Hvilket grafikkort til Doom 3?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 30-08-04 21:38

Hej

Jeg skal have skiftet mit gamle Geforce4 Mx440 ud med et nyt og bedre kort
der kan trække Doom 3!

Min pc er en Pentium4 med 2.4 GHz CPU og 512 mb ram.

Hvilket kort skal jeg købe?

Prisleje 2000 - 3000 kr.

Rune

Fra : jk

Dato : 31-08-04 07:29

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> der kan trække Doom 3!
> Min pc er en Pentium4 med 2.4 GHz CPU og 512 mb ram.

Køb noget mere ram og hvem ved, måske også en hurtigere CPU - derefter køber
du et ATI X800 pro kort - og så har du en rimelig chance...

selv ka' jeg ikke trække møget - selvom jeg har et ikke helt urimeligt ATI
Radeon 9800Pro kort - mit problem er at resten af systemet er for langsomt -
jeg prøvede først med min Athlon 1.4Ghz 256mb ram system, og byttede
derefter med en kammerchuk til en Pentium4 1.8Ghz 1GB ram - og der var
desværre ikke megen forbedring - faktisk er det ikke blevet et hak bedre
!! - ah... LIDT bedre er det da blevet - det kan jo ikke undgås, når der
kommer mere ram i.

/JK

Fra : N´far

Dato : 31-08-04 08:33

"jk" <dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> skrev i en meddelelse
> [...]
> desværre ikke megen forbedring - faktisk er det ikke blevet et hak bedre
> !! - ah... LIDT bedre er det da blevet - det kan jo ikke undgås, når der

Hej,

en P4 2.4 burde kunne køre 3.2 med standartkøler.
En P4 1.8 burde kunne køre 2.4 med standartkøler.

Jeg plejer nu at køre Doom3 i 1280x 1024 i high details uden hakkeri.

1280x1024 = high details, 31FPS ( timedemo demo1 1 ).
1024x768 = high details, 35FPS.

Spillet kører flydende i begge opløsninger. Pillet faktisk noget ram ud,
så-også *kun* 512mb pt..

Og selv at FarCry bench giver mig 41FPS (D3d),så seer Doom3 mere flydende
ud.

Resten er:
P4 2.8/533, FX5900XT @470/910, 66.00 drv..

Doom3 kræver efter min mening ikke de helt store kort.

mvh.

Fra : Brian Lund

Dato : 31-08-04 21:39

> Resten er:
> P4 2.8/533, FX5900XT @470/910, 66.00 drv..
>
> Doom3 kræver efter min mening ikke de helt store kort.

Jeg vil mene det kører "tåleligt" på mit Radeon 9500 Pro, det hakker lidt,
men det er lige på grænsen til hvad der er til at holde ud...

768 MB RAM, AMD 2200+

Og så vil jeg gerne lige have lov til at mene at et FX 5900 XT også hører
til i klassen med "store" kort!

Brian

Fra : N´far

Dato : 31-08-04 22:26

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 768 MB RAM, AMD 2200+
>
> Og så vil jeg gerne lige have lov til at mene at et FX 5900 XT også hører

Hej Brian ,
mente så ATI´s 800´er og NVidias 6800´er med *helt* store kort...

Pers. minder DOOM3 mig om eng. original Halflife tilbage i 1997.

FarCry er bedre, jeps...

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx

Tidligere link her i tråden: Den var go´:

Jeg ligger under krav ved Doom3, men langt over ved FarCry. Bare at Far Cry
ik vil kører så godt, som linket mener... men Doom3 kører godt
Jeg mener, at :
Der anbefales stor PSU, dyrt grafikkort = $ i kassen.

vh.

Fra : MKH

Dato : 02-09-04 10:07

"N´far" <rudiFJERNkols@mail.dk> wrote in message

> Doom3 kræver efter min mening ikke de helt store kort.

???
Har du kigget under advanced options og slået det hele til?
Så har du nemlig brug for et nyt grafikkort...

Martin.

Fra : N´far

Dato : 02-09-04 10:44

"MKH" <martinknudd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ???
> Har du kigget under advanced options og slået det hele til?
> Så har du nemlig brug for et nyt grafikkort...
>
> Martin.

Faktisk spiller jeg nu Doom3 1280x 1024 85hz Vsync on / high settings.
Alt er slået til i advanced settings undtagen AA.

Løber tør for ram med ultra settings. Forskellen mellem high og ultra samt
0xAA og 16xAA er dog næsten ik til at se, mener jeg. ( tog en del
screenshots af mine savegames ).

Smart (!) at lave et demo med masser af action og alle tester nu (
benchmarks ) grafikkortene med det.

$$$ !!!

I selve spillet får man flere frames.

VH.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-08-04 20:02

On Tue, 31 Aug 2004 08:28:31 +0200, "jk"
<dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> wrote:

>"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message
>
>Køb noget mere ram og hvem ved, måske også en hurtigere CPU - derefter køber
>du et ATI X800 pro kort - og så har du en rimelig chance...

Hmm.

> [...]
>desværre ikke megen forbedring - faktisk er det ikke blevet et hak bedre
>!! - ah... LIDT bedre er det da blevet - det kan jo ikke undgås, når der
¨
Jeg har et GA7nnxp med corsair 2*512 3200LLPro + en XP3200+ og et HIS
ICEQ 9800pro, ingen af mine dele er OC'et og jeg spiller spillet uden
problem på 1280*1024/medium quality, og jo det afvikles flydende

Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-08-04 20:12

On Tue, 31 Aug 2004 21:02:20 +0200, Anders Nielsen <Still@nomail.dk>
wrote:

>Jeg har et GA7nnxp med corsair 2*512 3200LLPro + en XP3200+ og et HIS
>ICEQ 9800pro, ingen af mine dele er OC'et og jeg spiller spillet uden
>problem på 1280*1024/medium quality, og jo det afvikles flydende

Dog ændre det ikke ved at jeg er skuffet over Doom3, kedeligt gameplay
og de monstre er ret ufede, FarCry er klart mange 100% bedre, både GFX
og Gameplay, stemning i Doom3 lol, den imponere ved ikke at være til
stede men FarCry har stemning så man bliver suget ind i spillet.

