/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
*hjælp til valg af grafikkort...
Fra : - ZULU -


Dato : 30-08-04 14:39

Jeg skal have mig et grafikkort med TV-out, da min PC skal forbindes til
TV'et. Jeg spiller ikke, bruger kun PC til kontorapplikationer og redigerer
lidt i digitale billeder.

Jeg kigger således på Radeon 9200SE, GeForce FX5200

Når man kigger på
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html
er der jo ikke den store forskel på disse kort og benchmarks er jo ifht.
spil... kan man ikke se benchmarks på alm. kontorapplikationer?

Men er meget i vildrede om valg. Har prøvet at vælge lidt forskelligt ud,
kommentarer modtages gerne...
Skal jeg blot købe det billigste af det billigste, set i lyset af mine
behov?

I øvrigt er lavt lydniveau ønskeligt - men aner ikke hvordan de forskellige
klarer sig her...

ATI RADEON 9200 - 435,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63488
C.P. Technology PowerColor RADEON 9200SE - 375,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79084
ASUS Radeon A9600 SE/TD - 562,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68771
Albatron FX5200EP - 419,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410
Point of View GeForce FX 5200- 485,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86583
Creative 3D Blaster 5 FX5600 Ultra - 780,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410


--
Thanks

Zulu

To send an email, please take off your HAT before using this address:
frodkirhat@hotmail.com



 
 
iddqd (30-08-2004)
Kommentar
Fra : iddqd


Dato : 30-08-04 15:07

- ZULU - wrote:
> Jeg skal have mig et grafikkort med TV-out, da min PC skal forbindes til
> TV'et. Jeg spiller ikke, bruger kun PC til kontorapplikationer og redigerer
> lidt i digitale billeder.
>
> Jeg kigger således på Radeon 9200SE, GeForce FX5200
>
> Når man kigger på
> http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html
> er der jo ikke den store forskel på disse kort og benchmarks er jo ifht.
> spil... kan man ikke se benchmarks på alm. kontorapplikationer?
>
Det er fordi der ikke rigtig er nogen forskel, alt er vist hurtigt nok.


> Men er meget i vildrede om valg. Har prøvet at vælge lidt forskelligt ud,
> kommentarer modtages gerne...
> Skal jeg blot købe det billigste af det billigste, set i lyset af mine
> behov?
>
I princippet ja, dog kan du hvis du vil være lidt ekstra
kvalitetsbevidst og måske også vil bruge PC'en til at afspille DVD'er
nok med fordel kigge på Matrox som går for at være det bedste til 2D
m.m. - ihvertfald så længe vi bliver ved noget der er betaleligt.


> I øvrigt er lavt lydniveau ønskeligt - men aner ikke hvordan de forskellige
> klarer sig her...
>
Ingen anelse, det bedste du kan gøre er at købe et kort som er passivt
kølet dvs. uden egen blæser og så er det lydløst. Spørg evt.
forhandleren hvis ikke det fremgår i beskrivelsen af kortet.

For alle de kort du lister gælder det, at du kommer til at betale for
noget 3D funktionalitet du ikke bruger. Så kig istedet på Matrox og køb
det billigste af dem som du kan finde.

Mvh

Bruno

Sørensen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 30-08-04 15:29

Bruger man ikke lidt 3D hvis man ser video/dvd og lign.??
eller er 3D KUN til de store spil? Hvad med Flight simulator - det må da
også være 3D.
7preben



iddqd (30-08-2004)
Kommentar
Fra : iddqd


Dato : 30-08-04 15:39

Sørensen wrote:
> Bruger man ikke lidt 3D hvis man ser video/dvd og lign.??

Nej, der bruges dog typisk noget hardware decodning af videodata så det
er ikke blot alm. 2D som det kendes fra Word o.lign.

> eller er 3D KUN til de store spil? Hvad med Flight simulator - det må da
> også være 3D.

3D funktioner bruges til de programmer som viser noget i 3D, ikke til
andet. Groft sagt så regner CPU'en ud hvad der skal vises og 3D
funktionerne på grafikkortet regner så ud hvordan det ser ud.

Mvh

Bruno

- ZULU - (30-08-2004)
Kommentar
Fra : - ZULU -


Dato : 30-08-04 15:54

Tak for svaret, Bruno.
Ja, jeg har også hørt at Matrox er bedre til 2D, men de er også noget
dyrere... det billigste koster 560,-
og spm. er så om det er ekstraprisen bedre?

