Skærme
Fijala 3554
ViewSonic VP912S
Fra : LLK

Dato : 26-08-04 00:36

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-08-04 04:05

> Weeee... sådan een må jeg da eje!
>
> Kender I andre den?
>
> Hilsen Louise

Hvis den koster meget tæt ved 6.000 kr - så ville droppe den og købe dens
storebror - Vp201s, der fås til 6-7.000 kr og er på 20,1" med 16 ms S-IPS
panel.

Hvis jeg skal have en 19" TFT - hvilket jeg nok ikke skal, da 20,1" er
minimum for mig, så ville jeg aldrig give op til 80% af prisen, som en
tilsvarende eller bedre 20" TFT koster.

Syntes personligt, at 19" TFT ligger alt for tæt opad 20" TFT'er i pris -
og så kan man ligeså godt tage springet og få en 1600X1200 skærm.

Kun hvis man har mindre gode øjne, så er en 19" TFT med dens 1280X1024
opløsning at foretrække.

Ellers er 20,1" TFT the way to go

I gamle dage var argumentet, at en 21" CRT var meget større rent fysisk end
en 19" CRT, men i dag gælder det ikke længere - da bagsiden på en 19" TFT
er stort set identisk med str. af bagsiden af en 20,1" TFT - der er kun små
marginale forskelle i str på de 2 skærme.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : K.

Dato : 26-08-04 14:31

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> [...]
>
> Syntes personligt, at 19" TFT ligger alt for tæt opad 20" TFT'er i pris -
> og så kan man ligeså godt tage springet og få en 1600X1200 skærm.

De dyreste 15" ligger tæt på, eller overstiger prisen for en 17", de dyreste
17" ligger tæt på, eller overstiger prisen for en 18", de dyreste 18" ligger
tæt på, eller overstiger prisen for en 19", de dyreste 19" ligger tæt på,
eller overstiger prisen for en 20". Først når vi kommer højere end 21" er
der et stort spring i prisen.
Så egentlig er prisen for en 19" fornuftig nok.

> Kun hvis man har mindre gode øjne, så er en 19" TFT med dens 1280X1024
> opløsning at foretrække.
>
> Ellers er 20,1" TFT the way to go

Argumentet med øjnene er ok, men du glemmer folk der spiller spil.
Jeg tror der er rigtig mange der fortrækker ikke at skulle spille i højere
opløsning end 1280x1024.
Jeg flyver selv flightsimulator, og jeg kan ikke bruge en 20,1"skærm,da alle
instrumenter bliver for små, og det kræver meget dyr hardware at skulle
spille i 1600x1200 flydende.
Jeg kan heller ikke bare sætte opløsningen ned, da de mindste tal i
cockpittet smelter sammen til en ulæselig klat.
Så for mig er 19" ideelt ,og vp912s kunne meget nemt blive min nye primære
monitor, og min vx900 bliver så min sekundære.
Der er adskillige 19" 12ms skærme annonceret på nuværende tidspunkt, men
ingen er rigtig nået på markedet endnu, men mon ikke der snart sker
noget.....

Fra : K.

Dato : 26-08-04 14:58