Skærme
Fijala 3554
Xerox XL775D Grafikkort stået af!!
Fra : Torben Hansen

Dato : 03-09-04 05:13

Jeg har lige anskaffet mig sådan en svend. Virkelig en dejlig skærm!!

Da jeg tilsluttede den første gang, var det via DVI stikket. Jeg har
et Point of view FX 5200-kort med 128 mb. Det så ud til at virke fint.
Testede lidt spil, video osv, ingen problemer.

Problemet kom først, da jeg lukkede min computer ned. Da jeg ville
starte den ingen, var der intet signal fra mit grafikkort, skærmen
kunne i hvert fald ikke finde noget. Maskinen ville heller ikke starte
op.

Jeg prøvede at skifte kortet ud med et ældre kort (Geforce 2, 32 mb,
unden DVI) som jeg havde liggende. Vupti, så var der fint signal til
skærmen igen.

Hvad fanden er der sket med mit grafikkort? Er det brændt af? Er der
andre, som har været ude for dette problem?

Jeg tror ikke, at jeg får liv i kortet igen. I så fald, har i nogle
anbefalinger til et nyt grafikkort.

Jeg spiller lidt, (Battlefield Vietnam) ellers allround brug,plus
Adobe Photoshop.

Maskinen er en
AMD Athlon 1800
512 mb DDR 333mhz

Venlig Hilsen

Torben Hansen

Fra : M.M

Dato : 03-09-04 20:55

lyder mere som dvi er defekt på skærm
det er set før
M.M

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-09-04 15:52

Torben Hansen <Torben_h@msn.com> wrote in

> Jeg prøvede at skifte kortet ud med et ældre kort (Geforce 2, 32 mb,
> unden DVI) som jeg havde liggende. Vupti, så var der fint signal til
> skærmen igen.

Så vil det næste trin i fejlsøgningsprocessen vel være at sætte dit
oprindelige grafikkort til skærmen igen og denne gang prøve med VGA i
stedet for DVI og se om det virker. Hvis det gør det så er enten skærmens
DVI eller grafikkortets DVI sikkert stået af.

Jeg ved ikke om nVidia-driveren har de samme muligheder, men ATI driveren
har et sted i grafikkortets indstillinger hvor man kan justere på DVI
frekvensen. Man kan ikke frit vælge en frekvens, men blot sætte et kryds
som medfører at DVI frekvensen sænkes en anelse i høje opløsninger. ATI
driveren har også et andet felt som medfører "alternativ DVI-
betjeningstilstand", men det burde ikke have noget at sige i forbindelse
med at din skærm ikke kan se signalet fra grafikkortet overhovedet.

Min egen VP201s viser i infobilledet at min skærm kører ved:
H.Frequency: 75.18KHz
V.Frequency: 60.0 Hz
Pixel Clock: 161.78MHz

Og det er i opløsningen 1600x1200 via DVI. Mit grafikkort er et Sapphire
Radeon 9600 med 256MB RAM.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Torben Hansen

Dato : 05-09-04 12:05

On Sat, 4 Sep 2004 14:52:04 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<flemming@joensson.invalid> wrote:

> [...]
>stedet for DVI og se om det virker. Hvis det gør det så er enten skærmens
>DVI eller grafikkortets DVI sikkert stået af.

Jeg har prøvet ovenstående. Med det resultat at min maskine slet ikke
vil starte op. Den går ikke igang med at boote.
Men når jeg sætter det gamle grafikkort i, som kun har VGA. Så booter
maskinen fint op.

Den første gang jeg startede maskinen, med den nye skærm tilsluttet.
Var det via DVI. Alt virkede fint, no problemo. Så slukkede jeg
maskinen. Tændte den igen lidt senere, og så ville den ikke starte op.
Prøvede at skifte til VGA stikket, men igen det samme. Den ville ikke
starte op. Så skiftede jeg grafikortet ud med mit gamle, og så
startede maskinen fint op. Har tjekket om noget er kortsluttet på
kortet, eller i maskinen. Men kan intet finde. Det tyder vel også på
at det kun er mit grafikkort, som er stået af.

Synes bare det er mærkeligt. Ville lige høre om andre havde været ude
for det samme.

Men jeg har bestilt et nyt kort. Sapphire
Radeon 9600 med 256MB RAM. Det samme som dit, kan jeg se. Er du
tilfreds med det?

Venlig Hilsen
Torben Hansen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-09-04 21:59

> Men jeg har bestilt et nyt kort. Sapphire
> Radeon 9600 med 256MB RAM. Det samme som dit, kan jeg se. Er du
> tilfreds med det?

Jeps, det er et udemærket kort. Jeg har dog kraftigt overvejet at opgradere
det da jeg spiller lidt Battlefield 1942 i ny og næ. Men kortet kan ikke
trække spillet i max details i 1600x1200 så jeg spiller som regel i
1024x768 eller deromkring og det følger kortet fint med til. 2D og tv-out
virker perfekt på mit kort så der er intet at klage over herfra.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Torben Hansen

Dato : 08-09-04 13:11

On Mon, 6 Sep 2004 20:58:58 +0000 (UTC), Flemming Joensson
> [...]

>1024x768 eller deromkring og det følger kortet fint med til. 2D og tv-out
>virker perfekt på mit kort så der er intet at klage over herfra.

Har fået kortet. Virker upåklageligt, over DVI. Så mit gamle kort må
ha' været "Flawed"
Jeg spiller også battlefield 1942, og Vietnam. Jeg kører 1280*1024,
med alle settings på Highest i begge spil og det køre unden nogle
hickups.
Min maskine er en Athlon XP 1800+
1024 MB ram 333 Mhz. 2700 DDR
Sapphire Radeon 9600 XT 256 mb

Havde lidt problemer til at starte med, mht til Battlefield Vietnam.
Men fandt et råd om at slå, EAX-lyden af i settings. Det gjorde
underværker.

Torben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-09-04 23:32

> Jeg spiller også battlefield 1942, og Vietnam. Jeg kører 1280*1024,
> med alle settings på Highest i begge spil og det køre unden nogle
> [...]

Mit kort er kun et 9600 - altså hverken et Pro eller XT - det har en del at
sige for performance :) Så det er derfor det kører i den nævnte opløsning
uden problemer for dig, mens at jeg har lidt problemer i den opløsning.

Jeg kan godt sætte mit kort til at køre spillet i den opløsning og højere,
men får så efterslæb. Skærmen kan fint følge med og tegner løs alt det den
skal, men kortet tegner skærmbilledet for langsomt - så der er ligesom lidt
delay på alle bevægelser jeg laver i spillet. Det har ikke noget med
pingtiden til serveren at gøre da det også sker når jeg bare spiller
singleplayer. "Løsningen" er at skrue ned for detaljerne og / eller sænke
opløsningen. Jeg har indtil videre valgt det sidste.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'