Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problemer med grafikken ! GFX el. driver ~
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 05-09-04 23:13

Jeg har haft en tråd op før om det, men dette fænomen fatter jeg bare ikke
en pind af !. Jeg ved det fylder en del, men håber i vil læse det.
Jeg har oplevet det underlige fænomen at hvis jeg inden en 3Dmark01 eller
3Dmark03 kørsel har været inde og kigge i GFX driver menuen uden at ændre
noget og så bare trykket ok så er min 3Dmark01 score faldet med 1000point
fra 16500 til 15500, og 3Dmark03 er faldet fra 8430point til 7700point!
Hvis jeg så går ind i grafikindstillinger på kortet og flytter lidt på dem
og trykker anvend mv og ok, men så til sidst har sat dem til samme
indstillinger som før og så trykket ok og har genstartet og når jeg så har
kørt 3Dmark01 så har scoren været på 1000point mere fra 15500 til 16500 og
3Dmark03 7700 til 8430point
Jeg har hele tiden kunne tjekke i 3Dmark01 Game 4 Nature testen og
benchmarken kører rigtigt for hvis jeg lægger ud med 120FPS ved start så er
den god for så er FPS meget jævne og ligger forholdsvis stabilt igennem
testen, men hvis jeg lægger ud med 114FPS ja så farer FPS op og ned konstant
uden at ligge bare stabilet et par sekunder. Slutresultatet er således at på
en dårlig test får jeg 119FPS i Nature testen og hvis det er en god test så
får jeg 128FPS i Nature testen.
Jeg fatter simpelthen ikke hvad der foregår ! det er som om at hvis jeg
kigger i GFX driveren før en 3Dmark og trykker ok selv uden at have ændret
indstillingerne ja så kører begge 3Dmark's ringe !.

Jeg under et nyt installeret winXP Pro + SP1 med Forceware 61.77 og nForce
4.27 og DirectX 9.0B
Jeg har haft GFX og mobo drivere geninstalleret to gange men det ser ikke ud
til at være det . Ej har det hjulpet at geninstallere 3dmark.

Kan det skyldes at jeg ikke bruger en nyere Direct X ? eller er Forceware
driveren bare "buggy" og gør som den lyster ?
MVH
Niels

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 05-09-04 23:23

Glemte lige at oplyse PC specs.
AMD T-Bred XP1800+1533@2205Mhz (11x200mhz) | Epox EP-8RDA3I nForce 2
Ultra-400| 2x256MB Performance PC3200 Ram Dual Banking | Point of View
GeForce6800 128MB | SB Live 5.1 Digital | Maxtor 80GB+16GB HD | Seasonic
Tornado 350watt | WinXP Pro+SP1

-Niels-