Xerox XL775D skærm - Grafikkort stået af!!
Fra : Torben Hansen

Dato : 03-09-04 05:19

Jeg har lige anskaffet mig sådan en svend. Virkelig en dejlig skærm!!

Da jeg tilsluttede den første gang, var det via DVI stikket. Jeg har
et Point of view FX 5200-kort med 128 mb. Det så ud til at virke fint.
Testede lidt spil, video osv, ingen problemer.

Problemet kom først, da jeg lukkede min computer ned. Da jeg ville
starte den ingen, var der intet signal fra mit grafikkort, skærmen
kunne i hvert fald ikke finde noget. Maskinen ville heller ikke starte
op.

Jeg prøvede at skifte kortet ud med et ældre kort (Geforce 2, 32 mb,
unden DVI) som jeg havde liggende. Vupti, så var der fint signal til
skærmen igen.

Hvad fanden er der sket med mit grafikkort? Er det brændt af? Er der
andre, som har været ude for dette problem?

Jeg tror ikke, at jeg får liv i kortet igen. I så fald, har i nogle
anbefalinger til et nyt grafikkort.

Jeg spiller lidt, (Battlefield Vietnam) ellers allround brug,plus
Adobe Photoshop.

Maskinen er en
AMD Athlon 1800
512 mb DDR 333mhz

Venlig Hilsen

Torben Hansen

Fra : Steen Gellett

Dato : 03-09-04 13:45

"Torben Hansen" <Torben_h@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefalinger til et nyt grafikkort.
>
> Jeg spiller lidt, (Battlefield Vietnam) ellers allround brug,plus

Prøv at tilslutte en skærm til vga stikket................det kunne jo være
at den har disabled din sekundære skærm og slået den over på primær !!

Jeg har et Radoen 9800 pro hvor VGA stikket er primær og DVI stikket er
sekundær............jeg gætter på det er det samme !!

Fra : Torben Hansen

Dato : 04-09-04 00:40

On Fri, 3 Sep 2004 14:45:09 +0200, "Steen Gellett"
<HejMedDig@NoSpam.Net> wrote:

> [...]
>
>Jeg har et Radoen 9800 pro hvor VGA stikket er primær og DVI stikket er
>sekundær............jeg gætter på det er det samme !!

Det kan jeg ikke, da min maskinen slet ikke vil starte op, når kortet
er i maskinen. Kan kun få maskinen til at virke, når jeg sætter mit
gamle kort i.

Torben

Fra : MumleBumle

Dato : 06-09-04 04:54

Hej Torben

Prøv forsigtigt at rykke lidt frem og tilbage med kortet i AGP-porten
(Computeren skal selvfølgelig være slukket). Har et par gange oplevet
problemer med nye kort ikke rigtigt får kontakt, og derfor går i sort. Bare
et lille ryk i tilslutningen kan gøre at det ikke længere har kontakt.
Nu kender jeg ikke lige modellen, men hvis det er et af dem, som kræver
tilslutning til strømforsyningen, skal du huske at tilslutte det.
Bare et par forslag.

-Dan

Fra : Torben Hansen

Dato : 08-09-04 13:06

On Fri, 03 Sep 2004 06:18:36 +0200, Torben Hansen <Torben_h@msn.com>
wrote:

Lige for at afslutte tråden. Så har jeg fået løst problemet nu. Har
fået mit nye Sapphire Radeon 9600 XT 256 Mb. DVI virker upåklageligt,
ingen problemer.

Det må ha' været mit gamle kort, som var "flawed"

Men tak for rådene.

Torben Hansen