> Men er meget i vildrede om valg. Har prøvet at vælge lidt forskelligt ud,
> kommentarer modtages gerne...
> Skal jeg blot købe det billigste af det billigste, set i lyset af mine
> behov?
>
I princippet ja, dog kan du hvis du vil være lidt ekstra
kvalitetsbevidst og måske også vil bruge PC'en til at afspille DVD'er
nok med fordel kigge på Matrox som går for at være det bedste til 2D
m.m. - ihvertfald så længe vi bliver ved noget der er betaleligt.




Jesper Andersen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 30-08-04 16:27

Hej...

Det der RADEON 9200 SE er et skod kort... Har lige udskiftet mit... Køb det
endelig ikke, men jeg kan derimod anbefale dig RADEON 9800 pro 128 MB
Atlantis....

mvh.
Jesper


" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
news:41332f36$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg skal have mig et grafikkort med TV-out, da min PC skal forbindes til
> TV'et. Jeg spiller ikke, bruger kun PC til kontorapplikationer og
redigerer
> lidt i digitale billeder.
>
> Jeg kigger således på Radeon 9200SE, GeForce FX5200
>
> Når man kigger på
> http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html
> er der jo ikke den store forskel på disse kort og benchmarks er jo ifht.
> spil... kan man ikke se benchmarks på alm. kontorapplikationer?
>
> Men er meget i vildrede om valg. Har prøvet at vælge lidt forskelligt ud,
> kommentarer modtages gerne...
> Skal jeg blot købe det billigste af det billigste, set i lyset af mine
> behov?
>
> I øvrigt er lavt lydniveau ønskeligt - men aner ikke hvordan de
forskellige
> klarer sig her...
>
> ATI RADEON 9200 - 435,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63488
> C.P. Technology PowerColor RADEON 9200SE - 375,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79084
> ASUS Radeon A9600 SE/TD - 562,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68771
> Albatron FX5200EP - 419,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410
> Point of View GeForce FX 5200- 485,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86583
> Creative 3D Blaster 5 FX5600 Ultra - 780,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410
>
>
> --
> Thanks
>
> Zulu
>
> To send an email, please take off your HAT before using this address:
> frodkirhat@hotmail.com
>
>



iddqd (30-08-2004)
Kommentar
Fra : iddqd


Dato : 30-08-04 16:36

Jesper Andersen wrote:
> Hej...
>
> Det der RADEON 9200 SE er et skod kort...

Fordi?

> Har lige udskiftet mit... Køb det
> endelig ikke, men jeg kan derimod anbefale dig RADEON 9800 pro 128 MB
> Atlantis....
>
Når han ikke skal spille vil det så ikke være en dårlig investering?

Mvh

Bruno

Anders Lund (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 30-08-04 16:36

Jesper Andersen wrote:

> Det der RADEON 9200 SE er et skod kort... Har lige udskiftet mit... Køb det
> endelig ikke, men jeg kan derimod anbefale dig RADEON 9800 pro 128 MB
> Atlantis....

Måske lidt overkill, hvis der ikke skal spilles...

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Jesper Andersen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 30-08-04 17:07

Det kan der jo være noget om, men jeg ville nu forestrække et bedre kort end
RADEON 9200 SE... Det kan intet..:)

mvh.
Jesper

" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
news:41332f36$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg skal have mig et grafikkort med TV-out, da min PC skal forbindes til
> TV'et. Jeg spiller ikke, bruger kun PC til kontorapplikationer og
redigerer
> lidt i digitale billeder.
>
> Jeg kigger således på Radeon 9200SE, GeForce FX5200
>
> Når man kigger på
> http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html
> er der jo ikke den store forskel på disse kort og benchmarks er jo ifht.
> spil... kan man ikke se benchmarks på alm. kontorapplikationer?
>
> Men er meget i vildrede om valg. Har prøvet at vælge lidt forskelligt ud,
> kommentarer modtages gerne...
> Skal jeg blot købe det billigste af det billigste, set i lyset af mine
> behov?
>
> I øvrigt er lavt lydniveau ønskeligt - men aner ikke hvordan de
forskellige
> klarer sig her...
>
> ATI RADEON 9200 - 435,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63488
> C.P. Technology PowerColor RADEON 9200SE - 375,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79084
> ASUS Radeon A9600 SE/TD - 562,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68771
> Albatron FX5200EP - 419,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410
> Point of View GeForce FX 5200- 485,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86583
> Creative 3D Blaster 5 FX5600 Ultra - 780,-
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410
>
>
> --
> Thanks
>
> Zulu
>
> To send an email, please take off your HAT before using this address:
> frodkirhat@hotmail.com
>
>



