Skærme
Fijala 3554
Så fik jeg min Xerox.... :-(
Fra : Peter

Dato : 25-08-04 17:38

Hej.

Xerox 19" TFT 25ms

Jeg har igennem de sidste dage spurgt lidt her i NG om xerox skærme osv.

Så jeg tænkte lidt, at jeg lige vil fortælle jer om min erfaring.....

1. Skærmen er utrolig flot, og står med knivskarpe billeder, selv med mit
matrox G400DH som jo køre med analog udgang.
Alt i alt er jeg meget imponeret af den kvalitet man får ved TFT skærme, i
forhold til CRT, men nu var det jo også en ca. 8 år gammel sløret Trust
skærm jeg havde i forvejen, så der skal måske ikke så meget til for at
imponere mig....

2. Pixelfejl - det er helt utroligt, men der er følgende fejl:
3 døde pixel.
1 der kun er død ved røde farver

Andre fejl:
1 lille ridse i kontrastskærmen

Jeg har talt med firmaet og skærmen bliver ombyttet helt uden problemer og
U/B, og firmaet har lovet at chekke den næste de sender, inden de sender den
til mig, så jeg får en uden fejl.

Det glæder jeg mig meget til, nu hvor jeg desværre er tilbage på min gamle
Trust skærm......

Mvh.
Peter

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-08-04 18:48

"Peter" <1@a.dk> writes:

> [...]
> forhold til CRT, men nu var det jo også en ca. 8 år gammel sløret Trust
> skærm jeg havde i forvejen, så der skal måske ikke så meget til for at

Jeg fik min VP201b i tirsdags [bestilte mandag eftermiddag, blev
leveret før kl9.00 tirsdag morgen :-] - ingen døde pixels (endnu).
Det så ganske godt ud med analog input, indtil jeg fik fat i Nokia
Monitor Test v2, og prøvede nogle Moire mønstre. Yuck, det var
problemer med vertikale linier. Efter at have kastet et nyt
grafikkort (Asus FX5200 Video Suite) med DVI output, står det nu
klippestabilt

Portrait/landscape mode er jo meget sjovt, men jeg har ikke fået den
til at selv detektere at jeg drejer skærmen og så justerer retningen i
grafikken automatisk :-/

Kai

Fra : Anders [8000]

Dato : 25-08-04 19:43

> Andre fejl:
> 1 lille ridse i kontrastskærmen

Denne fejl havde jeg os på den første jeg fik. Ærgeligt de ikke passer bedre
på dem, men fik da heldigvis os min byttet.

Mvh. Anders

Fra : Repzak

Dato : 25-08-04 20:01

> Denne fejl havde jeg os på den første jeg fik. Ærgeligt de ikke passer
bedre
> på dem, men fik da heldigvis os min byttet.

Jeg har lige fået min 5 xerox795 i dag... det ser lidt lovende ud, desværre
har den en fnuller inde bag glaspladen... ved bare ikke om det er ærgeligt
eller hvad ednu... *snøft*

mvh

Kasper

Fra : Anders [8000]

Dato : 25-08-04 20:52

> Jeg har lige fået min 5 xerox795 i dag... det ser lidt lovende ud,
desværre
> har den en fnuller inde bag glaspladen... ved bare ikke om det er ærgeligt
> eller hvad ednu... *snøft*

Du har da godt nok os været uheldig må man sige.

Men er da en fejl, så den må de da bare bytte igen igen.

Fra : Peter

Dato : 25-08-04 21:08

Hej.

> Men er da en fejl, så den må de da bare bytte igen igen.

På et tidspunkt opgiver man sikkert bare og enten akseptere, eller kræver
pengene retur......

Nå, men jeg håber stadig på det bedste, jeg har heller ikke grund til andet
endnu......

Jeg er ikke sikker på om der i virkeligheden "kun" er 2 pixelfejl, og det så
bare er "fnuller" der er de øvrige steder, det er det måske nok.

Jeg har i øvrigt et godt gammelt B&O LX6000, og der er det lidt smart at man
kan pille kontrastskærmen af og rense den engang i mellem, det skulle de nok
også have tænkt på hos MAG med denne B&O-agtige skærm.....

Jeg har ikke tænkt mig at købe en skærm uden et glas i fronten, da dette er
en familie med 3 mindre børn, og jeg ikke har lyst til at se hvor meget en
finger der bliver trykket ind i et "blødt" tft panel kan skade panelet.....

Så er det bare ærgerligt at de åbenbart ikke har et støvfrit miljø der hvor
de samler Xerox skærmene......

Hvis jeg kommer ud i at skulle bytte skærmen flere gange (som Repzak), så
vil jeg hellere have en god CRT, og så glemme alt om TFT i nogle år........
(Kvaliteten må alt andet lige blive bedre i fremtiden....)

Mvh.
Peter

Fra : Repzak

Dato : 26-08-04 22:49

> [...]
år........
> (Kvaliteten må alt andet lige blive bedre i fremtiden....)

Hey

Tror jeg har fået en næsten fejlfri nu, der er bare en lille bitte fnuller
på indersidnen af glaspladen :(

mvh

Kasper

Fra : Peter

Dato : 01-09-04 21:33

Hej.

Lige en opfølger på mine tidligere indlæg her i tråden.

Vi har nu fået vores anden Xerox skærm tilsendt, og efter at have studeret
den MEGET nøje kan vi sige at denne skærm er 100% i orden, ingen døde eller
semi-døde pixel´s, intet støv/fnuller el.lign inde bag kontrastglasset, og
ingen ridser i glasset, 100% perfekt !........

Mvh.
Peter