemlig!

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-08-04 17:12

Jeg beklager hvis nogen modtager dette indlæg for anden gang, men jeg
kan ikke selv se det på Sunsite.

René H wrote:

> Selv om du har drevet din IT forretning siden 92 lyder det ikke til
at > du kender ret meget til arbejdsgange uden for DK. Men det er også
> helt fint.

Dine kommentarer bliver ufrivilligt komiske, når du - der forsøger at
fremstå som ekspert - tydeligvis ikke kendte til de helt basale regler.

Om nogen har været kort eller lang tid i den ene eller den anden
branche imponerer mig ikke, men du har endnu ikke kunnet dokumentere
nogen af dine påstande. Du måtte derimod bede mig om henvisninger til de
basale EU-direktiver og danske love.

> [...]
> myndigheder. De engelske myndigheder har ikke engang ret meget
> samarbejde internt mellem eksempelvis skattevæsnet Inland Revenue og

Jeg spørger igen: Yder I seriøs rådgivning eller hjælper i folk med
at finde steder, hvor loven kan overtrædes uden at det bliver opdaget?

- Og jo, der _er_ samarbejde mellem de danske og engelske
myndigheder. Bl.a. er der blevet optrevlet en del moms-karruseller, hvor
England har været involveret.

> Leveres varen på firmaets adresse i udlandet skal der opkræves lokal
> moms/VAT af varen også selvom den derefter fragtes til et andet land
> indenfor EU. Denne regel gælder altid ved handel med private.

Men nu handlede det jo om at registrere et dansk firma i England -
ikke om at flytte til England og sælge til englændere i konkurrence med
de firmaer, der i forvejen findes på det engelske marked.
Og som du vist har fundet ud af nu, så _skal_ der opkræves dansk
moms, når man sælger til Danmark for over 280.000 DKK.

> Ja selvfølgelig. Varen skal da hentes i udlandet.

Sjovt - det skulle den ellers ikke tidligere i
Da du skrev: "Vi snakket engelske selskaber der sælger til danske
privat kunder!" nævnte du ikke, at kunderne selv skulle hente varen i
England.

Også sjovt at du nu pludselig udemærket kender den EU-regel, som du
tidligere mente var et påfund fra Told*Skat.
For et par dage siden skrev du i
<news:cghfq4$1088$1@news.cybercity.dk>: "Danmark kan ikke kræve at andre
> [...]

> Du påstår at selv om varen bliver hentet og afregnet i udlandet skal
> de betale dansk moms hvis den udenlanske butik sælger mere end for

Se lige hvad du selv citerede fra mit indlæg:

- Så fortæl venligst hvor du ser mig give udtryk for, at reglen
skulle gælde for kunder, der selv afhenter varen i en tysk butik?

> Hvis varen transporteres af trediepart for kundes egen regning gælder
> din regel ikke.

At varen for kundens regning transporteres af 3. part er ikke nok til
at omgå reglerne.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/502578/ref=cs_hd_lp_1/202-7098342-5181401

Amazon har jo netop gjort, hvad Donny foreslog og du bakkede op om:
Åbnet et engelsk firma med salg til Danmark. Som du ser, er de blevet
momsregistreret i Danmark, hvilket du i
<news:cgcvpq$2tac$1@news.cybercity.dk> kaldte "totalt latterligt". Nu er
det åbenbart ikke så latterligt længere.

> Det samme sælger hvis en vare bliver leveret fra firmaets adresse og
> transporeres til et andet EU land for kundes egen regning.

Nej, kunden skal som udgangspunkt have overdraget varen i udlandet.

> Det gør vi nemlig!

Skal det tolkes således, at du stadig ikke tror 280.000
kroners-reglen gælder?

Hvorfor tror du ikke bare Amazon og Skousen lader kunden betale
transporten, hvis det var nok til at omgå reglen?

Fra : René H

Dato : 27-08-04 18:43

> [...]
> branche imponerer mig ikke, men du har endnu ikke kunnet dokumentere
> nogen af dine påstande. Du måtte derimod bede mig om henvisninger til de

Dine henvisninger sagde da ikke noget andet end hvad reglerne er i Holland!
I england er reglen for hvornår du skal opkræve moms i andre lande langt
højere. Vi snakker her 2 mil DKK.

> Jeg spørger igen: Yder I seriøs rådgivning eller hjælper i folk med
> at finde steder, hvor loven kan overtrædes uden at det bliver opdaget?

Sig mig har du jord i hoved? Påstår du det er ulovligt at sælge vare fra et
Engelsk selskab til danske kunder? Påstår du er man overtræder nogen lov ved
at opkræve Engelsk VAT på vare leveret i England til kunder der kommer uden
for England?

> - Og jo, der _er_ samarbejde mellem de danske og engelske
> myndigheder. Bl.a. er der blevet optrevlet en del moms-karruseller, hvor
> England har været involveret.

Det er der da ikke noget nyt i. Richard Branson tjente sine første penge på
at snyde HMCE for afgifter på LP'er!

> [...]
> Og som du vist har fundet ud af nu, så _skal_ der opkræves dansk
> moms, når man sælger til Danmark for over 280.000 DKK.

LOL... at registrere et dansk selskab i england... Det var måske er "dansk"
Limited selskab!

> Sjovt - det skulle den ellers ikke tidligere i
> Da du skrev: "Vi snakket engelske selskaber der sælger til danske
> privat kunder!" nævnte du ikke, at kunderne selv skulle hente varen i
> England.

Det er ordkløveri!

> [...]
> <news:cghfq4$1088$1@news.cybercity.dk>: "Danmark kan ikke kræve at andre
> EU landes selskaber skal kræve dansk moms af vare der sendes til

Jeg tror du blander nogle begreber sammen! Det er også helt fint. Der er
erhvervskunder (VAT registrerede kunder i andre EU lande) og så er der
privat kunder ( kunder som ikke er VAT registrerede og som handler hos ét
selskab i en anden medlemsstat). Erhvervskunder kan købe VAT frit fra andre
EU lande men skal opgive dette på deres VAT indberetning. Privat kunder kan
købe varen med lokal VAT. Om kunden skal skal varetage fragten selv eller om
virksomheden gør det er en formalitet.

> Se lige hvad du selv citerede fra mit indlæg:

> - Så fortæl venligst hvor du ser mig give udtryk for, at reglen
> skulle gælde for kunder, der selv afhenter varen i en tysk butik?

Det skriver do jo nedenfor!

> At varen for kundens regning transporteres af 3. part er ikke nok til
> at omgå reglerne

Det er ordkløveri! Kunden klare selv transporten er det samme som at sige at
transporten er for kundens egen regning. Sådan er det ihvertfald over i
jylland og vest på.

> [...]

> <news:cgcvpq$2tac$1@news.cybercity.dk> kaldte "totalt latterligt". Nu er
> det åbenbart ikke så latterligt længere.

Hverken du eller jeg er ansat hos told og skat vel?

> Nej, kunden skal som udgangspunkt have overdraget varen i udlandet.

Det var det jeg skrev! Varen leveres på SELSKABETS ADRESSE ikke på KUNDENS
ADRESSE!
Og fragten... ja det har jeg skrevet længere oppe.

> Skal det tolkes således, at du stadig ikke tror 280.000
> kroners-reglen gælder?
>
> Hvorfor tror du ikke bare Amazon og Skousen lader kunden betale
> transporten, hvis det var nok til at omgå reglen?

Det gør skousen da også. Se ovenfor!

Den her diskution er simpelthen for langt ude.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-08-04 21:08

René H wrote:

> Dine henvisninger sagde da ikke noget andet end hvad reglerne er i Holland!

Øh jo! De fortalte også om reglerne i Danmark og EU (herunder England).

> I england er reglen for hvornår du skal opkræve moms i andre lande langt
> højere. Vi snakker her 2 mil DKK.

Dokumentation? England har også bundet sig til at følge det direktiv,
som de danske regler er lavet efter.

> Sig mig har du jord i hoved?

Ikke så vidt vides. Men du svarede ikke på spørgsmålet. Jeg kan også
formulere det på en anden måde: Hvorfor er det relevant at nævne, at
myndighederne ikke samarbejder ret meget, hvis man ønsker at overholde
reglerne?

> Det er der da ikke noget nyt i.

Nej egentlig ikke, men det lød som du ikke troede myndighederne
samarbejdede.

> LOL... at registrere et dansk selskab i england... Det var måske er "dansk"
> Limited selskab!

Ja, det var vist nærmest det, Donny foreslog i
<news:f52fafac.0408162334.68f44fcd@posting.google.com>. Der blev spurgt
til indskud i et dansk ApS, og Donny skrev: "Hvis det er fordi du står
over for at åbne virksomhed og skal vælge den bedste måde at gøre det
på, altså den bedste løsning- så er mit råd et Engelsk Ltd. selskab."

> Det er ordkløveri!

Nej, det er jura - som skal overholdes, hvis man etablerer firma i
udlandet.

> [...]
> selskab i en anden medlemsstat). Erhvervskunder kan købe VAT frit fra andre
> EU lande men skal opgive dette på deres VAT indberetning.

Så langt så godt - det er jo hvad jeg skrev i
<news:412a5906$0$74256$14726298@news.sunsite.dk>: "Ved handel over
> [...]

> Privat kunder kan købe varen med lokal VAT. Om kunden skal skal varetage
> fragten selv eller om virksomheden gør det er en formalitet.

"Formaliteten" kan dog medføre en bøde samt efteropkrævning af
momsbeløbet hos virksomheden.
Du har skrevet det en del gange, så jeg har klippet gentagelserne
væk. Skriv endelig, hvis jeg har misset noget vigtigt.

Du kunne måske i din nylige visdom om reglerne gøre rede for hvilke
formalia, der skal være opfyldt for, at varen betragtes som leveret i
virksomhedens hjemland?

Du mangler stadig at fortælle hvorfor "Danmark kan ikke kræve at
andre EU landes selskaber skal kræve dansk moms af vare der sendes til
danmark." - selv om det netop fremgår af EU-direktivet, at det skal de.

> Det skriver do jo nedenfor!

Du må være mere præcis.

> Det er ordkløveri! Kunden klare selv transporten er det samme som at sige at
> transporten er for kundens egen regning. Sådan er det ihvertfald over i
> jylland og vest på.

Måske, - men der er momsen jo heller aldrig rigtig slået igennem...

Man kan f.eks. holde forsendelsesomkostningerne momsfri, hvis man
fører regnskab over udlægget og opkræver beløbet hos modtageren. Men det
er stadig afsender, der står for transporten.

> Hverken du eller jeg er ansat hos told og skat vel?

Ikke så vidt vides - hvorledes er det relevant i sammenhængen?

> Det gør skousen da også. Se ovenfor!

Jeg fandt ikke noget relevant ovenfor, men jeg fandt følgende på
www.skousen.dk: "Alle priser på www.skousen.dk er inkl. moms 25%"

Fra : Virksomhedsejeren

Dato : 23-08-04 17:52

> [...]
> naturligvis betaler skat af personligt i DK, du som kunde derimod, vil
> jo finde dimsen du har købt en smule billigere end hvis du havde købt

Det du siger her er at min kone og jeg kan flytte vores virksomhed til UK,
så kan vi sælge varen billigere til vore Danske kunder ? hm,,
Lad mig give lidt information, vi sælger produktet i DK, for 199 kr. incl
moms + forsendelse på 39 kr. alt i alt koster produktet for kunden 238 kr
I uk vil det så koste 187,06 + forsendelse på ca 70 kr altså vil prisen
være 257,06
Klart at kunde kan mærke en besparelse...
Måske det er bedre for softwhere og udviklingsvirksomheder !

Så er der så skattefordelene, de er jo gode når man pludselig er dyere med
produktet !!
Ok skatte fordelene er der vi skal kun i UK ( efter den skala din side
viser ) betale 20% i skat..
Så kommer vuderingen ind !
Lavere skat, lavere omsætning (om nogen)
Det skal så op imod :
Stigende omsætning, sikker fremtid.

hm... svært valg !!

Så flytter vi da bare produktionen til østen, klart det er er jo smart, og
så får vi det hele i en offshore løsning, og fjerner der med 40 danske
arbejdspladser. ( her siger min moral nej!, i alt fald så længe jeg har
sorte tal på bundlinjen, det vil være noget andet hvis de var røde, da
arbejdspladserne stadig ville ryge :(( )

Og så kommer det store spørgsmål..
Lad os sige at det kunne lade sig gøre !!
Jeg har flyttet det hele til UK, og betaler nu kun 20% af overskudet.
Dejligt...
Proplemet er bare at jeg med 100% sikkerhed rammer reglen for højere moms..
som vist er diskuteret andet steds i denne debat...

Nu skal jeg så have pengene hjem til Danmark, i min egen lomme, dette er jo
vel også relativt nemt ! Der er blot en del skat der skal betales !
Hvordan er reglerne der Hr. Donny ?
Næste spørgsmål, kommer sikkert fra T&S der ikke kan forstå, hvorfor jeg
driver en virksomhed der sælger 99% af sine vare i DK, men som ligger i UK..
Er der ikke et begreb der hedder " bevist skatteundragelse " ikke at T&S
nødvendigvis kan gøre noget, ud over et par artikler i TVA, eller ligne, og
så er strukturen i en virksomhed som min ikke længere god !

Måske mit indlæg i dine øjne hr. Donny lyder dumt, men jeg ved så heller
ikke noget om at drive en virksomhed, men jeg ved hvad det vil sige at sælge
en vare ( 1 +1 = 3 ved salg og 1 +1 = 1,5 ved køb ) Jeg har bogføringsfolk,
og revisorer til resten, sjovt at disse ikke har sagt at jeg skal sende
virksomheden til UK....

Virksomhedsejeren

Fra : René H

Dato : 23-08-04 19:46

> [...]
> viser ) betale 20% i skat..
> Så kommer vuderingen ind !
> Lavere skat, lavere omsætning (om nogen)

Jeg kan godt se dit argument. Det er heller ikke alle typer virksomheder der
kan flyttes til udlandet. Et godt eksempel på en type dansk virksomhed der
er flyttet til udlandet pga moms er bladhusene og magasinerne. De har
flyttet hele deres distribution til et område med lavere moms for herfra at
sende til de danske privatkunder. Kunderne mærker ingen forskel.
Men virksomheder der har behov for direkte kontakt med kunder kan have meget
svært ved at flytte deres virksomhed til udlandet.

Det er rigtigt at skatten er lavere i england og at nogen vil mene det er
noget moralsk mht at flytte arbejdspladser ud af DK, men for mig at se er
det samfundets problem og ikke virksomhedsejernes. For virksomhedsledere er
der kun en ting der tæller! Mest mulig på bogen til aktionærerne! Dette kan
blandt andet gøres ved at spare på skatten hvad spares kan. Hvis ikke de gør
det, hvem vil så investere i deres virksomhed?

Rene

Fra : Virksomhedsejeren

Dato : 23-08-04 20:26

> [...]
meget
> svært ved at flytte deres virksomhed til udlandet.

Ja, men her snakker vi også om en lidt anden omsætning, end jeg elelr for
den sags skyld mange andre har!
For enkeltpersoner, kan der i særlige tilfælde være fordele, men her er
det vist mest i servicebranchen.
For firmaer som mit der omsætter for nogle få mil. er det mere til ulempe!
Eller mener jeg at man skal mere eller mindre være en gigant før der er
store penge at hente.. 1.000.000 er småpenge i mange firmaer, og kan snart
tabes alene på nyuddannelse af nye folk, og videruddannelse af disse, her
skal også se hvor ens knowhow bliver flyttet hen, kan jo være konkurrenten
har det sjover med ens folk, når man smutter " udenbys "

> Det er rigtigt at skatten er lavere i england og at nogen vil mene det er
> noget moralsk mht at flytte arbejdspladser ud af DK, men for mig at se er
> det samfundets problem og ikke virksomhedsejernes.

Er virksomhedsejerene ikke også samfundet ?

>For virksomhedsledere er
> der kun en ting der tæller! Mest mulig på bogen til aktionærerne!

Ja, men ikke latid for enhver pris !

> Dette kan
> blandt andet gøres ved at spare på skatten hvad spares kan. Hvis ikke de
gør
> det, hvem vil så investere i deres virksomhed?

Skatten er et sted, men er det den sidste vej for at skaffe kapital, så er
der allerede noget galt. eller det er et monopol!!
Kender til et firma, med 450 ansatte, de overvejede at flytte til østen,
både produktion og administration, men de besparelser de ville få, ville de
miste i manglende ordre, da " dansk " er et vare mærke på mange
produktområder, de skulle også nyuddanne en masse, og deres Danske marked
villle med stor sandsynlighed gå til " konkurrenten " ( hvilket er 150 andre
firmaer, bare i DK )
De store firmaer de sælge/ solgte til, ville man næppe miste, men 40% af
omsætningen kom fra den lille "lokale" tømmer rundt om i landet, og fra hr.
og fru. Jensen..
Og 40% er meget at miste..
Min konklution, er at Danskere helst handler Dansk, ( om end de mange gange
tror de handler Dansk i " polskfabrikerede " produkter (eks
tekstilprodukter))
yderligere, er min mening også, at handler man med produkter som skal
fragtes, i en ikke over 20-50 mil kr klassen, vil besparelsen ved udenlandsk
produktion / forsendelse, næppe være den mest atraktive. om end en lille
mulighed i særlige tilfælde.

Dog tror jeg mange mindre firmaer som har service ydelser så som
webdesignere m.m kan have klare fordele, men dette er jo så nok også mere en
nichebrance at slå sig ind på, men der er så heller ikke så mange som
disideret handler med LTD.s i Danmark

Men will folk sætte sig ind i sagen, så kan de produkter jeg så på Donnys
side, fås til ca 20 % af den pris han tager/ GVC tager! Eks koster en
oprettelse af de LTD som GVC handler med, ikke mere end ca 2500 kr. at
oprette, ( taget ud fra det LTD en rep. fra GVC viste min kone, i Ålborg for
3-4 måneder siden ) så koster adr. sekretær, og andre ting også, men meget
over 8-10000 behøves men ikke at komme, så prisen er vist også efter
branchen. og her er end ikke de årlige gebyrer med, som også er en del
billigere, hvis de købes direkte.
Og slutteligt er et LTD ikke bare et LTD, men her kan man passende bruge de
ca. 20.000 der er tilbage på en advokat, så kan han/hun hjælpe en, der
findes mange i landet som har kendskab til denne niche.

Men jeg tror (håber) nu heller ikke at Donny som er elementet for min
indblanden, forsøger at sælge denne løsning til alt og alle, men skulle han
en dag dukke op på min matrikel, skal jeg gerne grine ham ud af døren :) og
give mine kolegaer og dem de kender deres livs grin...

virksomhedsejeren

Fra : René H

Dato : 23-08-04 21:28

> [...]
> skal også se hvor ens knowhow bliver flyttet hen, kan jo være konkurrenten
> har det sjover med ens folk, når man smutter " udenbys "

Her mener jeg jo at bladbrancen er interesant, Alle deres sælgere sider i
danmark men kunder betaler ikke dansk moms. Det samme må kunne lade sig gøre
i andre brancher. Telecom branchen har gjort det samme. Det er jo et
spørgsmål om hvor kunden får varen fra ikke hvor sælgeren er. Her er skousen
et godt eksempel. Du kan se på varen i en skousen butik i Aabenraa bestille
varen men køre over grænsen og betale tysk moms.

> Er virksomhedsejerene ikke også samfundet ?

Måske. Problemet er bare at hvis vi beholder den holdning er vi lukket inden
for kort tid.

> Ja, men ikke latid for enhver pris !

Det er rigtigt. Men sig det til aktionærerne.

> [...]
udenlandsk
> produktion / forsendelse, næppe være den mest atraktive. om end en lille

Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til fragt priser. Men jeg kan fortælle
dig at det kan bedre betale sig at sende eksempelvis hudcream og parfume med
post fra hong kong end at sælge der fra en butik i Danmark og endda til en
bedre pris.

Fragt priserne er meget lave hvis du kan leve med 3 til 5 dages levering
internt i europa.

> [...]
> over 8-10000 behøves men ikke at komme, så prisen er vist også efter
> branchen. og her er end ikke de årlige gebyrer med, som også er en del

Nu kan man ikke sammenligne en skoda med en mercedes. Jeg kender flere der
har brændt deres finger eller nærmere deres pengepung på selv at finde en
løsning. Der er nogle faktorer der skal være helt på plads hvis ikke du vil
ende i en skatte sag i danmark. Og rådgivning er ikke noget du kan få på det
lokale told og skat. Jeg har endnu ikke set nogen der vil yde en service
gratis. Alt koster. Så hvis du kan finde en leverandør der vil håndtere
registreret kontor adresse og company secretary gratis vil jeg meget gerne i
kontakt med denne.

> [...]
> ca. 20.000 der er tilbage på en advokat, så kan han/hun hjælpe en, der
> findes mange i landet som har kendskab til denne niche.

Du har helt ret. Et A/S er heller ikke bare et A/S. Jeg vil klart bruge
20.000 kr. på en advokat når jeg stifter et ApS, hvis vi har i 1985.
Situationen er bare den at tiderne har ændret sig. Idag har revisorer selv
direkte adgang til at oprette A/s'er og ApS'er. De kan lave alle papirerne
hvor advokaten førhen aligevel skulle have fat i revisoren for at få
erklæringer på kapitalens tilstedeværelse.

Ja den der griser sidst griser længst.

Rene

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 22:43

René H wrote:
> [...]
> papirerne hvor advokaten førhen aligevel skulle have fat i revisoren
> for at få erklæringer på kapitalens tilstedeværelse.

Det behøver du da ikke en revisor til. Du skal da bare udfylde en formular
til Erhvervs & Selskabsstyrelse bilagt kr. 1700,-, samt selvfølgelig
vedtægter for det selskab, du stifter. Forslag til (standsrd) vedtægter, der
kun skal tilpasses det aktuelle selskab (Navn, adresse, bestyrelse,
direktion, bindende hæftelsesforhold for selskabet. I mindre selskaber er
det end ikke nødvendigt med en bestyrelse, hvis man skal sidde og holde
generalforsamling for sig selv. Det kan imidlertid i visse situationer være
praktisk med en generalforsamlingsbeslutning snarere end en
direktionsbeslutning desuagtet det er Tordenskjolds soldater.

Div. erklæringer for fuldt indbetalt kapital skal du i givet fald selv
afgive (skrive under på), måske mere på lykke og fromme end på tro og
love.

Selskabert skal også anmeldes til Told/Skat. Det findes der også en formular
til. Det koster vist ikke noget, og så får du dit CVR nr.

Nå, det var lidt om det, og det er da ikke så svært - vel?
Karsten H. Jensen

Fra : Virksomhedsejeren

Dato : 24-08-04 17:22

> Her mener jeg jo at bladbrancen er interesant, Alle deres sælgere sider i
> danmark men kunder betaler ikke dansk moms. Det samme må kunne lade sig
gøre
> i andre brancher.

Du mener altså ikke at der er moms på de blade der ligger i butikkerne ?

>Telecom branchen har gjort det samme.

Ja, men de omgåes en regel, mon de bliver ved med det ?, mener det må være
et spørgsmål om tid, før man kan hive stikket !!
Og i øvrigt det teleseldkab som "Donny " foreslå, er end ikke de billigste,
så klart der er en monster fordel :)

> [...]
bestille
> varen men køre over grænsen og betale tysk moms.

Ja, fordi du køber som privatkunde, men igen kan du nemt som privat kunde
overtræde loven der også, er der ikke et maks beløb du må indføre for ?

> er
> er

> Måske. Problemet er bare at hvis vi beholder den holdning er vi lukket
inden
> for kort tid.

Øh, nu tror jeg du skal dokumentere noget over for mig. Jeg vil meget gerne
have nogle expertudsagn, genre danske eller andre EU sagkyndige der siger
dette.
Jeg læser børsen, og fortune magasine, plus en stribe andre, jeg har ikke
hørt at vi lukker snart..
Men med " vi " mete du måske GVC, da i så ikke får kunder ? :)

> Det er rigtigt. Men sig det til aktionærerne.'