Jesper G. Poulsen (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-08-04 19:47

Jesper Andersen wrote:

> Det kan der jo være noget om, men jeg ville nu forestrække et bedre
> kort end RADEON 9200 SE... Det kan intet..:)

Har du læst hvad det skal bruges til?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Flemming Joensson (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 30-08-04 23:33

" - ZULU -" <z@z.z> wrote in
news:41332f36$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> I øvrigt er lavt lydniveau ønskeligt - men aner ikke hvordan de
> forskellige klarer sig her...

Jeg samlede for et par år siden en maskine til stort set samme formål med
et ASUS Geforce4 MX440 64MB DDR (non-SE). Det havde en rigtig fin tv-out og
2D kvaliteten var også glimrende. Og så var det passivt kølet. Det burde
være ganske billigt i disse tider, hvis man overhovedet kan få det mere. Og
skulle efter min mening opfylde de beskrevne behov helt fint.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Rune Vestergaard (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Rune Vestergaard


Dato : 31-08-04 05:36


"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns95565EF9524Dflemmingfjerndettejo@212.242.40.196...
> " - ZULU -" <z@z.z> wrote in
> news:41332f36$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
> > I øvrigt er lavt lydniveau ønskeligt - men aner ikke hvordan de
> > forskellige klarer sig her...
>
> Jeg samlede for et par år siden en maskine til stort set samme formål med
> et ASUS Geforce4 MX440 64MB DDR (non-SE). Det havde en rigtig fin tv-out
og
> 2D kvaliteten var også glimrende. Og så var det passivt kølet. Det burde
> være ganske billigt i disse tider, hvis man overhovedet kan få det mere.
Og
> skulle efter min mening opfylde de beskrevne behov helt fint.

Sådan et kort har jeg til salg!

Rune
KBH



- ZULU - (31-08-2004)
Kommentar
Fra : - ZULU -


Dato : 31-08-04 18:37

OK, men hvis jeg nu ikke vil købe brugt eller ofre 600 på et Matrox kort.
Er det så ligegyldigt om jeg vælger RADEON 9200, RADEON 9200SE, FX5200EP,
eller GeForce FX 5200

og er det ligegyldigt hvilken producent kortet er fra. Det billigste er godt
nok?





" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
news:41332f36$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
Jeg skal have mig et grafikkort med TV-out, da min PC skal forbindes til
TV'et. Jeg spiller ikke, bruger kun PC til kontorapplikationer og redigerer
lidt i digitale billeder.

Jeg kigger således på Radeon 9200SE, GeForce FX5200

Når man kigger på
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html
er der jo ikke den store forskel på disse kort og benchmarks er jo ifht.
spil... kan man ikke se benchmarks på alm. kontorapplikationer?

Men er meget i vildrede om valg. Har prøvet at vælge lidt forskelligt ud,
kommentarer modtages gerne...
Skal jeg blot købe det billigste af det billigste, set i lyset af mine
behov?

I øvrigt er lavt lydniveau ønskeligt - men aner ikke hvordan de forskellige
klarer sig her...

ATI RADEON 9200 - 435,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63488
C.P. Technology PowerColor RADEON 9200SE - 375,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=79084
ASUS Radeon A9600 SE/TD - 562,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68771
Albatron FX5200EP - 419,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410
Point of View GeForce FX 5200- 485,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86583
Creative 3D Blaster 5 FX5600 Ultra - 780,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410


--
Thanks

Zulu

To send an email, please take off your HAT before using this address:
frodkirhat@hotmail.com




Brian Lund (02-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 02-09-04 20:34

> OK, men hvis jeg nu ikke vil købe brugt eller ofre 600 på et Matrox kort.
> Er det så ligegyldigt om jeg vælger RADEON 9200, RADEON 9200SE, FX5200EP,
> eller GeForce FX 5200

Jeg ville nok vælge et ATI kort da jeg bedre kan lide den måde indstillinger
for TV-out er lavet...

> og er det ligegyldigt hvilken producent kortet er fra. Det billigste er
godt
> nok?

Egentligt kan det være ligemeget, den forskel der er på 2D kvaliteten idag
er alligevel minimal til usynlig :) - Ihvertfald på de kort jeg har set - af
begge mærker!


Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste