Filmklip
Fra : Steffen Munch

Dato : 30-08-04 10:44

Hej er der nogen som kan foretælle mig hvad jeg skal gøre..
Når jeg prøver at afspille små film klip stopper filmen efter 2-3 sek. af
kører så igen nogle sek. efter nogle sek. pause, men er så sprunget til det
sted hvor afspilleren er nået til.

Er der forkert indstilling i directX eller hva??

Hej Steffen

Fra : Anders Lund

Dato : 30-08-04 10:52

Steffen Munch wrote:

> Når jeg prøver at afspille små film klip stopper filmen efter 2-3 sek. af
> kører så igen nogle sek. efter nogle sek. pause, men er så sprunget til det
> sted hvor afspilleren er nået til.

Hvilket styresystem?
Hvilken afspiller?
Hvilket codec?
Hvilket filmklip?
Hvilken hardware?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Steffen Munch

Dato : 30-08-04 11:06

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

af

> Hvilket styresystem?
> Hvilken afspiller?
> Hvilket codec?
> Hvilket filmklip?
> Hvilken hardware?
>
> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk

Styresystem er xp
Afspiller er fx. media player
Codes ??
Filklip er små stykker mpeg fil

Fra : Mads

Dato : 30-08-04 11:18

On Mon, 30 Aug 2004 12:06:15 +0200, "Steffen Munch"
<info@knarreborg.dk> wrote:

>Codes ??

Codecs er de komprimeringsprogrammer som filmen
er kørt igennem for at få den til at fylde lidt mindre.
Hvis ikke du har de samme codecs på din maskine,
så kan det give forskellige problemer.

http://avicodec.duby.info/
På denne side kan du hente et gratis program som
du kan bruge til at tjekke dine filmklip med.
Godtnok hedder programmet AVIcodec, men det er
misvisende da det også kan tjekke MPG filer.
Hvis programmet fortæller dig at enten audio eller
video codec er "unsupported", ja så har du muligvis
fundet årsagen til problemet. I så fald skal du have
fat i den pågældende codec.

mvh Mads

Fra : IzNoGoUd

Dato : 31-08-04 07:24

On Mon, 30 Aug 2004 11:44:13 +0200, "Steffen Munch"
<info@knarreborg.dk> wrote:

> [...]
>sted hvor afspilleren er nået til.
>
>Er der forkert indstilling i directX eller hva??

Prøv med det jeg fandt på nettet og som hjalp mig med at filmen ikke
afspillede i hop som du beskriver!

CODEC installation rækkefølge!
Afspiller: Media player classic 6.4.8.2
01 - DivX
02 - XviD
03 - ffdshow
04 - ac3filter_0_70b
05 - OggDS0995
06 - EMpgDec20 eller installer Powerdvd, måske anden mpeg2 afspiller!
07 - VobSub_2.23

Søg efter installations filerne med google. De skulle være nemme at
finde

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"