Til dem der overvejer at købe Doom3, se og prøv det før i bruger
pengene på det, det er simpelthen for flad i forhold til det
mediehysteri der har været om det.

Fra : Anders Lund

Dato : 31-08-04 20:45

Anders Nielsen wrote:

> Til dem der overvejer at købe Doom3, se og prøv det før i bruger
> pengene på det, det er simpelthen for flad i forhold til det
> mediehysteri der har været om det.

Jeg synes der er stor underholdningsværdi i det. I sær når min storebror
spiller det, for han lever sig mere ind i spillet og får nogle chok en
gang imellem. Det gør det heller ikke bedere at han sjældent spiller FPS
og derfor ikke husker hvor alle knapperne sidder og han glemmer at
reloade. Og det er der, når han ikke har mødt nogle monstre i et stykke
tid og han sniger sig rundt om hjørnerne, at man lister sig ind på ham
og prikker ham på skulderen.

Det er for godt. :)

Men enig, historien starter rimelig flat, men den tager til. Monsterne
er også en smule ensformige.. der savner jeg også nogle flere
forskellige. Det er dog stadig underholdende for mig.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 31-08-04 09:07

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kan trække Doom 3!
>
> Min pc er en Pentium4 med 2.4 GHz CPU og 512 mb ram.

Jeg står lidt i samme situation, og har kikket på:
på grund af denne:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/07/31/9699109

Rune

Fra : doom3

Dato : 31-08-04 09:19

> Jeg skal have skiftet mit gamle Geforce4 Mx440 ud med et nyt og bedre kort
> der kan trække Doom 3!

Du kan få hjælp til valg af grafikkort på
http://www.firingsquad.com/hardware/doom3_pt3/
for de billigere kort,
og for de dyrere kort på
http://www.firingsquad.com/hardware/doom3_perf/
http://www.firingsquad.com/hardware/doom3_perf2/

Et GeForce 6800 som fx MSI's http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97481 til
kr 2.699,- bør overvejes.
Husk du skal for at have glæde at de nye grafikkort have 8xAGP på bundkortet
og mindst 350W strømforsyning.

Bruger du Windows XP kan du teste dit systems ydeevne på en arbitrær skala
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx
Dit Geforce4 omtales således på
http://www.firingsquad.com/hardware/doom3_pt3/page7.asp: "Finally, GeForce4
performs remarkably well for such a dated architecture. Those of you with
these cards can still get playable performance in DOOM 3 with a minimum
amount of fuss. Medium quality mode runs just fine in DOOM 3. Who would have
thought we'd be saying that one month ago?"

Venligst

Fra : Nicolai

Dato : 31-08-04 09:31

> Et GeForce 6800 som fx MSI's http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97481
> til
> kr 2.699,- bør overvejes.

Enig.

Jeg valgte dog samme kort i GT udgaven for 1000,- mere, men ingen tvivl om at
ovenstående er mest for pengene.

Fra : doom3

Dato : 31-08-04 10:29
Fra : doom3

Dato : 31-08-04 12:04

Og så lige denne dugfriske test af grafikkort i 1600x1200 inkl. test af
Doom3 i high quality hvor GeForce 6800 128MB 325/700 scorer 46 fps, hvilket
er ca. 150% bedre end Radeon 9800 Pro og ca. 200% bedre end GeForce 5900 XT.
Radeon X800XT 256MB scorer også 46 fps, men er jo et væsentligt dyrere kort
end GeForce 6800.

Venligst

Fra : doom3

Dato : 31-08-04 12:05

> Og så lige denne dugfriske test af grafikkort i 1600x1200...
Ups, det var måske en idé at få linket med
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/29/9878261

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 31-08-04 09:31

> [...]
> der kan trække Doom 3!
>
> Min pc er en Pentium4 med 2.4 GHz CPU og 512 mb ram.

Brug pengene på et GF6800 og 512 MB RAM, så vil du virkelig kunne mærke en
forskel. GF6800 kan fås til ca. kr. 2400,- og så er der lidt penge til RAM
også.

Mvh.

Mads

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 31-08-04 16:03

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Brug pengene på et GF6800 og 512 MB RAM, så vil du virkelig kunne mærke en
> forskel. GF6800 kan fås til ca. kr. 2400,- og så er der lidt penge til RAM
> også.

Hvor får jeg et GF6800 til den pris?

Rune

Fra : Nicolai

Dato : 31-08-04 16:22

> Hvor får jeg et GF6800 til den pris?

Edbpriser.dk

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 01-09-04 20:50

Det blev til et Geforce 6800 med 128 mb ram + 512 mb ram til bundkortet!

Rune

Fra : Kong RasBert

Dato : 02-09-04 14:20

> [...]
> der kan trække Doom 3!
>
> Min pc er en Pentium4 med 2.4 GHz CPU og 512 mb ram.

Ved ikke med 512 mb Ram, men på min P4 3.2 HT med 1024 mb DDR ram
kører det glidende med Radeon 9600 Pro.

Mvh,
Rasmus Bertelsen