Med glæde ! Så længe der er sunde vilkår som ikke gør det nøvendigt at
flytte virksomheds aktiviteter så vil jeg gerne !
Min mening om firmaer der ikke har anden udvej har du tidligere fået min
mening om!

> [...]
med
> post fra hong kong end at sælge der fra en butik i Danmark og endda til en

Nu ved jeg ikke hvad du ke´der til regler i det hele taget, rigtigt at der
i få niche kan lade sig gøre, men forklar lige hvorfor overstående jeg skrev
havde med fragt og parafume at gøre ?
jeg gav blot et af mange eksempler på hvor det absolut ikke kan lade sig
gøre !

> Fragt priserne er meget lave hvis du kan leve med 3 til 5 dages levering
> internt i europa.
Hvad har det med overstående eks. at gøre...
Og stadig ved du vist ikke ret meget om det at sende. Med de kvoter vi
sender, kan du kun sende det billigere fra østen i en container, og det
tager lidt mere end 3-5 dage !

> en

Donnys
> for
>
> Nu kan man ikke sammenligne en skoda med en mercedes.
Du kunne jo læse færdig inden du komenterer!

> [...]
> har brændt deres finger eller nærmere deres pengepung på selv at finde en
> løsning. Der er nogle faktorer der skal være helt på plads hvis ikke du

Ja, det har du ret i, men det er koster ikke 20.000 om året i gebyrer :)
og i øvrigt er der masser af engelske firmaer der igen tilbyder det samme
som jer til billigere penge!
En simpel søgning på ordene LTD UK på google, rammer en bunke der nemt kan
være med :)

> [...]
> registreret kontor adresse og company secretary gratis vil jeg meget gerne
Jeg har ikke sagt gratis nogle steder, men langt billigere !

> de

SNIP noget intet svar!

Hvis du ellers lyster kan du jo passende vise konstruktionen af de LTD i
sælger, så kan du jo lade nogle med forstand vudere om de er en pind værd !!

For disse priser er langt over hvad man behøver at betale.

Samlet pris for Premium UK Limited pakke:
4.400 Euro / 33.000 DKK
Årlig pris for opretholdelse af løsning
2.800 Euro / 21.000 DKK

Ekstra produkter:
Moms registrering 350 Euro

Men ellers hvis du tænker i company sectary og så videre, adr med mere, så
er det meget normal at der er firmaer ( læssevis ) i UK, som sælger disse
løsninger, for mindre beløb!!

> han
> og
>
> Ja den der griser sidst griser længst.

Nej, der tager du fejl. Den der griser sidst betaler som regel!
Eks. En landmand sviner vejen, naboen bruger den bag efter, han sviner også
lidt, han rydder ikke op, han bliver set svine.. Hvem tror du kommer til at
betale for oprydningen?
(eks. er virkeligt)
Andet eks. Nogle af de første der lavede virksomhedstømning slap vist også
fra det, men de sidste!
Nogle tjenet formuer mens det var tiladt at "grise" så meget som man ville,
de nye der kommer til efter reglerne er at man ikke må, har sværer ved at
tjene de samme penge?
Altså den der kommer sidst, bliver ofte også mindst..
Lad mig sige den sidste ting om dette GVC er langt fta det første firma der
sælger løsningerne de tilbyder, og vil vi lidt mere end gennemsnitlige
indkomster lave "økonomisk" fremtidsvisionære planer, tager vi ikke en
opkomling, men dem som har denne branche som baggrund, gennem masse af år.
Tror de færeste af min slags sætter deres lidt til eks. en rengørings"dame"
og en it et eller andet.

Virksomhedsejeren

Fra : René H

Dato : 25-08-04 09:06

> Du mener altså ikke at der er moms på de blade der ligger i butikkerne ?

Nu skal jeg fortælle dig en hemmelighed. Størstedelen af de danske
"fagblade" leveres per abonnement.

> [...]
> et spørgsmål om tid, før man kan hive stikket !!
> Og i øvrigt det teleseldkab som "Donny " foreslå, er end ikke de

Tror du? Tror du ikke bare danmark er nød til at acceptere at vi lever i
Europas Forenede Stater? Og at de ikke længere kan styre danmark som deres
egen andedam!

> skousen
> bestille
>
> Ja, fordi du køber som privatkunde, men igen kan du nemt som privat kunde
> overtræde loven der også, er der ikke et maks beløb du må indføre for ?

Jeg tror du er helt galt på den. Vi har snakket om privatkunder hele vejen.
Erhvervskunder er slet ikke aktuel med hensyn til moms inden for EU.

> [...]
> hørt at vi lukker snart..
> Men med " vi " mete du måske GVC, da i så ikke får kunder ? :)

Aamerikanske Fortune magasine er jo ikke ligefrem de blade det fortæller
mest om danmark. Men man kunne jo spørge i Nordjylland hvor store selskaber
er lukket på stribe, og har flyttet deres produktion til udlandet. Det er da
ene og alene pga mere gunstige forhold i udlandet. En by som pandrup er da
næsten blevet "lukket".

> [...]
> flytte virksomheds aktiviteter så vil jeg gerne !
> Min mening om firmaer der ikke har anden udvej har du tidligere fået min

At lukket lortet?

> [...]
> havde med fragt og parafume at gøre ?
> jeg gav blot et af mange eksempler på hvor det absolut ikke kan lade sig

Når vi taler om moms taler vi handel og ikke service og produktion. Det er
når du handler indenfor EU at du kan bruge de fælles regler.

> [...]
> Og stadig ved du vist ikke ret meget om det at sende. Med de kvoter vi
> sender, kan du kun sende det billigere fra østen i en container, og det

Se ovenstående kommentar. Vi talre indenfor EU.

> [...]
> som jer til billigere penge!
> En simpel søgning på ordene LTD UK på google, rammer en bunke der nemt

Måske, men så kan du selv sidde med lorten når den kommer. Og det gør det
gør den!
De 20.000 kr. indeholder jo en række services så som telefon pasning, fax
modtagelser, postforsendelser, sekretær service, bestyrelses arbejde samt en
række andre services.

> [...]
>
> Men ellers hvis du tænker i company sectary og så videre, adr med mere,

> er det meget normal at der er firmaer ( læssevis ) i UK, som sælger disse

Som sagt så gør det. Jeg ved hvor mange problemer de kan løbe ind i ved at
bruge en forkert løsning, og det gør du ikke.

> [...]
> opkomling, men dem som har denne branche som baggrund, gennem masse af år.
> Tror de færeste af min slags sætter deres lidt til eks. en

Vi? taler du på alle i din indkomstklasses vejene?

GVC påberåber sig ikke at være det første selskab der tilbyder sådane
løsninger, men vi er blandt de meget få der hjælper kunden hele vejen. Fra
de ønsker at oprette et selskab til at de har et kørende selskab med 15 mand
ansat i england. Jeg er egentlig ligeglad med hvad du mener, jeg kan se der
er en marked for vores type forretning, hvilket jeg også gav udtryk for i JP
før sommerferien.

Rene

Fra : Virksomhedsejeren

Dato : 25-08-04 15:32

> [...]
> Europas Forenede Stater? Og at de ikke længere kan styre danmark som deres

Sikkert, men det har da intet med at det selskab som der bliver nævnt ikke
er billigere end de billigste! Ergo, er fordelen ikke til kundes fordel!

> Jeg tror du er helt galt på den. Vi har snakket om privatkunder hele
vejen.
> Erhvervskunder er slet ikke aktuel med hensyn til moms inden for EU.

Nej, og det snakker jeg faktisk heller ikke om her, tag nu og læs hvad jeg
skriver, i stedet for at forstå det til din fordel!

> [...]
da
> ene og alene pga mere gunstige forhold i udlandet. En by som pandrup er da

Hvad med at svare på den påstand du kom med istedet for ! At en masse
firmaer i Nordjylland, ikke har kunne klare konkurrencen! Er jo netop der
for de rykker, det har jeg sagt mange gange før !

> At lukket lortet?
Stry dit sprog!
Nej, jeg har ikke sagt de skal lukke! Men at jeg forstå dem hvis der ikke
er andre muligheder!

> der
> skrev
>
> Når vi taler om moms taler vi handel og ikke service og produktion. Det er
> når du handler indenfor EU at du kan bruge de fælles regler.

Det var da dig der blandede østen ind i diskutionen !

> [...]
>
> Som sagt så gør det. Jeg ved hvor mange problemer de kan løbe ind i ved at
> bruge en forkert løsning, og det gør du ikke.

Se nu undervudere du mine kilder, og mine mange år i forretningsverdnen,
lad mig gætte du er maksimum, 30 år.. jeg har drevet forretning i over 35
år! Så klart du ved en masse men du ved ikke alt " min dreng"

> der
> rengørings"dame"
>
> Vi? taler du på alle i din indkomstklasses vejene?
Absolut bare den del jeg kender. Og jeg skriver tror, og intetsteds vi!

> [...]
der
> er en marked for vores type forretning, hvilket jeg også gav udtryk for i

Jeg holder tilfældigvis også jyllandsposten, kan du ikke lige sige dato, så
vil jeg da meget gerne læse den artikel :)

Fra : René H

Dato : 27-08-04 11:47

> Sikkert, men det har da intet med at det selskab som der bliver nævnt
ikke
> er billigere end de billigste! Ergo, er fordelen ikke til kundes fordel!

Har du nogensinde mødt en sælger der sige at et køb alene afhænger af
prisen? Hvis det var sådan ville alle køre i skoda!

> Hvad med at svare på den påstand du kom med istedet for ! At en masse
> firmaer i Nordjylland, ikke har kunne klare konkurrencen! Er jo netop der
> for de rykker, det har jeg sagt mange gange før !

Er det ikke det samme? De ruykker fordi det er mere fordelagtigt andre
steder!

> Nej, jeg har ikke sagt de skal lukke! Men at jeg forstå dem hvis der ikke
> er andre muligheder!

Sikke en danske holdning og iværksætterånd!

> Se nu undervudere du mine kilder, og mine mange år i forretningsverdnen,
> lad mig gætte du er maksimum, 30 år.. jeg har drevet forretning i over 35
> år! Så klart du ved en masse men du ved ikke alt " min dreng"

Det ændre ikke på din manglende kendskab til engelske selskaber!

Fra : Virksomhedsejeren

Dato : 27-08-04 15:07

> ikke
>
> Har du nogensinde mødt en sælger der sige at et køb alene afhænger af
> prisen? Hvis det var sådan ville alle køre i skoda!

Nej, der er forskel på kvalitet og kvantitet, og var det tilfældet ville
alle køre Suzuki eller trebant.
Men nu var det altså et selskab, der blevet hevet frem fordi kunden, fik
det billigere end andre steder pga. af momsen, som et godt " eksempel ", kan
så godt se det smarte i at ignorere dette faktum, når det viser sig ikke at
være godt.

> Er det ikke det samme? De ruykker fordi det er mere fordelagtigt andre
> steder!
nej, at rykke af nødvendighed, eller rykke kun for skatten / lønninger, i
et velkørende firma, er altså ikke det samme. Et velkørende firma kan nemt
miste kunder på det.

> Sikke en danske holdning og iværksætterånd!

Tja, jeg gav risikovillig kapital til lige over 20 firmaer sidste år,
eneste betingelse er at de drives fra Danmark, sp min iværksætterånd, er nok
ikke så ringe.
Omkring min " dansker " holdning, kan du tage dine små "racistiske"
bemærkninger med hen i gruppen for mudderkast.

> at

forretningsverdnen,

> Det ændre ikke på din manglende kendskab til engelske selskaber!

Hvad ved du om hvad jeg ved, tror du det er for sjov jeg sidder og kan
fortælle, om ca prisen på jeres LTD, tror du det for sjovt, jeg kender de
typiske forretningsgange, i / omkring LTD, og måden man bygger dem op på.
Men lad mig da give dig lidt konstruktionsviden, omkring LTD, og den måde
i vil have det bygget på. ( selv om du siger det modsat i artiklen, så var
det ikke det min kone fik at vide )
Hun skulle starte med at købe ( eller rettere stifte ) en fond. Fonden
bliver hun selv begunstiget i, og hun beder så fonden om at købe et IBC, (
IBC = International Business Corp. i jeres tilfælde vist med baere shares )
dette IBC køber så et LTD, hvor fra man styrer sin normale forretningsgang.
Eller lader LTD eje en Dansk virksomhed ( hvilket er så lige til som det
lyder når man bare ikke selv står som ejer af LTD)
Konstruktionen er før brugt med stor succes, hvor man " låner " penge i "
sin egen " fond ( naturligvis kortfristet ), til en høj rente, man betaler
så tilbage og trækker renterne fra i skat her hjemme! Dette kaldes vist
skattespekulation.
Der er meget bedre og nemmere måder end dette, men det ved du jo alt om. Så
du kan jo lige forsætte, og komme med de næste 4-5 løsninger, den jeg er
meste interesseret i, er den hvor man beholder alle aktiviteter i Danmark.

> så

Tja, man smører tykt på :)
Fin artikel, har du husket at fortælle jounalisten om din og dine kolegaers
baggrund, for at kunne rådgive folk, i sager som kan have store
skatteteknikske konsekvenser.

For evt. interesseret http://www.jp.dk/arkiv:aid=2463718

Virksomhedsejeren.

Fra : René H

Dato : 27-08-04 19:27

> [...]
kan
> så godt se det smarte i at ignorere dette faktum, når det viser sig ikke

En bil er også bare en bil! Der er også kvalitet i hvor du for lavet din
regnskab, hvem der ordner dine selskabspapir ovs.

> [...]
> et velkørende firma, er altså ikke det samme. Et velkørende firma kan nemt

En nødvendighed pga aktionærerne! De der ejer virksomheden vil have afkast!

> [...]
> Omkring min " dansker " holdning, kan du tage dine små "racistiske"
> bemærkninger med hen i gruppen for mudderkast.

Det er da en danskerholdning! Vi er nød til at se i øjnene at EU bliver mere
og mere i-et med danmark. Vi kan drive virksomhed hvor vi end vil.

> [...]
> så tilbage og trækker renterne fra i skat her hjemme! Dette kaldes vist

Din historie er interesant. Men det er ikke den konstruktion jeg vil
anbefale. En anden ting er at den er lovlig nok og benyttes af mange i DK.

> [...]

> meste interesseret i, er den hvor man beholder alle aktiviteter i Danmark.

Hvis jeg skal give dig en løsning hvor du holder aktiviteterne i DK må du
fortælle hvad din forretning beskæftiger sig med etc.

> [...]
kolegaers
> baggrund, for at kunne rådgive folk, i sager som kan have store

Jeg tror jounalisten kender navnene på de revisionshuse vi benytter.

Fra : Virksomhedsejeren

Dato : 27-08-04 21:16

> kan
> at
>
> En bil er også bare en bil! Der er også kvalitet i hvor du for lavet din
> regnskab, hvem der ordner dine selskabspapir ovs.

Ja, klart, men pris er ikke = kvalitet!

> En nødvendighed pga aktionærerne! De der ejer virksomheden vil have
afkast!

Nej, ikke nødvendigvis, at rykke for at klar overskud, er ikke det samme,
som at rykke for at lave mere overskud!

> nok
>
> Det er da en danskerholdning! Vi er nød til at se i øjnene at EU bliver
mere
> og mere i-et med danmark. Vi kan drive virksomhed hvor vi end vil.
Ja, der er bare regler der skal overholdes, og bliver vi meget tættere
bliver det næste sikkert at Vat ( og kan vi så kalde det på dansk Moms )
bliver udlignet.

> [...]
>
> Din historie er interesant. Men det er ikke den konstruktion jeg vil
> anbefale. En anden ting er at den er lovlig nok og benyttes af mange i DK.

Underlig det var ellers denne løsning en af dine " konsulenter "
anbefalede!
Selfølelig skulle hun så også købe en forhandler position, og kunne via
LTD, IBC, kanalisere pengene som hun der tjete på at lokke andre med, ud i
hendes fond, hvor hun så kunnne købe en hedgefond, som gav mindst 10 - 25 %
hver måned.
og disse skulle hun så kun betale skat af når hun hævede dem..
Konsulenten glemte bare lige at sige at hun der med skulle fortælle hvor
hun hævede sine "renter" fra, for skriver man 10.000 Euro på som
renteindtægt, har man jo fået renter af et eller andet, og dette beløb skal
man så også godt gøre for...
Ellers har T&S et dejlig system der hedder skøn, og eks 70.000 i renter
kræver et indestående ved 2% i rente ... ups ups ups. og betale det kommer
man til...

> Så
Danmark.

> Hvis jeg skal give dig en løsning hvor du holder aktiviteterne i DK må du
> fortælle hvad din forretning beskæftiger sig med etc.
Jeg gav et konkret eksempel, hvorfor skal du vide mere om min virksomhed,
kan du ikke bare komme med nogle model forslag ?
Som sagt er der en der er pære dansk, og alle aktiver bliver i DK. Du ved
jo så meget, så fortæl endelig!

> kolegaers
>
> Jeg tror jounalisten kender navnene på de revisionshuse vi benytter.
Hvad har det med jeres rådgivning af kunder at gøre ? Revisionshusene som
i bruger rådgav da ikke min kone, og vil næppe heller ikke kunne gøre det
uden at have interesse i at vi bliver kunder der!

Så forklar endelig hvordan jeres konsulenter at uddannet i
skatterådgivning, for den sag skyld dig selv, hvilken uddannelse har du?
Hvilken regnskabsmæssige egenskaber / uddannelse har dine konsulenter ? Dig
selv ?
Hold det nu til fakta, hvilke papirer kan i vise hvor i kan med rette
bevise at i har de nøvendige uddannelser?
Så kan vi lige forsætte, i anden tråd, skriver du at i selv har lavet
prospektet, dette er højst udsædvanligt, specielt når det ikke er nogle mere
officielle kilder der kan bakke op om garantier m.m.
DU skriver også at i selv sælger aktien direkte i selskabet.. Klart for
kalder i jer investeringsforening, eller aktie udbyder af en eller ande form
skal i godkendes af danske myndigheder, og alene de summer der skal på
bordet i garantier eller ligne har i næppe.
Det næste, så virker det på mig som idioti, at 2 danskere starter en " så "
ginialt firma, med så let tilgængelige produkter, vi MLM, når nu alt er så
let at sælge. Når man nu har en investor, der har smidt en " bunke " penge i
en, så ville det da være vildere med det " store" marked at bruge de
traditionelle kilder, og nej de er ikke dyere end MLM, man skubber bare
udgifterne, og betaler først ved salg, og det er typisk ved penge mangel
dette sker! eller ved mindre investorer, igen så for at skubbe pengene, og
skal vi lige presse dine nerver i denne sammenæng, så er statestikken at 95%
er lukket efter 5 år, og yderliger af de sidste 5% er 95 % lukket efter 7
år. Og hvorfor dette skal vist diskuteres i en anden gruppe hvor jeg end
ikke vil bruge 10 sekunder.

Virksomhedsejeren
P.s er ved at synes dette er bedre humor end Monrad og Rislund, ved
aftensbordet over 10 flasker vin. :) (og det siger meget)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-08-04 17:15

Virksomhedsejeren wrote:

> P.s er ved at synes dette er bedre humor end Monrad og Rislund, ved
> aftensbordet over 10 flasker vin. :) (og det siger meget)

Man mindes uvægerligt Brodtgårds torskegilde med mange håndskrevne
bilag - heraf en del med gotiske bogstaver!

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 19:01

> [...]
> at kapitalen i det mindste ikke kommer under de 50%, og der vil altid være
> forskellige løsningsmodeller alt afhængig af arten af virksomhed.

Jeg supplerer lige Karsten...

Der er nemlig ikke krav om nye indskud. Hvem skal man påkræve dette? Man kan
som aktionær i fx Danske Bank heller ikke blive pålagt at indbetale ekstra
beløb, når man een gang har købt sin aktie, selvom firmaet skulle gå dårligt
og ende under grænsen.

Men det er rigtigt, at man som bestyrelse er forpligtet til at fremlægge et
forslag til rekonstruktion for generalforsamlingen, som så skal godkende
denne.

Her er der flere muligheder, som også kan kombineres. Fx. aktienedskrivning
og aktieudvidelse.

Michael Sørensen

Fra : alexbo

Dato : 17-08-04 19:21

"Michael Sørensen" skrev

> Der er nemlig ikke krav om nye indskud.
Jo.

Anpartsloven
§ 52. Efter reglerne i § 28 skal selskabets øverste ledelsesorgan senest 6
måneder efter, at selskabet har tabt 40 pct. af sin anpartskapital, redegøre
for selskabets økonomiske stilling over for anpartshaverne. Ledelsesorganet
skal endvidere stille forslag til beslutning, der fører til fuld dækning af
anpartskapitalen, eller stille forslag til beslutning om opløsning af
selskabet. Vil anpartskapitalen efter en nedsættelse være mindre end 125.000
kr., skal ledelsesorganet stille forslag til beslutning om, at
anpartskapitalen forhøjes til mindst dette beløb, eller om, at selskabet
opløses. Senest 7 dage efter, at anpartshaverne har behandlet
ledelsesorganets forslag, skal udskrift af forhandlingsprotokollen være
modtaget i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 20:02

Hej Alex,

> Jo.

Nej

> [...]
> ledelsesorganets forslag, skal udskrift af forhandlingsprotokollen være
> modtaget i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen

Det er lidt ordkløveri.

Der stilles ikke krav om indskud, som jeg forstår (forstod ved indskud).
Altså at de nuværende aktionærer skal indbetale beløb, så anpartskapitalen
kommer op på minimum.

Det er korrekt - ligesom ovenstående også skriver - at der stilles krav til
en rekonstruktion på en eller anden vis. Evt. ved en aktieudvidelse etc, som
jeg ikke ser som det samme som et krav om indskud. Men igen er det
ordkløveri, om hvordan man tolker indskud.

Men summa summarum: Man kan som aktionær ikke blive pålagt at indbetale et
beløb, ligesom du ikke kommer til at hæfte for manglende indskud.

/Michael Sørensen

Fra : Peter G C

Dato : 17-08-04 21:17

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41225633$0$25958$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej Alex,

> Nej

Enig. Men gør man ikke som anført i § 52 lukkes selskabet.

[klip]

> Men summa summarum: Man kan som aktionær ikke blive pålagt at indbetale et
> beløb,

Enig.

> ligesom du ikke kommer til at hæfte for manglende indskud.

Det er nok ikke helt rigtigt..... men lidt tricky.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : alexbo

Dato : 17-08-04 22:03

"Michael Sørensen" skrev

> Der stilles ikke krav om indskud, som jeg forstår (forstod ved indskud).
> Altså at de nuværende aktionærer skal indbetale beløb, så anpartskapitalen
> kommer op på minimum.

Anpartshaverne kan vælge mellem at lukke selskabet eller indbetale,
subsidiært finde nogle andre der vil betale.

Jeg tror du blander et Aps sammen med et A/S.
Det er nok derfor du hele tiden skriver aktionærer og aktier.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 23:40

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:412247d5$0$8690$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> som aktionær i fx Danske Bank heller ikke blive pålagt at indbetale ekstra
> beløb, når man een gang har købt sin aktie, selvom firmaet skulle gå

Jeg tænkte hele tiden på selskaber, hvor den ansvarlige kapital var
reduceret til under 50%.

> Men det er rigtigt, at man som bestyrelse er forpligtet til at fremlægge
et
> forslag til rekonstruktion for generalforsamlingen, som så skal godkende
> denne.

Hø, i mindre eller én-mandsejede selskaber med en kassekredit (med hæftelse
som selvskyldnerkautionist) skal banken nok som et minimum kræve
ovennævnte.

> Her er der flere muligheder, som også kan kombineres. Fx.
aktienedskrivning
> og aktieudvidelse.

Dette er vel kun relevant så længe, at min. kapitalgrænsen ikke er i
"farezonen".

Men ellers er jeg enig i de andre løsningsmodeller.

> Michael Sørensen

Karsten H. Jensen